Janice73 Skrevet 30. september 2016 #6241 Del Skrevet 30. september 2016 For meg er det ingen tvil om at de kommentarene hun gjengir i innlegget om mobbing ER mobbing. Slike kommentarer er IKKE greit. (Og slike kommentarer og utsagn har jeg aldri sett her på forumet, bare så det er sagt.) Men det hadde vært så mye enklere å ha litt sympati for bloggeren om hun hadde vært litt mer ydmyk, ikke fraskrevet seg alt ansvar når bedriften hun beviselig har jobbet i nærmet seg konkurs, ikke "solgt" sin nyfødte baby for klikk, ikke slengt masse dritt om barnefar på blogg eller Snap, latt være å publisere kommentarer som slenger dritt om barnefar, latt være å ta all "skittentøyvasken" offentlig og heller tatt det privat mellom dem det gjelder, ikke snakket nedsettende om tredjepersoner (det var jo dette med å kaste stein i glasshus da...). Det hadde vært så mye enklere å ha sympati med bloggeren om hun rett og slett hadde oppført seg som en voksen og ansvarsfull trebarnsmamma, og ikke en bortskjemt fjortis som overhodet ikke tar ansvar for sin egen oppførsel og handlinger. Hadde bloggeren hatt en litt annen fremtoning, tør jeg vedde på at livet hennes hadde vært litt enklere å hanskes med (skjønt, jeg tror ikke det er så innmari vanskelig...hvis man setter det litt i perspektiv). 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Level up Skrevet 30. september 2016 #6242 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) 52 minutter siden, Susa skrev: Ja, hvordan er det egentlig med bloggere og foreldrepenger? Det er jo flere bloggere dette gjelder. Når lønna dems er blogginntekt, så skal de egentlig ikke blogge tre uker før og 6 uker etter fødsel da? Og hvis de tar fleksibelt uttak senere, f.eks 50%, så kan de bare blogge halve tida da? Dette lurer jeg også på, men merker jeg ikke orker å lese lovverket for å finne det ut🙈 Er det slik at de kan blogge uten annonse/reklame og sponsede innlegg i en periode også har de ingen inntekt, eller er det slik at bloggere får lønn av f.eks. Nettavisen uansett?? Jeg syns ikke det virker til at Camilla har reklame/annonser på bloggen i særlig grad. Eller mulig hun bare elendig på merking.. Hvor får hun inntekten sin fra? Og hva tjener hun egentlig på bloggen? Endret 30. september 2016 av Level up Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå politibil Skrevet 30. september 2016 #6243 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Først må jeg få si at de eksemplene som er nevnt av Camilla på kommentarer hun har mottatt ikke er greit. De er langt over streken og de er støtende. Jeg har lenge fulgt denne tråden. Ikke deltatt like aktivt i den i det siste, men leser den daglig. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg kun har sett slike kommentarer her et fåtalls ganger, da har postere ofte fått beskjed om å skjerpe seg og holde seg på et saklig nivå. De har blitt rapportert og tråden har heldigvis blitt moderert raskt. Men som oftest så skyldes moderasjon usakligheter og uenigheter mellom brukere og ikke hets av Camilla. Men jeg må bare spørre. Hva synes du egentlig om Camillas oppførsel? Da spesielt omkring forretningsetikk, hvordan hun henger ut eks på snapp, i kommentarfelt og på instagram. Og ikke minst hvordan hun eksponerer sine barn. Synes du dette er greit? Kan dette forsvares? Jeg har flere ganger postet svært sakelige kommentarer, spesielt om redaktøransvar og uthenging av eks. Men hun slipper de jo ikke gjennom på bloggen. Svært hetsende kommentarer både om seg selv og barnefar er ok og slapp gjennom. Hvor er logikken og skaper hun ikke sitt eget fiendebilde der kritikk og spørsmål ikke slipper gjennom sensur, men hets gjør det? Endret 1. oktober 2016 av Kragebein Ryddet for svar til slettet innlegg. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husfrua Skrevet 30. september 2016 #6244 Del Skrevet 30. september 2016 Mye kan sikkert sies om CØ og hun har nok helt sikkert gjort mange feil (som å skrive om ex, legge ut neg ting om ex på snap osv. Undrer meg litt over hvorfor dere som misliker henne så sterkt følger henne på snap, men det er en annen sak). Men mobbeinnlegget var et ærlig og bra innlegg. Og temaet gjelder jo ikke bare henne, men også andre som blir diskutert her og i andre forum. Allikevel klarer noen av dere å snu også dette til noe negativt🤔 Det var kanskje noen som følte seg tråkket på tærne?😉 Dere klager mye på hva hun skriver og hvordan hun eksponerer barna bl.a, men greia er jo den at samtlige som skriver her burde kanskje gå litt i seg selv, for dere fremstår ikke det spor bedre. Og hvis ikke dette er mobbing, så vet ikke jeg hva mobbing er.. uansett, CØ føler seg mobbet, ønsker DU å være den som bidrar til at hun skal føle det sånn? Ja, så vil du kanskje si at hun gjør det samme mot ex. Men rettferdiggjør det noen ting? Du skal være mot andre osv... dere sitter litt i glasshus. jeg reagerer også på mye av det bloggere generelt legger ut i all offentlighet, men å nilese hvert et ord som blir skrevet av en person du ikke engang liker, for så å gå rett hit å skrive om det blir for teit. Det er jo tydelig at mange her inne blir fryktelig provosert av denne dama. Hvorfor ikke kutte ut å lese bloggen? Det finnes vel bedre underholdning, eller? Det er mange som har forsvart seg med at det kun er konstruktiv kritikk, men etter hva jeg kan lese hører det til sjeldenheten her inne. Nå er der en hårfin grense mellom konstruktiv kritikk og mobbing, så man bør holde tunga rett i munnen. Hadde jeg oppdaget at sønnen min hadde skrevet innlegg i slike forum, hvor han rett og slett henger ut andre, hadde han ikke fått ha nettilgang på lang tid. Men her inne sitter det voksne mennesker som skal være et forbilde for neste generasjon😳 Skremmende! Det er også litt spesielt at dersom du er en av få som tar til motmele og prøver å si fra at dette ikke er greit, så blir du sitert flere ganger og må forsvare innlegget ditt. Til slutt blir det slettet av kg fordi det kommer under kategorien brukerdebatt!?🤔 En snodig utvikling av hva som er god nettvett og ikke... Jeg undres litt over hvorfor kg ikke krever at man må ha åpent navn i sånne tråder, f.eks logge inne med facebookprofil, som man må i andre forum. Men da hadde det vel kanskje ikke blitt like mye drittkasting og dermed ikke like spennende for majoriteten her inne😉 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabethw Skrevet 30. september 2016 #6245 Del Skrevet 30. september 2016 Til dere som lurer på hvor mye hun tjener på bloggen: Ei bekjent av meg som ligger lavere enn 10. Plass, men høyere enn 30. Plass tjener 100k +\- på bloggen sin i mnd og hun det er snakk om publiser sjeldent reklameinnlegg. Nå aner ikke jeg hvor mye C tjener på bloggen, men det gir en liten pekepinn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthes Skrevet 30. september 2016 #6246 Del Skrevet 30. september 2016 å be folk om å ikke snakke stygt om andre og om å vurdere å skjerme familiemedlemmene sine vil ikke jeg kalle mobbing. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 30. september 2016 #6247 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) 1 time siden, Husfrua skrev: Nå er der en hårfin grense mellom konstruktiv kritikk og mobbing Nei, det er ikke en hårfin grense mellom konstruktiv kritikk og mobbing til vanlig - det er to forskjellige hendelser. Forøvrig er jeg enig i at det er mange som plukker på alle feil og blir personlige - men kritikk er ikke det samme som mobbing. Kritikk er viktig i en samfunnsdebatt. Å diskutere en blogger fra Fredrikstad er nødvendigvis ikke like samfunnsnyttig men som en stemme i samfunnet må man tåle å bli kritisert for sine handlinger og meninger. Endret 30. september 2016 av Prinsesse788 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husfrua Skrevet 30. september 2016 #6248 Del Skrevet 30. september 2016 1 time siden, Prinsesse788 skrev: Nei, det er ikke en hårfin grense mellom konstruktiv kritikk og mobbing til vanlig - det er to forskjellige hendelser. Forøvrig er jeg enig i at det er mange som plukker på alle feil og blir personlige - men kritikk er ikke det samme som mobbing. Kritikk er viktig i en samfunnsdebatt. Å diskutere en blogger fra Fredrikstad er nødvendigvis ikke like samfunnsnyttig men som en stemme i samfunnet må man tåle å bli kritisert for sine handlinger og meninger. Veldig mye som står skrevet her, som mange har påpekt er konstruktiv kritikk, ser jeg på som mobbing. I tillegg sier bloggeren selv at hun føler seg mobbet, til tross for at det har blitt skrevet her gang på gang at det ikke eksisterer mobbing. Og nei, da snakker jeg selvfølgelig ikke om de som skriver at hun bør skjerme barna osv.. ellers er jeg enig med deg i at det må være lov å kritisere, men det kommer alltid an på måten det blir gjort på. Tråder her på kg sklir ut hele tiden, det er mao vanskelig å forholde seg saklig virker det som.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 30. september 2016 #6249 Del Skrevet 30. september 2016 3 minutter siden, Husfrua skrev: Veldig mye som står skrevet her, som mange har påpekt er konstruktiv kritikk, ser jeg på som mobbing. I tillegg sier bloggeren selv at hun føler seg mobbet, til tross for at det har blitt skrevet her gang på gang at det ikke eksisterer mobbing. Og nei, da snakker jeg selvfølgelig ikke om de som skriver at hun bør skjerme barna osv.. ellers er jeg enig med deg i at det må være lov å kritisere, men det kommer alltid an på måten det blir gjort på. Tråder her på kg sklir ut hele tiden, det er mao vanskelig å forholde seg saklig virker det som.. Vi er enige altså, det er flere eksempler på folk som er litt for personlige og angriper helt merkelige ting ved CØ, og mobbing er nok som du sier noe hun opplever. Det tror jeg så gjerne, og jeg trodde aldri at jeg skulle "forsvare" denne tråden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 30. september 2016 #6250 Del Skrevet 30. september 2016 Hun klager på at "noen" lager falske profiler for å følge med... Vel, det er 2 enkle måter å unngå dette på. - La vær å godkjenne følgere på IG som hun ikke kjenner personlig. - La vær å skrive om/legge ut bilder av annet enn ting som det ikke er problematisk at "hele verden" ser. Problem solved! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ModestyBlaze Skrevet 30. september 2016 #6251 Del Skrevet 30. september 2016 Denne er så bra! Caroline Berg Eriksen «Kjære blogger, ikke gråt» skriver hun at bloggere må tåle offentlig kritikk, fordi de er blitt relevante samfunnsaktører. Hun skriver at hun selv har blitt såret av kritikk og at hun har grått, men at tidene har forandret seg. - Vi må slutte å synes synd på oss selv, og i stedet se oss selv i speilet. Vi er ikke lenger irrelevante, vi er relevante. Folk bryr seg, de leser og lytter og mener noe tilbake. Noen ganger positivt, andre ganger negativt. At vi som bloggere mottar kritikk i det offentlige rom er et tegn på at vi tas på alvor i samfunnet. Da synes jeg vi skal vise oss denne tilliten verdig i stedet for å skylde på de «slemme» mens vi gråter oss igjennom natten. Ikke gråt, men reis deg heller og gi svar på tiltale! Om kritikken er urettferdig og gal, ja, da burde det være en smal sak å argumentere mot den også, skriver hun. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 30. september 2016 #6252 Del Skrevet 30. september 2016 15 minutter siden, ModestyBlaze skrev: Denne er så bra! Caroline Berg Eriksen «Kjære blogger, ikke gråt» skriver hun at bloggere må tåle offentlig kritikk, fordi de er blitt relevante samfunnsaktører. Hun skriver at hun selv har blitt såret av kritikk og at hun har grått, men at tidene har forandret seg. - Vi må slutte å synes synd på oss selv, og i stedet se oss selv i speilet. Vi er ikke lenger irrelevante, vi er relevante. Folk bryr seg, de leser og lytter og mener noe tilbake. Noen ganger positivt, andre ganger negativt. At vi som bloggere mottar kritikk i det offentlige rom er et tegn på at vi tas på alvor i samfunnet. Da synes jeg vi skal vise oss denne tilliten verdig i stedet for å skylde på de «slemme» mens vi gråter oss igjennom natten. Ikke gråt, men reis deg heller og gi svar på tiltale! Om kritikken er urettferdig og gal, ja, da burde det være en smal sak å argumentere mot den også, skriver hun. Veldig enig i det hun skriver, men fryktelig ironisk at det kommer fra henne. Hun og C har vel omtrent like stor selvinnsikt der 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilim Skrevet 1. oktober 2016 #6253 Del Skrevet 1. oktober 2016 Altså, C skriker om mobbing så fort noen motsier/ er uenige med henne. At hun blir mobbet er selvfølgelig ikke greit, å om det hun skriver i innlegget på bloggen er tilfelle er det ikke greit i det hele tatt. Det er helt unødvendig å diskutere hvordan noen sover å hvordan og hva hun selger brukte baby klær for. Det er vel opp til C selv å bestemme. Men at hun som hetser, mobber og henger ut andre så ofte som hun gjør,bør vel kanskje ikke belære andre om nettvet og hvordan vi skal oppføre oss. C har selv valgt å bli blogget, ingen har tvinga henne til det. Å hun var vel klar over konsekvensene av å være en "offentlig" person. At vi diskuterer huset, den utrolige slurvne og hastverk oppussing og interiøret hennes, synes jeg er helt innafor, hun kaller seg jo tross alt for Norge største interiørblogg. Synes det er alt for lett å dra opp mobbe kortet i dag, folk tåler jo ikke lengre å få kritikk. Stakkars sjefer sier bare jeg, om neste generasjon ikke skal tåle en dritt før de mener de blir mobba, da kan det bli slitsomt for sjefen å ta medarbeiderer samtaler. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pistasjnøtt Skrevet 1. oktober 2016 #6254 Del Skrevet 1. oktober 2016 Når du scroller fort ned gjennom instagram, og liker et interiørbilde, som du tror er fra VillaPaprika fordi det ser slik ut, før du plutselig oppdager at det er gladehjem sitt bilde😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 1. oktober 2016 #6255 Del Skrevet 1. oktober 2016 Å diskutere interiøret og oppussingen til "Norges største interiøreblogg" er da helt innafor. Det være seg puter, pledd, (altfor mye) stæsj, (altfor store/mye) møbler, slurvete hastverksoppussing, stadig utskiftning og maling osv osv. Å diskutere små 3.personer, klær og utseende osv er IKKE innafor! Å diskutere hvordan eksen henges ut og hvordan små 3.personer eksponeres på SoMe er innafor. Mener jeg. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 1. oktober 2016 #6256 Del Skrevet 1. oktober 2016 Bra skrevet av CBE rundt kritikk. Man kan jo ofte tro at bloggere har en høyere stemme om man frekventerer disse tråder, realiteten er vel at det er ytterst få bloggere som faktisk har noe å si i det store hele. I hvertfall ikke denne dama... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 1. oktober 2016 #6257 Del Skrevet 1. oktober 2016 10 timer siden, ModestyBlaze skrev: Denne er så bra! Caroline Berg Eriksen «Kjære blogger, ikke gråt» skriver hun at bloggere må tåle offentlig kritikk, fordi de er blitt relevante samfunnsaktører. Hun skriver at hun selv har blitt såret av kritikk og at hun har grått, men at tidene har forandret seg. - Vi må slutte å synes synd på oss selv, og i stedet se oss selv i speilet. Vi er ikke lenger irrelevante, vi er relevante. Folk bryr seg, de leser og lytter og mener noe tilbake. Noen ganger positivt, andre ganger negativt. At vi som bloggere mottar kritikk i det offentlige rom er et tegn på at vi tas på alvor i samfunnet. Da synes jeg vi skal vise oss denne tilliten verdig i stedet for å skylde på de «slemme» mens vi gråter oss igjennom natten. Ikke gråt, men reis deg heller og gi svar på tiltale! Om kritikken er urettferdig og gal, ja, da burde det være en smal sak å argumentere mot den også, skriver hun. Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør? Snakk om å møte seg selv i døra! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 1. oktober 2016 #6258 Del Skrevet 1. oktober 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, omtale av barn og samtlige svar til dette. Kragebein, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestgitt Skrevet 1. oktober 2016 #6259 Del Skrevet 1. oktober 2016 Hadde mobbeinnlegget til CØ vært skrevet av f.eks SE så hadde jeg kjøpt det men CØ kaster stein i glasshuset. Hun har dratt det alt for langt med å henge eksen i gapestokken og hun har redaktøransvar for hva andre skriver om han i hennes sosiale kanaler. Det er ingen tvil om at hun har mottatt mange stygge kommentarer men hun må slutte med mobbingen og uthengingen selv! Hun er ikke hakket bedre en leserene og mye av kritikken hun har fått er absolutt innafor. Hun føler nok at alt som ikke er hylling av henne er mobbing..men hvis man er nådd det punktet at man ikke tåler å høre noen ting så er det kanskje på tide å finne en annen inntektskilde. For det er uungåelig å ikke møte motstand når man velger å være i det offentlig lys. Skulle ønske hun viste mer ydmykhet i innlegget og ikke bare offerrollen. Practice what you preach 🙏🏻 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. oktober 2016 #6260 Del Skrevet 1. oktober 2016 Jeg håper det ikke blir betraktet som mobbing å si at mørkeblått og koksgrått ikke er fint sammen på en og samme vegg? Og at det blir forferdelig mørkt når man bruker mye av disse fargene i forholdsvis små rom med lav takhøyde og lite naturlig lys? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg