Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest PetronellaPetrine

Sandin: Skrev 2 lange svar til deg, men de ble visst slettet!  Håper du lykkes, men husk å spre budskapet fram til 1. Oktober! :) Hadde vært interessant å se, selv om jeg har svært liten tro på at det vil gi noe utslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PetronellaPetrine
25 minutter siden, Valetta skrev:

Tanken er god ja, men desverre tror ikke jeg det vil utgjøre noen forskjell heller. 

Valetta: Takk. :) Antar at det var svar på mitt innlegg som ble slettet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde lest alt om bloggeren her inne, men har noen her meldt henne til NAV for svindel? Har ikke fått med meg det. Og det er årsaken til at hun ikke får foreldrepenger? Hvis jeg forstår det jeg leser på bloggen rett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fulgt med i denne tråden i noen måneder nå, men nå er jeg bare nødt til å skrive noe. I sitt siste innlegg langer hun ut mot såkalte nettmobbere, og jeg er enig i at de kommentarene hun viser til nederst i innlegget absolutt er mobbing. Men det er da søren meg det hun gjorde mot eksen på snapchat også! Snap er på nett, og hun mobbet både kroppen hans, sosial status samt arbeidsplass. Hvordan er det MULIG å ikke se den enorme bjelken hun har i sitt eget øye? Camilla, DU er en nettmobber og ingenting bedre enn de som har lagt igjen de ekle kommentarene hos deg!

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kristanna skrev:

Jeg trodde jeg hadde lest alt om bloggeren her inne, men har noen her meldt henne til NAV for svindel? Har ikke fått med meg det. Og det er årsaken til at hun ikke får foreldrepenger? Hvis jeg forstår det jeg leser på bloggen rett. 

Ser jammen slik ut. Men om noen meldte henne og det viste seg at de opplysningene gjorde at hun ikke har rett på foreldrepenger så er det jo bare riktig. NAV gir jo ikke avslag bare "fordi noen på KG sa hun ikke fortjente det"... Aner ikke hva som skjedde jeg altså. Men rett skal være rett.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lilletrilleline skrev:

Ser jammen slik ut. Men om noen meldte henne og det viste seg at de opplysningene gjorde at hun ikke har rett på foreldrepenger så er det jo bare riktig. NAV gir jo ikke avslag bare "fordi noen på KG sa hun ikke fortjente det"... Aner ikke hva som skjedde jeg altså. Men rett skal være rett.

Ja, stusset på sammenhengen her. Hvis noen på KG virkelige er grunnen til at hun ikke får foreldrepenger, ja da hadde hun jo åpenbart ikke krav på det..

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kristanna skrev:

Ja, det var faktisk EN bruker her inne som nevnte dette, men ble raskt avvist av veldig mange andre som var imot. 

Men; om jeg og leser bloggen rett nå, så skriver hun at hun ikke får penger på grunn av de undersøkelsene som ble gjort av NAV på grunn av denne anmeldelsen. Da er det vel ikke kvinneguiden sin skyld at hun ikke får penger? Deg er vel strengt tatt bloggeren selv som ikke har opparbeidet seg retten til dette. NAV har vel tatt sin beslutning ut fra egne funn etter undersøkelser av blogger, ikke ut fra utsagn i en anmeldelse? 

Er det jeg som misforstår? 

Ellers så er jeg enig i bloggeren om at stygge mobbeutsagn ikke skal forekomme, men hun nevner ikke med ett ord de sakene som faktisk diskuteres her inne. Kan du dedikere et innlegg til deg og Camilla? 

- bruk av barn i som kommersielle produkter

- uthenging og mobbing av ex

- to konkurser på relativt kort tid

sånn jeg leser dette forumet, så er det disse temaene som blir tatt opp og diskutert mest. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kristanna skrev:

Ja, stusset på sammenhengen her. Hvis noen på KG virkelige er grunnen til at hun ikke får foreldrepenger, ja da hadde hun jo åpenbart ikke krav på det..

Og argumentet hennes er at hun kunne ha lagt seg opp en buffer om hun hadde fått foreldrepenger... Reglene er like for alle.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om nån har anmäldt henne till NAV, så är d väl ändå inte så att NAV bara stoppar hennes tillgångar tvärt? Dom ska väl kolla up all info? Är d så att dom bara kan näka utbetala pengar och sen kollar up läget? Låter lite konstigt, men jag har själv aldring varit i den sitsen, så jag har ingen aning. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil, var ikke dette med NAV ang sykepenger og jobbe/ikke jobbe? Ifølge bloggen hennes er det foreldrepenger hun ikke har mottatt, og da skyldes vel det noe annet? Uansett stopper vel ikke NAV utbetalinger uten grunn...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetronellaPetrine
57 minutter siden, ToroJegergryte skrev:

Jeg har fulgt med i denne tråden i noen måneder nå, men nå er jeg bare nødt til å skrive noe. I sitt siste innlegg langer hun ut mot såkalte nettmobbere, og jeg er enig i at de kommentarene hun viser til nederst i innlegget absolutt er mobbing. Men det er da søren meg det hun gjorde mot eksen på snapchat også! Snap er på nett, og hun mobbet både kroppen hans, sosial status samt arbeidsplass. Hvordan er det MULIG å ikke se den enorme bjelken hun har i sitt eget øye? Camilla, DU er en nettmobber og ingenting bedre enn de som har lagt igjen de ekle kommentarene hos deg!

Tenkte akkurat samme tanken. Hun er utrolig dyktig på å se flisa i andres øyne, men ikke bjelken i sin egen! Dessuten er hun ikke akkurat et lite uskyldig offer som ikke evner å ta igjen. Kjefteinnleggene hennes pleier å dukke opp med jevne mellomrom der hun henger ut det som kan henges ut. Hardest går det utover brukerne på KG, som får skylda for det meste.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet mindre enn fascinerende hvor mye hun har råd til og hvor mye hun shopper og pusser opp når NAV har stoppet pengene hennes. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine

Hadde noen meldt meg til Nav for svindel, og jeg hadde visst at jeg ikke hadde noe å skjule, så hadde jeg ikke engang tenkt på det, og i hvert fall ikke lagt det ut på nett  så flere tusen kunne se at jeg var mistenkt.  :-) Om hun ikke har mottatt foreldrepenger, så er det vel en grunn til det. Enkelt og greit.

Herregud C: Begynn å ta ansvaret for livet ditt sjæl. Du står faktisk selv ansvarlig for eget liv, lykke, handlinger, valg, reaksjoner og følelser. Å legge skylda på KG, kritikere og eks, for ALT som har gått/går galt i livet ditt, blir for dumt!

Endret av PetronellaPetrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest PetronellaPetrine
16 minutter siden, Thisisnotmyname skrev:

Når jeg leste det lange innlegget om nettmobbere, så tenker jeg noen tanker.

En, hun skriver som hun tenker. Hun skriver det samme om og om igjen, i samme innlegg. 

To, hvis det er så fælt med nettmobbere, og at de som tar det så langt at de følger etter henne og slikt. Så skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke  slutter. Må være en veldig stor belastning å ha det slikt. Og hun driver ikke en blogg som er viktig. At det er et kjempe tap hvis hun legger den ned. 

I Frankrike så har kjendisene lenge kjempet for privatlivet. Så nå er det regler om hvordan paparatzi får oppholde seg og ta bilder av.

Men bloggere deler dette privatlivet  med verden selv, de tjener penger på det de andre vil haprivat. 

Jeg syns det er bra at hun sier i fra om nettmobbere. Jeg syns det er absolutt en av de største vanskelighetene med Internett.  At man kan mobbe anonymt. 

Og det med nav må hun desverre takke seg selv.  Mange som svindler nav og de er "smarte" nok til å ikke blogge slik at de kan bli tatt. Nav har de reglene de har for at de som trenger penger får det. Så hvis de ser at hun jobber hele tiden så trenger hun ikke de. 

Du har rett. Jeg tenker at det ikke er så veldig smart å blogge og skryte av penger, materielle verdier, lønn, oppfordre folk til å sjekke skattelistene osv. når man har med NAV å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man jobber, dvs blogger og mottar annonse og reklameinntekter osv, så har man vel ikke rett på foreldrepenger i TILLEGG?? Foreldrepenger er jo beregnet på de som er i permisjon og ikke kan være i sitt vanlige lønnede arbeid. Her er det vel ganske klare regler? 

Og det er da ingen som havner på "sosialen" uten grunn!!!??? Er det dummeste jeg har hørt! Har man krav på foreldrepenger så FÅR man det. Får man det ikke så er det en GRUNN til det. Det bør være ganske enkelt å dokumentere for en som har ting på stell.

Endret av Valetta
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine
13 minutter siden, Valetta skrev:

Husk å være mot andre sånn som du ønsker andre skal være mot deg - Villa Paprika 29.9 :)

Hehe. Ja, det er jo hun et fantastisk godt eksempel på. Syns forresten den berømte Snap'en tok kaka! Hun hadde sikkert satt stor pris på å bli utsatt for det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...