Gå til innhold

Dere menn som påstår at vi kvinner bestemmer når det blir sex og har seksualmakten. Forklar meg en ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

"Galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og forvente et helt annet resultat"

- Albert Einstein

Du må rett og slett slutte å gifte deg :)

Og da får jeg mer sex mener du? Hvis jeg bare er samboer? 

Anonymkode: 009cc...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HerrBæsjerumpehull
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og da får jeg mer sex mener du? Hvis jeg bare er samboer? 

Anonymkode: 009cc...c88

Nei. Må aldri flytte sammen med noen. Særboerskap og separate liv er det som gjelder. I det øyeblikket man blir et A/S, er det som regel drepen for både sex og romantikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Nei. Må aldri flytte sammen med noen. Særboerskap og separate liv er det som gjelder. I det øyeblikket man blir et A/S, er det som regel drepen for både sex og romantikk.

Hør på alt rasshøllet sier!

Anonymkode: 981e4...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Du sitter ikke nødvendigvis på seksualmakten innad i et ekteskap. Når det snakkes om at kvinner sitter på seksualmakten, så handler det om det å i det hele tatt få muligheten til dates, nærhet og sex. Men i det øyeblikket du gifter deg, og sverger troskap til bare en mann, fjerner du deg selv fra markedet og andre muligheter,  og dermed sier du også fra deg seksualmakten.

Litt av poenget med ekteskap (og de sosiale normene og forventningene rundt det) er at det fungerer som en slags sexfordeling for menn seg imellom. Ekteskap (monogami) er rett og slett sex-sosialisme for menn. Ekteskapet som institusjon gir flere menn tilgang til sex og nærhet, og hindrer at kun et lite fåtall får forsyne seg fritt av alt. Dette fører igjen til mer stabile samfunn med færre radikalere og fanatikere.

Ser du f.eks. på samfunn som praktiserer polygami, hvor en mann får gifte seg med flere kvinner, er dette så og si alltid snakk om lite stabile samfunn, hvor et stort antall menn til enhver tid er sexløse fanatikere og radikalere.

Så for å oppsummere: Ekteskap er maktfordeling.

 

Ja, parforholdet er den største maktarenaen. 

Anonymkode: 453db...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største friheten har du som kvinne som single og aleneboende i husstanden.

 

Anonymkode: 453db...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe måtte gjøres. Hun var nesten 20 kg overvektig etter svangerskap og hadde tilsynelatende ingen planer om å gjøre noe med det heller. Ikke for å straffe henne men for å motivere henne. Hun gikk ned også, men hun ble helt aseksuell i samme slengen. 

Anonymkode: ec300...527

Det er ikke så veldig rart. Menn blir ofte mer kåt dersom de ikke har hatt sex på en stund. For oss kvinner virker mangel på sex ofte motsatt. Vi går i dvale på en måte. Det som gjør en kvinne veldig lysten på sex er jevnlig god sex. Vi er litt mer på at mye (bra!) vil ha mer. 

Jeg hadde blitt demotivert av at mannen min ikke ville ha sex med meg. Demotivert for å gjøre det for ham, når han så tydelig viste at jeg ikke var bra nok, og demotivert i forhold til å jobbe for forholdet, og tro på det. 

Jeg hadde kanskje slanket meg for min egen selvfølelse, men ikke for en slik mann. Kunne han ikke elske meg eller tenne på meg med 20 kg ekstra på kroppen, så ville jeg ikke se for meg at han kunne elske meg i tøffe tider og i alderdom. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist situasjon. Her er det mannen din som må ta ansvar, ikke alle oss andre. Altså: Snakk med han, ikke oss.

Anonymkode: ffa4d...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

vi besitter den frem til 40-åra ca, så snur det.... Det er min teori!

Anonymkode: f1c94...255

Yess !  For da "våkner" kvinnen for alvor seksuelt, mens mannen begynner å dabbe av. Som tidligere "ung hemmelig elsker" i mine ville ungkarsdager, har jeg hørt denne historien i forskjellige innpakninger utallige ganger.

Du skal ikke være tvunget til å være uten sex og nærhet i dine beste år. Det er direkte ondskapsfullt. Skaff elsker, med eller uten mannens velsignelse eller skill deg !

Anonymkode: b74fb...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mannen makten. Og nå gidder jeg ikke å by meg frem lenger. For enten så passer det ikke, for varmt, for sliten, for mye jobbing. Kan sikkert skylde på det meste. Men i dag fikk jeg faktisk høre at jeg er aseksuell da vi så på tv og så noe reklame for kosttilskudd som skulle hjelpe "på lysten". 

Mao - her sitter mannen med makten og skylder på meg.

Anonymkode: 14bb7...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Yess !  For da "våkner" kvinnen for alvor seksuelt, mens mannen begynner å dabbe av. Som tidligere "ung hemmelig elsker" i mine ville ungkarsdager, har jeg hørt denne historien i forskjellige innpakninger utallige ganger.

Du skal ikke være tvunget til å være uten sex og nærhet i dine beste år. Det er direkte ondskapsfullt. Skaff elsker, med eller uten mannens velsignelse eller skill deg !

Anonymkode: b74fb...90e

I så fall må det vel være greit at mannen også er utro og gjør akkurat det samme som ung og i sine beste år? 

Endret av Traktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...