Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Loffeliten

Forstår virkelig ikke at denne bloggeren kan ha inntekter på bloggspons og reklame, hadde vært interessant å høre sponsorbedriftenes vurderinger bak valget om å inngå samarbeid med "Norges største interiørblogg som ikke skal være interiørblogg lenger". :klo: 

Noterer meg også at hun har 45K følgere på instagram, men at de fleste bildene ligger rundt 4-500 likes (og i noen tilfeller under 200). Veldig få likes i forhold til antall følgere, det altså. Lurer på hva det reelle følgertallet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av tightsen er ikke henne.

Ei heller er tightsen på bildet "helt ny". Den er både blass i fargen og nuppete etter vask! 

Kjør Google-søk på bildet så kommer rettmessig innehaver av både rompe og tights opp.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Abrahima skrev:

Bilde av tightsen er ikke henne.

Ei heller er tightsen på bildet "helt ny". Den er både blass i fargen og nuppete etter vask! 

Kjør Google-søk på bildet så kommer rettmessig innehaver av både rompe og tights opp.

Jeg fikk opp dette :overrasket:

grøss

:rulle:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke se at det er noe problem at Øvestad promoterer treningstights. Hun har jo både  tagget reklame og har link til selskapet som selger tightsen i ulike farger.

Om bildet er av henne eller en annen er ikke viktig, men man kan vel si at hun har vært litt ubevisst valg av bildet. Det viser tydelig at produktet blir nuppete i vask/bruk. Så ikke akkurat noen god promotering. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe hun har tillatelse til å bruke bildet av tightsen i reklameøyemed. Bruk av andres bilder pleier å koste penger. Spesielt når det er kommersiell bruk. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2016 den 22.48, Cessa74 skrev:

Jeg trodde seriøst det var tull at Camilla har startet med interiørveiledning.. Det kan ikke være lov engang?? Hun kan absolutt INGENTING om dette faget, og hun tråkker på alle de som faktisk jobber seriøst med veiledning og styling - de fleste med utdanning og ulike kurs + variert erfaring.

Camilla derimot har gjennom bloggen (spesielt siste halvåret) dokumentert gjentatte ganger at hun absolutt ikke kan style eller veilede noen. Hun plasserer for store møbler overalt ( å ta mål er ganse elementært), hun setter sammen stilarter som kræsjer fullstendig og gir inntrykk av rot (feks kjøkkenoverflatene vs de dominerende listene - to helt ulike stilarter), hun tapeserer uten å følge rapportmønster og har også tapesert fra hver sin side av en vegg - hvor amatørmessige er ikke det? Hun henger opp gardiner helt feil, setter opp to overdimensjonerte megalamper sammen over et lite sofabord, belysning kan hun definitivt ingenting om (kaldt og hardt og feilplassert - riktig belysning betyr faktisk ekstremt mye for både inntrykk av et rom og lunheten det gir på kveldstid. Og barnerommene.. Sengegavl som ikke passer til sengene, sidebord som skrivebord hvor man faktisk fysisk ikke kan sitte for å jobbe - ikke benplass, ikke bordplass til pc og bøker, og kun en pyntelampe til belysning, kontortepper , hun maler små rom blåsvarte - elementær fargekunnskap tilsier at dette selvsagt forminsker illusjonen av rommets størrelse, og ang maling; slurvete, mangler det andre strøket, kline litt tavlemaling på panel (!) fordi man ble jo sponset, men vanskelig å forstå hvor man skal skrive på denne tavlemalingen..osv osv.. Jeg kunne sikkert laget listen dobbelt så lang.

Poenget er ikke hennes valg av farger og interiørstil - for all del - vi liker ulike ting - og jeg "forstår" at Camilla og enkelte av hennes lesere elsker dette kaoset - MEN - å selge seg inn som interiørveileder er i beste fall en dårlig spøk og en hån for de som jobber med dette seriøst. Utover de av hennes "fans" som elsker hennes stil og ned til minste nivå spør hvor hun har kjøpt diverse ting hun legger ut bilder av (uten selv å bruke hodet - omtrent sånn - åh det var en fin zaloflaske - hvor har du kjøpt den @villapaprika ...) -  så FATTER jeg ikke at oppegående mennesker vil betale for å få veiledning fra henne når hun så til de grader har dokumentert en enorm mangel på kunnskap om helt elementære fakta innen oppussing og interiør. Hun gjør ting på impuls og dagsform, og det må hun gjerne gjøre i sitt eget hjem, men å ta betalt for å gjøre dette hos andre??? At hun tørr!!??

Og hvis hun tenker at bloggen skal representere henne som "interiørveileder" og hennes sponsorer Byggdekor, Mille Moi mfl - så tror jeg de primært satser på kunder fra blindeforbundet.. For kvaliteten på den bloggen ifht bilder og tekst er altså så langt under hva man kan forvente - at selv fjortisser som blogger fra barnerommet holder en standard langt over hva paprikafruen noensinne har klart.

Jeg unner henne et lykkelig liv i sitt overmøblerte og slurvete utførte oppussede leilighet - men å tro hun kan leve av veiledning profesjonelt? Da skal jeg starte som aksjemegler. Jeg sparer jo tross alt i fond og vet hvor børsen ligger....

Nuvel, trur ikkje at medlemmer i blindeforbundet hadde hyra ho inn til å møblere heimane sine - dei er vel avhengige av åpne løsninger, ikkje overfylt kaos. Ein blind person hadde vel aldri klart å manøvrere seg ut av stua hennes :P Ellers spot on :)

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2016 den 22.48, Cessa74 skrev:

Jeg trodde seriøst det var tull at Camilla har startet med interiørveiledning.. Det kan ikke være lov engang?? Hun kan absolutt INGENTING om dette faget, og hun tråkker på alle de som faktisk jobber seriøst med veiledning og styling - de fleste med utdanning og ulike kurs + variert erfaring.

Camilla derimot har gjennom bloggen (spesielt siste halvåret) dokumentert gjentatte ganger at hun absolutt ikke kan style eller veilede noen. Hun plasserer for store møbler overalt ( å ta mål er ganse elementært), hun setter sammen stilarter som kræsjer fullstendig og gir inntrykk av rot (feks kjøkkenoverflatene vs de dominerende listene - to helt ulike stilarter), hun tapeserer uten å følge rapportmønster og har også tapesert fra hver sin side av en vegg - hvor amatørmessige er ikke det? Hun henger opp gardiner helt feil, setter opp to overdimensjonerte megalamper sammen over et lite sofabord, belysning kan hun definitivt ingenting om (kaldt og hardt og feilplassert - riktig belysning betyr faktisk ekstremt mye for både inntrykk av et rom og lunheten det gir på kveldstid. Og barnerommene.. Sengegavl som ikke passer til sengene, sidebord som skrivebord hvor man faktisk fysisk ikke kan sitte for å jobbe - ikke benplass, ikke bordplass til pc og bøker, og kun en pyntelampe til belysning, kontortepper , hun maler små rom blåsvarte - elementær fargekunnskap tilsier at dette selvsagt forminsker illusjonen av rommets størrelse, og ang maling; slurvete, mangler det andre strøket, kline litt tavlemaling på panel (!) fordi man ble jo sponset, men vanskelig å forstå hvor man skal skrive på denne tavlemalingen..osv osv.. Jeg kunne sikkert laget listen dobbelt så lang.

Poenget er ikke hennes valg av farger og interiørstil - for all del - vi liker ulike ting - og jeg "forstår" at Camilla og enkelte av hennes lesere elsker dette kaoset - MEN - å selge seg inn som interiørveileder er i beste fall en dårlig spøk og en hån for de som jobber med dette seriøst. Utover de av hennes "fans" som elsker hennes stil og ned til minste nivå spør hvor hun har kjøpt diverse ting hun legger ut bilder av (uten selv å bruke hodet - omtrent sånn - åh det var en fin zaloflaske - hvor har du kjøpt den @villapaprika ...) -  så FATTER jeg ikke at oppegående mennesker vil betale for å få veiledning fra henne når hun så til de grader har dokumentert en enorm mangel på kunnskap om helt elementære fakta innen oppussing og interiør. Hun gjør ting på impuls og dagsform, og det må hun gjerne gjøre i sitt eget hjem, men å ta betalt for å gjøre dette hos andre??? At hun tørr!!??

Og hvis hun tenker at bloggen skal representere henne som "interiørveileder" og hennes sponsorer Byggdekor, Mille Moi mfl - så tror jeg de primært satser på kunder fra blindeforbundet.. For kvaliteten på den bloggen ifht bilder og tekst er altså så langt under hva man kan forvente - at selv fjortisser som blogger fra barnerommet holder en standard langt over hva paprikafruen noensinne har klart.

Jeg unner henne et lykkelig liv i sitt overmøblerte og slurvete utførte oppussede leilighet - men å tro hun kan leve av veiledning profesjonelt? Da skal jeg starte som aksjemegler. Jeg sparer jo tross alt i fond og vet hvor børsen ligger....

Veldig enig med deg. Dessverre er verken interiørarkitekt, interiørveileder eller interiørkonsulent beskyttede titler og hvem som helst kan ta dem i bruk uten noe krav til formell kompetanse. Interiørarkitekt MNIL er derimot beskyttet og kan kun benyttes av interiørarkitekter som oppfyller kravene for å få medlemskap i Norske Interiørarkitekters Landsforbund (utdannelse fra Kunsthøgskolen eller tilsvarende utdanningsinstitusjon i utlandet).  (Denne artikkelen gir en god forklaring på beskyttet vs ubeskyttet tittel http://www.dinside.no/jobb/beskyttede-titler/62168880.)  Altså tror jeg ikke Camilla gjør noe ulovlig juridisk sett ved å kalle seg interiørveileder og tilby interiørveiledningstjenester.  

Såvidt jeg husker begynte veiledningsvirksomheten til Camilla som en forlengelse av Villa Paprika butikken og hun brukte den som en salgskanal. En ting er jo å anbefale folk å kjøpe noen puter, lampe eller en stol fra egen butikk, men det hun forsøker å selge seg inn som nå er jo mye mer omfattende og hun har som du påpeker bevist gjentatte ganger på egen blogg at dette kan hun ikke.

Den kontorplassen under trappa er også et eksempel på den manglende kompetansen.  Nok en MilleMoi skjenk uten benplass brukt som arbeidsbord.  Og bordplata er fylt med pynt og dilldall. 

https://www.instagram.com/p/BNwFW9UDE8O/?taken-by=villapaprikablogg

https://www.instagram.com/p/BNFjRd4Db5S/?taken-by=villapaprikablogg

Hun må gjerne gjennomføre impulsoppussinger av eget hjem (eller hos venner og familie) i turbotempo uten å måle, maskere eller annet grunnleggende forarbeid, men å ta betalt for det som en profesjonell tjeneste er bare frekt.  Jeg skjønner heller ikke at hun tørr, men jeg tror ikke hun ser egne begrensninger og velger å høre på blodfansen som applauderer og heier henne frem uansett hva hun foretar seg.  Er redd hun kommer til å gå på en skikkelig smell.

25 minutter siden, Lanolin skrev:

Nuvel, trur ikkje at medlemmer i blindeforbundet hadde hyra ho inn til å møblere heimane sine - dei er vel avhengige av åpne løsninger, ikkje overfylt kaos. Ein blind person hadde vel aldri klart å manøvrere seg ut av stua hennes :P Ellers spot on :)

Enig der.  En god venn av oss er svært svaksynt og hjemmet hans er den rake motsetningen til hjemmet til Camilla. Åpne løsninger, få møbler som har fast plass og mye rom til å manøvrere preger leiligheten hans.  Hjemmet til Camilla ville vært umulig for ham å bevege seg rundt i uten å kræsje i møbler konstant, selv med hvit stokk.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Shoppingqueen skrev:

Den som intet gir seg ......... 

Hvor får hun det fra? :sprettoy:

Endret av Valetta
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er barnet mitt som er svært flink eller villa som er svært dårlig, men de skriver ca likt. 

Datteren min er 8 år.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Shoppingqueen skrev:

Den som intet gir seg ......... 

Den som ingenting gir seg.....

-Ja, det må man si! 

Tror jeg skal begynne som bilmekaniker, og starte eget verksted, fordi jeg kan å kjøre bil og tror jeg vet hvordan jeg skal åpne ett panser!! :sprettoy:

Endret av Smugleseren
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Valetta skrev:

Hvor får hun det fra? :sprettoy:

Ja si det?? Hun kan jo ikke et eneste ordtak eller "kloke ord", i tillegg til at hun bruker preposisjoner sånn ca. 90% feil... 

Følger Glade hjem på IG, og må jo bare si til tross for delvis kopiering av VP, så gjør hun en mye bedre jobb. Bilder med god kvalitet, og "motivene"/innholdet i bildene er mer ryddige og finere, tydelig at hun legger mye mer jobb i sine innlegg. Dessuten husker jeg SBN's elendige julekalender i fjor. Som vanlig ble det med snakk og lovnader om både det ene og det andre, men som vanlig bare ble "borte". GH gir bort de fineste ting i sin julekalender, og følger opp hver eneste dag. 

Så det var en annen som kommenterte antall likes på bildene hennes, og må si jeg har tenkt det samme. Jeg har rundt 300 følgere på min IG, og legger veldig sjelden ut noe der, men jeg har aldri under 50 likes. Hun har 45000 følgere, og har sjelden over 4-500 likes. Det syns jeg er merkelig... lurer også på hvor mange som VIRKELIG følger henne. 

Og like imponert når det skrives eller sies "God morgen NORGE" faktisk...  

Så blir det jo spennende å se hvor lite prislappene presses frem på julaften... 

Noen presser fram prislapper, og noen flytter LV poser, vesker, almanakker etc rundt, og passer på at merket på lua,pleddet eller jakka kommer med fra alle vinkler når det tas bilder... snodig...

Endret av Shoppingqueen
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går ann å ha så mange skrivefeil i ett og samme innlegg. "Ordtakene" er jo ubetalelige.

Så kommer alle slurvefeila. Og som tidligere nevnt feil bruk av preposisjoner. Setningsoppbygningen, og i det hele tatt språket og måten hun beskriver ting på. Snakker hun sånn også?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...