Riskrem Skrevet 22. november 2016 #6641 Del Skrevet 22. november 2016 47 minutter siden, Dollyådi skrev: Jeg tror hun setter det opp for å skjule feil og mangler. I dette tilfelle skjule ledningene fra mac'en til boksen under trappa. Hehe! Har aldri tenkt på at handleposer kan brukes som ledningsskjulere. Er ikke så dumt egentlig 😅 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 22. november 2016 #6642 Del Skrevet 22. november 2016 (endret) 18 timer siden, Dollyådi skrev: La oss prøve oss igjen. Denne gangen vil jeg at vi ikke lar de brukerene som kun oppfordrer til brukerdebatt få stenge tråden. Vær så snill å la denne type kommentarer få stå uten å verken kommentere tilbake eller bli provosert. La oss diskutere det Camilla er best på, nemlig interiør. Det er interiørbloggen (Norges største) jeg vil diskutere. Så; hva tenker dere om den nye arbeidsplassen? Jeg klarer ikke se hvordan det er mulig å sitte skikkelig inntil det "arbeidsbordet" som rekker til under knærne. Det er ikke mulig å sette seg skikkelig inntil. I tillegg så klarer jeg ikke se hvor et eventuelt tastatur skal være? På fanget? Og hva gjør alle di posene og eskene nytten til? Er ikke det sånn som blir kastet når varene er i hus? Hvorfor blir samme pose flyttet rundt i huset sånn at den blir med på alle bilder? Foreslår at vi alle følger trådstarters oppfordring. Endret 22. november 2016 av Ultiva 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 22. november 2016 #6643 Del Skrevet 22. november 2016 Kan vi ikke holde oss til interiør da dere, hvis ikke blir tråden stengt igjen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dollyådi Skrevet 22. november 2016 #6644 Del Skrevet 22. november 2016 Takk til dere som deltok i en saklig debatt. La oss fortsette en annen dag. Denne tråden blir igjen ødelagt av brukerdebatt, noe jeg prøvde så godt jeg kunne å unngå ved å poengtere det i HI. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erklar Skrevet 22. november 2016 #6645 Del Skrevet 22. november 2016 Håper den blir stengt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 22. november 2016 #6646 Del Skrevet 22. november 2016 Advokat Geir Engebret var bostyrer ved bloggernes siste konkurs. Jeg har sendt han mail. Så får vi se. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. november 2016 #6647 Del Skrevet 22. november 2016 @troikaen og @canacas. Hva sier dere egentlig? Er det slik at man altså ikke tar seg bryderiet med å selge varelageret, og at drivere kan fritt selge varene sine privat? I dette tilfellet kan man jo da regne 50.000 kr for duftlysene, og 27.000 for putetrekk pluss noen tusenlapper for lampene. Ikke det at det spiller noen rolle for meg om dette er greit i forhold til loven, det er mer det moralske i at man unnlater å gjøre opp for seg i forhold til kreditorene, dersom man faktisk har midler. Samvittighet kalles det med et godt ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 22. november 2016 #6648 Del Skrevet 22. november 2016 9 minutter siden, CecilieX skrev: @troikaen og @canacas. Hva sier dere egentlig? Er det slik at man altså ikke tar seg bryderiet med å selge varelageret, og at drivere kan fritt selge varene sine privat? I dette tilfellet kan man jo da regne 50.000 kr for duftlysene, og 27.000 for putetrekk pluss noen tusenlapper for lampene. Ikke det at det spiller noen rolle for meg om dette er greit i forhold til loven, det er mer det moralske i at man unnlater å gjøre opp for seg i forhold til kreditorene, dersom man faktisk har midler. Samvittighet kalles det med et godt ord. Du mener vel 5000 for duftlysene? 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. november 2016 #6649 Del Skrevet 22. november 2016 3 minutter siden, Alex_rude skrev: Du mener vel 5000 for duftlysene? 🙄 500 stk ganger 100? ☺️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 22. november 2016 #6650 Del Skrevet 22. november 2016 14 minutter siden, CecilieX skrev: @troikaen og @canacas. Hva sier dere egentlig? Er det slik at man altså ikke tar seg bryderiet med å selge varelageret, og at drivere kan fritt selge varene sine privat? I dette tilfellet kan man jo da regne 50.000 kr for duftlysene, og 27.000 for putetrekk pluss noen tusenlapper for lampene. Ikke det at det spiller noen rolle for meg om dette er greit i forhold til loven, det er mer det moralske i at man unnlater å gjøre opp for seg i forhold til kreditorene, dersom man faktisk har midler. Samvittighet kalles det med et godt ord. Nei og ja. Det kan koste mer å selge det, enn å kaste det. Estimert verdi kan være for lav muligens. Om disse tingene har vært i varelageret i det hele tatt da, ellers har ikke bostyrer noe å si på akkurat de tingene. Skulle gjerne deltatt på den varetellingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
troikaen Skrevet 22. november 2016 #6651 Del Skrevet 22. november 2016 6 minutter siden, CecilieX skrev: @troikaen og @canacas. Hva sier dere egentlig? Er det slik at man altså ikke tar seg bryderiet med å selge varelageret, og at drivere kan fritt selge varene sine privat? I dette tilfellet kan man jo da regne 50.000 kr for duftlysene, og 27.000 for putetrekk pluss noen tusenlapper for lampene. Ikke det at det spiller noen rolle for meg om dette er greit i forhold til loven, det er mer det moralske i at man unnlater å gjøre opp for seg i forhold til kreditorene, dersom man faktisk har midler. Samvittighet kalles det med et godt ord. Nei. Anses verdien for stor vil det bli gjort et forsøk på å selge det, men det er ofte vanskelig og tidkrevende å få solgt varer fra konkursbo. Ofte selges det samlet til mennesker som driver oppkjøp av varelagre i konkursbo og selger det videre, eller boet engasjerer en bomedhjelper (som OGSÅ skal ha betalt for å selge varene). Disse duftlysene kunne aldri ha blitt solgt for 100,- per stykk, de som kjøper de opp vil jo som regel tjene penger på et videre salg og inntekten til konkursboet vil derfor være lav. Bostyrer fakturerer kanskje 1300,- (pluss moms, om boet er momspliktig) i timen (vet ikke satsen ved tingretten SBN sokner til). Om bostyrer skal sitte på finn.no og selge duftlys til privatpersoner, pakke, kanskje sende med Posten etc., forsvinner iden inntekten. Vinningen forsvinner i spinningen. Det skjer helt sikkert at ting blir abandonert som kunne ha vært en inntekt. Men hvor mye tid skal en bostyrer bruke på det? Når det ikke er stilt garanti av en kreditor er det jo du og jeg som skattebetalere som sitter igjen med denne regningen uansett. Noen må jo dekke honoraret til bostyreren. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. november 2016 #6652 Del Skrevet 22. november 2016 (endret) Alt hva man lærer av kunnskapsrike KG-damer:) Endret 22. november 2016 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 22. november 2016 #6653 Del Skrevet 22. november 2016 Firmaet er slått konkurs etter at de har meldt oppbud. Hva som skjer i varelager o.l. frem til oppbudet er registrert, kan man spekulere i. Med rette, ettersom Villa Paprika også gikk frivillig konkurs (oppbud der og). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. november 2016 #6654 Del Skrevet 23. november 2016 Ryddet for omtale av tredjepart, spekulasjoner, avsporinger, persondebatt, personangrep og svar til dette. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maipai Skrevet 23. november 2016 #6655 Del Skrevet 23. november 2016 Det som stadig fascinerer meg med huset hennes er mangelen på ledige flater. Hun har et stort spisebord, men bare halve er disponibelt. Hun har et alt for stort salongbord, men det er så vidt plass til å sette pepsi max boksen ved siden av pyntefatet. Kjøkkenet har ganske mye benkplass til å være av den størrelsen, men også her er det pynt og dill og dall overalt! Hvor smører man brødskiver? Den kontorpultet, som strengt tatt ikke er en pult, er og fylt opp med greier. Badet har vel heller ingen ledig plass, annet enn oppå tørketrommelen. Og det med en baby i huset! Jeg hadde blitt gal. Det er jo ikke plass til å leve der inne. Hvordan støvsuger man uten å tippe vaser og tinnmenn hele tiden. Hvordan tørker man støv? Jeg skjønner at mengde pynt er en smakssak, men dette må jo være upraktisk og hemmende i dagliglivet. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 23. november 2016 #6656 Del Skrevet 23. november 2016 Lenge siden jeg har vært inne på bloggen. Det er så mørkt i den leiligheten! Bare hvitt er folk gått lei av for lengst, forståelig, men synes alt ser så mørkt og dystert ut! Hver sin smak, trives de så trives de... Bloggen burde hete villa Mille Moi da... alt er der I fra. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 23. november 2016 #6657 Del Skrevet 23. november 2016 2 timer siden, maipai skrev: Det som stadig fascinerer meg med huset hennes er mangelen på ledige flater. Hun har et stort spisebord, men bare halve er disponibelt. Hun har et alt for stort salongbord, men det er så vidt plass til å sette pepsi max boksen ved siden av pyntefatet. Kjøkkenet har ganske mye benkplass til å være av den størrelsen, men også her er det pynt og dill og dall overalt! Hvor smører man brødskiver? Den kontorpultet, som strengt tatt ikke er en pult, er og fylt opp med greier. Badet har vel heller ingen ledig plass, annet enn oppå tørketrommelen. Og det med en baby i huset! Jeg hadde blitt gal. Det er jo ikke plass til å leve der inne. Hvordan støvsuger man uten å tippe vaser og tinnmenn hele tiden. Hvordan tørker man støv? Jeg skjønner at mengde pynt er en smakssak, men dette må jo være upraktisk og hemmende i dagliglivet. Dette i tillegg til at alt er så mørkt som i en grotte. Jeg hadde blitt spik spenna gærn. Svarte vegger med tinnmenn som stirrer på deg fra alle kriker og kroker. Psykiatrien neste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte_94 Skrevet 23. november 2016 #6658 Del Skrevet 23. november 2016 1 time siden, melatonin skrev: Lenge siden jeg har vært inne på bloggen. Det er så mørkt i den leiligheten! Bare hvitt er folk gått lei av for lengst, forståelig, men synes alt ser så mørkt og dystert ut! Hver sin smak, trives de så trives de... Bloggen burde hete villa Mille Moi da... alt er der I fra. Blir helt sikkert malt i beige og lyse farger til våren. Var mørkt som i graven i den leide leiligheten for 1 år siden. Men ble malt og tapetsert i lyse farger i våres da hun fant ut at det egentlig var beige som var henne, og at hun endelig hadde landet .. igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirrevippe Skrevet 23. november 2016 #6659 Del Skrevet 23. november 2016 19 timer siden, CecilieX skrev: @troikaen og @canacas. Hva sier dere egentlig? Er det slik at man altså ikke tar seg bryderiet med å selge varelageret, og at drivere kan fritt selge varene sine privat? I dette tilfellet kan man jo da regne 50.000 kr for duftlysene, og 27.000 for putetrekk pluss noen tusenlapper for lampene. Ikke det at det spiller noen rolle for meg om dette er greit i forhold til loven, det er mer det moralske i at man unnlater å gjøre opp for seg i forhold til kreditorene, dersom man faktisk har midler. Samvittighet kalles det med et godt ord. Hva heter annonsen på finn egentlig? Ble litt nysgjerrig her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 24. november 2016 #6660 Del Skrevet 24. november 2016 Ryddet for kommentarer til moderering, spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette. Minner om følgende regel fra retningslinjer for Rampelyset: Sitat Det er ikke tillatt å diskutere bloggernes/kjendisenes barn, da disse ikke selv har valgt å eksponere seg. Dette går på all omtale og diskusjon av (direkte eller indirekte) navngitte barn i tråder om navngitte bloggere og kjendiser. Det er heller ikke tillatt å diskutere kjendisenes familie, ektefeller eller lignende, da disse i stor grad ikke har eksponert seg selv. Dette er kun tillatt dersom ektefelle/familie selv har en betydelig rolle i offentligheten. Edie, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg