Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjedde med at hun skulle "legge lokk" over seg og magen, og ikke dele babyens ankomst med andre enn familie og nære venner?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for brukerdebatt, personangrep, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, i morgen kommer endelig Lila. Hun har skrevet på Instagram at hun blir satt i gang i morgen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kristanna skrev:

Jaja, i morgen kommer endelig Lila. Hun har skrevet på Instagram at hun blir satt i gang i morgen. 

Dette har vi jo bare ventet på siden januar, snart er endelig her!

Endret av Birdo
Omstokking av ord
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver at hun i går ble tøyet (strippet som det også heter) og at det var smerter uten like. Mon tro om disse smertene uten like var/er like smertefulle som hun har skrevet at hun har hatt det de siste ukene/månedene. For jeg kan iallfall ikke erindre at det å bli strippet var vondt i det hele tatt da jeg ble "tøyet og dradd" i noen år tilbake da jeg gikk overtid med minsten...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Pampers skrev:

Hun skriver at hun i går ble tøyet (strippet som det også heter) og at det var smerter uten like. Mon tro om disse smertene uten like var/er like smertefulle som hun har skrevet at hun har hatt det de siste ukene/månedene. For jeg kan iallfall ikke erindre at det å bli strippet var vondt i det hele tatt da jeg ble "tøyet og dradd" i noen år tilbake da jeg gikk overtid med minsten...

Jeg kan tenke meg at det kan være noe smertefullt å bli strippet dersom man ikke er i nærheten av å være moden.

For øvrig er det jo en del som har rimelig lav smerteterskel...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Rosalie skrev:

Jeg kan tenke meg at det kan være noe smertefullt å bli strippet dersom man ikke er i nærheten av å være moden.

For øvrig er det jo en del som har rimelig lav smerteterskel...

Rart hun ikke er moden da. Fare for prematur fødsel osv... 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen garanti at barnet kommer imorgen. Jeg ble satt igang en onsdag,  og barnet måtte hentes ut i hastekeisersnitt lørdag.  Så man bør innse at det kan være en lang og slitsom prosess. Er ikke kroppen klar, motarbeider den ofte. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Pampers skrev:

Jeg har blitt "strippa" flere ganger, i alle fire graviditeter. Det har variert VELDIG i forhold til hvor vondt det var. Første gang merka jeg nesten ingenting(ble tøya fra 1 opp til 4 cm åning), med nestemann var det ENORMT smertefullt(til tross for allerede 6 cm åpning i forkant). De påfølgende gangene lå midtimellom smertemssig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jubatus skrev:

Jeg har blitt "strippa" flere ganger, i alle fire graviditeter. Det har variert VELDIG i forhold til hvor vondt det var. Første gang merka jeg nesten ingenting(ble tøya fra 1 opp til 4 cm åning), med nestemann var det ENORMT smertefullt(til tross for allerede 6 cm åpning i forkant). De påfølgende gangene lå midtimellom smertemssig.

Da har nok jeg bare vært heldig kan det virke som :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellapropella
10 timer siden, cherryl skrev:

Lurer på hvor mye den dama har tjent på den ungen i form av blogging. Syke greier.

Det er faktisk akkurat det det er. Det er sykelig atferd. Men det er min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har hele svangerskapet skrevet at kroppen hennes ikke vil holde på babyen til termin...
Det er mange uker siden hun skrev om truende prematur fødsel...
Hun har i flere uker nå skrevet om latensfase og rier som "går på"...
Hun har blitt "tøyd og dradd i"...

Alikevel skal hun settes i gang i dag, og vannet skal tas om det stopper opp...
Om kroppen hennes ikke vil holde på babyen til termin hadde vel barnet vært ute for LENGE siden?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FruRosa skrev:

Hun har hele svangerskapet skrevet at kroppen hennes ikke vil holde på babyen til termin...
Det er mange uker siden hun skrev om truende prematur fødsel...
Hun har i flere uker nå skrevet om latensfase og rier som "går på"...
Hun har blitt "tøyd og dradd i"...

Alikevel skal hun settes i gang i dag, og vannet skal tas om det stopper opp...
Om kroppen hennes ikke vil holde på babyen til termin hadde vel barnet vært ute for LENGE siden?

Og hvorfor dette stresset for å få ut babyen før termin?
...en baby som, ifølge VP selv, trives utmerket i magen...
Det virker på meg som VP helt fra starten av har bestemt seg for at babyen skal komme før tiden, og selv har laget et stort stressmoment ut av dette.
Trist!

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kvinne31 skrev:

Ingen garanti at barnet kommer imorgen. Jeg ble satt igang en onsdag,  og barnet måtte hentes ut i hastekeisersnitt lørdag.  Så man bør innse at det kan være en lang og slitsom prosess. Er ikke kroppen klar, motarbeider den ofte. 

Det har jeg også tenkt. Jeg ble strippet uten at noe skjedde. Så ble jeg satt i gang, men det gikk likevel 2 dager før babyen kom. Babyen min var da født 3 uker for tidlig og hadde ikke sugerefleks.. måtte gi sonde og slet sykt for å få i gang spisingen! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 timer siden, Pampers skrev:

Ble strippa 2 uker på overtid. Sambo ble bedt om å vente på naborommet. Han var hvit i ansiktet når jeg kom inn for makan til smerterop hadde han aldri hørt. Han vet at jeg har høy smerteterskel og lager sjelden lyd. Så jo. Det kan gjøre vondt. Føltes som om gynekologen skulle rotere ut livmora mi. Nå satte hu inn spiral 8 år etter fødsel og sa at dette kom ikke til å gjøre så vondt som strippinga😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stripping kan være vondt ja!
Har opplevd det selv, 2 uker på overtid.
Men jeg følte ikke trang til å beskrive smertene i detalj for omverden...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er helsemessig forsvarlig så er jo det aller beste at babyen kommer av seg selv! Men i følge det hun selv skriver så burde hun jo være moden, her har jo latensfasen allerede vart i noen uker. Jeg er fortsatt hellig overbevist om at dette er psykisk betinget. Etter hun fikk datoen i forrige uke har det jo ikke vært et ord om ubeskrivelige smerter. Kun babylykke, lykkerus, gaver, negler og egenpleie. 

Men hun får ha lykke til, i dag kan man vel OMSIDER si at babyen snart er her. Får håpe alt går bra.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Det kan forsatt gå noen dager når man settes igang. Jeg ble satt igang 10 dager før termin pga svangerskapsforgiftning. Onsdag morgen startet de prosessen med ballong, torsdag morgen fikk jeg første pille og da fikk jeg beskjed om at det kunne fortsatt gå 2-3 døgn før de ville ta keisersnitt dersom igangsetting ikke fungerer. Så man kan fint gå 4 døgn før riene startet. Har man en lang fødsel så nærmer det seg en uke fra igangsetting til babyen er født. Så mye hungnåler om dette så er det underlig at hun ikke kan mer om prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...