Level up Skrevet 29. september 2016 #6221 Del Skrevet 29. september 2016 Slik jeg tolker mobbe-innlegget vedr. foreldrepenger er at noen har tipset NAV om at Camilla driver med svindel og ikke har krav på det jeg antar er foreldrepenger. NAV har sjekket saken (grundig antagelig) noe som har medført store forsinkelser. Det er ikke mye som skal til før behandlingstiden øker betydelig jos NAV. På bakgrunn av at noen har meldt henne til NAV på uriktig grunnlag som har medført at Camilla enda ikke har fått utbetalt ytelsen hun har krav på, har hun ansatt en advokat. Mulig jeg tar feil, men det er slik jeg forstår (etter beste evne) det Camilla skriver. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 29. september 2016 #6222 Del Skrevet 29. september 2016 1 minutt siden, Level up skrev: Slik jeg tolker mobbe-innlegget vedr. foreldrepenger er at noen har tipset NAV om at Camilla driver med svindel og ikke har krav på det jeg antar er foreldrepenger. NAV har sjekket saken (grundig antagelig) noe som har medført store forsinkelser. Det er ikke mye som skal til før behandlingstiden øker betydelig jos NAV. På bakgrunn av at noen har meldt henne til NAV på uriktig grunnlag som har medført at Camilla enda ikke har fått utbetalt ytelsen hun har krav på, har hun ansatt en advokat. Mulig jeg tar feil, men det er slik jeg forstår (etter beste evne) det Camilla skriver. Var sånn jeg også forsto det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 29. september 2016 #6223 Del Skrevet 29. september 2016 Jeg forstår det også sånn Level up. Men skjønner likevel ikke hva en advokat har i bildet å gjøre... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
augustmammatiltre Skrevet 29. september 2016 #6224 Del Skrevet 29. september 2016 Jeg skrev en kommentar på Instagram og vipps så fjernet hun mer som følger. Skulle likt å vite hva som skjer i hodet hennes når hun oppfører seg sånn som hun gjør. Hun er ansvarlig for egen oppførsel, men stakkars barna hennes som vokser opp med å lese/høre alt som blir sagt om henne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 29. september 2016 #6225 Del Skrevet 29. september 2016 Det med advokat tror jeg lite eller ingenting på. Hun har tidligere skrevet at hun har hyret advokat. Så mange løgner som hun har kommet med, så tar jeg det meste hun skriver med en stor klype salt. Skremselspropaganda fra en Dramaqueen, kaller jeg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 29. september 2016 #6226 Del Skrevet 29. september 2016 33 minutter siden, augustmammatiltre skrev: Jeg skrev en kommentar på Instagram og vipps så fjernet hun mer som følger. Skulle likt å vite hva som skjer i hodet hennes når hun oppfører seg sånn som hun gjør. Hun er ansvarlig for egen oppførsel, men stakkars barna hennes som vokser opp med å lese/høre alt som blir sagt om henne. Det med sletting av kommentarer minner litt om GH sin fjerning av kommentarer når noen er så uheldige å si at hun driver å kopierer VP. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 29. september 2016 #6227 Del Skrevet 29. september 2016 34 minutter siden, Valetta skrev: Jeg forstår det også sånn Level up. Men skjønner likevel ikke hva en advokat har i bildet å gjøre... Nemlig. At noen har tipset Nav om mulig svindel, er ikke advokatmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abrahima Skrevet 29. september 2016 #6228 Del Skrevet 29. september 2016 Nå har hun jo "hatt advokat på saken" siden januar 2016.. I tilegg jobbet hun jo tett med noen journalister som skulle ta tak i kvinneguiden og brukernes grusomme holdninger. (Skrevet i kommentarfeltet i forbindelse med skatteliste-søk) Såeh.. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 29. september 2016 #6229 Del Skrevet 29. september 2016 Stemmer det! De jobber med en STOR sak. Har venta på den i flere måneder. Regner med at den artikkelen kommer i VG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marble Skrevet 29. september 2016 #6230 Del Skrevet 29. september 2016 1 time siden, Level up skrev: Slik jeg tolker mobbe-innlegget vedr. foreldrepenger er at noen har tipset NAV om at Camilla driver med svindel og ikke har krav på det jeg antar er foreldrepenger. NAV har sjekket saken (grundig antagelig) noe som har medført store forsinkelser. Det er ikke mye som skal til før behandlingstiden øker betydelig jos NAV. På bakgrunn av at noen har meldt henne til NAV på uriktig grunnlag som har medført at Camilla enda ikke har fått utbetalt ytelsen hun har krav på, har hun ansatt en advokat. Mulig jeg tar feil, men det er slik jeg forstår (etter beste evne) det Camilla skriver. Men, jobben hennes er jo å blogge. Skal man ha rett på foreldrepenger så skal man ha permisjon. Tre siste uker før fødsel, og de første seks uker etter fødsel er forbeholdt mor. Og her kan man vel ikke bruke "tidskonto" eller hva de nå kalles "nu til dags". Så når hun blogger i disse seks ukene, så har hun vel ikke krav på foreldrepenger? Man kan jo ikke få både i pose og sekk... 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norlevo Skrevet 30. september 2016 #6231 Del Skrevet 30. september 2016 Jeg lurer på en ting. Hun skriver at det åpnes mye forumer om henne men jeg har alltid trodd at forum er feks kvinneguiden og at diskusjonene er tråder. Jeg ble usikker på hva som er riktig bruk av ordet forum så jeg håper noen vil oppdatere meg på det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 30. september 2016 #6232 Del Skrevet 30. september 2016 5 timer siden, Miss Marble skrev: Men, jobben hennes er jo å blogge. Skal man ha rett på foreldrepenger så skal man ha permisjon. Tre siste uker før fødsel, og de første seks uker etter fødsel er forbeholdt mor. Og her kan man vel ikke bruke "tidskonto" eller hva de nå kalles "nu til dags". Så når hun blogger i disse seks ukene, så har hun vel ikke krav på foreldrepenger? Man kan jo ikke få både i pose og sekk... Enig. Slik jeg tolker regelverket har hun ikke rett til foreldrepenger 3 uker før + 6 uker etter fødsel fordi hun velger å fortsette å jobbe i den perioden. Etter 6 uker kan hun blogge deltid og bruke fleksibelt uttak. Alternativt kan hun la far overta permisjonen etter de første 6 ukene etter fødsel og jobbe alt hun lyster (ja jeg er klar over at det siste forslaget neppe kommer til å skje). Så hvorfor kjefter hun på KG-brukerne når det er henne selv som velger å ikke oppfylle kravene for å motta foreldrepenger i ukene rundt fødsel? KG-brukerne har ikke laget regelverket. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 30. september 2016 #6233 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Hun vet vel endel om mobbing hun, sånn som hun har uttalt seg om eksen og familien hans, i snart ett år. Drar med seg fansa og fyrer opp med drittprat og nedrige personkarakteristikker. Toppet hele driten med snapchatforestillingen for bare et par dager siden. Endret 30. september 2016 av neiognei 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 30. september 2016 #6234 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) 7 timer siden, Norlevo skrev: Jeg lurer på en ting. Hun skriver at det åpnes mye forumer om henne men jeg har alltid trodd at forum er feks kvinneguiden og at diskusjonene er tråder. Jeg ble usikker på hva som er riktig bruk av ordet forum så jeg håper noen vil oppdatere meg på det. Jeg er inne på et forum og kikker på ulike tråder som virker spennende å lese. For å ta et eksempel. Du har helt rett 😊 det rette for henne hadde vel å skrevet noe sånt " Det har blitt åpnet en del (diskusjons) tråder om meg på ulike forum." Eller lignende.. Endret 30. september 2016 av Minlillesky 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 30. september 2016 #6235 Del Skrevet 30. september 2016 13 timer siden, Level up skrev: Slik jeg tolker mobbe-innlegget vedr. foreldrepenger er at noen har tipset NAV om at Camilla driver med svindel og ikke har krav på det jeg antar er foreldrepenger. NAV har sjekket saken (grundig antagelig) noe som har medført store forsinkelser. Det er ikke mye som skal til før behandlingstiden øker betydelig jos NAV. På bakgrunn av at noen har meldt henne til NAV på uriktig grunnlag som har medført at Camilla enda ikke har fått utbetalt ytelsen hun har krav på, har hun ansatt en advokat. Mulig jeg tar feil, men det er slik jeg forstår (etter beste evne) det Camilla skriver. 13 timer siden, baremei skrev: Var sånn jeg også forsto det! 13 timer siden, Valetta skrev: Jeg forstår det også sånn Level up. Men skjønner likevel ikke hva en advokat har i bildet å gjøre... En ytelse blir aldri stoppet fordi det kun har kommet inn tips. Saken undersøkes grundig og det må foreligge bevis før stønaden stoppes. Først vil man få et brev om at tips er mottatt dersom nav finner grunnlag for å undersøke grundigere. Finner nav noe vil man sende ut et varsel om mulig opphør av stønaden, der man får 14 dager til å uttale seg. Etter uttalelse vil saken bli sett på nok en gang før det evt sendes ut et varsel om stopp. Enhver tipssak vurderes individuelt, men stoppes ikke på bakgrunn av et enkelt tips. Det er ikke slik at hvis jeg er irritert på venninna mi så jeg kan ringe nav i morgen å stoppe saken hennes. Jeg vil tro de fleste forstår at det ikke er slik det fungerer. Men en stønad kan stoppes dersom nav ber om opplysninger og man ikke sender de inn. Her får vi som vanlig bare fremstilt en side av saken. Det kan være en helt annen grunn til at nav har handlet som de gjorde, som bloggeren unnlater å fortelle om her. Jeg sier ikke at nav ikke kan gjøre feil, for det finnes utallige historier om det også. Men at utbetalinger fra nav stoppes kun på bakgrunn av tips er direkte feil. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 30. september 2016 #6236 Del Skrevet 30. september 2016 25 minutter siden, Ultiva skrev: En ytelse blir aldri stoppet fordi det kun har kommet inn tips. Saken undersøkes grundig og det må foreligge bevis før stønaden stoppes. Først vil man få et brev om at tips er mottatt dersom nav finner grunnlag for å undersøke grundigere. Finner nav noe vil man sende ut et varsel om mulig opphør av stønaden, der man får 14 dager til å uttale seg. Etter uttalelse vil saken bli sett på nok en gang før det evt sendes ut et varsel om stopp. Enhver tipssak vurderes individuelt, men stoppes ikke på bakgrunn av et enkelt tips. Det er ikke slik at hvis jeg er irritert på venninna mi så jeg kan ringe nav i morgen å stoppe saken hennes. Jeg vil tro de fleste forstår at det ikke er slik det fungerer. Men en stønad kan stoppes dersom nav ber om opplysninger og man ikke sender de inn. Her får vi som vanlig bare fremstilt en side av saken. Det kan være en helt annen grunn til at nav har handlet som de gjorde, som bloggeren unnlater å fortelle om her. Jeg sier ikke at nav ikke kan gjøre feil, for det finnes utallige historier om det også. Men at utbetalinger fra nav stoppes kun på bakgrunn av tips er direkte feil. Flott innlegg! C har med andre ord enten ikke kunnskaper om hva hun uttaler seg om ellers så lyver hun. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummingbird1 Skrevet 30. september 2016 #6237 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Rørende og helt enig i det innlegget hun skriver om mobbing. For mye av det som foregår på dette forumet er ren og skjær mobbing! Men så har jeg sett snappene om eksen, og da tenker jeg at det blir feil å belære andre om mobbing når man driver med det selv... Jeg gjentar i det uendelige: ALDRI snakk dritt om barnefar uansett hvor stor drittsekk og udugelig han er! Snakk om han med familie og venner, men aldri offentlig eller så barnet kan høre det... Endret 30. september 2016 av Hummingbird1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 30. september 2016 #6238 Del Skrevet 30. september 2016 Ja, hvordan er det egentlig med bloggere og foreldrepenger? Det er jo flere bloggere dette gjelder. Når lønna dems er blogginntekt, så skal de egentlig ikke blogge tre uker før og 6 uker etter fødsel da? Og hvis de tar fleksibelt uttak senere, f.eks 50%, så kan de bare blogge halve tida da? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navigasjon Skrevet 30. september 2016 #6239 Del Skrevet 30. september 2016 Camilla lever godt av å utlevere seg selv og sine barn. Hun må selv ta konsekvensene av sine valg. Hvorfor hun velger å kalle all kritikk og gode/mindre gode råd for mobbing er for meg uforståelig. Hadde Camilla vært en person som hadde "fremsnakking" som sitt mantra, ville hun ikke havnet i den situasjonen som hun nå står i. Camilla vil at alle andre skal gjøre ditt og datt, men hun selv skal og vil gjøre akkurat som det passer henne, og når det passer henne. Ingen skal få lov til å sette spørsmålstegn ved hennes valg. Alle andre mobber og gjør feil, og hvis Camilla gjør feil, er det fordi alle andre er imot henne, og hun føler seg ikke bra..... Er på tide at Camilla slutter å legge skylden på alt og alle, og det med mobbing, kan hun dra langt til skogs med. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Level up Skrevet 30. september 2016 #6240 Del Skrevet 30. september 2016 1 time siden, Ultiva skrev: En ytelse blir aldri stoppet fordi det kun har kommet inn tips. Saken undersøkes grundig og det må foreligge bevis før stønaden stoppes. Først vil man få et brev om at tips er mottatt dersom nav finner grunnlag for å undersøke grundigere. Finner nav noe vil man sende ut et varsel om mulig opphør av stønaden, der man får 14 dager til å uttale seg. Etter uttalelse vil saken bli sett på nok en gang før det evt sendes ut et varsel om stopp. Enhver tipssak vurderes individuelt, men stoppes ikke på bakgrunn av et enkelt tips. Det er ikke slik at hvis jeg er irritert på venninna mi så jeg kan ringe nav i morgen å stoppe saken hennes. Jeg vil tro de fleste forstår at det ikke er slik det fungerer. Men en stønad kan stoppes dersom nav ber om opplysninger og man ikke sender de inn. Her får vi som vanlig bare fremstilt en side av saken. Det kan være en helt annen grunn til at nav har handlet som de gjorde, som bloggeren unnlater å fortelle om her. Jeg sier ikke at nav ikke kan gjøre feil, for det finnes utallige historier om det også. Men at utbetalinger fra nav stoppes kun på bakgrunn av tips er direkte feil. Jeg vet godt at ytelser ikke blir stanset på grunn av tips utenfra. NAV får inn mange sjikanemeldinger ol. så er sjeldent tips faktisk fører til at sak opprettes. Slik jeg har skjønt det er det ikke utbetaling som er stoppet. Hun sier jo at hun per d.d ikke har mottatt foreldrepenger. Jeg tror hun mener at på grunn av at NAV har sjekket saken har behandlingstiden økt, og pengene er forsinket. Jeg fikk selv foreldrepenger 3 måneder etter termin grunnet tull (fra NAV og arb.giver) i papirmølla. Om hun har rettighet på foreldrepenger er selvsagt et annet spm. Mulig det er slik at man for å ha rett på den ytelsen ikke kan ha inntektsgivende arbeid ved siden av? Altså at man kan jobbe så lenge man ikke tar ut lønn? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg