Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte_94
48 minutter siden, Xstrella skrev:

Glade hjem reklamerer også fra de. Rart de ikke skriver annonse eller reklame da. Er vel helst 3.sort som skal ut i media og vises uten å nevne navn eller hvem.

Var en her som hadde skrevet til Mille Moi, og de benektet at de hadde samarbeid med VP. Men VP reklamerer for produktene på Mille Moi på Instagram, som om hun hadde overtatt hele sjappa. GH og VP er visst to alen av samme stykke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mary Vincent

Et slikt samarbeid der de tilsynelatende baserer seg på umerkede annonser viser tydelig at ikke all reklame er god reklame.

Villa Paprika benektet også at hun var sponset under oppussingen av rekkehusleiligheten, men alt tyder på det motsatte. Slike bindinger fører til at ihvertfall jeg skygger langt unna disse firmaene, for de gir et svært useriøst inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Jeg ser hun har masse reklameinnlegg for det firma på Instagram, men det er ikke merket som reklame. Er det lov da?

Hvis hun får en fordel å reklamere for dette merket, skal det merkes som reklame. Det hun får skal være en "fordel", og det kan være alt fra penger, tjenester, lån av møbler osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mary Vincent skrev:

Et slikt samarbeid der de tilsynelatende baserer seg på umerkede annonser viser tydelig at ikke all reklame er god reklame.

Villa Paprika benektet også at hun var sponset under oppussingen av rekkehusleiligheten, men alt tyder på det motsatte. Slike bindinger fører til at ihvertfall jeg skygger langt unna disse firmaene, for de gir et svært useriøst inntrykk.

Dette skjer med bloggere som har mistet troverdigheten.

Når troverdigheten til bloggerne er dårlig, mistenker leserne at de blir ført bak lyset, og det er ikke akkurat bra reklame.

Er det en ting bloggerne burde vært opptatt av, så er det troverdighet. Dessverre ser vi at det skranter hos mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar maks to minutter å lese igjennom et innlegg for å rette på slurvefeil. Men jeg syns ikke det hun skriver feil virker som slurv. Det er mange ord som rett og slett bare er merkelige. F.eks skulle hun skrive "åpne" i et innlegg her en dag, men istedenfor skrev hun "åpene", og jeg har sett flere lignende feil før på bloggen..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Ellevill skrev:

Du er vel også på god vei til brukerdebatt.

Jeg tenker at det å diskutere kvaliteten på bloggen er greit, men det er vel lurt å holde tunga rett i munnen når det gjelder karakteristikker som dette om man ikke en gang gidder å forklare hva som menes. Et par sider tilbake hevdet ei at de som ikke uttalte skj/kj-lyder korrekt var mindre smarte. Jeg er ikke interessert i selve språkdelen av dette, men er forundret over at det virker som at det er helt greit å publisere slike utsagn som - iallfall for meg - er uforståelige..

Men OK, dette er en kamp jeg er dømt til å tape i disse trådene. Jeg bare anser noe som innafor og noe som utafor normal folkeskikk og ikke minst fornuft.

Jeg tenker at dette er et fornuftig innspill, og at det også hever debatten med litt oppfordring til selvkritikk i tråden, nyansering, og metakritikk innimellom. Ikke bare for folkeskikk og fornuft, men også for debattens del, for å demonstrere at ikke hele tråden består av en unison grå masse.

Nå er ikke dette rettet mot noen spesielle, jeg så ikke engang på brukernavnet til den du siterte, men selv syns jeg det nærmer seg ugreit, og i hvert fall diskutabelt, når man sterkt antyder noe om intelligens, "belasta miljøer", miljøer som på en eller annen måte vurderes lavt osv. basert på språklige ferdigheter. Jeg mener, jeg forstår på en måte at det er fristende, i alt fra å score et billig poeng til et hjertesukk over hva slags språklig kvalitet det er hos en blogger som har høye lesertall, sett i lys av hvordan tradisjonelle medier sliter om dagen, for eksempel. Men her må man rett og slett tenke seg ekstra om før man poster, og som du sier, holde tunga rett i munnen.  

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humret litt for megselv av den siste instagrammen "lunsj midt i jobbtiden". Det er vel som regel da man spiser lunsj eller? :fnise:

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte_94
2 timer siden, *Pixie* skrev:

Humret litt for megselv av den siste instagrammen "lunsj midt i jobbtiden". Det er vel som regel da man spiser lunsj eller? :fnise:

Normalt ville man vel bare skrevet "Lunsj" enten man jobber eller ikke. Men veldig viktig å få fram at man faktisk jobber en dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Trulte_94 skrev:

Normalt ville man vel bare skrevet "Lunsj" enten man jobber eller ikke. Men veldig viktig å få fram at man faktisk jobber en dag. :P

Er vel det ja. De fleste som er i jobb har dog heller ikke mulighet til å løpe ned dørene på Egon slik disse har.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan sikkert velge å ta ut perm de også, men man kan jo ikke både ha permisjon med lønn og i tillegg inntektsgivende arbeid. Det er jo det som er med blogg"yrket" - om de skal være borte fra rampelyset i 9 mnd så mister de jo både lesere og annonsører og hele grunnlaget for det de lever av blir borte. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ser man verdien av å lese mye....det handler ofte om å kjenne igjen ord og kunne se om de ikke er riktig skrevet.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2016 den 14.24, Trulte_94 skrev:

Var en her som hadde skrevet til Mille Moi, og de benektet at de hadde samarbeid med VP. Men VP reklamerer for produktene på Mille Moi på Instagram, som om hun hadde overtatt hele sjappa. GH og VP er visst to alen av samme stykke. :)

Selv om et firma benekter å ha et samarbeid, behøver det ikke å være sant hvis bedriften er litt kreativ mtp. hvordan de "belønner" bloggere som promoterer dem. TM design og CBE er et annet og lignende eksempel, der firmaet nekter for samarbeid men samtidig sier at det var opp til dem hvem som får hvor mye rabatt. Men, en rabatt er også en fordel.

Når bloggere fyller huset sitt med møbler og interiør fra et og samme sted, tviler jeg på at det bare er fordi "de elsker produktene" og gir firmaet et tidsubegrenset showroom på bloggen helt gratis.

Endret av Cavatina
Lenke
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 timer siden, Valetta skrev:

Er vel det ja. De fleste som er i jobb har dog heller ikke mulighet til å løpe ned dørene på Egon slik disse har.

Om jeg hadde hatt så mye tid i lunsjen, så hadde jeg ihvertfall ikke valgt Egon :fnise:

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte_94
1 time siden, Cavatina skrev:

Selv om et firma benekter å ha et samarbeid, behøver det ikke å være sant hvis bedriften er litt kreativ mtp. hvordan de "belønner" bloggere som promoterer dem. TM design og CBE er et annet og lignende eksempel, der firmaet nekter for samarbeid men samtidig sier at det var opp til dem hvem som får hvor mye rabatt. Men, en rabatt er også en fordel.

Når bloggere fyller huset sitt med møbler og interiør fra et og samme sted, tviler jeg på at det bare er fordi "de elsker produktene" og gir firmaet et tidsubegrenset showroom på bloggen helt gratis.

I know. :) Spes morsomt da hun var daglig leder for SBN og reklamerte mer for MM enn for eget firma. :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte_94
2 timer siden, Marleah skrev:

Her ser man verdien av å lese mye....det handler ofte om å kjenne igjen ord og kunne se om de ikke er riktig skrevet.

Sant. Med unntak av Chanel boka, glimrer bøker med sitt fravær i det huset. Men mulig de er godt gjemt et sted. Uansett aldri for sent å handle inn masse bøker. http://forskning.no/2015/04/lese-barn-er-bra-hjernen

http://leseskogen.no/foreldre/ti-grunner-til-a-lese-hoyt-for-barnet/

Endret av Trulte_94
Ny link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...