Gå til innhold

Stemmer det at noen brukere er vernede?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke det uten å bryte retningslinjene for forumet. Dette er noe som skjer, hver bidige dag. 

Anonymkode: 77eb7...48f

Jo det kan du. Du trenger som før skrevet ikke referere til bruker eller spesifikt innlegg, men komme med et tilnærmet likt eksempel. Hva mener du er uakseptabelt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var en lang periode hvor jeg virkelig var over kanten på mange av innleggene mine. Først trodde jeg at jeg ble forskjellsbehandlet siden det fikk stå, så innså jeg at KG liker at brukerne engasjerer seg, og de slår svært lite ned på munnhuggeri og personangrep.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at omtrent ingen blir permanent utestengt. De som oppfører seg dårlig får kun en svært kort utestengelse også får de komme tilbake. 

Burde vært permanent utestengelse den tredje gangen man ble utestengt.  Da har man vist at man ikke  burde få lov til å være på forumet.  Først da blir vi kvitt disse ufyselige brukerene. 

Anonymkode: 1168c...484

Nei

Anonymkode: e73fb...4af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Var en lang periode hvor jeg virkelig var over kanten på mange av innleggene mine. Først trodde jeg at jeg ble forskjellsbehandlet siden det fikk stå, så innså jeg at KG liker at brukerne engasjerer seg, og de slår svært lite ned på munnhuggeri og personangrep.

At de altså faktisk ofte ikke modererer slik de skal gjøre etter regelverket?

Anonymkode: 93766...0e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei

Anonymkode: e73fb...4af

Så folk skal få lov til å fortsette på forumet uansett hvor mye de ødelegger og uansett hvor ille de oppfører seg? Er det rart forumet blir utrivelig når disse psykopatene får herje fritt. 

Anonymkode: 1168c...484

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er så mye enkelte brukere som er vernet, men kanskje heller at moderatorene har sterkere motforestillinger mot enkelte brukere enn andre. Jeg hadde en periode diskusjoner gående med moderatorene angende det som fremstod som urimelig sletting av innlegg og svak begrunnelse for dette. I samme periode ble jeg av en anonym bruker beskyldt for å "sitte på internett og forsvare voldtekt". Jeg har aldri gjort noe slikt, og rapporterte for morroskyld dette for å se om dette ville bli slettet, gitt at det virker som et mye klarere eksempel på "hatefullt innhold" enn noe jeg noensinne har skrevet. Det står fortsatt, og jeg har merket meg at det samme virker å skje i andre tilfeller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så folk skal få lov til å fortsette på forumet uansett hvor mye de ødelegger og uansett hvor ille de oppfører seg? Er det rart forumet blir utrivelig når disse psykopatene får herje fritt. 

Anonymkode: 1168c...484

🤦‍♂️

Anonymkode: e73fb...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/16/2018 at 2:14 AM, Katten.2.0 said:

Var en lang periode hvor jeg virkelig var over kanten på mange av innleggene mine. Først trodde jeg at jeg ble forskjellsbehandlet siden det fikk stå, så innså jeg at KG liker at brukerne engasjerer seg, og de slår svært lite ned på munnhuggeri og personangrep.

Det varierer veldig basert på hvem som modererer, kanskje også hvem du svarer. Om du er litt på kanten med en incel får du nok mer slækk enn om du er på kanten med en ung kvinne som sliter med depresjon. Om mod er enig med deg er det også en fordel

Det er nå en gang slik at man er psykologisk partisk til å se på mennesker man liker eller som er enig med seg selv som snillere og smartere, enn de man misliker og man er uenige med. Dette er en ganske vanlig psykologisk bias. 

Anonymkode: 8c30e...730

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Stemmer det at noen brukere er vernede?
 

Anonymkode: 93766...0e1

Jeg er i alle fall så gammel at jeg snart må nærme meg verneverdig ;) 

Anonymkode: 468ef...da0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Det varierer veldig basert på hvem som modererer, kanskje også hvem du svarer. Om du er litt på kanten med en incel får du nok mer slækk enn om du er på kanten med en ung kvinne som sliter med depresjon. Om mod er enig med deg er det også en fordel

Det er nå en gang slik at man er psykologisk partisk til å se på mennesker man liker eller som er enig med seg selv som snillere og smartere, enn de man misliker og man er uenige med. Dette er en ganske vanlig psykologisk bias. 

Anonymkode: 8c30e...730

Ok. Jeg har ofte lagt merke til at brukere som har brutt mot samme regel blir forskjellsbehandlet. Noen får innlegget slettet og andre slipper å få innlegget slettet (og dette er innenfor samme underforum og har også forekommet i samme tråd (og da er det ofte samme moderator eller?)).

Anonymkode: 93766...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er en del vernede brukere her.  Flere brukere skulle blitt permanent utestengt. Selv sett brukere oute  og true med å oute og likevel få fortsette på forumet. 

Anonymkode: 88fed...65f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelbrudd som står er kanskje ikke rapportert. Moderatorene kan ikke slette innlegg de inne vet om

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, minister-mio skrev:

Regelbrudd som står er kanskje ikke rapportert. Moderatorene kan ikke slette innlegg de inne vet om

Åjoda, det finnes mange innlegg med regelbrudd som er rapportert, uten at de blir slettet.

Anonymkode: 93766...0e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært interessant å få vite hvorfor kg tillater slik forskjellsbehandling av brukere. 

Anonymkode: 93766...0e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som noen skrev i en annen tråd: det synger på siste verset for kg

Anonymkode: 93766...0e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men som noen skrev i en annen tråd: det synger på siste verset for kg

Anonymkode: 93766...0e1

Det tror nok jeg også. 

Anonymkode: 88fed...65f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åjoda, det finnes mange innlegg med regelbrudd som er rapportert, uten at de blir slettet.

Anonymkode: 93766...0e1

Da er det ikke regelbrudd. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men som noen skrev i en annen tråd: det synger på siste verset for kg

Anonymkode: 93766...0e1

Det gjør det ikke

Anonymkode: e73fb...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Det hadde vært interessant å få vite hvorfor kg tillater slik forskjellsbehandling av brukere. 

Anonymkode: 93766...0e1

Enkelte av brukerne har vært her så lenge at de sikkert har moderatorene som venner. Ikke like lett å utestenge en man chatter med som en ukjent bruker. 

Anonymkode: 1168c...484

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte av brukerne har vært her så lenge at de sikkert har moderatorene som venner. Ikke like lett å utestenge en man chatter med som en ukjent bruker. 

Anonymkode: 1168c...484

Feil 

Anonymkode: e73fb...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Da er det ikke regelbrudd. 

Det gjør det ikke

Anonymkode: e73fb...4af

 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil 

Anonymkode: e73fb...4af

Hvorfor svarer du dette? Mange har erfart at det er motsatt av det du skriver...

Anonymkode: 93766...0e1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...