Smugleseren Skrevet 21. august 2016 #5521 Del Skrevet 21. august 2016 En HELT annen ting er det som går på repeat igjen og igjen: Når Lila kommer, DA blir alt SÅ bra!! Alle dere som selv har erfaring, og kjenner noen som har far og mor som ikke bor sammen, -kanskje har en pappa her og en der, det er da ikke ALLTID så innmari enkelt.... Og så får vi alle håpe at Lila blir en enkel baby, som sover når hus skal, og ikke blir plaget med alskens mage-vondter ol. Jeg tror mammaen har nok å slite med fra før. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg tenkte: Kjære vene så mye enklere det var da du lå INNI magen! med mine! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WalkerTexas Skrevet 21. august 2016 #5522 Del Skrevet 21. august 2016 Interessant at det enkle og bohemske møbelet nå glammer opp gangen. Har problemer med å tolke det siste avsnittet i seneste innlegg, der det sies noe om nok en gang å holde kortene litt tettere til brystet, ang en gledelig hemmelighet som skal skje en gang i framtiden. Hva mener hun med at det ikke er snakk om bilder av tredjepersoner og poserende bloggeier, men det hverdagslige som er mer privat? Smile storhjertet inn i kamera? Jeg skjønner ikke hva hun prøver å si, annet enn at hun vil prøve å begrense den impulsive informasjonsstrømmen som synes å være styrt av dagshumør. Noe som for øvrig ville vært en god ide, men når man snakker om repeat....! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 21. august 2016 #5523 Del Skrevet 21. august 2016 1 time siden, Onbothsides skrev: Jeg har bare ikke sett noe dokumentasjon for alle skrønene hennes jeg, sier ikke at hun er hellig og feilfri men jeg har ikke sett noe "galt" i den forstand at jeg har reagert. Å være gravid i hennes omstendigheter tror jeg er litt anderledes enn de fleste, det er heldigvis ikke mange som blir mamma og har så mange ting rundt som kanskje ldelegger fokuset hennes. Og som man ser, folk tolker mye feil. Jeg syns det, jeg vet hun går gjennom mye for å si det sånn. Og jeg unner ingen slikt. Kanskje det ikke er hennes feil, jeg lar tvilen komme henne tilgode enn så lenge... Flott at du syns hun er flink å stå på da. Hun har klart mer enn jeg orker å prøve å få til på 3 år. Lukker man øynene for ting man ikke ønsker å se, så ser man det heller ikke. Ligger masse dokumentasjon i de stengte VP trådene angående løgner som C har servert. Bloggen er for øvrig en meget god dokumentasjon i seg selv. Det som diskuteres her, er faktisk hentet fra bloggen! Men jeg forstår at de som heier på C, ikke følger særlig nøye med på hva hun faktisk skriver, og hva som bl.a faktisk blir gjennomført av planer og lovnader etc, Ikke setter de seg inn i hva som er skrevet i bloggen og ikke gidder de å sette seg inn i hva som er skrevet i VP trådene her. Så da er det naturlig nok svært vanskelig å få med seg alle løgnene. 😊 C er for øvrig ikke i noen unik situasjon. Mange som er i samme situasjon, og som har vært i samme situasjon. (Når det gjelder å være enslig mor og gravid.) Man står selv ansvarlig for eget liv og lykke. Man får gjøre det beste ut av situasjonen. I følge C, så er ingenting hennes feil, og det har hun fått heiagjengen til å tro også. Skremmende at folk ikke klarer å tenke selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 22. august 2016 #5524 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) En del gravidapper formulerer det slik; at man befinner seg i svangerskapsuke 38 når man er 37+1. Men da bør man være nøye med formuleringen. Man kan ikke si at man er 38 uker på vei (fordi man kun er 37 fullgåtte), man må si at man befinner seg i svangerskapsuke 38. Jeg forsøkte å forklare dette for en kollega som har svært høyt utdanning innen helse, men hun forsto ikke hva jeg mente. Og det tok litt tid før jeg forsto det selv også. Tror det er en svært "unorsk" måte å regne på, da den regner en måned som kun 28 dager (=4 uker). Man får nemlig et stort problem om man skal regne et helt år ut i fra denne metoden: 4 uker = 1 mnd 8 uker = 2 mnd 12 uker = 3 mnd 16 uker = 4 mnd 20 uker = 5 mnd 24 uker = 6 mnd 28 uker = 7 mnd 32 uker = 8 mnd 36 uker = 9 mnd 40 uker = 10 mnd 44 uker = 11mnd 48 uker = 12mnd 52 uker = 13 mnd-Og hva heter den måneden? Men sikkert motiverende for mange gravide å forestille seg at de er lengre på vei enn det de er, ser at Berg Eriksen bruker samme utregningsmetode. Endret 22. august 2016 av Kragebein Ryddet for svar til slettet innlegg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilim Skrevet 22. august 2016 #5525 Del Skrevet 22. august 2016 11 timer siden, Onbothsides skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilim Skrevet 22. august 2016 #5526 Del Skrevet 22. august 2016 Beklager sitering Onbothsides Nå blir jeg helt forvirret igjen, hun skriver at hun gikk ut i mammaparm i dag,når jeg gikk gravid starta den 3 uker før termin, er det ikke sånn lengre? For da har jo hun ikke termin før 12 september, eller?? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SjiraffenLaffen Skrevet 22. august 2016 #5527 Del Skrevet 22. august 2016 29 minutter siden, Emilim skrev: Beklager sitering Onbothsides Nå blir jeg helt forvirret igjen, hun skriver at hun gikk ut i mammaparm i dag,når jeg gikk gravid starta den 3 uker før termin, er det ikke sånn lengre? For da har jo hun ikke termin før 12 september, eller?? Man kan velge å gå ut i permisjon senere enn 3 uker før termin, men man mister da de dagene man velger å jobbe i stedet for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abrahima Skrevet 22. august 2016 #5528 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) Den 17. august 2016 at 13.31, Dollyådi skrev: Endret 22. august 2016 av Abrahima Krøll med sitering.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilim Skrevet 22. august 2016 #5529 Del Skrevet 22. august 2016 3 minutter siden, SjiraffenLaffen skrev: Man kan velge å gå ut i permisjon senere enn 3 uker før termin, men man mister da de dagene man velger å jobbe i stedet for. Ok, takk👍 blir så forvirriet, er ikke så lett å henge med på alt hun skriver, ikke at termindato har noe å si, men hun forandrer jo mening hele tiden, så en kan jo begynne å lure. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 22. august 2016 #5530 Del Skrevet 22. august 2016 Problemet i denne tråden, og mange andre, er at meninger og diskusjoner går èn vei. Dvs noen hevder/mener noe og legger opp til diskusjon, mens motstander av denne mening/hevdelse utelukkende skal vri og vende på ethvert ord man skriver uten å engang argumentere for hvorfor man er uenig. Definisjon på diskusjon: " Diskutere, drøfte, veksle meninger om en sak eller et emne. " Det som foregår her er brukerdebatt, eller forsøk på å avvæpne/kneble debattanter. Uavhengig av mening. Shame! Shame! Shame! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varma Skrevet 22. august 2016 #5531 Del Skrevet 22. august 2016 26 minutter siden, canacas skrev: Problemet i denne tråden, og mange andre, er at meninger og diskusjoner går èn vei. Dvs noen hevder/mener noe og legger opp til diskusjon, mens motstander av denne mening/hevdelse utelukkende skal vri og vende på ethvert ord man skriver uten å engang argumentere for hvorfor man er uenig. Definisjon på diskusjon: " Diskutere, drøfte, veksle meninger om en sak eller et emne. " Det som foregår her er brukerdebatt, eller forsøk på å avvæpne/kneble debattanter. Uavhengig av mening. Shame! Shame! Shame! Argumentasjon er vel også en kriterie for diskusjon? Men det krever evnen til å reflektere og ha en en nogenlunde innsikt i hva som diskuteres? Observerer at det er sjeldent at de som debatterer imot ikke har lest seg opp forumregler eller er så stødige i internettet (google) slik at man ikke trenger å etterspørre dokumentasjon hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 22. august 2016 #5532 Del Skrevet 22. august 2016 35 minutter siden, Varma skrev: Argumentasjon er vel også en kriterie for diskusjon? Men det krever evnen til å reflektere og ha en en nogenlunde innsikt i hva som diskuteres? Observerer at det er sjeldent at de som debatterer imot ikke har lest seg opp forumregler eller er så stødige i internettet (google) slik at man ikke trenger å etterspørre dokumentasjon hele tiden. Det er nok en god regel å dokumentere alle påstander uansett. Å søke i dette forumet er hvertfall helt @$)+(@)?÷]€{< 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 22. august 2016 #5533 Del Skrevet 22. august 2016 Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt, spekulasjoner, diskusjon rundt tredjeparter og samtlige svar til dette. Kragebein, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 22. august 2016 #5534 Del Skrevet 22. august 2016 Hun har hvert fall ikke lært seg lysvett-regler. Er ikke rart at lysene brenner så stygt når de står SÅ nærme hverandre på kommoden. Ser jo ikke noe fint ut.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 22. august 2016 #5535 Del Skrevet 22. august 2016 Det siste innlegget der hun tydeligvis har rier mens hun er i lykkerus. Hva kan man si? Mannen min kan ikke huske komboen rier/lykkerus under noen av fødslene her i gården. Alt er så overfladisk og pyntet på. Jeg greier ikke å tro at det er ekte, det handler for ofte om fasade. Fortvilelse er for sympati, og lykke er for misunnelse. Akkurat nå er det igjen lykke over noe nytt. Om ikke lenge kommer behovet for sympati og da har nok babyen kolikk. Så er det lykke og stolthet, og så er det fortvilelse over eneansvaret. Jeg forstår at man kan ha, og har, sammensatte følelser, men maken har jeg sjeldent sett. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janice73 Skrevet 22. august 2016 #5536 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) Det er jo bare trist at hun i det hele tatt tenker på bloggen og attpåtil publiserer et innlegg når fødselen tilsynelatende har satt igang. Endret 22. august 2016 av Janice73 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 23. august 2016 #5537 Del Skrevet 23. august 2016 Hvor er det blitt av "permisjonen" med de dem hundre bildene som var tatt på forhånd og alle innleggene som var klar? Så langt jeg kan se har det ikke kommet ut et eneste av de.... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellapropella Skrevet 23. august 2016 #5538 Del Skrevet 23. august 2016 8 timer siden, Janice73 skrev: Det er jo bare trist at hun i det hele tatt tenker på bloggen og attpåtil publiserer et innlegg når fødselen tilsynelatende har satt igang. Akkurat. Der sa du akkurat det jeg tenkte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthe75 Skrevet 23. august 2016 #5539 Del Skrevet 23. august 2016 8 timer siden, Janice73 skrev: Det er jo bare trist at hun i det hele tatt tenker på bloggen og attpåtil publiserer et innlegg når fødselen tilsynelatende har satt igang. Jeg tror ikke det innlegget er skrevet nå, det er alt for rundt i kantene og har absolutt ingenting nytt å komme med. Det er nok ett av de forhåndsskrevne innleggene som ble publisert for å holde på interessen til leserne. (ref innlegget hennes om de 500 bildene og å gjøre klar tekst). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janice73 Skrevet 23. august 2016 #5540 Del Skrevet 23. august 2016 47 minutter siden, Marthe75 skrev: Jeg tror ikke det innlegget er skrevet nå, det er alt for rundt i kantene og har absolutt ingenting nytt å komme med. Det er nok ett av de forhåndsskrevne innleggene som ble publisert for å holde på interessen til leserne. (ref innlegget hennes om de 500 bildene og å gjøre klar tekst). Nå har det vel vist seg at vi ikke har sett så mye til de forhåndsskrevne innleggene...ei heller de 500 bildene hun påstå hun hadde liggende. All erfaring med denne bloggeren tilsier at hun ikke evner å tenke strukturert i mer enn 5 minutter av gangen, og av den enkle grunn tror jeg ikke noe av det hun publiserer på blogg eller Instagram (hun har publisert to innlegg der i dag, på sin offentlige profil) er forhåndsskrevet eller planlagt. Så jeg er fortsatt av den oppfatning av at det bare er trist å tenke på sosiale medier når du er i ferd med å føde barnet ditt...fokuset bør definitivt være et annet sted. Men alt som kan gi penger, liksom.... Trist. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg