AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Del Skrevet 13. juli 2018 Rekord tørke og rekord brannfare er altså overskrifter her og der. Hvordan er dette mulig? Det har vært rekord i snø også denne vinteren, må jo bety mer vann. Det har da også vært mye regn vær og ikke nevneverdig mye sol. Har ikke opplevd trope natt enda denne sommeren. Hva er det som foregår? Jeg har litt problemer med å tro på dette. Anonymkode: cb934...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peggy-Lovise Skrevet 13. juli 2018 #2 Del Skrevet 13. juli 2018 Bor på Vestlandet og her har det vært oppsiktsvekkende lite regn. Det er ikke normalt ihvertfall. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Resignert Skrevet 13. juli 2018 #3 Del Skrevet 13. juli 2018 Snø blir ikke nødvendigvis til vann. Mye går direkte over til vanndamp om væreforholdene er gunstige for det. Sommeren på Østlandet er vel en av de varmeste som er registrert, og tørken har vel stort sett rammet sør-Norge, Samme med skogbrannfaren. Om du ikke tror på fakta og norske medier, må du jo bare si at det er "fake news", og tenne et bål i nærmeste skogholt 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #4 Del Skrevet 13. juli 2018 Du har problemer med å tro på hva? Anonymkode: 4751c...71e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #5 Del Skrevet 13. juli 2018 Global uttørking Anonymkode: a2840...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #6 Del Skrevet 13. juli 2018 Er du en konspirasjonsteoretiker som ikke tror på varmen? Anonymkode: 126d7...e97 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #7 Del Skrevet 13. juli 2018 Global oppvarming! Anonymkode: 588aa...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #8 Del Skrevet 14. juli 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Rekord tørke og rekord brannfare er altså overskrifter her og der. Hvordan er dette mulig? Det har vært rekord i snø også denne vinteren, må jo bety mer vann. Det har da også vært mye regn vær og ikke nevneverdig mye sol. Har ikke opplevd trope natt enda denne sommeren. Hva er det som foregår? Jeg har litt problemer med å tro på dette. Anonymkode: cb934...bf4 På Østlandet har vi knapt sett regn på flere måneder. Og tropenetter er ikke vanlige her i landet selv i varme perioder, det er derfor de kalles tropenetter. Anonymkode: 424c1...705 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #9 Del Skrevet 14. juli 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: Rekord tørke og rekord brannfare er altså overskrifter her og der. Hvordan er dette mulig? Det har vært rekord i snø også denne vinteren, må jo bety mer vann. Det har da også vært mye regn vær og ikke nevneverdig mye sol. Har ikke opplevd trope natt enda denne sommeren. Hva er det som foregår? Jeg har litt problemer med å tro på dette. Anonymkode: cb934...bf4 Bor du i nordnorge? Anonymkode: 588aa...2ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #10 Del Skrevet 14. juli 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Global oppvarming! Anonymkode: 588aa...2ae Naturlige klimasvingninger. En annen ting er at vannet forsvinner ikke, det er bare et annet sted. Ikke noe å bekymre seg over 😆 Anonymkode: 4e578...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kariannne Skrevet 17. juli 2018 #11 Del Skrevet 17. juli 2018 Jeg bor i Telemark å her har det vært skikkelig tropevarme! Vann kan ikke bare forsvinne. Det fordamper og kommer ned et annet sted. Akkurat nå har vi et høytrykk over store deler av sør Skandinavia og Europa. Et annet sted er det lavtrykk med masse regn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #12 Del Skrevet 17. juli 2018 whoop whoop TS - årets tråd! Anonymkode: 3de84...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #13 Del Skrevet 17. juli 2018 På 13.7.2018 den 23.46, AnonymBruker skrev: Rekord tørke og rekord brannfare er altså overskrifter her og der. Hvordan er dette mulig? Det har vært rekord i snø også denne vinteren, må jo bety mer vann. Det har da også vært mye regn vær og ikke nevneverdig mye sol. Har ikke opplevd trope natt enda denne sommeren. Hva er det som foregår? Jeg har litt problemer med å tro på dette. Anonymkode: cb934...bf4 Blir ikke mer vann fordi det var mye snø for 5-6 måneder siden. Snøen smelter, vannet trekker inn i jorden eller fordamper. Håper du er klar over at jorda er ganske stor, det er ikke slik at det som fordamper, holder seg over byen snøen var i? Hva er vanskelig med å forstå? Været kan man ikke kontrollere, jorda er overopphetet flere steder i hele verden, mer enn på mange år. Det kalles global oppvarming. Du bor vel kanskje på et sted i Norge hvor denne varmen ikke kan appellere til deg. Anonymkode: e9106...0b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #14 Del Skrevet 17. juli 2018 Jeg bor i Drammen, her har vi nesten ikke sett regn de siste månedene. Kom noen få dråper i stad, men de er jo tørket bort med en gang de kom. Og vi har hatt varmerekord her i år. Jeg kan faktisk ikke huske, en lignende sommer, med en sånn varme. Anonymkode: af19b...575 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #15 Del Skrevet 17. juli 2018 Her jeg bor har det aldri vært registrert liknende tørke. Grunnvannstanden har ikke vært så lav som nå, og mange har mistet vannet i brønnene sine. Det er i enkelte kommuner helt vanningsforbud. I tillegg har det aldri vært så ekstrem skogbrannfare, og så mange skogbranner. Brannmannskapene er helt utslitt etter dagesvis med slokking, og det registreres stadig nye branner. Den siste er bare noen km fra boligen min. Nå er det meldt mer tordenvær. Bønder har ikke beiter til dyra sine, og fôret som skulle gått til vinteren må brukes nå. Avlingene blir ødelagt da det ikke er mulig å vanne nok. Det er uansett ikke nok vann.. På 14.7.2018 den 17.31, AnonymBruker skrev: Ikke noe å bekymre seg over Anonymkode: 4e578...4a8 Kan du si meg hvorfor dette IKKE er noe å bekymre seg over? Anonymkode: 2560a...1ea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. juli 2018 #16 Del Skrevet 23. juli 2018 På 17.7.2018 den 13.41, AnonymBruker skrev: Her jeg bor har det aldri vært registrert liknende tørke. Grunnvannstanden har ikke vært så lav som nå, og mange har mistet vannet i brønnene sine. Det er i enkelte kommuner helt vanningsforbud. I tillegg har det aldri vært så ekstrem skogbrannfare, og så mange skogbranner. Brannmannskapene er helt utslitt etter dagesvis med slokking, og det registreres stadig nye branner. Den siste er bare noen km fra boligen min. Nå er det meldt mer tordenvær. Bønder har ikke beiter til dyra sine, og fôret som skulle gått til vinteren må brukes nå. Avlingene blir ødelagt da det ikke er mulig å vanne nok. Det er uansett ikke nok vann.. Kan du si meg hvorfor dette IKKE er noe å bekymre seg over? Anonymkode: 2560a...1ea Vi har vel ikke slått rekorden fra 1947? Og det var faktisk like ille, om ikke værre tidlig på 1800-tallet, nei så dette er helt normalt! Du må bare ikke se så mye på det som blir sagt og skrevet av disse som mener vi har et problem med. Dette hadde kommet om vi ikke hadde debatten også, men nå er det noen som har nettopp det som en brekkstang inn i pengehaugene i gitte land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #17 Del Skrevet 24. juli 2018 Hos meg var minimumstempen +18,9 i natt. Ikke et vindpust. Tørken og heten er ikke vanlig, men det har skjedd før og kommer til å skje igjen. Anonymkode: 30442...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. juli 2018 #18 Del Skrevet 24. juli 2018 (endret) Jeg husker at det i 2008 var seks uker med varme på mellom 28-32°C den sommeren. Bodde på Østlandet da og nå. Hadde kjøpt roser til min nye hage, og de blomstret som bare det den sommeren pga all sola (jeg vannet veldig ofte). Har aldri vært så brun som jeg var den sommeren heller, fordi jeg var ute i hagen hver dag. Det har ikke vært en lignende sommer i de ti årene som har gått siden da, før nå i 2018. Mangelen på regn er imidlertid verre nå i år, alle plenene i Oslo er helt gule. Endret 24. juli 2018 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 27. juli 2018 #19 Del Skrevet 27. juli 2018 På 13.7.2018 den 23.46, AnonymBruker skrev: Rekord tørke og rekord brannfare er altså overskrifter her og der. Hvordan er dette mulig? Det har vært rekord i snø også denne vinteren, må jo bety mer vann. Det har da også vært mye regn vær og ikke nevneverdig mye sol. Har ikke opplevd trope natt enda denne sommeren. Hva er det som foregår? Jeg har litt problemer med å tro på dette. Anonymkode: cb934...bf4 Det er bare å se seg rundt så er ikke det noe vanskelig å tro på. Gress som har blitt brunt og ikke lenger vokser, busker og bær som tørker ut, alle skogbrannene som sprer seg raskt da alt er knusktørt, bjørk som begynner å henge pga tørke. Gresset hjemme i hagen er så tørt, svidd og stivt at det gjør vondt å gå på, og har vel kun trengt å klippe gresset 2 ganger i sommer. Sist var for ca 5 uker siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #20 Del Skrevet 27. juli 2018 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/jPjz2o/internasjonal-ekspert-advarer-gigantiske-brannstormer-vil-spre-seg-i-europa hjelp 😱😱😱 Anonymkode: 193ab...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå