Gå til innhold

Gjorde det slutt på sms...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

uansett hva man gjør vil det alltid være feil.

Det er ikke noen god unnskyldning til å velge brudd som sårer litt ekstra. Men jeg antar at folk som bryter på sånne måter, selv opplever at de bare har dårlige valg, og velger det som smerter dem selv minst. 

Anonymkode: b98ae...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HerrBæsjerumpehull
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke noen god unnskyldning til å velge brudd som sårer litt ekstra. Men jeg antar at folk som bryter på sånne måter, selv opplever at de bare har dårlige valg, og velger det som smerter dem selv minst. 

Anonymkode: b98ae...c36

Uansett hva man gjør vil det være det alternativet man velger som "sårer litt ekstra". Tar man det over telefon, blir det: "Hvordan kan du såre meg så ved å ta dette over telefon?". Tar man det ansikt til ansikt, blir det: "Hvordan kan du såre meg så ved å komme hele veien hit bare for å fortelle meg det?".

Det koker ned til kvinners behov om å klandre noen, og mene seg urettferdig behandlet, for å komme seg igjennom en sorgprosess. Og det må en mann uansett regne med når han avviser en kvinne. Det finnes ingen vei utenom å ta den på kinnet, samme hvilken måte man velger å gjøre det på.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Uansett hva man gjør vil det være det alternativet man velger som "sårer litt ekstra". Tar man det over telefon, blir det: "Hvordan kan du såre meg så ved å ta dette over telefon?". Tar man det ansikt til ansikt, blir det: "Hvordan kan du såre meg så ved å komme hele veien hit bare for å fortelle meg det?".

Nei, sånn er det nok ikke. De fleste er enige om at man best slår opp ansikt til ansikt, spesielt etter et langvarig forhold. SMS sårer ekstra fordi man ikke kan få gitt umiddelbare tilbakemeldinger. 

Anonymkode: b98ae...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, HerrBæsjerumpehull said:

Finnes det i det hele tatt noen "rett" måte å dumpe en kvinne på? Har inntrykk av at dere uansett ikke tåler avvisning, og at samme hva man gjør har man "holdt noen for narr". Hadde det f.eks vært bedre om han kom og besøkte deg, og på den måten bygget opp forventningene dine, for så å slippe bomben til ansiktet ditt? Ville du ikke holdt det mot ham også?

Jeg er litt usikker på hvilke forventninger du mener det bygger opp å faktisk treffe noen man har vært sammen med i to år? 

Anonymkode: e38b4...57e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er litt usikker på hvilke forventninger du mener det bygger opp å faktisk treffe noen man har vært sammen med i to år? 

Anonymkode: e38b4...57e

Forventninger om kjærestehelg f.eks. Spesielt om det er snakk om avstand. Man kan selvfølgelig gi en heads up om hva det kommer til å dreie seg om, men da blir det jo også galt at man har fått vedkommende til å grue seg på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex og jeg var sammen i 5,5 år. Var mye uro med hennes barn. Så en høstferie i fjor skulle vi på hytta så fikk ikke jeg være med dem. Så ble det stille i over 1 uke fra dem. Plutselig kom hun hjem og hentet alt hun eide ,møbler og eiendeler osv. Så ble det stille. Jeg prøvde å kontakte henne på Facebook,meldinger på tlf. ,ringe uten at det hjalp. Så etter 14 dager fikk jeg en sms at det var slutt mellom oss. Så jeg fikk hakeslepp og skjønte ingenting av dette.

Men min ex er konfliktsky både for voksne og barn så har vanskelig for å diskutere med andre.

Anonymkode: 54a31...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, HerrBæsjerumpehull said:

Forventninger om kjærestehelg f.eks. Spesielt om det er snakk om avstand. Man kan selvfølgelig gi en heads up om hva det kommer til å dreie seg om, men da blir det jo også galt at man har fått vedkommende til å grue seg på forhånd.

Snakk om å finne på alt mulig for å forsvare er feigt valg. 

Man snakker selvsagt ordentlig med en person for å gjøre det slutt etter flere år. Unntaket er voldelig partner der man frykter egen sikkerhet. 

Å være en konfliktsky pyse er ikke en unnskyldning. Og det er jo akkurat det eksen til ts er, siden han til og med klarer bestemme for dem begge at de "skilles som venner". 

Utrolig feigt. 

Og nei, jeg har aldri hørt noen si det er feil å faktisk møte noe for å slå opp. 

Anonymkode: e38b4...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...