Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Eplepai1 skrev:

Klarer vi å ha en tråd om VillaPaprika uten å få den stengt?

Tvilsomt. Men jeg beundrer deg for at du har trua...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet egentlig ikke så mye om VillaPaprika. Har ikke fulgt med henne tidligere, men sett at bloggen har blitt heftig diskutert her inne den siste tiden. 

Jeg bryr meg ikke om skrivefeil etc. Det eneste jeg stusset over er at det går så raskt frem med den nye kjæresten. Og da spesiellt når hun har barn. Samboere og forlovet på kun tre mnd. Er dette vanlig? Kanskje det kun er hos meg det er veldig rart? Videre synes jeg forholdet deres virker noe krampaktig - iallefall formidlingen av den på blogg og SoMe.

Uansett har jeg ingen glede av å se andre mislykkes, og jeg håper hun får orden i livet sitt :-) 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger dem på snapchat begge to. Det er i hvertfall mye fokus på å vise hvor lykkelige de er. Det er jo bare hyggelig det, og vi vet jo alle den følelsen når man er nyforelska. Men om det er lov å si så syntes jeg også det går litt fort i svingene. Er jo litt dumt om det blir slutt når hverdagen innhenter dem og nyforelskelsen har lagt seg, i forhold til barn som er i bildet. Syntes også det blir i overkant mye snapchatting kanskje. Kjenner jo mange par, men kan ikke huske at noen av dem (eller meg selv når jeg har vært nyforelska) har snappet så enormt mye hver eneste dag av hvor fantastisk man har det. 

Angående bloggen må jeg innrømme at det blir enormt mye skrivefeil, litt i overkant, mye kunne vært ordnet med en stavekontroll i word før publisering om hun eventuelt har problemer med rettskriving. 

Skjønner at det nå er en familieblogg, men det deles kanskje litt vel mye av ting som ikke nødvendigvis er relevant for lesere, men kanskje litt vanskelig å unngå når man først skal skrive om familien. Ikke vet jeg. 

Edit: det må jo være innafor å nevne mannen i Villa Paprika bloggen, når han er med i ca. 99% av alle innleggene vil jeg tro. 

Endret av ashanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest meredithus
18 minutter siden, Miss Marble skrev:

Jeg finner ikke hverken VP eller Kim på Instagram nå, har de sletta kontoene? 

Begge kontoene ligger der. VP sin er åpen. Den andre er  lukket. Kanskje er du blitt blokkert av begge om du har kommentert noe de ikke har likt(?). Vet ikke helt hvordan de IG greiene funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Darkannie skrev:

Siden man ikke kan snakke om villapaprika i en villapaprika tråd, så er nok det umulig.

Dette..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meredithus
26 minutter siden, ashanti skrev:

Jeg følger dem på snapchat begge to. Det er i hvertfall mye fokus på å vise hvor lykkelige de er. Det er jo bare hyggelig det, og vi vet jo alle den følelsen når man er nyforelska. Men om det er lov å si så syntes jeg også det går litt fort i svingene. Er jo litt dumt om det blir slutt når hverdagen innhenter dem og nyforelskelsen har lagt seg, i forhold til barn som er i bildet. Syntes også det blir i overkant mye snapchatting kanskje. Kjenner jo mange par, men kan ikke huske at noen av dem (eller meg selv når jeg har vært nyforelska) har snappet så enormt mye hver eneste dag av hvor fantastisk man har det. 

Angående bloggen må jeg innrømme at det blir enormt mye skrivefeil, litt i overkant, mye kunne vært ordnet med en stavekontroll i word før publisering om hun eventuelt har problemer med rettskriving. 

Skjønner at det nå er en familieblogg, men det deles kanskje litt vel mye av ting som ikke nødvendigvis er relevant for lesere, men kanskje litt vanskelig å unngå når man først skal skrive om familien. Ikke vet jeg. 

Edit: det må jo være innafor å nevne mannen i Villa Paprika bloggen, når han er med i ca. 99% av alle innleggene vil jeg tro. 

Ja, det har gått utrolig fort i svingene. I begynnelsen av et forhold viser alle seg selvfølgelig fra sin aller beste side. Får virkelig håpe noen har valgt rett denne gangen  med tanke på at det ikke kun er de to! 

Etter min mening er det ikke normalt og så krampaktig dokumentere hvor fantastisk lykkelig man er, på nett. En kjent sak at lykkelige par deler mindre på nett. Vet ikke hvem de prøver å lure. Kanskje seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, meredithus skrev:

Begge kontoene ligger der. VP sin er åpen. Den andre er  lukket. Kanskje er du blitt blokkert av begge om du har kommentert noe de ikke har likt(?). Vet ikke helt hvordan de IG greiene funker. 

Har aldri kommentert hos noen av dem... Men får dem ikke opp når jeg søker, og hvis jeg skriver inn adressen får jeg opp dette: 

Beklager, men denne siden er ikke tilgjengelig.

Lenken du klikket på, kan være brutt, eller siden kan være fjernet. Gå tilbake til Instagram.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp handa, alle som syns at disse uttalelsene er høyst relevante i lys av den kritikkverdige adferden på SoMe.

Petter Bae Brandtzæg, seniorforsker i SINTEF:
http://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/729-ekspert-om-deling-av-barnebilder-pa-sosiale-medier-tenk-deg-om-bade-to-og-tre-ganger

Nederst, der Psykolog Willy-Tore Mørch uttaler seg: 
http://www.minmote.no/#!/artikkel/22927234/psykolog-advarer-mot-barnemote-og-blogging

Hans Marius Tessem, seniorrådgiver ved Norsk senter for informasjonssikring:
http://www.aftenposten.no/kultur/Foreldre-kan-heller-ikke-nettvett-129078b.html

Selv om et par av artiklene inneholder annonse, betyr ikke dette at ekspertisen som uttaler seg tar feil.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir veldig krampaktig. Svulstige kjærlighetserklæringer, og "gutten min" florerer det av på Instagram og chat. 

Jeg syns det er litt flaut.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, meredithus skrev:

Ja, det har gått utrolig fort i svingene. I begynnelsen av et forhold viser alle seg selvfølgelig fra sin aller beste side. Får virkelig håpe noen har valgt rett denne gangen  med tanke på at det ikke kun er de to! 

Etter min mening er det ikke normalt og så krampaktig dokumentere hvor fantastisk lykkelig man er, på nett. En kjent sak at lykkelige par deler mindre på nett. Vet ikke hvem de prøver å lure. Kanskje seg selv. 

Ja, jeg har selv et barn fra tidligere forhold og for min del spiller det ingen rolle hvor forelska jeg måtte være, jeg vet jo av erfaring at forhold kan ta slutt selv hvor perfekt alt virker der og da, så for meg hadde det vært veldig viktig å vente til den verste nyforelskelsen hadde roet seg før jeg begynte å tenke på at han skulle omgås barnet mitt og lære barnet å kjenne...  Man kjenner jo ikke et menneske engang så tidlig. Syntes det er rart at han har kastet seg på rollen som pappa i så full fart. Det er en alvorlig oppgave og ikke noe han bør ta spesielt lett på. Jeg tar det nå som en selvfølge at han kommer til å fortsette i papparollen for barnet også etter et eventuelt (Gud forby) brudd. Og at det gjelder også om hun finner seg en ny etter det igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for omtale av barn, omtale av tredjepersoner, kommentarer til moderering og svar til dette.

Minner om reglene for Rampelyset:

Sitat

Det er ikke tillatt å diskutere bloggernes/kjendisenes barn, da disse ikke selv har valgt å eksponere seg. Dette går på all omtale og diskusjon av (direkte eller indirekte) navngitte barn i tråder om navngitte bloggere og kjendiser. Det er heller ikke tillatt å diskutere kjendisenes familie, ektefeller eller lignende, da disse i stor grad ikke har eksponert seg selv. Dette er kun tillatt dersom ektefelle/familie selv har en betydelig rolle i offentligheten. 

Det er greit å diskutere bruk av barn i sosiale medier på generelt grunnlag, det vil si uten at det kobles til en spesifikk blogg eller identifiserer barn. Det er dermed ikke lov å diskutere barn i en tråd om en spesifikk blogger, men kan f.eks. diskuteres i tråden Bloggerbarna, eller evt. annen tråd med annen problemstilling som måtte opprettes. Å identifisere bloggere eller barn i en slik generell tråd vil også være regelbrudd.

Edie, mod.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ashanti skrev:

Ja, jeg har selv et barn fra tidligere forhold og for min del spiller det ingen rolle hvor forelska jeg måtte være, jeg vet jo av erfaring at forhold kan ta slutt selv hvor perfekt alt virker der og da, så for meg hadde det vært veldig viktig å vente til den verste nyforelskelsen hadde roet seg før jeg begynte å tenke på at han skulle omgås barnet mitt og lære barnet å kjenne...  Man kjenner jo ikke et menneske engang så tidlig. Syntes det er rart at han har kastet seg på rollen som pappa i så full fart. Det er en alvorlig oppgave og ikke noe han bør ta spesielt lett på. Jeg tar det nå som en selvfølge at han kommer til å fortsette i papparollen for barnet også etter et eventuelt (Gud forby) brudd. Og at det gjelder også om hun finner seg en ny etter det igjen.. 

Hva vet vi om han tar rollen som pappa lett? Alt blir jo bare spekulasjoner. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ta en titt på instagram, så ser man hvordan han tar papparollen. For både eget og andres barn.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...