Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Lilla Paprika skrev:

Må bloggere skatte av spons?

Ja.

F eks lasset med kostbart barneutstyr fra en norsk produsent som de poserte med for noen uker siden. Usikker på om det var Lord gekko AS eller Camilla som var mottaker (siden Lord Gekko AS eier domenet til bloggen). Hvis det er Lord Gekko AS som har mottatt det, så får den kommende bostyreren herved et tips om hvor aktivaene kan hentes når konkursen er et faktum. Babyutstyret står oppredd og klart på soverommet til debitor.

Her kan de som er interessert i bloggernes skattemessige plikter lese:

https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/rapportering-og-bransjer/bransjer-med-egne-regler/internett/blogging/

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Lilla Paprika skrev:

Må bloggere skatte av spons?

Ja, heldigvis.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Villa Villekulla skrev:

Ja.

F eks lasset med kostbart barneutstyr fra en norsk produsent som de poserte med for noen uker siden. Usikker på om det var Lord gekko AS eller Camilla som var mottaker (siden Lord Gekko AS eier domenet til bloggen). Hvis det er Lord Gekko AS som har mottatt det, så får den kommende bostyreren herved et tips om hvor aktivaene kan hentes når konkursen er et faktum. Babyutstyret står oppredd og klart på soverommet til debitor.

Her kan de som er interessert i bloggernes skattemessige plikter lese:

https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/rapportering-og-bransjer/bransjer-med-egne-regler/internett/blogging/

Takk for flott svar.

Tenker at det må være mye penger til skatteetaten derfra. På de siste to mnd. Snakker vi babyutstyr , høyfjellshotell, spahotell og for ikke å glemme møbler møbler møbler og atter møbler. Gud hjelpe meg. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Birdo skrev:

Her snakker vi faktisk om en som hadde babysetet i bilen i 4 mnd før fødsel, noe som gjorde at de barna hennes som allerede var der satt trangt. 

Hvordan vet du det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Khloe P.T skrev:

Hvordan vet du det?

Er det noe vi ikke vet? 😂Hun dokumenterte det selv på snap og blogg. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2019 den 10.17, Nussepus skrev:

Det er ikke bleie. Det ble jo dokumentert bleieslutt i fjor vår🤪

Det tenkte jeg på også 😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paprika: Hukommelsessvikt?

Skulle du ikke skrive om å spise fancy og billig etter handleturen din? Vel, det endte i det vanlige. Reklame og i dag å leve av eksponering av mindreårige og syte litt. I dag været, og en mobil i 1000biter og glemt AppleID. 

Tjohei så magisk! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Trua skrev:

At dere gidder gi klikk, repeat repeat

Paprika lever ikke av klikk. Hun lever av reklame, altså trafikken og salget hun genererer i linkene til annonsører/affiliate. Hun blogger på eget domene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Friluftsdame skrev:

Paprika lever ikke av klikk. Hun lever av reklame, altså trafikken og salget hun genererer i linkene til annonsører/affiliate. Hun blogger på eget domene. 

Tror du hun får samarbeidspartnere av å ikke ha lesere? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, fruaasen skrev:

Tror du hun får samarbeidspartnere av å ikke ha lesere? 

Nei. Men mulige samarbeidspartnere må gjøre sin research. Det ender jo ikke med suksess for noen av dem, og dermed heller ikke for henne -  så lenge følgerne ikke er interessert i det hun reklamerer for. 

Jeg gir ikke et eneste klikk til en annonselink. Det tror jeg heller ikke mange gjør. Men galskapen Paprika bedriver, den følger jeg med på og har meninger om.  

Endret av Friluftsdame
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist. Håper hun en dag vil finne lykken i seg selv og dagen i dag. Ikke legge det på andre, hverken små eller store.

Ofte er det jo en situasjon rundt som gjør at man kanskje lengter fremover, i håp om bedring, av noe. Jeg kjenner ikke Camilla, så jeg vet ikke. Jeg har bare erfaring med å ha levd ei stund.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Friluftsdame skrev:

Nei. Men mulige samarbeidspartnere må gjøre sin research. Det ender jo ikke med suksess for noen av dem, og dermed heller ikke for henne -  så lenge følgerne ikke er interessert i det hun reklamerer for. 

Jeg gir ikke et eneste klikk til en annonselink. Det tror jeg heller ikke mange gjør. Men galskapen Paprika bedriver, den følger jeg med på og har meninger om.  

Det gjør de tydeligvis ikke, for det hun gjør funker, ihvertfall med noen. Hun har maaange hun har hatt kun en avtale med, åsså har hun et par som har holdt seg som feks lillemoi eller hva det nå heter. Du trenger ikke klikke på annonsene, annonsørene ser på klikk og trafikk de har på selve bloggen for å få en avtale. Om det er mange som benytter seg av hennes reklame linker eller om lillemoi bare er trofaste vet vi ingenting om. Vi vet heller ikke om hun egentlig tjener noe spesielt på bloggen eller om hun går på nav. For alt vi vet er tre kredittkort på tur til maxing som hun klarer å holde i sjakk uten at det går ut over betalingsanmerkning eller lignende. Vil ikke påstå hun har så mye mer annonsører enn andre. Det finnes selskap som fortsatt mater AB, så det er håp for alle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Lord Gekko AS tvangsoppløses, hva skjer da med bloggen? Med tanke på at firmaet eier domenet mener jeg. 

Endret av Akj
Tillegg
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Akj skrev:

Hvis Lord Gekko AS tvangsoppløses, hva skjer da med bloggen? Med tanke på at firmaet eier domenet mener jeg. 

At ungene får fred fra eksponering?

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt gjort å motsi seg selv i ett og samme blogginnlegg!

-Helgen har vært lat, de har ikke gjort noen ting. Kroppen er tung og hun er mer og mer sliten. 

-Hun har ryddet loft og boder, vasket og organisert på badet, og samlet ting som skal kastes i garasjen.

Hun forteller også at de venter på nytt stellebord. Dette skjer altså FØR lillebror er født, selv om hun var "flink" og kjøpte brukt stellebord til ham på Finn for noen måneder siden. Dette minner om det som skjedde under forrige svangerskap, da hun byttet ut vognen hun kjøpte brukt med ny FØR datteren ble født.

Endret av FruRosa
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
30 minutter siden, Nussepus skrev:

At ungene får fred fra eksponering?

De får jo ikke det. De har både snap og insta begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjøper, selger, bytter til noe annet  i et sammenhengende  kjør. Virker nesten som det er dette som gir livet mening og spenning for henne. Ja, ja godt vi mennesker er forskjellige.🤔

Endret av Oppland
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Oppland skrev:

Hun kjøper, selger, bytter til noe annet  i et sammenhengende  kjør. Virker nesten som det er dette som gir livet mening og spenning for henne. Ja, ja godt vi mennesker er forskjellige.🤔

Veldig spesielt å bytte ut et stellebord, som har stått ferdig "innredet" på et trangt bad i flere måneder, FØR babyen er født!

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...