Maydis8 Skrevet 27. november 2016 #6721 Del Skrevet 27. november 2016 2 timer siden, Trulte_94 skrev: Enig. Det er så tydelig at hun rett og slett ikke aner hvordan veldig mange helt vanlige ord skrives. Jeg syns ellers det er utrolig at hun ikke kjenner til de mest kjente norske ord og uttrykk. Hadde vært interessant å vite hvor det gikk "galt" når voksne generelt har et så dårlig skriftspråk. Vet at det er viktig for både språk og intelligens at man fra man er liten, blir pratet med, lest for, sunget for, og at det er viktig å lese bøker. Dette skal i utgangspunktet fanges opp på grunnskolen og jobbes systematisk med der. Man kan da diskutere om skolene i dette området har gjort en god nok jobb og/eller for lite involvering av foreldrene når det kommer til språkutvikling/lekser etc. Det er i dag stort fokus på å fange opp elever i skolen som sliter med disse tingene. Synes det er ganske meningsløst å slenge ut påstander om at Camilla er ditt og datt uten å ha satt seg inn i hvordan ting fungerer. Man kan enes om at hun burde få noen til å rette tekstene sine, utover det så bør vel brukere her inne skimte med litt mer velformulerte innlegg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 27. november 2016 #6722 Del Skrevet 27. november 2016 21 minutter siden, Birdo skrev: Lese - og skrivevansker er ikke noen unnskyldning, det betyr bare at man må jobbe hardere enn de som ikke har det. Så latskap kalles det i hennes tilfelle, hun har all mulighet til å lære seg dette, om det er tilfelle at hun har det. Anbefaler deg å lese deg opp og sette deg inn i hva generelle lese - og skrivevansker er for noe. Det er dessverre ikke latskap nei. Det er mange i alle aldere som sliter med dette i dagens samfunn. Det må jobbes systematisk med fra barneskolealder, det skal være avdekket da. Når en person sliter med det fonologiske i språket så er dessverre ikke det forbedret over natten. Det tar år å lære seg dette. Her må man nok se på manglende opplæring på grunnskole etc. Det som kan kalles latskap er å ikke ha noen til å rette for seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaraAvis78 Skrevet 27. november 2016 #6723 Del Skrevet 27. november 2016 11 minutter siden, Maydis8 skrev: Anbefaler deg å lese deg opp og sette deg inn i hva generelle lese - og skrivevansker er for noe. Det er dessverre ikke latskap nei. Det er mange i alle aldere som sliter med dette i dagens samfunn. Det må jobbes systematisk med fra barneskolealder, det skal være avdekket da. Når en person sliter med det fonologiske i språket så er dessverre ikke det forbedret over natten. Det tar år å lære seg dette. Her må man nok se på manglende opplæring på grunnskole etc. Det som kan kalles latskap er å ikke ha noen til å rette for seg. Men i dette tilfelle handler det vel om at Camilla selv har benektet, flere ganger, at hun har lese og skrivevansker. Så da er det vel latskap å ikke lese korrektur på arbeidet en leverer? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 27. november 2016 #6724 Del Skrevet 27. november 2016 Vedrørende interiøret: Absolutt ikke min smak. Det er for mye, det er for mye nips, det er for mørkt, og det er lite stilig etter min smak. Jeg syns heller ikke bildene hun tar av interiøret er gode, ofte er de uklare, skeive og det er for mye på bildet til å vite hva vi egentlig skal se på her. Når det er sagt så er tydeligvis folk som liker stilen ettersom de ønsker å bruke henne som konsulent. At hun skal være den største bloggeren i Norge på interiør har jeg vanskeligheter med å få til å stemme. For det første er vel ikke dette en interiørblogg. Det er mer privatliv og drama. Som nevnt tidligere i denne tråden har hun vel selv også godt bort fra at bloggen skal være en interiørblogg. Kanskje hun har den bloggen hvor det er innslag av interiør som har flest lesere. Det er jo mye som generer klikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 27. november 2016 #6725 Del Skrevet 27. november 2016 1 time siden, Maydis8 skrev: Anbefaler deg å lese deg opp og sette deg inn i hva generelle lese - og skrivevansker er for noe. Det er dessverre ikke latskap nei. Det er mange i alle aldere som sliter med dette i dagens samfunn. Det må jobbes systematisk med fra barneskolealder, det skal være avdekket da. Når en person sliter med det fonologiske i språket så er dessverre ikke det forbedret over natten. Det tar år å lære seg dette. Her må man nok se på manglende opplæring på grunnskole etc. Det som kan kalles latskap er å ikke ha noen til å rette for seg. Har ganske god kunnskap i det, ellers takk. Har selv sterke konsentrasjonsvansker(ikke for å sammenligne egentlig), men har aldri brukt det som en unnskyldning for å ikke lære - jeg har heller jobbet ekstra hardt for å holde følge, selv om det ikke alltid har vært lett. Dama er snart 30, så hun har hatt ganske god tid på å lære seg å skrive ordentlig. For ikke å snakke om penger nok til å skaffe hjelp til det om så er. Forøvrig så legger jeg ved et sitat fra et innlegg hun skrev i januar 2016, høres veldig ut som en med skrivevansker du - ikke latskap i det hele tatt.. Sitat Fremover vil jeg også begynne å lese mer over mine blogginnlegg. Jeg har ikke dysleksi, men har slurvet mye med skrivingen siden dette ofte har vært under tidpress. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte_94 Skrevet 28. november 2016 #6726 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Jeg kjøper ikke alt C skriver. Når man gjentatte ganger skriver samme ord feil over tid, så handler det ikke kun om slurvefeil. Men noen ord er selvfølgelig slurvefeil. Nytter ikke for henne å kjøre stavekontroll heller. Der får man opp alternative ord, og når man ikke aner hvordan ord staves, så blir det håpløst. Hun kan selvfølgelig få noen til å lese over innleggene, men det krever at hun kjenner noen som har de rette kunnskapene. Nå leker like barn best, så spørs om hun kjenner noen som kunne tatt den jobben. Skj/kj/sj-lyden har hun rett og slett ikke peil på. At hun ikke kjenner til de mest kjente norske ord og uttrykk, syns jeg er utrolig. Men ordet "MNDÉR" i stedet for "måneder" eller "md" (korrekt forkortelse), toppet alt. Tidspress? Ca. 1 innlegg annenhver dag når man ellers ikke jobber. Ok. Endret 28. november 2016 av Trulte_94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. november 2016 #6727 Del Skrevet 28. november 2016 Ryddet for omtale av barn. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 28. november 2016 #6728 Del Skrevet 28. november 2016 1 time siden, Trulte_94 skrev: Hun kan selvfølgelig få noen til å lese over innleggene, men det krever at hun kjenner noen som har de rette kunnskapene. Nå leker like barn best, så spørs om hun kjenner noen som kunne tatt den jobben. Jeg blir litt nysgjerrig - hva mener du helt konkret med dette? Like barn leker best? Mener du at om du har problemer med rettskriving eller slurver, så vanker du i et slikt miljø? Jeg spør fordi det høres i såfall både merkelig, nedlatende og fordømmende ut. Jeg leser ofte korrektur for andre i jobb og privat, og må si at jeg aldri har tenkt på disse som noen man kan omtale som "like barn leker best". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte_94 Skrevet 28. november 2016 #6729 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) ¤ Endret 28. november 2016 av Trulte_94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 28. november 2016 #6730 Del Skrevet 28. november 2016 2 minutter siden, Trulte_94 skrev: Du er i din fulle rett til å tolke det som du vil. Ser ingen grunn til å måtte forklare meg for de faste metakritikerne her inne, som kommer med sine berømte retoriske spørsmål. @Ellevill har da kommet med mange gode poenger i forhold til hva som diskuteres i tråden. Hva legger du i det, når du kaller henne metakritiker? Og retoriske spørsmål? Berømte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte_94 Skrevet 28. november 2016 #6731 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) ! Endret 28. november 2016 av Trulte_94 Dobbelt svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte_94 Skrevet 28. november 2016 #6732 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) @canacas Deg om det. Men nok språk i denne tråden. Det hører til under "Språk". Så nettopp at det var et eget forum for språkdebatt. Endret 28. november 2016 av Trulte_94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 28. november 2016 #6733 Del Skrevet 28. november 2016 Hver eneste dag bilder og bilder. Og hvem kjøper en liten skjenk til 4500 fra millemoi??? Er hun ambassadør der? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 28. november 2016 #6734 Del Skrevet 28. november 2016 5 minutter siden, Xstrella skrev: Hver eneste dag bilder og bilder. Og hvem kjøper en liten skjenk til 4500 fra millemoi??? Er hun ambassadør der? Jeg ser hun har masse reklameinnlegg for det firma på Instagram, men det er ikke merket som reklame. Er det lov da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte_94 Skrevet 28. november 2016 #6735 Del Skrevet 28. november 2016 7 minutter siden, Xstrella skrev: Hver eneste dag bilder og bilder. Og hvem kjøper en liten skjenk til 4500 fra millemoi??? Er hun ambassadør der? Ser sånn ut med tanke på det som er skrevet under flere av interiørbildene på IG kontoen hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 28. november 2016 #6736 Del Skrevet 28. november 2016 Glade hjem reklamerer også fra de. Rart de ikke skriver annonse eller reklame da. Er vel helst 3.sort som skal ut i media og vises uten å nevne navn eller hvem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 28. november 2016 #6737 Del Skrevet 28. november 2016 27 minutter siden, Trulte_94 skrev: Du er i din fulle rett til å tolke det som du vil. Ser ingen grunn til å måtte forklare meg for de faste metakritikerne her inne, som kommer med sine berømte retoriske spørsmål. Brukerdebatt er heller ikke tillatt. Ser du er på god vei. Du er vel også på god vei til brukerdebatt. Jeg tenker at det å diskutere kvaliteten på bloggen er greit, men det er vel lurt å holde tunga rett i munnen når det gjelder karakteristikker som dette om man ikke en gang gidder å forklare hva som menes. Et par sider tilbake hevdet ei at de som ikke uttalte skj/kj-lyder korrekt var mindre smarte. Jeg er ikke interessert i selve språkdelen av dette, men er forundret over at det virker som at det er helt greit å publisere slike utsagn som - iallfall for meg - er uforståelige.. Men OK, dette er en kamp jeg er dømt til å tape i disse trådene. Jeg bare anser noe som innafor og noe som utafor normal folkeskikk og ikke minst fornuft. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte_94 Skrevet 28. november 2016 #6738 Del Skrevet 28. november 2016 ¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte_94 Skrevet 28. november 2016 #6739 Del Skrevet 28. november 2016 ¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte_94 Skrevet 28. november 2016 #6740 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Ooops sorry. Surret. Rapporterer meg selv. Endret 28. november 2016 av Trulte_94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg