Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte_94
Akkurat nå, FruJohansen skrev:

Jeg har kun lest det hun skriver på SoMe, og der blir jeg ikke akkurat imponert over evnen til å formulere seg. Og det fins ingen gode argumenter for å forsvare det hun driver med, så om det hadde vært et annet program enn GMN, ville hun hatt lite å stille opp med mot en jurist. At hun kan hoste opp masse svada, tviler jeg ikke på.

Det er heller ikke det viktigste at CØ blir overbevist om at hun er i overkant meddelsom på andres vegne, (det toget tror jeg på en måte har både forlatt stasjonen og sporet av for lenge siden) - men at emnet holdes varmt i media, at vi fortsetter å snakke om det, slik at andre kan få opp øya og skjønne hva barns privatliv er for noe. 

Enig! Jeg har sett i henne i tv serien "Unge mødre". :) Noen er bedre til å formulere seg muntlig enn skriftlig og omvendt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.12.2016 den 16.50, maipai skrev:

Jeg tror hun skriver skikkelig slurvete med vilje. For å gni det inn, at man kan slurve i vei og likevel tjene masse penger.

"har hilset på julenissen idag" Det finnes ingen kompliserte ord i den setningen! Man må nesten være litt kreativ for å klare å finne på så mange skrivefeil.

I fare for å mobbe noen, men jeg tror rett og slett handler om utdannelse. Camill har åpent fortalt på Unge Mødre at hun ikke likte skolen, hun har vært sikret jobb i familiebedriften og aldri (i mine øyne) hatt behov for å legge arbeid i det skriftlige språk.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte_94
9 minutter siden, toothfairy skrev:

C og K er jaggu glad i Egon :fnise: klein den hashtaggen hennes, #nåraltergratis...

Trodde de var på Egon i Fredrikstad. Måtte le av den ene kommentaren hun har fått. :fnise: (2 i skrivende stund..)

Endret av Trulte_94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Vincent

Det hadde vært fint om de som skal snakke med Øvestad i studio hadde gjort bittelitt research i forkant denne gangen. Det jeg har lest av tidligere intervjuer med Camilla Øvestad har vært kun koseprat uten noen nærgående spørsmål overhode.

@fru Johansen Jeg er overrasket over at de ikke inviterte deg denne gangen. De erfaringene du har gjort deg via din egen blogging samt deltakelse i diskusjonen rundt det etiske ved eksponering av barn i blogg hadde kommet godt med i morgen. Dessuten så virker det som om du kjenner til den store avstanden mellom det som forfektes og det som Villa Paprika faktisk skriver i bloggen. Jeg håper du inviteres til neste diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruJohansen skrev:

Det stemmer at God Morgen Norge er litt "kosemose", de stiller nok ikke de mest kritiske spørsmålene - men det spørs om ikke Grønvold har mye å si på eget initiativ, jeg har hørt litt om henne nå i det siste, og hun er VELDIG direkte! :) Mulig de skal til Nyhetskanalen etterpå, de tar ofte opp de samme temaene, og de er jo litt tøffere da. 

Det er også mitt inntrykk etter at veteranblogger Caroline Berg Eriksen stilte på God Morgen Norge (eller var det kveldsutgaven). Mindreårig tredjeperson ble utlevert etter beste evne, og alt handlet om å stryke medhårs. Men slik er vel GMN, det er ikke stedet for debatt eller refleksjon - dessverre. Er vel derfor bloggerne faktisk tør å stille der, de får selv legge alle føringer og fremstå nøyaktig slik de selv ønsker.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.12.2016 den 19.38, Mary Vincent skrev:

Det hadde vært fint om de som skal snakke med Øvestad i studio hadde gjort bittelitt research i forkant denne gangen. Det jeg har lest av tidligere intervjuer med Camilla Øvestad har vært kun koseprat uten noen nærgående spørsmål overhode.

@fru Johansen Jeg er overrasket over at de ikke inviterte deg denne gangen. De erfaringene du har gjort deg via din egen blogging samt deltakelse i diskusjonen rundt det etiske ved eksponering av barn i blogg hadde kommet godt med i morgen. Dessuten så virker det som om du kjenner til den store avstanden mellom det som forfektes og det som Villa Paprika faktisk skriver i bloggen. Jeg håper du inviteres til neste diskusjon!

Takk! :) Jeg tror Sara Eline Grønvold er veldig inne i bloggverden, og vet hva som rører seg. Jeg tviler imidlertid på at hun vil få anledning til å være like skarp i kanten som jeg har hørt at hun er når det kommer til dette emnet, og det er synd, særlig når det kommer til akkurat denne bloggeren... Jeg vil sannsynligvis få mulighet til å treffe henne, altså Grønvold, om noen uker, og det gleder jeg meg til! :) 

På 18.12.2016 den 19.56, Ultiva skrev:

Det er også mitt inntrykk etter at veteranblogger Caroline Berg Eriksen stilte på God Morgen Norge (eller var det kveldsutgaven). Mindreårig tredjeperson ble utlevert etter beste evne, og alt handlet om å stryke medhårs. Men slik er vel GMN, det er ikke stedet for debatt eller refleksjon - dessverre. Er vel derfor bloggerne faktisk tør å stille der, de får selv legge alle føringer og fremstå nøyaktig slik de selv ønsker.

Regner ikke med at det blir noen knallharde konfrontasjoner på GMN, men det er supert at riksmedia fortsetter å holde debatten varm, og de ser at leserne/seerne er veldig engasjerte hver gang de tar det opp. 

God Morgen Norge har for øvrig lagt ut link på sin Facebook - side, så det går an å gå innom og kommentere. 

Ryddet for spekulasjon i sitert innlegg.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker Linnea Myhre var på GMN i forbindelse med en krangel om banan. Husker ikke hvem hun møtte i studio, men må innrømme at diskusjonen ble ganske skarp. Håper Grøndahl er like skarp og direkte med paprikaen!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...🤔  Dette bildet la Camilla ut etter bildet fra Egon: https://imgur.com/a/EtzGm  Er mange bedre alternativer enn Egon mellom Byporten og Radisson Blu Scandinavia (rett ved Slottet). Og Byporten er ikke akkurat i nærheten av det hotellet...🙄

Ryddet for omtale av tredjeperson og spekulasjon.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte_94

Kommer helt an på hvordan de vinkler det. Ikke mange minuttene de har heller.. Tror ikke man skal forvente det helt store. Men mange som følger God morgen Norge, så kanskje det kan få opp øynene til noen foreldre der ute.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.12.2016 den 23.38, Christiane_W skrev:

Hmmm...🤔 Dette bildet la Camilla ut etter bildet fra Egon: https://imgur.com/a/EtzGm  Er mange bedre alternativer enn Egon mellom Byporten og Radisson Blu Scandinavia (rett ved Slottet). Og Byporten er ikke akkurat i nærheten av det hotellet...🙄

Er dette viktig? Jeg skjønner ikke hvordan slike ting interesserer dere? Jeg ser 6 stk liker innlegget ditt.

Ryddet for omtale av tredjeperson og spekulasjon i sitert innlegg.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X
3 minutter siden, Ellevill skrev:

Er dette viktig? Jeg skjønner ikke hvordan slike ting interesserer dere? Jeg ser 6 stk liker innlegget ditt.

Er det ulovlig å kritisere bloggere for å spise på en overpriset restaurant med elendig matkvalitet, når de tross alt har råd og er i umiddelbar nærhet av langt bedre spiseplasser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at flere kritiserer bruken av restaurant er fordi de skryter ofte over å ha spist der i tidligere blogginnlegg. Enhver med noe som helst interesse for mat vet at det å spise på Egon er litt "småharry", på lik linje som å spise på Fridays eller Burger King. Det er liksom ikke noe man skryter av.. Nærhet til hotellet er ikke god nok unnskyldning, da Østbanehallen er omtrent like langt unna, full av bedre restauranter ;-) 

Uansett, er det noen som fikk med seg innslaget på GMN?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Nasken skrev:

Jeg tror grunnen til at flere kritiserer bruken av restaurant er fordi de skryter ofte over å ha spist der i tidligere blogginnlegg. Enhver med noe som helst interesse for mat vet at det å spise på Egon er litt "småharry", på lik linje som å spise på Fridays eller Burger King. Det er liksom ikke noe man skryter av.. Nærhet til hotellet er ikke god nok unnskyldning, da Østbanehallen er omtrent like langt unna, full av bedre restauranter ;-) 

Uansett, er det noen som fikk med seg innslaget på GMN?

Ja det var nok mange og hun såg ikke helt komfortabel ut der hun satt! Merket bare blikkene på henne som svirra rundt, hun følte nok at det traff henne når hun Sarah begynte å snakke om temaet! Da ble lille Camilla helt paff. Haha, lo godt der altså! Hun følte seg nok dum der et lite øyeblikk :fnise: 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Spirrevippe skrev:

Ja det var nok mange og hun såg ikke helt komfortabel ut der hun satt! Merket bare blikkene på henne som svirra rundt, hun følte nok at det traff henne når hun Sarah begynte å snakke om temaet! Da ble lille Camilla helt paff. Haha, lo godt der altså! Hun følte seg nok dum der et lite øyeblikk :fnise: 

Hun så veldig forknytt og ubekvem ut. Med en kroppsholdning som ikke så så veldig imøtekommende ut. Den var meget sammebitt og forknytt. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye jeg kunne tatt tak i kjenner jeg, etter å ha sett reprisen. Men holder meg til to ting:

-"Så lenge jeg får gode tilbakemeldinger på at det jeg gjør er riktig vil jeg fortsette"  Hva?! Hun er jo her inne for å lese. DET DU GJØR ER IKKE RIKTIG!! Det er GALSKAP og det er ulovlig! Nå har du en jurist som har sagt det til deg, live på TV!

- "Jeg har gått tilbake og slettet mye som ikke var greit" Jaha? Hvordan vet du at det du legger ut i dag ikke er noe du vil slette senere? 

Herre min hatt altså.. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde ikke mye å stille opp med mot advokatfullmektigen, så ut som hun skjønte det. Kan ikke tenke meg at det blir noen forandring - hun gjør som hun vil, selv om det høster kritikk.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...