Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Clara80 skrev:

Hvaaaa. Så hun håpet at de skulle hente ut en baby i uke 33??? For en marerittpasient hun må være. Kan GARANTERE at det kommer til å bli så mye inn og ut av sykehuset fremover at de tilslutt gir etter og setter henne i gang/tar keisersnitt. Akkurat sånn hun holdt på sist og. Bare at denne gangen begynner det enda tidligere. Man kan godt være litt lei, men man kan ikke før alvor begynne å håpe på en fødsel i 7 mnd altså. 

ÅHHHR, Jeg har faktisk ikke ord, men jeg kan ikke lese noe annet ut av det innlegget.

Igår delte jeg at jeg var lagt inn, mange trodde jeg var i aktiv fødsel, men det kan jeg si nei til. Jeg har ny oppfølging imorgen med jordmødre, og får vite mer da, men slik som situasjonen er nå er det ikke en lege i verden som ønsker å ta ut lille gutt. Så lenge jeg kan «behandles», spiser, og han viser god vekst og er fornøyd med sin mellomstasjon i magen behandler legene meg med det jeg kan behandles med uten at det skal være skadelig for babyen. Om jeg gleder meg til å komme i mål? JAAA!

Dette er tatt fra bloggen https://villapaprikablogg.no/ikke-den-starten-jeg-onsket/

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud for et hysterisk kvinnfolk. Ja, på måten hun skriver så virker det som hun egentlig hadde håpet at de hentet ut barnet. "Får vite mer i morgen"?? Hva skal det bety? Forkjølelser går over, og er ikke farlig for gravide. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Clara80 skrev:

Hvaaaa. Så hun håpet at de skulle hente ut en baby i uke 33??? For en marerittpasient hun må være. Kan GARANTERE at det kommer til å bli så mye inn og ut av sykehuset fremover at de tilslutt gir etter og setter henne i gang/tar keisersnitt. Akkurat sånn hun holdt på sist og. Bare at denne gangen begynner det enda tidligere. Man kan godt være litt lei, men man kan ikke før alvor begynne å håpe på en fødsel i 7 mnd altså. 

Er vel mer sannsynlig at hun blir beordret til total hvile hjemme, og hjelper ikke det, blir hun innlagt med total hvile og observasjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første setning i innlegget: "Da er en ny uke godt i gang og for å få ryddighet i alt hat jeg startet på min fulle kategori uke nå."

Det gir faktisk ingen mening, og jeg anbefaler henne å få noen til å lese korrektur på bloggen. Det tror jeg hadde hjulpet mye.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sukrin skrev:

Dette er første setning i innlegget: "Da er en ny uke godt i gang og for å få ryddighet i alt hat jeg startet på min fulle kategori uke nå."

Det gir faktisk ingen mening, og jeg anbefaler henne å få noen til å lese korrektur på bloggen. Det tror jeg hadde hjulpet mye.

Er det mulig??

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yng Plyng

Jeg fikk en forkjølelse som førte til astmamedisiner resten av svangerskapet. Det var ingen leger som synes synd på meg og tok ut ungen. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne ikke engang gå på mange uker pga. bekkenløsning. Var ikke snakk om å hente ut noe unge. Ble født over en uke på overtid.

Og hun er.. forkjøla?? :overrasket: 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Altså, slik jeg forstår det så mener hun ikke at hun vil de skal ta ut barnet. Flere trodde hun var i altib fødsel står det, men ingen lege ønsker å ta ut barnet så tidlig så hun får svangerskaps trygg behandling. 

Er hvertfall slik jeg forstår teksten 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Sacramone skrev:

ÅHHHR, Jeg har faktisk ikke ord, men jeg kan ikke lese noe annet ut av det innlegget.

Igår delte jeg at jeg var lagt inn, mange trodde jeg var i aktiv fødsel, men det kan jeg si nei til. Jeg har ny oppfølging imorgen med jordmødre, og får vite mer da, men slik som situasjonen er nå er det ikke en lege i verden som ønsker å ta ut lille gutt. Så lenge jeg kan «behandles», spiser, og han viser god vekst og er fornøyd med sin mellomstasjon i magen behandler legene meg med det jeg kan behandles med uten at det skal være skadelig for babyen. Om jeg gleder meg til å komme i mål? JAAA!

Dette er tatt fra bloggen https://villapaprikablogg.no/ikke-den-starten-jeg-onsket/

Jeg skjønner ikke hva hun mener med «behandles», enten så behandles man eller så behandles man ikke... hun symptombehandles med astmamedisiner, ergo hun får behandling uten anførselstegn.

Selvfølgelig ønsker ikke legene å «hente ut lillegutt», hun har en forkjølelse og ikke en akutt leversvikt akkurat 🤦🏼‍♀️ Høres forresten groteskt ut å «hente ut lillegutt». Akkurat som om det er gjort i en håndvending. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forstår jo hvordan forrige fødsel kunne bli så dramatisk når man ser hva hun får ut av en forkjølelse...

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen

Må si jeg blir litt provosert av hva dere klarer å lire av dere her på forumet om andre mennesker. 

Høy feber og influensa er faktisk ikke ufarlig når man er gravid! Jeg har selv vært innlagt pga influensa, uten å være gravid. Så man skal ikke ta så lett på det. 

Å skrive at hun sikkert har mast seg til innleggelse, at hun dramatiserer, at hun vil ha ungen ut?? Det er jo hinsides det dere skriver her inne. Og stemmer jo ikke overens med det som camilla skriver. 

Og dere som sier hun er heldig og ikke burde klage kan ta dere en bolle! Selv hadde jeg et normalt svangerskap, men on jeg sov dårlig noen netter, kastet opp noen uker, og hadde litt vondt i ryggen, så klaget jeg! Det burde faktisk være lov å klage selvom andre i verden kanskje har det verre. Det gjør vi faktisk alle til tider (klager på forskjellige ting). Og til dere som virkelig har det vanskelig så finnes det alltid noen som har det verre enn dere også, men det betyr ikke at dere er heldige og privilegerte og derfor ikke gar lov å klage! Og selv sitter dere på nett å KLAGER på at en dame klager på SIN EGEN blogg... lol...

Og selv lå jeg med 40 i feber på fredag og fikk nesten ikke puste. Jeg kan skrive under på at det viruset som går nå, ikke er noe lite mildt forkjølelses virus! Håper dere får det alle sammen så dere kan føle på hvordan det faktisk er! Jeg kan vedde både hus og bil på at dere også ville klaget! Det er garantert. 

Endret av førstedamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, førstedamen skrev:

Må si jeg blir litt provosert av hva dere klarer å lire av dere her på forumet om andre mennesker. 

Høy feber og influensa er faktisk ikke ufarlig når man er gravid! Jeg har selv vært innlagt pga influensa, uten å være gravid. Så man skal ikke ta så lett på det. 

Å skrive at hun sikkert har mast seg til innleggelse, at hun dramatiserer, at hun vil ha ungen ut?? Det er jo hinsides det dere skriver her inne. Og stemmer jo ikke overens med det som camilla skriver. 

Og dere som sier hun er heldig og ikke burde klage kan ta dere en bolle! Selv hadde jeg et normalt svangerskap, men on jeg sov dårlig noen netter, kastet opp noen uker, og hadde litt vondt i ryggen, så klaget jeg! Det burde faktisk være lov å klage selvom andre i verden kanskje har det verre. Det gjør vi faktisk alle til tider (klager på forskjellige ting). Og til dere som virkelig har det vanskelig så finnes det alltid noen som har det verre enn dere også, men det betyr ikke at dere er heldige og privilegerte og derfor ikke gar lov å klage! Og selv sitter dere på nett å KLAGER på at en dame klager på SIN EGEN blogg... lol...

Og selv lå jeg med 40 i feber på fredag og fikk nesten ikke puste. Jeg kan skrive under på at det viruset som går nå, ikke er noe lite mildt forkjølelses virus! Håper dere får det alle sammen så dere kan føle på hvordan det faktisk er! Jeg kan vedde både hus og bil på at dere også ville klaget! Det er garantert. 

Forskjell på å klage, og å legge det frem som om livet til ungen står i fare pga klikk. At du ikke ser det er jo litt rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kalini skrev:

nå blir jeg altså så sinnsykt provosert over dette sirkuset hun bedriver!! Camilla, hva tror du legene på sykehuset, eller samfunnet generelt tenker om deg nå?? Jeg er altså så ufattelig LEI av å lese tekstene dine hvor du skriver om svangerskapskvalme og bekkensmerter ELLER forkjølelse som om du hadde EN ALVORLIG svangerskapsrelatert diagnose!! for du vet, de FINNES faktisk. Daglig oppdages det alvorlige avvik/feil på spedbarn, den gravide får alvorlige diagnoser etc. Dette er traumatiske opplevelser og ubeskrivelig sårt for de det gjelder. Det du skriver om er et HÅN mot oss! 

Jeg har en alvorlig svangerskapsrelatert diagnose som jeg får i alle mine svangerskap! denne innebærer at barnet enten dør i magen eller i beste fall blir ekstrem prematur! Aner du hvordan dette føles?! å aldri vite fra time til time om barnet ditt lever, å hele tiden tenke på hva du skal fortelle spente små søsken hvis lillesøster/bror dør i magen? hvordan det er å gå gravid men ikke våge å knytte seg til dette barnet? Hvordan det er å gå gravid å vite at enten dør barnet, eller så blir det veldig prematurt (med alt det jævlige det innebærer), hvor ubeskrivelig trist det er å aldri kan gjøre i stand noe til barnet kommer, i tilfelle man kommer hjem fra sykehus uten baby. Camilla, få opp øynene dine å TA INNOVER deg at du er heldig, priviligert og vær glad for det! Slutt å finne opp diagnoser på deg selv.. fatter ikke at dette er noe å strebe etter!? det finnes mange tusen av oss som ville gitt høyre hånd for å stå i dine sko når det gjelder graviditet! DU ER FRISK, du er NORMAL, det er ikke synd i deg! NYT det!

Uff. Jeg får helt vondt..... ligger her gravid å er redd for all slags selv,betyr jo ikke en dritt når jeg leser dette.... :( herregud så forferdelig.... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, førstedamen skrev:

Takk for at du håpet det. Det gikk i oppfyllelse for meg i forrige uke. Og jeg er gravid, dog litt kortere på vei enn Camilla. Ja, det var jævlig! Ja jeg var redd fordi jeg vet at influensa er hakket mer risikofylt som gravid enn som ikke gravid. Men slik hun portretterer det her er på kanten av groteskt. Beklager. Hun har lov til å klage, men straks det kommer på bloggen har hun også et ansvar. Man velger selv hva man leser, men likevel vet jo ingen hva neste innlegg inneholder. Hun er blogger, influencer. Det finnes mennesker som følger henne. Hun har et ansvar for dem hun påvirker. Dette er ingen dagbok med lås. Dette er en offentlig blogg. Vi har alle et ansvar for det vi skriver i offentligheten. Jeg vet ikke hva hun ønsker å oppnå med dette? Skremme? Få sympati? Legge seg på den linjen andre bloggere har gjort med psykisk helse? Der symptomer, følelser og tanker blåses opp til det grandiose for å favne alle med denne lidelsen slik at alle kan kjenne seg igjen? Det funker ikke for de andre, det funker ikke for Camilla. Det blir skremsel, på grensen til latterlig og for noen, som brukeren over, et hån mot virkelig farlige svabgerskapsrelaterte sykdommer. Influensa kan som sagt være hakket mer alvorlig som gravid. Og ja, jeg vet hvordan dette viruset kjennes på kroppen. Og kanskje er det sånn Camilla kjenner det. Men ikke skriv det på en blogg. Ta det på privaten og formuler heller et innlegg som er hakket mer balansert. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til skulle jeg ønske VP var litt lik RH som omtaler svangerskapet i positive ord samt settingen rundt. Alt er så negativt hos VP, aldri blir noe bra nok, og ja det virker som det er hennes "skinn"stoler som er tilsalgs igjen via FB 😮 Så også den annonsen.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
7 timer siden, førstedamen skrev:

Man kan formidle budskapet sitt uten å ønske at andre blir syke. Det er ganske ufint!

Er forsåvidt enig i at det er lov til å klage selv om andre har det verre. Men ofte samsvarer ikke det hun skriver men den faktiske situasjonen. Kanskje gjør det det i akkurat denne situasjonen, men troverdigheten er svekket.

Det hun publiserer på "sin EGEN blogg" er ikke en dagbok, det er jobben hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, førstedamen skrev:

😱

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...