gjestgitt Skrevet 14. mars 2019 #37161 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Dette var dårlig reklame for hotellet og de får lite igjen, så langt bare 159 likes. Mon tro om det sjekkes opp engasjementet på bildene før de gir ut gratisrom? Hjelper lite å ha 50k følgere når det ikke engasjerer folk. Hun har stort sett alltid lite likes og kommentarer på reklameinnleggene sine. Som en annen sier, en ting Camilla skal ha, det er at hun gir og gir. Endret 14. mars 2019 av gjestgitt 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 14. mars 2019 #37162 Del Skrevet 14. mars 2019 Akkurat nå, Emmy_H skrev: Hun må jo skatte av denne opplevelsen så helt gratis er ikke oppholdet. Har jeg skrevet at hotelloppholdet er gratis? Jeg påpeker en betydelig mangel i reklamenjobben hun gjør for dem, hvordan hun lønnes for jobben og skatter av dette er meg revnende likegyldig og heller ikke noe jeg har skrevet om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 14. mars 2019 #37163 Del Skrevet 14. mars 2019 Akkurat nå, Alice123 skrev: Har jeg skrevet at hotelloppholdet er gratis? Jeg påpeker en betydelig mangel i reklamenjobben hun gjør for dem, hvordan hun lønnes for jobben og skatter av dette er meg revnende likegyldig og heller ikke noe jeg har skrevet om. Det er ikke revnende likegyldig for min del, da det faktisk er viktig når det kommer til blogging. Det var vel mer en digresjon mtp det stresset det må være å reise til Bergen for å gjøre en «jobb». At man da får så lite ut av det stresset og at reklamen er deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 14. mars 2019 #37164 Del Skrevet 14. mars 2019 1 minutt siden, Emmy_H skrev: Det er ikke revnende likegyldig for min del, da det faktisk er viktig når det kommer til blogging. Det var vel mer en digresjon mtp det stresset det må være å reise til Bergen for å gjøre en «jobb». At man da får så lite ut av det stresset og at reklamen er deretter. Jeg ser du endret innlegget ditt etterpå, og forstå nå hva du mente med du skrev Ettersom jeg innledet innlegget mitt med at jeg sjekket prisen på suiten og derfor fant ut at det var et ekstra WC, så tok jeg med prisen jeg fant også. Jeg hadde ingen baktanke eller mening med å ta med prisen. Grunnen til at jeg ville sjekke prisen var for å se hvilken prisklasse hotellet ligger i (middels). Jeg er enig i at lønn/skatt (+reklame) er en viktig del av kritikken mot bloggere, men meningen med innlegget du siterte var å påpeke den mangelfulle reklamen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gazza Skrevet 15. mars 2019 #37165 Del Skrevet 15. mars 2019 Kopiert fra Norwegian sine nettsider: «Mellom 4 og 2 uker før termin Flyturen må ikke ta mer enn 4 timer, og du må forevise legeerklæring som viser at du trygt kan ta fly. Hvis du reiser tur/retur, må du forsikre deg om at legeerklæringen dekker hele tidsrommet. Pass på at du alltid har legeerklæringen i håndbagasjen når du er ute og flyr.» Så da har hun vel fått legeerklæring da. Kan ikke skjønne hun er så sjuk og dårlig form som hun vil ha det til, da ville hun nok ikke fått legeerklæring. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 15. mars 2019 #37166 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) 7 timer siden, Alice123 skrev: Jeg lurte på hvor mye suiten kostet i døgnet, så jeg sjekket hotellets nettsider. På informasjonssiden om de ulike hotellrommene er det også plantegninger. I tillegg til det Paprika viser frem i videoen på instagram, er det et toalett. Veldig merkelig å ikke inkludere dette i omvisningsvideoen. For å komme til badet med WC hun viser, må man gjennom soverommet. Om jeg skulle booke suite til venninnetur, utdrikkingslag, familietur (hun nevner familietur i videoen), jobbsammenheng (jeg har vært innom en del suiter i jobbsammeheng, der suiten også blir brukt som møterom) osv. er det viktig for meg at det ikke blir kø gjennom soverommet. Et ekstra toalett (med inngang fra "oppholdsrommet" er viktig informasjon som Paprika unnlater å nevne. Link til hotellets side, suiten heter Colonialmajoren. For dere som lurer koster den 6100,- natta. Jeg tok da utgangspunkt i torsdag 21.3 til 22.3 (torsdag-fredag neste uke). Aha... Det er DET hun sier i starten av den første videoen... "velkommen til Colonialmajoren". Det var jo komplett umulig å skjønne hva hun mumlet da hun åpnet døren. Endret 15. mars 2019 av FruRosa Lagt til tekst 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 15. mars 2019 #37167 Del Skrevet 15. mars 2019 Hun sier nok "våkne opp i en deilig hotellseng", men det høres ut som "våkne opp i en deilig og tett seng". 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 15. mars 2019 #37168 Del Skrevet 15. mars 2019 Vel, hun betaler vel bare skatt av «gaven». 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthes Skrevet 15. mars 2019 #37169 Del Skrevet 15. mars 2019 Jeg trengte hotel overnatting i Bergen, så kjekt å ha ett hotel mindre å velge imellom 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyachint31 Skrevet 15. mars 2019 #37170 Del Skrevet 15. mars 2019 Det er jo hyggelig for frøken paprika at slutten på svangerskapet er så bra da. Siden hun har klaget i det vide og brede. Nå går hun rundt helt problemfritt, reiser på flytur og er i full aktivitet. I tillegg er jo matlysten på topp, det dokumenterer hun jo stadig både på insta og snap. Det må jo være deilig nå som hun står oppi et kaos og travle dager, med flytting og alt. At hvertfall svangerskapet har landet og fører det gode med seg 😅 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cati Skrevet 15. mars 2019 #37171 Del Skrevet 15. mars 2019 Å nei nei nei... jeg klarer det ikke. My eyes hurt!!! Går det an å bli mer pinlig? Orker ikke... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 15. mars 2019 #37172 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Jeg tenker på denne flyttingen og salg av leiligheten. Pussig i grunnen at de "ønsker ikke våre egne møbler på visningene" Som interiørblogger kunne CL fått gratis rekalme ved å style sitt eget hus før salg. Som interiørblogger ville det være naturlig, styling er faget hennes og en stor del av inntekten, Ref blogg og IG. Nå settes det bort, det er en temmelig stor utgift å kjøpe styling med lånemøbler og alt. Mulig megler har rådet de til å få inn mer passende størrelse på møbler etc, slik at leiligheten fremstår som mer romslig og innbydende. Endret 15. mars 2019 av CMarie Skrivefeil 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 15. mars 2019 Populært innlegg #37173 Del Skrevet 15. mars 2019 Det skal skattes av sponsede produkter. Eksempelvis; hvis dette oppholdet er sponset, og har en verdi på 6000 kroner, så skal Camilla, eller Lord Gekko AS, avhengig av hvor inntekten til bloggen føres, betale ca 2000 kroner i skatt. Det betyr at selv om de har fått dette oppholdet gratis, så må de likevel ha 2000 kroner tilgjengelig for å dekke inn skattekravet som vil komme som en følge av oppholdet. Sagt litt enkelt - dette oppholdet "koster dem" 2000 kroner. Legg sammen alle sponsede produkter som tilsynelatende blir gitt Camilla i løpet av året, så kan det fort beløpe seg på noen tusen til sammen. Har de disse pengene på konto når skatteregningen kommer? Hvis det er Lord Gekko AS som er på tur, er det neppe noe å bekymre seg for, all den tid det firmaet ser ut til å bli tvangsoppløst innen en måned, og all akkumulert gjeld slettes. Med unntak av de ca 60.000 i forsinkelsegebyr, som Kim er personlig ansvarlig for. Det er heller ikke sikkert at bostyrer ser med milde øyne på at selskapet akkumulerer mer gjeld til det offentlige etter at varsel om tvangsoppløsning er sendt. Det skjer ikke veldig ofte, men ved grovt mislighold av selskapet sine forpliktelser kan man bli holdt personlig ansvarlig for dette også. Her har svigerfar bred erfaring, så han kan nok komme med noen råd for hvordan det skal unngås. Er det derimot Camilla sitt ENK Øvestad Styling som er i Bergen, så håper jeg Camilla har satt av nok penger til forskuddskatt. Det betales forskuddsvis fire ganger i året, og beregnes utfra antatt inntekt. Dersom man ikke har beregnet høy nok inntjening, vil skattesmellen komme påfølgende regnskapsår. Det er lurt å se på den faktiske inntekten hver måned, og sette av ca en tredjedel av det man har tjent på en sparekonto. Da slipper man å gå på en formidabel smell om man har bommet på inntektsgrunnalget, og f.eks mottatt mer sponsede produkter enn man tok høyde for i begynnelsen av året. Dagens regnskapstips 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 15. mars 2019 #37174 Del Skrevet 15. mars 2019 3 minutter siden, FruJohansen skrev: Det skal skattes av sponsede produkter. Eksempelvis; hvis dette oppholdet er sponset, og har en verdi på 6000 kroner, så skal Camilla, eller Lord Gekko AS, avhengig av hvor inntekten til bloggen føres, betale ca 2000 kroner i skatt. Det betyr at selv om de har fått dette oppholdet gratis, så må de likevel ha 2000 kroner tilgjengelig for å dekke inn skattekravet som vil komme som en følge av oppholdet. Sagt litt enkelt - dette oppholdet "koster dem" 2000 kroner. Legg sammen alle sponsede produkter som tilsynelatende blir gitt Camilla i løpet av året, så kan det fort beløpe seg på noen tusen til sammen. Har de disse pengene på konto når skatteregningen kommer? Hvis det er Lord Gekko AS som er på tur, er det neppe noe å bekymre seg for, all den tid det firmaet ser ut til å bli tvangsoppløst innen en måned, og all akkumulert gjeld slettes. Med unntak av de ca 60.000 i forsinkelsegebyr, som Kim er personlig ansvarlig for. Det er heller ikke sikkert at bostyrer ser med milde øyne på at selskapet akkumulerer mer gjeld til det offentlige etter at varsel om tvangsoppløsning er sendt. Det skjer ikke veldig ofte, men ved grovt mislighold av selskapet sine forpliktelser kan man bli holdt personlig ansvarlig for dette også. Her har svigerfar bred erfaring, så han kan nok komme med noen råd for hvordan det skal unngås. Er det derimot Camilla sitt ENK Øvestad Styling som er i Bergen, så håper jeg Camilla har satt av nok penger til forskuddskatt. Det betales forskuddsvis fire ganger i året, og beregnes utfra antatt inntekt. Dersom man ikke har beregnet høy nok inntjening, vil skattesmellen komme påfølgende regnskapsår. Det er lurt å se på den faktiske inntekten hver måned, og sette av ca en tredjedel av det man har tjent på en sparekonto. Da slipper man å gå på en formidabel smell om man har bommet på inntektsgrunnalget, og f.eks mottatt mer sponsede produkter enn man tok høyde for i begynnelsen av året. Dagens regnskapstips Som økonom bifaller jeg denne 👍 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 15. mars 2019 #37175 Del Skrevet 15. mars 2019 2 minutter siden, FruJohansen skrev: Det skal skattes av sponsede produkter. Eksempelvis; hvis dette oppholdet er sponset, og har en verdi på 6000 kroner, så skal Camilla, eller Lord Gekko AS, avhengig av hvor inntekten til bloggen føres, betale ca 2000 kroner i skatt. Det betyr at selv om de har fått dette oppholdet gratis, så må de likevel ha 2000 kroner tilgjengelig for å dekke inn skattekravet som vil komme som en følge av oppholdet. Sagt litt enkelt - dette oppholdet "koster dem" 2000 kroner. Legg sammen alle sponsede produkter som tilsynelatende blir gitt Camilla i løpet av året, så kan det fort beløpe seg på noen tusen til sammen. Har de disse pengene på konto når skatteregningen kommer? Hvis det er Lord Gekko AS som er på tur, er det neppe noe å bekymre seg for, all den tid det firmaet ser ut til å bli tvangsoppløst innen en måned, og all akkumulert gjeld slettes. Med unntak av de ca 60.000 i forsinkelsegebyr, som Kim er personlig ansvarlig for. Det er heller ikke sikkert at bostyrer ser med milde øyne på at selskapet akkumulerer mer gjeld til det offentlige etter at varsel om tvangsoppløsning er sendt. Det skjer ikke veldig ofte, men ved grovt mislighold av selskapet sine forpliktelser kan man bli holdt personlig ansvarlig for dette også. Her har svigerfar bred erfaring, så han kan nok komme med noen råd for hvordan det skal unngås. Er det derimot Camilla sitt ENK Øvestad Styling som er i Bergen, så håper jeg Camilla har satt av nok penger til forskuddskatt. Det betales forskuddsvis fire ganger i året, og beregnes utfra antatt inntekt. Dersom man ikke har beregnet høy nok inntjening, vil skattesmellen komme påfølgende regnskapsår. Det er lurt å se på den faktiske inntekten hver måned, og sette av ca en tredjedel av det man har tjent på en sparekonto. Da slipper man å gå på en formidabel smell om man har bommet på inntektsgrunnalget, og f.eks mottatt mer sponsede produkter enn man tok høyde for i begynnelsen av året. Dagens regnskapstips Ser ut som du har god greie på dette! Vet du hvordan det er når LordGekkoAS står som eier av domenet til bloggen... Er det da han som er ansvarlig for bloggens regnskap også? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 15. mars 2019 #37176 Del Skrevet 15. mars 2019 1 time siden, FruRosa skrev: Fint for ham å kunne spille storkar på dyrt hotell, mens firmaet hans er i ferd med å gå i oppløsning. Klart en gjør seg sine tanker om dette "luksuslivet" deres, når en samtidig vet de i all hast flytter ut av rekkehuset og inn i leid leilighet. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 15. mars 2019 #37177 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Om det er "Øvestad styling" som er på jobb i Bergen, og "villapaprikablogg.no" som poster fra turen på blogg, IG og Snap, så må da dette være sammenblanding av roller? Endret 15. mars 2019 av FruRosa Tastefeil 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 15. mars 2019 #37178 Del Skrevet 15. mars 2019 1 minutt siden, FruRosa skrev: Ser ut som du har god greie på dette! Vet du hvordan det er når LordGekkoAS står som eier av domenet til bloggen... Er det da han som er ansvarlig for bloggens regnskap også? Det kommer helt an på hvordan de har organisert seg. (I den grad et slikt ord kan brukes i denne sammenhengen) Det som er helt uomtvistelig, er at Lord Gekko AS eier domenet. Et AS er en selvstendig juridisk enhet, og har dermed ikke noe med Kim personlig å gjøre. I fall av en konkurserklæring av Lord Gekko AS, vil bostyrer overta alle Lord Gekko sine eidendeler/aktiva. Eierskapet til domenet villapaprikablogg.no vil dermed være under kontroll av bostyret, og bostyret vil stå fritt til å selge det for å dekke inn gjelden. Nå er neppe villapaprikablogg.no verdt noe for noen andre enn Camilla, så sannsynligvis kommer ikke bostyrer til å legge det ut for salg. Men et tenkelig utfall er jo at Øvestad Styling kjøper domenet fra boet etter Lord Gekko AS (Da hun startet Style by Norway, kjøpte hun sitt eget konkursbo i Villa Paprika) I alle tilfeller vil det avhenge av bostyrer hvorvidt villapaprikablogg.no kan fortsette sin virksomhet under og etter konkursbehandlingen. Er det slik at omsetningen på bloggen føres på Lord Gekko AS, vil den etter all sannsynlighet stenges, da Lord Gekko naturligvis ikke har lov å ha aktivitet i selskapet etter en konkurserklæring. Bankkontoene blir også sperret. De kan forsåvidt benytte de få ukene som er igjen til å søke Norid om nytt eierskap til domenet, og overføre det til en av dem privat, eller Camilla sitt ENK. Men under en konkursbehandling vil aktiviteter som dette ses på som forfordeling - atlså at man tømmer selskapet for aktiva i forkant av en konkurs, for å unngå at disse kommer under kontrollen til bostyrer. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 15. mars 2019 #37179 Del Skrevet 15. mars 2019 8 minutter siden, FruRosa skrev: Om det er "Øvestad styling" som er på jobb i Bergen, og "villapaprikablogg.no" som poster fra turen på blogg, IG og Snap, så må da dette være sammenblanding av roller? Camilla har bare rolle i ett selskap, Øvestad Styling, der hun er innehaver. All hennes inntekt kan genereres gjennom dette enkeltpersonforetaket uten at det er noe problematisk med det 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 15. mars 2019 #37180 Del Skrevet 15. mars 2019 2 minutter siden, FruJohansen skrev: Camilla har bare rolle i ett selskap, Øvestad Styling, der hun er innehaver. All hennes inntekt kan genereres gjennom dette enkeltpersonforetaket uten at det er noe problematisk med det Takk for forklaring ang det økonomiske! 😊 Jeg tenkte helst på at det er umulig for følgerne å skjønne at det er et firma som er på jobbtur, og et annet firma som poster fra turen 🤣 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg