Kvinne31 Skrevet 13. august 2016 #5341 Del Skrevet 13. august 2016 Morro med dramaqueens, som ene uka ikke skal nevne noooe som helst. Til samme tralten med magebilder og vondter. Uventet ja...... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 13. august 2016 #5342 Del Skrevet 13. august 2016 Ja skjønner ikke hvordan hun kan forvente å bli tatt seriøst. Hun klarer jo ikke holde det hun sier mer enn MAX 3 dager!! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 13. august 2016 #5343 Del Skrevet 13. august 2016 21 timer siden, Mjaau skrev: Nå er ikke jeg noen VP fan, tenkte det var greit å starte med det før jeg eventuelt blir beskyldt for å være en av hennes nikkedukker Jeg synes mye av det som står skrevet i denne tråden er berettiget kritikk, og de fleste innlegg er saklige. MEN det får da være måte på hva vi skal ta den frua på. Jeg kan fort si at dattera har "låst seg inne på rommet i flere timer", uten at dette bokstavelig talt betyr at døra er låst. Betyr enkelt og greit at hun har lekt på rommet lenge. Ellers tommel opp til dere aktive brukere her inne som titt og ofte kommer med saklige innlegg. Vi trenger kritiske røster til "nyfenomenet" blogging Flisespikkeri er en uting, men skal man sitere burde man gjøre det ordentlig. ☺ Det at noen har 'låst seg inne på rommet i timevis' i betydningen 'vært opptatt med noe alene' er ingenting å reagere på, men det var ikke det som sto i blogginnlegget. https://imgur.com/4nfd9cG Da jeg leste at hun hadde sittet låst inne på rommet, og så hadde sovnet så er det faktisk ikke så lett å forstå akkurat hva scenariet var, så om noen har oppfattet dette på vidt forskjellige måter finner jeg ikke det rart i det hele tatt. Ellers er jeg helt enig med deg, og mener at kritiske røster er viktige i de fleste sammenhenger. - Flott at du blir med i diskusjonen! 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoppingqueen Skrevet 13. august 2016 #5344 Del Skrevet 13. august 2016 Visste forresten ikke at "å lande" kan gradbøyes å lande - lande mer - lande enda mer - å lande mest - helt kræsj! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Friluftsdame Skrevet 13. august 2016 Populært innlegg #5345 Del Skrevet 13. august 2016 Har tenkt litt over hva som kan være årsaken til at bloggen etter min vurdering har tatt en retning som jeg stusser alvorlig over. Jeg begynte å følge bloggen da hun bodde i paprikakroken med den lille familien sin. Hun levde ikke av bloggen, men var interiørinteressert. Jobben hennes var i farens selskap, der hun drev med utleie av minibusser, Jeg var imponert over hvordan hun klarte å skape et lite rekkehus om til en virkelig lekker bolig. Stilmessig gikk hun fra Living-møbler til Slettvoll. Personlig likte jeg godt Slettvoll-perioden. På den tiden hadde hun heller ikke oversizede lysestaker og vaser på bordflatene, det kom seinere. Så kom nettbutikken og butikken i Fredrikstad, og det nye huset. Jeg likte mye av det hun hadde i nettbutikken, f.eks. interiørartikler i rotting som jeg ikke fant andre steder. Jeg likte bildene fra butikken i Fredrikstad, den så ut til å være en sånn interiørbutikk jeg ville ha likt å handle i (jeg bor ikke i nærheten og besøkte aldri butikken). Hun var flink til å ta varer med hjem, og viste dem på bloggen. Det opplevde jeg som inspirerende, og det førte til at jeg handlet. Perioden da hun antakeligvis gjorde noen feile grep var da hun tok inn veldig dyre nisjevarer, klær og merker som Gant og Lexington som har sine egne nettbutikker. Jeg husker jeg kommenterte om det var et klokt valg, og fikk et illsint svar. Stilen til VP endret seg gradvis til å bli overlesset og oversized. For store, ruvende møbler og for store interiørartikler på bordplater. Etter min smak da. Villapaprika ble avsluttet og StylebyNorway etablert, og jeg fant ingenting der som var spesielt. Lama har jeg alltid kjøpt, men de har sin egen nettbutikk så hvorfor hun tok inn dem skjønte jeg ikke. Stilen hun har nå, er som hun selv sier en god blanding. For meg er hun ikke lenger inspirerende hva gjelder interiør, men jeg synes hun er flink med farger. Og kreativ. Jeg hadde forventet at det kom mer detaljerte fremgangsmåter for hvert rom som var pusset opp, i tillegg til fargekoder og materialvalg. Mitt inntrykk av oppussingsperioden er at det nok har gått i et himla tempo, og at svinger har vært kuttet for å få fasaden på plass. Når bloggen har tatt den retningen den har tatt det siste 1,5 året, så tenker jeg det henger sammen med at hun har hatt en turbulent periode personlig og at hun ikke lenger kan bruke bloggen som markedsføring for det hun selger, Bloggen er nå hennes eneste inntektskilde, og endrer profil. Vi gamle følgere kjenner oss ikke igjen, og sitter ofte igjen med et bilde av inkonsistens i det som skrives. En blogger står selvsagt fritt til å legge ut den hun ønsker, men at VP får kritiske spørsmål synes ikke jeg er rart. Hun møter tross alt seg selv i døren litt for ofte, ting henger ikke helt på greip. Alle ønsker vel henne alt godt i livet, og skjønner at situasjonen må være tøff. Men bloggen er en jobb, den er business. Som mangeårig følger synes jeg måten bloggen fremstår nå reiser etiske dilemmaer. Selv om jeg har medfølelse med henne i en tøff tid, kan jeg ikke la være å peke på disse. Jeg forsøker å være saklig. Om det jeg har skrevet her er grunnlag for å bli moderert vekk, vil jeg gjerne vite hvorfor. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 13. august 2016 #5346 Del Skrevet 13. august 2016 Takk for nok et godt innlegg fra @Friluftsdame! 👍 Et av de gode poengene som forsvant fra innlegget overnevnte fikk slettet i går og som jeg synes bør taes opp igjen er hvorfor verken blogg.no som bloggplattform eller Nettavisen som arbeidsgiver griper inn. Har ikke disse retningslinjer for bloggere eller krav til at ansatte skal følge norsk lov? Eller er det slik at alle lukker øynene så lenge pengene renner inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 13. august 2016 #5347 Del Skrevet 13. august 2016 De lukker nok øynene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne31 Skrevet 13. august 2016 #5348 Del Skrevet 13. august 2016 Jeg syns ihvertfall nettavisen burde gi beskjed om at hun skal endre kategori på bloggen. For det er jo så mest definitivt en "hverdagsblogg" eller "mammablogg", ispedd litt "hverdagsinteriør". Det er jo ikke noe mer inspirerende interiør her enn på den gjennomsnittlige mammabloggen. "Norges største interiørblogg" skriver vel ikke trinn for trinn om smerter og latensfaser, mens sveiper gjennom en oppussing på 1-2-3?! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 13. august 2016 #5349 Del Skrevet 13. august 2016 Blogg.no/ Nettavisen dekker seg under setningen "Bloggen er personlige ytringer fra eieren av bloggen". Det står nederst i footeren på alle blogger som ligger på plattformen. Resten av det som står der nevner copyright til innholdet osv - men den første setningen der er like mye redaksjonell fraskrivelse av ansvar for innhold fra Nettavisen sin side, som et forsvar av bloggeiers rettigheter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pampers Skrevet 13. august 2016 #5350 Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Jaggu har a rukke å farge håret sitt mellom slagene (med smerte "herfra til månen") En annen sak er at man faktisk ikke kan bli "kastet tilbake" ift termin som hun påstår hun har blitt.. Forstår ikke hvorfor hun absolutt vil ha det til at hun er i ferd med å føde prematurt når hun faktisk er 38 fullgåtte uker på kommende tirsdag dersom hun følger UL-terminen som er 1. september. UL-termin endres ikke, og hvertfall ikke noen uker før termin.. Endret 13. august 2016 av Pampers 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 13. august 2016 #5351 Del Skrevet 13. august 2016 De to store lamene over det lille bordet er ser ut til å være kastet opp i taket helt uten mål og mening. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 13. august 2016 #5352 Del Skrevet 13. august 2016 (endret) 15 minutter siden, Pampers skrev: Jaggu har a rukke å farge håret sitt mellom slagene (med smerte "herfra til månen") En annen sak er at man faktisk ikke kan bli "kastet tilbake" ift termin som hun påstår hun har blitt.. Forstår ikke hvorfor hun absolutt vil ha det til at hun er i ferd med å føde prematurt når hun faktisk er 38 fullgåtte uker på kommende tirsdag dersom hun følger UL-terminen som er 1. september. UL-termin endres ikke, og hvertfall ikke noen uker før termin.. Om fem dager regnes det uansett ikke som prematur fødsel lenger, selv om man regner ut fra "kastet tilbake en uke"-termin. Endret 13. august 2016 av Rosalie 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pampers Skrevet 13. august 2016 #5353 Del Skrevet 13. august 2016 1 minutt siden, Rosalie skrev: Om fem dager regnes det uansett ikke som prematur fødsel lenger, selv om man regner ut fra "kastet tilbake en uke"-termin. Den nye terminen er vel 8. september hvis hun har blitt "kastet en uke tilbake" og da er hun isåfall 37 fullgåtte uker på tirsdag. I Norge er svangerskapet satt til 40 uker og 2 dager. Og ja, som du sier så er det ikke prematurt fra 37 fullgåtte uker.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 13. august 2016 #5354 Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Så på noen gamle episoder av Unge mødre i går. Synes Camilla da fremstår voksen for alderen. Hun virket også ganske så klengete og usikker på mannen, men helhetsinntrykket er allikevel godt. Så hvor har det gått galt? Hun har ikke utviklet seg til det bedre i hvert fall, det er sikkert. Endret 13. august 2016 av HerKommerMummi Skrivefeil 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 13. august 2016 #5355 Del Skrevet 13. august 2016 Det er jo 100% tull dette kastet tilbakeopplegget! Tenk å lyve så lite overbevisende. Eneste hun overbeviser der er seg selv og fansa uten hjerne. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 13. august 2016 #5356 Del Skrevet 13. august 2016 Et øyeblikk siden, HerKommerMummi skrev: Så på noen gamle episoder av Unge mødre i går. Synes Camilla da fremstår voksen for alderen. Hun virket også ganske så klengete og usikker på mannen, men helhetsinntrykket er allikevel godt. Så hvor ikke det galt? Hun har ikke utviklet seg til det bedre i hvert fall, det er sikkert. Jeg så litt "Unge mødre - litt eldre" nå nettopp, og da var det veldig glansbilde hun forsøkte å vise. Men walk in-closet, hvor hun viste frem favorittene sine, som naturligvis bare var dyre merker, og pris ble jo nevnt sånn i forbifarten. Hun var også veldig opptatt av at hun var very busy business woman, med jobb og blogg og styremøter, i tillegg til små barn. Ikke veldig modent, spør du meg! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 13. august 2016 #5357 Del Skrevet 13. august 2016 Tråden er ryddet for kommentarer til moderering (minner om at dette skal tas på PM eller ris & ros) og spekulasjoner. Kragebein, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 13. august 2016 #5358 Del Skrevet 13. august 2016 6 minutter siden, Rosalie skrev: Jeg så litt "Unge mødre - litt eldre" nå nettopp, og da var det veldig glansbilde hun forsøkte å vise. Men walk in-closet, hvor hun viste frem favorittene sine, som naturligvis bare var dyre merker, og pris ble jo nevnt sånn i forbifarten. Hun var også veldig opptatt av at hun var very busy business woman, med jobb og blogg og styremøter, i tillegg til små barn. Ikke veldig modent, spør du meg! Jeg skjønner absolutt hva du mener, og er enig i mye. Men til å være 18/19 da, synes jeg hun fremstår moden for alderen. "Alle" 18 åringer er jo opptatt av klær og merker. Det jeg reagerer på et den manglende utviklingen. Hun virker jo helt lik fremdeles! Eller har det skjedd en regresjon? På noen områder så virker det sånn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dottie Skrevet 13. august 2016 #5359 Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Tidlig i svangerskapet fortalte hun at termin var 10.september. det stemmer jo overens med terminen hun liksom fikk når hun ble "kastet" tilbake 1 uke. Endret 13. august 2016 av Dottie 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 13. august 2016 #5360 Del Skrevet 13. august 2016 Jeg synes bare synd på henne. Man skal liksom ikke måtte blogge om noe som, tross alt, er så lite viktig som interiør når man er i hennes situasjon. Ikke renovere/pusse opp heller. Lampene ser bare helt forferdelige ut og tre av disse i et forholdsvis lite rom må jo bare stjele all takhøyden blant annet. Meeen, jeg ville ikke ha klart å tenke en eneste "interiørtanke" slik ting er i "paprikaheimen" akkurat nå og det gjør sikkert ikke hun heller egentlig. Så leser Camilla dette, får hun en klem fra meg! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg