Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Justin Thyme

Norges største blogger innen interiør? Er det virkelig folk som kjører den stilen der? Den er jo blodharry? 

Endret av Justin Thyme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sen ve ben skrev:

Hvor ligger den filmsnutten da??

Den ble jo selvfølgelig slettet kort tid etter at vi begynte å prate om den her inne. :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Den ble jo selvfølgelig slettet kort tid etter at vi begynte å prate om den her inne. :fnise:

Ahhh kom inn her for sent, typisk meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mary Vincent
1 time siden, Miss Marble skrev:

Ser hun skriver at hun skal ha tre interiørveiledninger på tirsdag. Regner med at de tre som har leid henne inn er glad i puter, pledd og lykter... Skjønner nesten ikke vitsen, er jo bare å sjekke hjemmesiden til Mille Moi, så finner man jo alt der. 

Jeg lurer på om hun betaler skatt av de interiørveiledningene hun har holdt på med i årevis, og hvilket firma dette faller innunder nå som de er konkurs igjen.

Endret av Mary Vincent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres over hvilke refleksjoner CØ gjør seg rundt eksponering av mindreårige i forbindelse med at hun har fått forbud mot å eksponere en. Ref dagens innlegg. Jeg ville tenke det var naturlig å se seg selv i speilet og spørre: burde jeg og ta mer hensyn?  Jeg synes det er ubehagelig å se de som er tydelig ukomfortable på bildene.

Mulig det er brudd på reglene her inne selv å skrive så vagt som jeg nå gjør. Men dette er uggent, og uetisk. Det er fullt mulig å ta mer anonymiserte bilder men allikevel få fram et budskap. 

Noen får ufrivillig delt store deler av barndommen sin på sosiale medier. Og andre tjener penger på det, uten å demonstrere sunn dømmekraft i forhold til hva som deles. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er flott å lese at noen har et sunt forhold til eksponering av barn på en offentlig blogg. Tommel opp! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Friluftsdame skrev:

Jeg undres over hvilke refleksjoner CØ gjør seg rundt eksponering av mindreårige i forbindelse med at hun har fått forbud mot å eksponere en. Ref dagens innlegg. Jeg ville tenke det var naturlig å se seg selv i speilet og spørre: burde jeg og ta mer hensyn?  Jeg synes det er ubehagelig å se de som er tydelig ukomfortable på bildene.

Godt spørsmål. Sannsynligvis er hun blind på sin egen eksponering. Hun har jo fått enormt mye negativ respons på dette. Ser jo ut til at det preller lett av.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26. november 2016 den 10.54, Hummingbird1 skrev:

Èn ting er vel at ungdom her på Østlandet ikke mestrer kj-lyder... Men at en voksen dame som lever av å blogge skriver "bolleSkinn", "hamsterSkinn", "beSkymret" etc. gjør bare vondt... Og det finnes rettskrivingsprogrammer man kan bruke. Hun sier jo selv at hun ikke har dysleksi, så da er det bare slurv og latskap.

Alle kan skrive feil, men her er det snakk om innlegg etter innlegg med masse skrivefeil og merkelige formuleringer. Egenkomponerte ordtak finnes det også plenty av. Det gir i hvert fall ikke meg som leser det beste inntrykket. 

Selvom hun ikke har dysleksi så er det noe som heter generelle lese - og skrivevansker. Hun faller nok innunder der. Når man leser tekstene hennes så ser man tydelige tegn på problemer med fonetikk (knytte lyd til bokstav/ord), ikke forståelse for setningsoppbygging, kommafeil, og/å osv. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Maydis8 skrev:

Selvom hun ikke har dysleksi så er det noe som heter generelle lese - og skrivevansker. Hun faller nok innunder der. Når man leser tekstene hennes så ser man tydelige tegn på problemer med fonetikk (knytte lyd til bokstav/ord), ikke forståelse for setningsoppbygging, kommafeil, og/å osv. 

Eller det skyldes latskap og at man rett og slett ikke bryr seg om å ha et godt skriftspråk. Alt trenger ikke å ha en diagnose.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjør da noe mange synes er interessant, siden hun har ca 12000 lesere i døgnet. Men mulig mange av dem er av de som trenger info for deretter å kritisere her. Og når man er så interessert i å følge henne så man også må følge hennes nye kjærestes snap, så har vel stalkingen gått litt langt eller? Hun er vel ikke akkurat den eneste som skriver om egne barn på bloggen sin. Det gjør vel de fleste bloggere med barn etter hva jeg kan se. Godt gjort å ligge over topp 10 på blogglisten. Noe riktig gjør man da. Ikke alle kan bli bloggere. Jeg fikk aldri mer enn et par lesere på egen blogg, så la opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
33 minutter siden, Kaffemonsteret skrev:

Eller det skyldes latskap og at man rett og slett ikke bryr seg om å ha et godt skriftspråk. Alt trenger ikke å ha en diagnose.

Som sagt, generelle lese - og skrivevansker er ikke en "diagnose". Jeg jobber med dette til daglig, og det kommer tydelig frem i tekstene hennes at dette ikke kun er latskap som du så fint skriver det. Anbefaler deg å lese deg litt opp på feltet. Når det er sagt så burde hun finne noen som kan lese igjennom innleggene og korrigere de før hun poster de. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Heike72 skrev:

Hun gjør da noe mange synes er interessant, siden hun har ca 12000 lesere i døgnet. Men mulig mange av dem er av de som trenger info for deretter å kritisere her. Og når man er så interessert i å følge henne så man også må følge hennes nye kjærestes snap, så har vel stalkingen gått litt langt eller? Hun er vel ikke akkurat den eneste som skriver om egne barn på bloggen sin. Det gjør vel de fleste bloggere med barn etter hva jeg kan se. Godt gjort å ligge over topp 10 på blogglisten. Noe riktig gjør man da. Ikke alle kan bli bloggere. Jeg fikk aldri mer enn et par lesere på egen blogg, så la opp ;)

Jeg unner folk å få til ting. Dyktige folk som treffer et marked og lykkes, uten å samtidig glemme en del etiske aspekter, har jeg beundring for. At noen har mange lesere, er imidlertid ikke et frikort for å slippe unna kritikk, eller et kvalitetsstempel i seg selv. Snarere tvert om, i det blogglandskapet vi ser. Men nå vet du kanskje mer om motivasjonen for folk bak å lese bloggen hennes og derfor bakgrunnen for at hun har lesere enn jeg gjør,da. Ser slik ut. 

Jeg syns ikke det er "godt gjort" å ligge så høyt, ut fra hva som drar klikk, og ikke minst hvordan bloggen har endret seg og hva hun skriver om. 

Er det stalking bare når man kritiserer, eller er det stalking å følge henne og partneren på sosiale medier når man ikke kritiserer og? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte_94
7 minutter siden, Maydis8 skrev:

Som sagt, generelle lese - og skrivevansker er ikke en "diagnose". Jeg jobber med dette til daglig, og det kommer tydelig frem i tekstene hennes at dette ikke kun er latskap som du så fint skriver det. Anbefaler deg å lese deg litt opp på feltet. Når det er sagt så burde hun finne noen som kan lese igjennom innleggene og korrigere de før hun poster de. 

Enig. Det er så tydelig at hun rett og slett ikke aner hvordan veldig mange helt vanlige ord skrives. Jeg syns ellers det er utrolig at hun ikke kjenner til de mest kjente norske ord og uttrykk. Hadde vært interessant å vite hvor det gikk "galt" når voksne generelt har et så dårlig skriftspråk. Vet at det er viktig for både språk og intelligens at man fra man er liten, blir pratet med, lest for, sunget for, og at det er viktig å lese bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lese - og skrivevansker er ikke noen unnskyldning, det betyr bare at man må jobbe hardere enn de som ikke har det. Så latskap kalles det i hennes tilfelle, hun har all mulighet til å lære seg dette, om det er tilfelle at hun har det.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...