Gå til innhold

Menn som kan noe om skøyteski se her


anni83

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe skøyteski til min svært skiglade kjæreste i bursdagsgave. Jeg har absolutt ingen peiling på det. Men han er svært opptatt av at det skal være bra ski han kjøper. Er det noen som har noen forslag til hva jeg evt kan kjøpe? Han har stått mye på ski, men aldri langrenn.

takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En trenger ikke være mann for å gi råd om kjøp av skøyteski til en mann. ;)

Nå er jeg blant de som aldri har lært meg å skøyte ordentlig, og jeg vet ikke spesielt mye om skøyeski. Jeg vil imdilertid tro det er omtrent som med klassisk-ski: Det fins bra og dårlige ski fra samme merke. Noen ganger ser du noen av de store kjedene reklarmere med "partikjøp" der de har fått inn et parti til virkelig lav pris. Det kan ofte være at det er et parti som ikke ble helt vellykket, gjerne at undersiden ble litt buet, som produsenten har solgt billig. Derfor, styr unna "partikjøp", gå til en av de store seriøse butikkene som Oslo Sportslager, Bull ski og kajakk, Milslukern etc. (Jeg bor i Oslo og kjenner best til butikkene der, det fins jo ordentlige butikker utafor Oslo også.)

På selve bursdagen bør du nok bare gi ham et ark du lager selv med "gavekort på ski". Den som skal bruke skiene bør være med i butikken, slik at man kan sjekke at skiene har passelig spenn for hans tyngde.

En ting jeg lurer på er hvorfor han skal starte med skøyteski hvis han ikke har gått på langrenn før? Bor dere i Norge? Her er jo de aller fleste løypene laget for klassisk. Klassisk ligner jo mye mer på vanlig måte å bevege seg til fots på, og er lettere å lære seg.

Ellers er vel dette feil årstid å kjøpe ski på. F. eks. Oslo sportslager kan sikkert grave fram noen ski fra lageret hvis du spør, men de har nok ikke all verdens utvalg nå. Dermed er det enda bedre grunn til å gi et selvlaget gavekort, slik at dere kan gå i butikken og prøve når de får inn vintervarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...