Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han selger el-sykler på Finn.no, under navnet Lord Gekko AS.

Forørvrig ser bildet av sykkelen på Finn helt rart ut, veldig blurry på midten! Tydelig redigert:

https://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=88443885&fks=88443885.' 

• Liker 20
9 minutter siden, FruRosa skrev:

Forørvrig ser bildet av sykkelen på Finn helt rart ut, veldig blurry på midten! Tydelig redigert:

Det firmanavnet oser det trygghet og garanti av. Nei, takk!!!

• Liker 31

Annonse

Lurer virkelig på hvorfor hun merker innleggene sine med "Reklame" øverst og med "Nb! Innlegget er ikke sponset" nederst. Veldig selvmotsigende og forvirrende.  

Endret av Veslefrikk
  • Liker 11
24 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Lurer virkelig på hvorfor hun merker innleggene sine med "Reklame" øverst og med "Nb! Innlegget er ikke sponset" nederst. Veldig selvmotsigende og forvirrende.  

Men det kan vel være reklame uten at det er sponset? Hun reklamerer for millemoi, men det kan jo være at hun ikke har fått putene og potteskjulerene og heller ikke blitt betalt for å skrive innlegget. Selv om det kanskje høres rart ut så vet vi jo faktisk ikke hva som er tilfelle her. 

• Liker 2
1 time siden, FruRosa skrev:

Jeg hadde aldri kjøpt noe av en som tror at Gekko er positivt å bli assosiert med.

• Liker 24
3 minutter siden, Camillalilla skrev:

Men det kan vel være reklame uten at det er sponset? Hun reklamerer for millemoi, men det kan jo være at hun ikke har fått putene og potteskjulerene og heller ikke blitt betalt for å skrive innlegget. Selv om det kanskje høres rart ut så vet vi jo faktisk ikke hva som er tilfelle her. 

Høres enda mer rart ut med en blogger som reklamerer for produkter og leverandører uten å bli kompensert for det. 

• Liker 11

Hun har vel fått putetrekkene, pledd og lyslykter gratis, men Millemoi betaler henne ikke for selve innlegget vil jeg tro. 

Putetrekkene er fine de, men så lenge Millemoi lar seg assosiere med VP handler jeg ikke hos dem. Sånn er det. 

• Liker 21

Annonse

36 minutter siden, Friluftsdame skrev:

Hun har vel fått putetrekkene, pledd og lyslykter gratis, men Millemoi betaler henne ikke for selve innlegget vil jeg tro. 

Putetrekkene er fine de, men så lenge Millemoi lar seg assosiere med VP handler jeg ikke hos dem. Sånn er det. 

1798,- for to potteskjulere??? Tror ikke jeg blir noen storkunde der, avhengig om de sponser papirkaen... 

• Liker 14
Annonse
11 timer siden, Christiane_W skrev:

Er jo også litt spesielt at et firma bruker en privat gmail adresse...

La også merke til at hun har lagt til "Request to use my picture" i profilen sin på Instagram.  Men det gjelder ikke andre veien, er bare tre dager siden Camilla la ut et bilde hun hadde funnet på Pintrest og skrev i teksten at om noen vet hvem bildet tilhører skal hun sørge for å gi "cred" til rett person. 

Like greit å brenne bukta i begge endene så det ikke blir lys. Når fakturaen kommer for bildebruk uten innhenting av tillatelse, kan hun prøve å snakke seg ut av brudd på Åndsverksloven. Hans Petter Nygård Hansen hadde en grei og kortfattet innlegg ifjor i forbindelse med Vixen: Stort sett alle bloggere driter på draget - men i tillegg er CØ frekk som få ved å arrogant be følgerne om å fortelle henne hvem eieren av bildet er fordi hun er for lat selv.
Forhåpentligvis er følgerne så smarte at om de gjør jobben for henne, så informerer de heller eieren av bildet at åndsverket deres blir misbrukt og hvor. Det kan fort svi i lommeboka. 

• Liker 19
14 timer siden, Christiane_W skrev:

Er jo også litt spesielt at et firma bruker en privat gmail adresse...

La også merke til at hun har lagt til "Request to use my picture" i profilen sin på Instagram.  Men det gjelder ikke andre veien, er bare tre dager siden Camilla la ut et bilde hun hadde funnet på Pintrest og skrev i teksten at om noen vet hvem bildet tilhører skal hun sørge for å gi "cred" til rett person. 

Det tok meg nøyaktig to minutter å finne ut at det er http://www.lifestyle-la.com/projects/ som har opphavsretten til bildet.

At hun, som skal være en seriøs blogger, bare slenger ut et bilde og driter i å finne ut hvem det tilhører, er jo bare helt utrolig. Jeg har selv sendt fete fakturaer for bruk av mine bilder og jeg skulle ønske selskapet nevnt overfor hadde gjort det samme. Kanskje Frøken Paprika da hadde tenkt seg bedre om neste gang.

• Liker 32
Gjest meredithus
41 minutter siden, Cesil skrev:

Det tok meg nøyaktig to minutter å finne ut at det er http://www.lifestyle-la.com/projects/ som har opphavsretten til bildet.

At hun, som skal være en seriøs blogger, bare slenger ut et bilde og driter i å finne ut hvem det tilhører, er jo bare helt utrolig. Jeg har selv sendt fete fakturaer for bruk av mine bilder og jeg skulle ønske selskapet nevnt overfor hadde gjort det samme. Kanskje Frøken Paprika da hadde tenkt seg bedre om neste gang.

Kanskje de gjør det om du gjør dem oppmerksom på det! Ser at de kan kontaktes både på FB, IG, Pinterest og på e-post! :) 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...