Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Frøken_ida skrev:

Skal så små sitte så mye i vippestol? 

Hvor mye er det snakk om ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Infinity skrev:

Hvor mye er det snakk om ?

Det er jo veldig mye bilder og snap i løpet av en dag. Han sitter stort sett i den stolen. Sover der også. Ser så slitsomt ut for pusten. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 20.17, Friluftsdame skrev:

Vel, om hun er i særlig tøff og 100% jobb når hun blogger kan diskuteres så enig i det. 

Men, tiden før fødsel var svært travel. Flytte ut av bolig, legge ut for salg, selge og flytte inn på loftet. Samtidig som man skal ta seg av de små og er høygravid.

Man kan bli sliten av mindre..jeg vil ikke si det er var en særlig grei oppladning. Skrekk og gru, vil jeg påstå. 

Chill i forhold til 100% tøff, fysisk jobb vil jeg si, pluss holde hus/hage og sånt i orden samtidig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla ser skikkelig lekker ut etter bare noen få uker! Og for en energi 🏃 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt artig å lese det siste innlegget til denne bloggeren og se hvordan hun ønsker å fremstille sin nye bosituasjon. Ja, rekkehuset var trangt, men at en familie på 7, selv om de ikke bor der sammen hele tiden, koser seg i « hula» som hun beskriver det som, er for meg ikke troverdig nå, eller i lengden. Foreldrene flytter om 2 år, så da kan de kjøpe det huset skriver hun. Så vidt jeg har forstått er det et stort, flott hus og i en annen prisklasse enn det de har kjøpt for tidligere, så stusser litt over at det ikke er noe problem for de å finansiere et slik hus om et par år. 

Det å bo på den lille plassen i samme hus som forelderen, med en liten stue uten eget kjøkken, hadde vært for meg et dårlige alternativ enn å bodd i et trangt rekkehus. Foreldrene må være de mest hjelpsomme som finnes. Reddende engler nok engang for sin egen datter. Uansett hvor glad de er i barnebarn og barn, så er det tross alt 7 personer som helt eller delvis bor der sammen med de. Noe de selvfølgelig godt merker når de ikke har eget kjøkken. Det er de som må leve slik, men drar bare litt på smilebåndet når det skrives  på en slik måte, at det er helt flott å bo slik de bor nå.

Selv den nyfødte babyen, sover gjennom hele nattens følge henne. Mine barn våknet fordi de trengte melk i den alderen. Tror hennes nest yngste også sov gjennom hele natten fra de første ukene etter fødselen.  Så det er bare idyllen der hjemme..

Endret av Levina
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken_ida skrev:

Det er jo veldig mye bilder og snap i løpet av en dag. Han sitter stort sett i den stolen. Sover der også. Ser så slitsomt ut for pusten. 

Så det er bare synsing altså..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Levina skrev:

Synes det er litt artig å lese det siste innlegget til denne bloggeren og se hvordan hun ønsker å fremstille sin nye bosituasjon. Ja, rekkehuset var trangt, men at en familie på 7, selv om de ikke bor der sammen hele tiden, koser seg i « hula» som hun beskriver det som, er for meg ikke troverdig nå, eller i lengden. Foreldrene flytter om 2 år, så da kan de kjøpe det huset skriver hun. Så vidt jeg har forstått er det et stort, flott hus og i en annen prisklasse enn det de har kjøpt for tidligere, så stusser litt over at det ikke er noe problem for de å finansiere et slik hus om et par år. 

Det å bo på den lille plassen i samme hus som forelderen, med en liten stue uten eget kjøkken, hadde vært for meg et dårlige alternativ enn å bodd i et trangt rekkehus. Foreldrene må være de mest hjelpsomme som finnes. Reddende engler nok engang for sin egen datter. Uansett hvor glad de er i barnebarn og barn, så er det tross alt 7 personer som helt eller delvis bor der sammen med de. Noe de selvfølgelig godt merker når de ikke har eget kjøkken. Det er de som må leve slik, men drar bare litt på smilebåndet når det skrives  på en slik måte, at det er helt flott å bo slik de bor nå.

Selv den nyfødte babyen, sover gjennom hele nattens følge henne. Mine barn våknet fordi de trengte melk i den alderen. Tror hennes nest yngste også sov gjennom hele natten fra de første ukene etter fødselen.  Så det er bare idyllen der hjemme..

Mine sov gjennom hele natten også,big deal?Hva så om de har det greit der?Er det også galt?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Levina skrev:

Hun skriver vel at barnet sover godt om natten, ikke gjennom natten. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Levina skrev:

Hvorfor skriver du ting som ikke er sant? Det er jo det som gjør denne tråden så useriøs..... hun skriver jo bare at han sover godt om natten, ikke at han sover hele natten. Kan da våkne og få mat for så å sovne godt igjen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gjest_88 skrev:

Nå er de ferdig med Egon nå har friday åpnet😂😂👏

Utrolig hvor god avkastning blogging gir. De bruker jo tusenvis i mnd på å spise ute. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hun lander og lander og lander ! 

Og prøver å rosemale tilværelsen, dette hun gjorde i rekkehuset og, og som jeg skrev da, det virker som hun prøver å overbevise seg selv om at dette er så perfekt også vet vi jo alle at det ender i en utflytting med beskrivelse av at det kanskje ikke var så ok. Husker og hun laget «suite» i rekkehuset og hvor fantastisk det var... i 2 dager... skjønner ikke hvorfor hun må late som alt er så bra, ingen hadde dømt henne hadde hun sagt at dette ikke var noe bra situasjon...istedet så smører hun så tykt på at flesteparten bare ler... prøv å vær litt mer ærlig Camilla....

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt ærlig...om det ble trangt i rekkehuset så er det vel ingenting i mot sånn det er nå. De har jo ikke egen leilighet en gang. De bor praktisk talt i andre etasje. Høres helt pyton ut.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er jo spørsmålet om de klarer å spare nok i løpet av de to årene,  fram til de skal kjøpe huset . Med det enorme forbruket deres kan man ha sine tvil .

Tjente hun noe på salg av rekkehuset eller gikk lånet i null.  Ikke for å spekulere i andres økonomi,men de holder jo ikke forbruket sitt skjult akkurat. Det går bare ikke opp. Sikkert derfor de flyttet i første omgang.

Endret av Vinglass
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vinglass skrev:

Så er jo spørsmålet om de klarer å spare nok i løpet av de to årene,  fram til de skal kjøpe huset . Med det enorme forbruket deres kan man ha sine tvil .

Tjente hun noe på salg av rekkehuset eller gikk lånet i null.  Ikke for å spekulere i andres økonomi,men de holder jo ikke forbruket sitt skjult akkurat. Det går bare ikke opp. Sikkert derfor de flyttet i første omgang.

Ikke meninga å spekulere, sa hun, og kom med en 2-3-4 spekulasjoner i et bittelite innlegg. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Venter på 7-seter» høres ut som da de var like om hjørnet med å bygge på rekkehuset ørten ganger. Kommunen var bare så treg. «Venter på ny sofa», joda. Hørt den før, pleier å stemme det. Lande på en stil. Men ryker kjapt ut til gunstig pris. IKEA Ektorp på nåde.

Kan slå til og kjøpe hus før planlagt, joda. Vet ikke hvordan banken vurderer blogg ift inntektsgrunnlag, ingen stabil arbeidsgiver iallefall. Gekkosjappen er nedlagt, og ingen tegn til yrkesaktivt liv ellers. Banken vurderer både betalingsvilje og evne. Ref den nedlagte sjappen uten regnskap, og Q7’en som forsvant i dimman.

Men en ting er stabilt. Tiden flyr, som alltid. Og ut og spise lunch i beste arbeidstid. Bloggliv, altså..

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, neiognei skrev:

Ikke meninga å spekulere, sa hun, og kom med en 2-3-4 spekulasjoner i et bittelite innlegg. 

Sa "hun" hvordan vet du om jeg er en kvinne ? Nå er det vell du som spekulerer her :)

Endret av Vinglass
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Friluftsdame skrev:

«Venter på 7-seter» høres ut som da de var like om hjørnet med å bygge på rekkehuset ørten ganger. Kommunen var bare så treg. «Venter på ny sofa», joda. Hørt den før, pleier å stemme det. Lande på en stil. Men ryker kjapt ut til gunstig pris. IKEA Ektorp på nåde.

Kan slå til og kjøpe hus før planlagt, joda. Vet ikke hvordan banken vurderer blogg ift inntektsgrunnlag, ingen stabil arbeidsgiver iallefall. Gekkosjappen er nedlagt, og ingen tegn til yrkesaktivt liv ellers. Banken vurderer både betalingsvilje og evne. Ref den nedlagte sjappen uten regnskap, og Q7’en som forsvant i dimman.

Men en ting er stabilt. Tiden flyr, som alltid. Og ut og spise lunch i beste arbeidstid. Bloggliv, altså..

En av CØs ekspertiser, er jo å late som at alt er perfekt, selv når det lyser gjennom hva som er sannheten. Sånn har det alltid vært, for oss som har lest bloggen en stund. Alt var fryd og gammen med x, til pang det var slutt og da ble det skrevet side opp og side ned om alt som var dritt. Butikkene hennes gikk såååå bra.. Pang konkurs.. Så, vi som har fulgt med en stund, klarer nok å se hva som er ekte og hva som er fasade. Og, det er desverre ikke mye ekte igjen. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Friluftsdame skrev:

Jeg synes det var litt festlig at hun bare tilfeldig nevner at de "venter på 7-seter" i et blogginnlegg nå som det har kommet frem i tråden her at de ikke lenger har Audi Q7'en. Det har hun ikke nevnt noe sted tidligere, i alle fall ikke som jeg har fått med meg. 

Jeg la forresten merke dette: "Vi fikk lånt oss en STOR 9-seter og alle barna storkoset seg , de var rett og slett i hundre over å ha god plass alle sammen! Haha,  nesten så vi heller burde vurdert en slik fremfor en syvseter, men igjen … 7 seter holder, haha… Det er stort nok det!" Klippet herfra: https://villapaprikablogg.no/den-beromte-babyboblen/

Hvorfor ikke høre på barna og faktisk kjøpe en større bil der hele gjengen får god plass? Det virker som hun prøver å overbevise seg selv om at 7-seter er stort nok. En 7-seter har jo nok seter til alle sammen, men det blir trangt og det er kjipt, særlig når de skal på langtur. Det funker i hverdagen, for korte svipper til butikken, fritidsaktiviteter osv., men når de skal til Kims familie i Arendal eller til slekta på vestlandet er det noe annet. Og de er jo faktisk på noen sånne turer i løpet av året. Men det handler vel om status og å dure rundt i en Transporter, Caravelle eller lignende er nok ikke "fint" nok for Camilla og Kim (ref. håndverkerkommentarene på snap i forbindelse med billånet).

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey
45 minutter siden, Christiane_W skrev:

Jeg synes det var litt festlig at hun bare tilfeldig nevner at de "venter på 7-seter" i et blogginnlegg nå som det har kommet frem i tråden her at de ikke lenger har Audi Q7'en. Det har hun ikke nevnt noe sted tidligere, i alle fall ikke som jeg har fått med meg. 

Jeg la forresten merke dette: "Vi fikk lånt oss en STOR 9-seter og alle barna storkoset seg , de var rett og slett i hundre over å ha god plass alle sammen! Haha,  nesten så vi heller burde vurdert en slik fremfor en syvseter, men igjen … 7 seter holder, haha… Det er stort nok det!" Klippet herfra: https://villapaprikablogg.no/den-beromte-babyboblen/

Hvorfor ikke høre på barna og faktisk kjøpe en større bil der hele gjengen får god plass? Det virker som hun prøver å overbevise seg selv om at 7-seter er stort nok. En 7-seter har jo nok seter til alle sammen, men det blir trangt og det er kjipt, særlig når de skal på langtur. Det funker i hverdagen, for korte svipper til butikken, fritidsaktiviteter osv., men når de skal til Kims familie i Arendal eller til slekta på vestlandet er det noe annet. Og de er jo faktisk på noen sånne turer i løpet av året. Men det handler vel om status og å dure rundt i en Transporter, Caravelle eller lignende er nok ikke "fint" nok for Camilla og Kim (ref. håndverkerkommentarene på snap i forbindelse med billånet).

Det er jo ikke særlig ofte de har med alle barna på tur så... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...