Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte_94
1 time siden, mikrobe skrev:

Bestemoren min vokste opp der nede, hun sa ofte at ting var "ille kost", med trykk på o. "Kost" er bare et annet uttrykk for koselig, og ikke noe folk under 50 bruker å si. 

Edit: Pappa sier at det er et "bondeuttrykk", og ramser opp stedsnavn. Kort fortalt så snakker de ikke sånn i Fredrikstad sentrum. :P 

Er for ung jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La nå julefreden få senke seg i Paprikaheimen og unn dem å være lykkelige. 

CØ er impulsiv, meninger og planer skifter. Håper virkelig ikke at det er noe nytt boligprosjekt på gang, sånn sett et underlig blogginnlegg (dvs, nok et..). 

Håper denne tråden kan fokusere saklig. Sladder og brukerdebatt stenger tråder. 

CØ sin mangel på forretningsetikk er etter min mening en rød tråd i den saklige kritikken mot henne. I tillegg dårlig evne til selvrefleksjon, det blir mye selvmedlidenhet synes jeg. For min del er det dette som er vesentlig å peke på; uansvarlig eksponering av mindreårige og andre som ikke kan forsvare seg, manglende åpenhet om sponsing og generell svak evne til økonomisk forretningsdrift i tillegg til underlige anklager mot det offentlige og tredjepersoner.

Hvem som er mor og far til hvem, hvor kjapt man finner hverandre og å påpeke åpenbare skrivevansker synes jeg man skal være forsiktige med å harselere med. Det tenderer ofte til hets, synes jeg. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte_94
1 time siden, Friluftsdame skrev:

La nå julefreden få senke seg i Paprikaheimen og unn dem å være lykkelige. 

CØ er impulsiv, meninger og planer skifter. Håper virkelig ikke at det er noe nytt boligprosjekt på gang, sånn sett et underlig blogginnlegg (dvs, nok et..). 

Håper denne tråden kan fokusere saklig. Sladder og brukerdebatt stenger tråder. 

CØ sin mangel på forretningsetikk er etter min mening en rød tråd i den saklige kritikken mot henne. I tillegg dårlig evne til selvrefleksjon, det blir mye selvmedlidenhet synes jeg. For min del er det dette som er vesentlig å peke på; uansvarlig eksponering av mindreårige og andre som ikke kan forsvare seg, manglende åpenhet om sponsing og generell svak evne til økonomisk forretningsdrift i tillegg til underlige anklager mot det offentlige og tredjepersoner.

Hvem som er mor og far til hvem, hvor kjapt man finner hverandre og å påpeke åpenbare skrivevansker synes jeg man skal være forsiktige med å harselere med. Det tenderer ofte til hets, synes jeg. 

Dama er som hu er , og kommer ALDRI til å forandre seg. Så enkelt er det! Når man har en offentlig blogg og bretter ut absolutt ALT i livet sitt, så må man tåle at folk har meninger og diskuterer det som legges ut, så lenge det finnes forum som dette hvor det faktisk er tillatt!

Jeg fatter ikke hva bloggere generelt syter og klager for. Hadde jeg hatt en offentlig blogg, så hadde jeg gitt totalt f.. i hva folk skrev om meg og bloggen min. Har man ikke sterkere psyke enn at man tåler litt av hvert av skriverier, så får man legge ned bloggen å finne seg en normal jobb!  Ellers har man vakter her som tar seg av hets eller hva folk måtte finne på å kalle det! 

Om bloggerne virkelig plages med "hets" og "mobbing", så hjelper det fint lite å skrive klage/syte/kjefte innlegg hvor man selv hetser og mobber brukere her inne! De burde heller gå lenger opp i systemet på KG og prøve å få bukt med problemene. Men det gir dem vel dårlig med klikk om ingen diskuterer dem! Livets paradoks!:)

Endret av Trulte_94
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at bloggerne leser det vi skriver her inne, og hvor konstruktivt er det å diskutere når de møttes osv? Tror ikke hun kommer til å avslutte et forhold fordi folk synes det er upassende.

håpet er jo at bloggerne skal eksponere mindre av tredjepartene sine, men jeg ser for meg at jo mer usaklig som tas opp jo lettere er det å avfeie oss. Dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror hun skriver skikkelig slurvete med vilje. For å gni det inn, at man kan slurve i vei og likevel tjene masse penger.

"har hilset på julenissen idag" Det finnes ingen kompliserte ord i den setningen! Man må nesten være litt kreativ for å klare å finne på så mange skrivefeil.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16. desember 2016 den 15.34, Miss Marble skrev:

Fresh og innbydende? Jeg synes det er mørkt og overfullt. En romantisk/bohem/glam bat cave ;)

Eller rett og slett harry.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal tema på God morgen Norge være "eksponering av barn i sosiale medier" og team Øvestad skal stille. Håper kanalen er tøff nok til å stille kritiske spørsmål om ikke bare barn, men også tredjeparter, syke tredjeparter og voksne som på ingen måte har mulighet til å forsvare seg som hun velger å eksponere til det fulle. 

Om vi kun skal få høre at hun sier at Internett er stort, vi lever i 2016 og når barna er store så er Internett så stort at det ikke er mulig å søke frem bildene hun la ut eller den berømte "begrens deg eller skam deg!" replikken, så kommer det i hvertfall ikke noe bra ut av intervjuet. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dollyådi skrev:

I morgen skal tema på God morgen Norge være "eksponering av barn i sosiale medier" og team Øvestad skal stille. Håper kanalen er tøff nok til å stille kritiske spørsmål om ikke bare barn, men også tredjeparter, syke tredjeparter og voksne som på ingen måte har mulighet til å forsvare seg som hun velger å eksponere til det fulle. 

Om vi kun skal få høre at hun sier at Internett er stort, vi lever i 2016 og når barna er store så er Internett så stort at det ikke er mulig å søke frem bildene hun la ut eller den berømte "begrens deg eller skam deg!" replikken, så kommer det i hvertfall ikke noe bra ut av intervjuet. 

Det må jeg få med meg:) Spent på hvordan hun er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte_94
21 minutter siden, Dollyådi skrev:

Virkelig? Får håpe de har gjort god research da, men tviler sterkt! Blir vel mer reklame for bloggen, samt reklame for det å eksponere barn på internett...

God morgen Norge pleier ikke å stile veldig kritiske spørsmål. Er jo et "koseprogram", og ikke akkurat "Brennpunkt". :) 

Endret av Trulte_94
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulte_94

5 av 8 ansikt bluret i siste blogginnlegg. Flott å se at det finnes noen fornuftige foreldre der ute. (De har vel fulgt med på bloggen til C.....) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Norge promoterer bloggere de.. Tv2 og Nettavisen er vel begge eid av Egmont.

God morgen Norge er et koseprogram, dette er ikke å stille opp i Debatten på NRK akkurat. Blir jo spennende å se hvilke veloverveide refleksjoner VP kommer med. I det siste blogginnlegget har Norges største interiørblogger følt behov for å vise bilder fra datterens bursdag. De fleste ansiktene er heldigvis sladdet, men jeg sliter med å se budskapet hun ønsker å formidle. 

Foreldrene til disse ville nok helst sett at bildene ble forbeholdt jubilantens private album og ikke morens kommersielle interiørblogg ..

Endret av Friluftsdame
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer at God Morgen Norge er litt "kosemose", de stiller nok ikke de mest kritiske spørsmålene - men det spørs om ikke Grønvold har mye å si på eget initiativ, jeg har hørt litt om henne nå i det siste, og hun er VELDIG direkte! :) Mulig de skal til Nyhetskanalen etterpå, de tar ofte opp de samme temaene, og de er jo litt tøffere da. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte_94

7 minutter siden, FruJohansen skrev:

Det stemmer at God Morgen Norge er litt "kosemose", de stiller nok ikke de mest kritiske spørsmålene - men det spørs om ikke Grønvold har mye å si på eget initiativ, jeg har hørt litt om henne nå i det siste, og hun er VELDIG direkte! :) Mulig de skal til Nyhetskanalen etterpå, de tar ofte opp de samme temaene, og de er jo litt tøffere da. 

C er dyktig til å prate for seg, så hun klarer garantert å prate seg ut av det. Det Grønvold sier, kommer garantert ikke til å gå inn heller! ..om de skal sitte i studioet samtidig. Men det er lov til å drømme. :) 

Endret av Trulte_94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dollyådi skrev:

I morgen skal tema på God morgen Norge være "eksponering av barn i sosiale medier" og team Øvestad skal stille.

Oj, spennende! Går det an å finne ut ca når det er?  Jeg vil se.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trulte_94 skrev:

C er dyktig på å prate så hun klarer garantert å prate seg ut av det. Det Grønvold sier, kommer garantert ikke til å gå inn heller! Om de skal sitte i studioet samtidig. Men det er lov til å drømme. :) 

Jeg har kun lest det hun skriver på SoMe, og der blir jeg ikke akkurat imponert over evnen til å formulere seg. Og det fins ingen gode argumenter for å forsvare det hun driver med, så om det hadde vært et annet program enn GMN, ville hun hatt lite å stille opp med mot en jurist. At hun kan hoste opp masse svada, tviler jeg ikke på.

Det er heller ikke det viktigste at CØ blir overbevist om at hun er i overkant meddelsom på andres vegne, (det toget tror jeg på en måte har både forlatt stasjonen og sporet av for lenge siden) - men at emnet holdes varmt i media, at vi fortsetter å snakke om det, slik at andre kan få opp øya og skjønne hva barns privatliv er for noe. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...