Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Pæddan skrev:

Vi tolker forskjellig. Jeg tolker den som brukt og at de har ventet på den fordi noen andre ventet på sin nye sofa. Og legger til at jeg synes gjenbruk er TipTop og gjør dette stadig selv da jeg både har småbarn, hunder, katt, større barn m.m Får mye fint brukt og har blitt en stygg mentalitet at man skal kjøpe alt nytt hele tiden.

Om det viser seg å stemme at de har handlet brukt, så kunne hun ha vridd om dette til noe positivt og at hun heier på miljøet :)

Enig!

Men tror dessverre ikke at VP og gemalen har kjøpt brukt. Håper jeg tar feil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror den er brukt. Hadde den vært ny så hadde hun nok gladelig linket til modell og nettside, selv om den ikke er sponset. Hun er ikke den som lar den muligheten gå forbi. Jeg tror det er noen andre som har ventet på ny soffa, og at de nå har overtatt en brukt. 

(Helt latterlig å diskutere, jeg vet 😁)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narrativet til VP er at de er rike og vellykkede.

Å kjøpe brukt sofa er liksom ikke bra nok. Hun er ikke smart nok til å vinkle det til noe positivt gjenbruksinnlegg. Da vakler narrativet (tror hun). 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere orker å diskutere hvorvidt sofaen er ny eller brukt, side etter side! 

Mye å ta paprika og øglen på, men dette blir for dumt. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frøken_ida skrev:

Lager de aldri mat? 

De har jo ikke kjøkken..

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spise ute - trutmunn - spise ute - trutmunn....

Like som to dråper vann de der. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

De må ha en god økonomi som kan spise så mye ute. Eller ha evnen til å fortrenge at de kanskje møter veggen en dag når pengene tar sliutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Macimba skrev:

De må ha en god økonomi som kan spise så mye ute. Eller ha evnen til å fortrenge at de kanskje møter veggen en dag når pengene tar sliutt. 

De har hvertfall god økonomi nå som de bor gratis hjemme.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marriet skrev:

De har jo ikke kjøkken..

Aha! Det forklarer saken 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marriet skrev:

De har jo ikke kjøkken..

De har jo et kjøkken i huset de bor i, som de sikkert kan bruke når de ønsker det.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Eamane skrev:

De har jo et kjøkken i huset de bor i, som de sikkert kan bruke når de ønsker det.  

Jada. Det er et kjøkken i huset som tilhører mor og far de sikkert kan få låne. Men skjønner godt at det blir mye utespising under slike tilstander. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Marriet skrev:

Jada. Det er et kjøkken i huset som tilhører mor og far de sikkert kan få låne. Men skjønner godt at det blir mye utespising under slike tilstander. 

Det var vel mye utespising før de flytta inn på loftet også. 

Jeg har en «normal familie med hus, bil og jobb» og jeg kan ikke unne meg ute lunsj/middager flere ganger i uka slik som dem. Og de lever på «1,5» lønn ( blogg+nav) antar jeg 🤷🏻‍♀️

Jeg får det ikke til å gå opp?! Åssen går det opp? 😳🤷🏻‍♀️

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, konkelimonke skrev:

Det var vel mye utespising før de flytta inn på loftet også. 

Jeg har en «normal familie med hus, bil og jobb» og jeg kan ikke unne meg ute lunsj/middager flere ganger i uka slik som dem. Og de lever på «1,5» lønn ( blogg+nav) antar jeg 🤷🏻‍♀️

Jeg får det ikke til å gå opp?! Åssen går det opp? 😳🤷🏻‍♀️

Du får bare stole på at de klarer å styre sin egen økonomi da. Skjønner ikke hva det er å spekulere i. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 23.19, gladidag skrev:

hmmm... har bodd 15 år i huset mitt....malt en gang..når vi flyttet inn..og brukt "opp " to sofaer. Et hjem blir ikke til av interiøret men av de som bor der , kjærligheten og atmosfæren :) 

Nå er det overdrevent mye bytting hos VP, men ellers ser jeg ikke noe galt i å bytte sofa litt mer enn 2 ganger på 15 år. Mange har det jo som hobby, interesse og inntekt. Og det har jo VP.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Klink skrev:

Nå er det overdrevent mye bytting hos VP, men ellers ser jeg ikke noe galt i å bytte sofa litt mer enn 2 ganger på 15 år. Mange har det jo som hobby, interesse og inntekt. Og det har jo VP.

Neida..eg sier ikke det er galt å bytte sofa i ny og ne😉 eg er vel mindre interessert i interiør enn folk flest. Men hos mange er det overdrevet fokus på nytt hele tiden(syns eg) Kjenner mange som er som meg, og bor og trives godt uten å fornye hele tiden, også kjenner eg noen som alltid må pusse opp, følge alle trender og kjøpe nytt hele tiden..men det ser jo  ut som  om en aldri blir fornøyd. Er sååååå fornøyd i ett år og to, så må alt byttes ut igjen. 

Personlig liker eg å bruke penger på noe gøyere enn møbler😊 Reiser,opplevelser, god mat..for det interessere meg😀

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, gladidag skrev:

Neida..eg sier ikke det er galt å bytte sofa i ny og ne😉 eg er vel mindre interessert i interiør enn folk flest. Men hos mange er det overdrevet fokus på nytt hele tiden(syns eg) Kjenner mange som er som meg, og bor og trives godt uten å fornye hele tiden, også kjenner eg noen som alltid må pusse opp, følge alle trender og kjøpe nytt hele tiden..men det ser jo  ut som  om en aldri blir fornøyd. Er sååååå fornøyd i ett år og to, så må alt byttes ut igjen. 

Personlig liker eg å bruke penger på noe gøyere enn møbler😊 Reiser,opplevelser, god mat..for det interessere meg😀

1 år eller 2 er vel dessverre vanlig å bytte ut ting. Men ellers kan jeg være enig i at mange bytter ut hele fine ting bare fordi de vil ha nytt og at det er lite miljøvennlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får frysninger av å høre hvordan hun «babyprater» til babyen sin😅 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å kommentere kropp&sånn, men må bare si hun ser fantastisk ut til å ha født sitt fjerde barn for fire uker siden 👐

Liker også hun ikke eksponerer minsten så mye på bloggen (vet ikke på IG eller Snap), veldig stor forskjell fra forrige baby. Håper det fortsetter, godt jobba Camilla! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CMarie skrev:

Det er massiv eksponering overalt, utenom bloggen. Hun har vel permisjon fra den. 

Endret av loffen
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...