Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For meg har det vært litt som en ulykke man ikke klarer å se vekk i fra, men nå skal jeg ikke gi henne ett eneste klikk mer. Dette har rett og slett tatt helt nye og syke høyder. Det er forferdelig å se på, etisk og moralsk uforsvarlig, og jeg nekter å bidra på noe som helst vis til at hun kan ha bloggen som inntektskilde når det skal være som dette. Følgelig trekker jeg meg også ut av denne tråden, for jeg vil ikke være med å holde luft i ballongen. Det er liten tvil om at tråder her inne genererer mer aktivitet til bloggen. Det vil jeg ikke være med på. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oz- skrev:

Enig! Lenke her

Takk for at du delte. Denne artikkelen pluss ALLE andre burde nesten vært "pensum" for gravide. Det er jo ikke bare C og andre bloggere som utleverer barna sine, men mange privatpersoner på face og insta også. Det er en skummel utvikling, men folk utleverer seg selv også og tenker sikkert så kort at de tror de da og kan utlevere sine barn, forde barn bryr seg ikke om slikt... Enda. Det kan være gøy når barna går inn i den tøffeste tenåringstiden og se hva de tenker om at mor har lagt ut detaljer om sesitive ting. Det er et tillitsbrudd. Tenker de ikke over at deres liv blir blottet for framtidige arbeidsgivere, kollegaer bl.a? All sensitiv opplysning er det alltids noen som kan finne på å bruke i mot dem. Jeg krisemaksimerer nå, men det er faktisk mulig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Hvilke andre interiørblogger er fine? Det siste innlegget hennes er vel skrevet uten å ha tenkt så mye over hva hun skrev, sikkert ment fint til ungene sine, men mye mellom linjene der. Er blitt en mammablogg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, melatonin skrev:

Takk for at du delte. Denne artikkelen pluss ALLE andre burde nesten vært "pensum" for gravide. Det er jo ikke bare C og andre bloggere som utleverer barna sine, men mange privatpersoner på face og insta også. Det er en skummel utvikling, men folk utleverer seg selv også og tenker sikkert så kort at de tror de da og kan utlevere sine barn, forde barn bryr seg ikke om slikt... Enda. Det kan være gøy når barna går inn i den tøffeste tenåringstiden og se hva de tenker om at mor har lagt ut detaljer om sesitive ting. Det er et tillitsbrudd. Tenker de ikke over at deres liv blir blottet for framtidige arbeidsgivere, kollegaer bl.a? All sensitiv opplysning er det alltids noen som kan finne på å bruke i mot dem. Jeg krisemaksimerer nå, men det er faktisk mulig.

Hvorfor behov for å krisemaksimere? Privatliv (både hos voksne og barn) har en uvurderlig egenverdi som ikke trenger ytterligere begrunnelse.  Retten til et privatliv trenger ikke å forsvares med fare for jobbmuligheter eller mulig mobbing. Rett til privatliv er et argument i seg selv.

Er for øvrig helt enig med deg i at det er et grovt tillitsbrudd fra foreldrenes side. Det handler ikke kun om det som er sensitivt, men at foreldre forvalter makten sin så dårlig og smører ut barnas privatliv for hele verden på verdensveven. Det blir enda verre når det ligger en økonomisk motivasjon i deti tillegg til å frata barna privatlivet deres.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Grønt blad skrev:

Hvorfor behov for å krisemaksimere? Privatliv (både hos voksne og barn) har en uvurderlig egenverdi som ikke trenger ytterligere begrunnelse.  Retten til et privatliv trenger ikke å forsvares med fare for jobbmuligheter eller mulig mobbing. Rett til privatliv er et argument i seg selv.

Er for øvrig helt enig med deg i at det er et grovt tillitsbrudd fra foreldrenes side. Det handler ikke kun om det som er sensitivt, men at foreldre forvalter makten sin så dårlig og smører ut barnas privatliv for hele verden på verdensveven. Det blir enda verre når det ligger en økonomisk motivasjon i deti tillegg til å frata barna privatlivet deres.

Det er desverre ikke alle som forstår at rett til privatliv er nok. Noen må ha det inn med teskje og faktisk få høre verst tenkelig. Men jeg er 100% enig med deg at det BURDE være nok! Og at det et et maktmisbruk og kunn til økonomisk motivasjon. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MadameDeRosa skrev:

Hvilke andre interiørblogger er fine? Det siste innlegget hennes er vel skrevet uten å ha tenkt så mye over hva hun skrev, sikkert ment fint til ungene sine, men mye mellom linjene der. Er blitt en mammablogg. 

Lindevegen, Huset på Nordseth og Frøken Nordseth for å nevne noen. Fritt for drama :) Hvis du liker stilen til VP kan du sjekke ut Glade Hjem, pretty much det samme interiøret, men mindre drama. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ang det Kadra skriver, det er jo ikke så enkelt som at "de bare eksponerer barna sine". Det er ikke bare et ønske om å eksponere, for de får jo lønn for det i tillegg. Noen lever av å eksponere livet sitt og barna sine. Annonsører betaler for å annonsere på bloggene. Blogg.no formidler og har en "stall" av slike bloggere.

Nå mener jeg ikke at bloggeren selv ikke har hovedansvaret, men jeg tenker jo at det er flere faktorer inne i bildet.
Penger, tilhengere/fans, status, "kjendistilværelse", spørsmål om å få sponset ting føles nok spennenede, være "ambassadør". Mange av disse tingene føles nok såpass godt at det er lett å rettferdiggjøre eksponeringen av barna/privatlivet/personlige ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine

43 minutter siden, Lanolin skrev:

Lindevegen, Huset på Nordseth og Frøken Nordseth for å nevne noen. Fritt for drama :) Hvis du liker stilen til VP kan du sjekke ut Glade Hjem, pretty much det samme interiøret, men mindre drama. 

Trenger ikke å gi VP bloggen klikk eller følge VP på IG, om man følger med her inne og følger DGH. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer på Instagram er jo litt spesielt.

Mengden bilder på under to uker gjør meg litt målløs.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kadra skriver om eksponering av barn på blogg og hvor ofte de blir blottlagt i løpet av en dag, avhengig av mors oppmerksomhetsbehov.  

Det er temmelig sikkert at det ikke er babyen som eier dette oppmerksomhetsbehovet.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, gjärd skrev:

Nei, ingen barn snur seg 15 dager gamle..... 

Vet du, det gjorde faktisk sønnen min å, men det var sånne "ubevisste" rester fra livet inni magen tror jeg. Han sluttet med det igjen veldig fort, og lå lenge rolig igjen. Jeg skjønte at det ikke var "en fantastisk hendelse", og heller noe ganske normalt.  Men jeg fødte jo en vanlig unge da, ikke en ekte prinsesse..    😂 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men værsåsnill Camilla...se over hva du skriver!!! "God morgen var oss", dette er skrivefeil det ikke finnes unnskyldning for - og det ser så slurvete og dumt ut.

Noe jeg også har lurt på mang en gang (ikke bare hos henne), er om stavekontroll er et program som bloggerne ikke vet om?? Eller finnes det ikke i det formatet de skriver?

Når jeg leser ord som "deprisjon"....

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig å vite etter bare 15 dager. Og nei tror nok ikke den lille bevisst snudde seg to uker gammel. Men alt skal jo skyndes på i det huset der. Snart er det jul og vinteren sniker seg på....

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...