Gå til innhold

Dårlig selvbilde, jeg er både svær og stygg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Selv er jeg 161 cm og veier 73 kg. Men, jeg trener ganske mye og har en del muskler. Allikevel er jeg klar over at jeg sikkert veier 10 kg for mye. Men det plager meg ikke så mye. Kroppen min er «stor», men samtidig stram pga treningen. 

 

Anbefaler deg sterkt å begynne på Isotretinoin kur. Det har reddet livet mitt! Etter kuren har jeg blitt flinkere til å pynte meg, sette opp håret og vise ansiktet ordentlig. Har ingen problemer med å få menn. Det morsomme er at så og si alle jeg har datet er veltrente/normalvektige. 

Anonymkode: dd3af...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, moroklompen said:

Veldig ofte har hudproblemer sammenheng med kosthold, har du prøvd å kutte ut kjappe karbohydrater og sukker?

Hudproblemer er hormonelt og har ingenting med kosthold å gjøre. 

Det er en gigantisk myte som dessverre holdes i live av folk som deg.

Anonymkode: 4b8a9...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Gå til hudspesialist med huden din. Kanskje noe laserbehandling eller noe?  Det finnes masse hjelp å få idag. Om det er noe trøst så sies det at vi med fet hud aldrer senere enn de med veldig fin hud.

Jeg har ikke kviser men har hatt endel store porer (de er blitt mindre med årene)

Jeg har gått på parfymeri og fått en god foundation for fet hudtype, som dekker ALT uten at den vises. Så bruker jeg litt mattende pudder og litt bronse for farve og litt rouge for røde kinn. Det er diskré og huden min ser kjempebra ut! 

Jeg er også stor men kler meg veldig flatterende, går nesten alltid i feminine klassiske kjoler, som fremhever midje og timeglass figur. Krøller håret og fikser meg før jeg skal ut og har da lite problem med å få kontakt med menn :) 

anbefaler deg å finne inspirasjon blant modeller som ligner mer på segselv i kropp, så ser du at de også kan være sexy og fin, selv om de er større. 

Jeg liker selv menn som gjør at jeg føler meg feminin, og går derfor etter menn som selv heller veier 10-15kg for mye, men som ser godt ut; høye og bredskuldret ;) 

 

Anonymkode: 2ce70...7f3

Hvilken foundation er det?

Anonymkode: 6a5f4...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken foundation er det?

Anonymkode: 6a5f4...156

Lancome teint ultra idole. Usikker på skrivemåten 🙈

Anbefales virkelig !! 

Anonymkode: 2ce70...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lancome teint ultra idole. Usikker på skrivemåten 🙈

Anbefales virkelig !! 

Anonymkode: 2ce70...7f3

Lancome tester på dyr, så det bruker ikke jeg. 

Anonymkode: 8ae6e...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvildet er helt på bunn. Jeg har i alle år slitt med uren, kvisete, hudormer og porete hud i ansiktet, rundt halsen, brystet, skuldre og på ryggen. Jeg gikk for et par år siden på en roaccutane kur og ble så og si kvitt alt på ryggen.

Jeg har lagt på meg rundt 20kg siden 2014 og sliter fremdeles med den stygge huden min. Jeg er 165 høy og veier bortimot 77kg, og får stadig høre fra familiemedlemmer at "nå må du ikke bli større". Hvem vil date meg liksom? Jeg er hverken slank eller noe særlig pen å se på. Det hjelper ikke å ha sjarm og å være søt når alt det andre er til å spy av. Tør ikke å bli kjent med noen menn heller, tenk hvis dem ser meg på mitt verste?

Har gitt opp å finne drømmemannen i en alder av 27, sjekker ikke opp noen på byen heller og hvis noen skulle sjekke opp meg så avviser jeg fordi jeg tror dem bare vil ha sex, og at det er det eneste jeg er dugende til.

Hvordan kan jeg bli attraktiv og pen? Jeg vet at det med vekta er min egen skyld, dårlig og uregelmessig kosthold + dårlig trening, ikke det at jeg sitter å trykker i meg alt jeg kommer over, men allikevel. 

Sikkert litt uforståelig det jeg skriver her, men jeg er så frustrert nå i skrivende stund..

 

 

Anonymkode: 8ae6e...33e

Ang hud : jeg hadde masse kviser på ryggen og turte nesten ikke gå på stranden før jeg som 22 kuttet ut MELK! Og gluten. 

Ryggen ble helt fin da etter kort stund.  Litt ost gikk bra å spise men ikke melk fløte yoghurt etc. Nå finner du mange gode plante-melk erstatninger, det var mindre utvalg den gang kan jeg si deg! I tillegg bodde jeg med en franskmann hihi de elsker jo melkeprodukter. 

Uansett! Jeg gikk også på piller /krem kurer men jeg forstod instinktivt at disse kvisene måtte jo komme fra innsiden og ikke utsiden...  

sukker trigger vel også hormon-ubalanse som igjen gir kviser. 

Rett før mensen får jeg masse kviser rundt hakepartiet som er linket til reproduksjonsorganene. 

Den dag i dag spiser jeg litt ost men ellers plante-baserte melk/fløte/yoghurt/smør. PS ikke soya for det er ikke bra for lavt stoffskifte og hormon-problemer som jeg har. 

Jeg får mye kviser i pannen og på nesten hvis jeg spiser mye raffinert sukker nå. 

Kutt ut melk ! Prøv en uke eller noe. 

Lykke til. 

Hvis du faktisk ikke drikker melk er dette innlegget litt unødvendig for deg men kanskje andre på tråden får nytte av det uansett :) 

pps: man kan legge på seg av p-piller og medisiner.

Anonymkode: 76e34...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...