Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bluebird1992
18 minutter siden, Bergensia skrev:

Og ingen merking av at malingen er sponset🙄

Det er ganske utrolig at det innlegget ikke er merket som reklame siden det nevnes leverandører i fleng. Leserne aner dermed ikke hva som er sponset eller ei, til tross for at hun er lovpålagt å opplyse om det. Jeg tviler sterkt på at alt var fra egen lomme.

God reklame er det ikke for noen av dem.

Endret av TallulahBGood
r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anyway. Det er 2010-tallet nå. Eller er det kanskje satt ti år tilbake i stil med overlegg fordi hun alltid har likt denne stilen?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt av møbler er kjøpt hos MilleMoi"

"Sakkosekkene er fra Skeidar, lekekassene er fra Kremmerhuset, tvbordet er fra IKEA og dekorboksene er fra en barnebutikk fra Nordby(også kalt Kids&Co)" Er ikke dette møbler?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Friluftsdame skrev:

I dagens innlegg deler VP bilder av gutterommet som er delt tidligere, iallefall ganske like. Det jeg savner, er konkret informasjon om oppussingsarbeidet, da ville det vært informativt - synes jeg. Bilder av dette rommet før og nå har hun vist ørten ganger.

Veggrens og gulvrens. Hva er det mon tro, tenkte jeg. Noe man bør smøre på for å klargjøre for maling, tapetsering og teppelegging? Googlet, og ganske riktig. Ikke noe som heter veggrens. Hun mener at de vasket da kanskje. 

Jeg er ikke i tvil om at oppussingen har krevd mye av de som har jobbet under tidspress. Men pusset hun f.eks. panelet etter vask, hadde hun på heftegrunn og deretter 3 strøk maling på panelveggen? Tja. 

Hva var ideen med verdenskartet (tapet) når det blir skjult av møbler?  Tøff tapet i seg selv, men etter min mening blir den anonym. 

Et grovt/tøft sengeteppe ville vært fint på gutterommet. Silkefløyel til 6000,- fra Millemoi. Godt tips til andre småbarnsforeldre! 

Hun skulle nok "renset veggene" litt bedre, for tapetet ser ut til å løsne i hjørnet på rommet til sønnen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Friluftsdame skrev:

I dagens innlegg deler VP bilder av gutterommet som er delt tidligere, iallefall ganske like. Det jeg savner, er konkret informasjon om oppussingsarbeidet, da ville det vært informativt - synes jeg. Bilder av dette rommet før og nå har hun vist ørten ganger.

Veggrens og gulvrens. Hva er det mon tro, tenkte jeg. Noe man bør smøre på for å klargjøre for maling, tapetsering og teppelegging? Googlet, og ganske riktig. Ikke noe som heter veggrens. Hun mener at de vasket da kanskje. 

Jeg er ikke i tvil om at oppussingen har krevd mye av de som har jobbet under tidspress. Men pusset hun f.eks. panelet etter vask, hadde hun på heftegrunn og deretter 3 strøk maling på panelveggen? Tja. 

Hva var ideen med verdenskartet (tapet) når det blir skjult av møbler?  Tøff tapet i seg selv, men etter min mening blir den anonym. 

Et grovt/tøft sengeteppe ville vært fint på gutterommet. Silkefløyel til 6000,- fra Millemoi. Godt tips til andre småbarnsforeldre! 

Og de der dyrehodene til et gutterom til større gutter? Er ikke de mer til babyrom liksom? Min 9 åring hadde pelma de ut :fnise:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Friluftsdame skrev:

Er litt nysjerig her.. Mener du virkelig at det gutterommet er inspirerende som barnerom? Det bærer mye mer preg av å være et gjesterom synes jeg. Ikke bare er det utrolig slurvete utført med for lite maling, tapet som overhode ikke følger mønsterrapport, lister over kontakter og såkalte teppebiter som gir meg assosiasjoner til kontor på 80 tallet..

Et barnerom skal være et rom for lek, kreativitet, lekser og overnattingsgjest etc etc. Et barnerom bør ha synlig leker, bøker og andre ting som oppfordrer til lek, og ikke møbler som overhode ikke er ment som barneromsmøbler. Sengegavlen er helt korny på et gutterom, 50 puter og luksus-sengeteppe blir litt feil, Stuelamper på 1 meter, sidebordet som er et gangmøbel /stuemøbel er brukt som skrivebord med svært liten plass til tegning/skriving etc, gardiner som brukes  for å skjule tapetflausen (alle husker vel fortsatt at hun klarte å starte tapetseringen fra begge sider.. - altså hvem gjør det??) osv osv. Og hun gjemmer lekene under senga. Fint det ifht lagring osv - men helt feil i mine øyne på et barnerom.. Man burde ikke gjemme unna ting!! Absolutt ingenting på det rommet gir meg et inntrykk av å være et barnerom - absolutt nada.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Maskopi skrev:

Og de der dyrehodene til et gutterom til større gutter? Er ikke de mer til babyrom liksom? Min 9 åring hadde pelma de ut :fnise:

Og min 15-åring har fremdeles bamser i senga og lego i hyllene. :P

Slike ting får vel ungene selv bestemme når de vil kaste ut tenker jeg.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, diskusjon rundt tredjepart og samtlige svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Karoline84 skrev:

To døgn siden hun hadde åpning og rier på Instagram..

Også lover hun ut masse interiør "mellomrom" bilder i morgen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bare timer igjen til fødselen"...

Imponerende at hun klarer å oppdatere bloggen hvis hun bare er noen timer unna å føde. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men..

What?

Låst inne på rommet?

Er det vanlig at man har nøkkel til rommet sitt i den alderen? 

Jeg er nok i overkant opptatt av brannsikkerhet, og ønsker ikke å ha låste dører inni huset (unntatt på do ;) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Hun kan ikke levere det innlegget der hun viser et tredjepersonsrom siden noen har vært innelåst der i flere timer (!).

Ok.

Men hva med de 500 bildene hun hadde tatt som var klare til bruk i innlegg om huset? Kunne hun ikke ha brukt ett eller to av dem?

Nå er det mye man kunne ha spart seg for, synes jeg. Om fødselen er "bare et par timer unna" så burde fokus være på det. 

Jeg synes det er på tide å dra inn årene og roe ned nå. Kreftene burde konserveres, for de trenger hun nok mye av i den tiden hun har foran seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, TallulahBGood skrev:

Hun kan ikke levere det innlegget der hun viser et tredjepersonsrom siden noen har vært innelåst der i flere timer (!).

Ok.

Men hva med de 500 bildene hun hadde tatt som var klare til bruk i innlegg om huset? Kunne hun ikke ha brukt ett eller to av dem?

Nå er det mye man kunne ha spart seg for, synes jeg. Om fødselen er "bare et par timer unna" så burde fokus være på det. 

Jeg synes det er på tide å dra inn årene og roe ned nå. Kreftene burde konserveres, for de trenger hun nok mye av i den tiden hun har foran seg. 

Skriver hun virkelig at fødselen bare er noen timer unna?

Jeg trodde hun hadde bestemt seg for IKKE å dele når babyen blir født...
Det skulle jo holdes bland familie og nære venner.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Karoline84 skrev:

To døgn siden hun hadde åpning og rier på Instagram..

Som sagt tidligere i tråden, det er ikke uvanlig at latensfasen (som hun nå er i) kan vare flere dager/uker. Du er ikke i aktiv fødsel før du når 4 cm åpning.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, skruf skrev:

"bare timer igjen til fødselen"...

Imponerende at hun klarer å oppdatere bloggen hvis hun bare er noen timer unna å føde. 

Hun var jammen meg i form til å ut og handle ny skjenk også.... 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verken "bohem" eller "enkel" er beskrivelser som rinner meg i hu når jeg ser den speilglassskjenken...! Bildene er også så mørke og kornete at man overhodet ikke får noe inntrykk av hvordan den tar seg ut i omgivelsene. Bloggeier sier hun skal legge ut flere bilder i dagslys - men hvorfor ikke bare vente til det faktisk ER dagslys?! Jeg fatter ikke at hun ikke skjønner hvor elendig kvaliteten på bloggen hennes blir når hun mangler så grunnleggende vurderingsevne. Leser hun ingen andre interiørblogger, og ser hvordan de gjør det? (Kan heller ikke tenke meg en mindre sannsynlig aktivitet enn møbelshopping når man er "timer unna fødsel".)

Jeg blir provosert av at hun er rett tilbake i gamle mønstre når det gjelder umyndige tredjepersoner sin rolle på bloggen. For få dager siden skulle hun "legge hånd over dem" og skjerme dem. Via forsvarskommenterer som "jeg kan legge ut bilder av dem i uskyldige hverdagssituasjoner" (fritt gjengitt, ikke sitat), smalt hun til med spørsmål om det var interesse for outfits for barn. Og fulgte opp med innlegg der umyndige tredjepersoner var kledd opp i staselige klær. Stadig drysses det ut mer eller mindre sannferdig informasjon om hvordan svangerskapet forløper, og hvor mye nærmere hun nå er fødsel. H_A_L_L_O!!! Det var jo NETTOPP slike ting hun skulle slutte med! Er det INGEN rundt henne, som kjenner henne personlig, som greier å få inn hva slags bilde hun lager av seg selv for offentligheten?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, fjær skrev:

Sorry, men..

What?

Låst inne på rommet?

Er det vanlig at man har nøkkel til rommet sitt i den alderen? 

Jeg er nok i overkant opptatt av brannsikkerhet, og ønsker ikke å ha låste dører inni huset (unntatt på do ;) 

Ja, selv hadde jeg lås på rommet fra jeg var sju år. Privatliv har alle rett på, mange foreldre er svært dårlige på nettopp det. Å låse døren sin om man ønsker det burde alle ha rett på. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...