Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Det er da verre folk enn han som får jobb. Alle trenger ikke være ingeniører og økonomer. 

Jeg tenker nå mest på arbeids- og annen moral, ikke om han har en mastergrad eller ikke. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Clara80 skrev:

Enig. Jeg har aldri vært noe TVmenneske, men opplevde også hvor viktig det plutselig ble når jeg var sykemeldt i en periode på 2 mnd. Nesten litt skummelt. 

Heeeelt innafor å se på TV både i ny og i ne, men jeg kjenner ingen barnefamilier som bruker den så mye som Camilla og co. Man har liksom andre ting å gjøre når ungene har lagt seg osv. Vitner om et latmannsliv.

Jeg har ingenting å gjøre etter ungene er lagt enn å se på tv. er sånn jeg og de fleste jeg kjenner kobler av på kvelden, tv eller bok. 

Man kan liksom ta de for mye men reagerer ikke på at de ser mye på tv når de bare går hjemme..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Takida skrev:

Jeg har ingenting å gjøre etter ungene er lagt enn å se på tv. er sånn jeg og de fleste jeg kjenner kobler av på kvelden, tv eller bok. 

Man kan liksom ta de for mye men reagerer ikke på at de ser mye på tv når de bare går hjemme..

Njo. Er vel ikke normalt at Tv-en står på til alle døgnets tider med voksenprogram mens småbarna sitter oppi soffan? Koble av foran Skjermen når unger er i seng er da HELT normalt, men her virker det som Tv-en er underholdning både i tide og utide, uavhengig av både klokkeslett og om unger er våkne.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Clara80 skrev:

Njo. Er vel ikke normalt at Tv-en står på til alle døgnets tider med voksenprogram mens småbarna sitter oppi soffan? Koble av foran Skjermen når unger er i seng er da HELT normalt, men her virker det som Tv-en er underholdning både i tide og utide, uavhengig av både klokkeslett og om unger er våkne.

Det er jeg enig i. De kan nok med fordel kutte ut voksentv foran de minste når de er oppe. at hun ser mye på tv med en nyfødt syns jeg ikke er så rart.. alternativet er vel at hun sitter med telefonen..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Takida skrev:

Jeg ser også på TV etter at barna er lagt, og alt er klart til neste dag..... Det er vel heller ikke problemstillingen her. Snap fra disse to, viser at tv står på HELE tiden, uten filter for hva som vises for mindreårige. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Tiara07 skrev:

Jeg ser også på TV etter at barna er lagt, og alt er klart til neste dag..... Det er vel heller ikke problemstillingen her. Snap fra disse to, viser at tv står på HELE tiden, uten filter for hva som vises for mindreårige. 

I tillegg til at hele familien stadig sitter med nettbrett/mobil/Mac.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
9 timer siden, FruRosa skrev:

I tillegg til at hele familien stadig sitter med nettbrett/mobil/Mac.

- som så mange andre familier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BethD skrev:

Å sitte med tv’en på når man er hjemme,er det virkelig så utrolig forferdelig?

Nei i og for seg ikke. Men når de ser på GoT og andre lignende serier og filmer med små barn til stede....at han har på fotballkamper, golfturneringer eller lignende ser jeg ikke noe problem med

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
14 minutter siden, Wenda skrev:

Nei i og for seg ikke. Men når de ser på GoT og andre lignende serier og filmer med små barn til stede....at han har på fotballkamper, golfturneringer eller lignende ser jeg ikke noe problem med

Ja GoT er gjerne ikke det beste å ha på i bakgrunnen nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BethD skrev:

Ja GoT er gjerne ikke det beste å ha på i bakgrunnen nei!

Har DET stått på i bakgrunnen? 

Ikke at jeg vet akkurat hva som skjer i den serien altså, MEN, jeg prøvde å se den i sin tid, ga meg etter 10 minutter eller noe slikt, husker ikke hva som var grunnen, men det var et eller annet med noen barn? 

Å DET lar de stå på foran barna👀

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Medhandapåhjarte skrev:

Har DET stått på i bakgrunnen? 

Ikke at jeg vet akkurat hva som skjer i den serien altså, MEN, jeg prøvde å se den i sin tid, ga meg etter 10 minutter eller noe slikt, husker ikke hva som var grunnen, men det var et eller annet med noen barn? 

Å DET lar de stå på foran barna👀

Det er blodige kamper, sex, voldtekter osv. Er jo knapt en episode uten noe av dette

Så det stod på i bakgrunnen en gang hvor barn var til stede

Har også sett de har hatt på The Walking Dead og andre serier hvor barna har vært med i snappen. Hvor mye barna får med seg, er til stede vet jeg jo ikke, men at noe sånt står på bare barna er i samme rom er for meg helt horribelt

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste episodene av GOT har vært 1t og 15min med konstant krig, død, brennende barn, skrik og jeg vet ikke hva. Det har vært ubehagelig for voksne (meg) å se. Bare lyden er nok til å kunne skremme ungene. Bilder i tillegg er jo helt fjernt å vise. 😕

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, Wenda skrev:

Det er blodige kamper, sex, voldtekter osv. Er jo knapt en episode uten noe av dette

Så det stod på i bakgrunnen en gang hvor barn var til stede

Har også sett de har hatt på The Walking Dead og andre serier hvor barna har vært med i snappen. Hvor mye barna får med seg, er til stede vet jeg jo ikke, men at noe sånt står på bare barna er i samme rom er for meg helt horribelt

Ja, jeg klarte som sagt ikke se det selv en gang. 

Står sikkert på mer tv enn hva bra er her også i perioder, men da snakker vi ting barna ønsker å se. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, loffen said:

Ny bil i dag, Tesla modell X. 
Tror jeg ville ha prioritert bolig med egen inngang og kjøkken. 

Og tydelig framvisning for KG-hønsa. 🙄 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, loffen skrev:

Praktisk bil for en familie på 7 👍

Edit:Visste ikke den har 7 seter, så da er den vel innafor likevel. Men burde kanskje brukt pengene på bolig tenker jeg da. Hva med en pent brukt "rørleggerbil" til familien Fjongesen?

Endret av CMarie
.
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
11 minutter siden, loffen skrev:

Hva er det de folkene tenker med? Hvem er det de skal overbevise at de har råd til alt?

De bor på loftet hos foreldrene hennes....

Uansett, det er nok de som går på en økonomisk smell før meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...