Xstrella Skrevet 30. desember 2016 #7161 Skrevet 30. desember 2016 Da var julen over. Sommer rett rundt hjørnet. 12
Cavatina Skrevet 30. desember 2016 #7162 Skrevet 30. desember 2016 (endret) Anbefaler å lese disse artiklene. Det fins mange, men du kan godt starte med disse, nevnt tidligere i tråden: Petter Bae Brandtzæg, seniorforsker i SINTEF:http://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/729-ekspert-om-deling-av-barnebilder-pa-sosiale-medier-tenk-deg-om-bade-to-og-tre-ganger Nederst, der Psykolog Willy-Tore Mørch uttaler seg: http://www.minmote.no/#!/artikkel/22927234/psykolog-advarer-mot-barnemote-og-blogging Hans Marius Tessem, seniorrådgiver ved Norsk senter for informasjonssikring:http://www.aftenposten.no/kultur/Foreldre-kan-heller-ikke-nettvett-129078b.html Selv om et par av artiklene inneholder annonse, betyr ikke dette at ekspertisen som uttaler seg tar feil. Ryddet for sitert, ryddet innlegg. Edie, mod. Endret 31. desember 2016 av Cavatina Dette var svar til innlegg som er slettet. 11
Gjest meredithus Skrevet 30. desember 2016 #7163 Skrevet 30. desember 2016 Onboth og Lapp: Alle som elsker barna sine er gode foreldre? Ok. Hadde det enda vært så vel!
Friluftsdame Skrevet 30. desember 2016 #7164 Skrevet 30. desember 2016 Etter et par turbulente år med 2 konkurser og 2 samlivsbrudd: Ingen som skal fortelle oss hvordan vi skal gjøre ting, skriver CØ. Hun har prøvd rett og galt og funnet ut at hun skal følge hjertet, skriver hun. Når man driver forretning er det en forutsetning at man og følger hodet, fru Paprika.. 30
1409 Skrevet 30. desember 2016 #7165 Skrevet 30. desember 2016 http://villapaprika.blogg.no/1483131021_.html https://gladehjem.wordpress.com/2016/12/30/onsker-det-nye-aret-velkommen/ http://villapaprika.blogg.no/1482936079_.html https://gladehjem.wordpress.com/2016/12/30/julen-ble-rod/ Måtte bare.. 8
Edie Skrevet 31. desember 2016 #7166 Skrevet 31. desember 2016 Ryddet for omtale av barn, spekulasjoner, omtale av tredjepersoner og svar til dette. Edie, mod. 1
Friluftsdame Skrevet 31. desember 2016 #7167 Skrevet 31. desember 2016 Jeg registrerer at selvmedlidenheten og skyting på andre fortsetter. Det er synd. - Jeg lurer på hvem dette havet av folk som har motarbeidet huskjøp kan være...?? Huskjøp skjer jo i det frie marked, og med egen finansiering som er en sak mellom bank og kunde.. - Og hvem det er som har solet seg i glansen av din smerte? Smerte har vel ingen glans... Å være aleine og gravid unner jeg ingen, og jeg tror de fleste følte med deg i den situasjonen. Allikevel er det jo alltid sånn at en sak har minst to sider, og du har ikke vært så veldig reflektert i forhold til det. Når det gjelder konkurs nr 2, må vel det og komme under kategorien smerte. Når dette skjer for andre gang i løpet av et år, er det ikke unaturlig at noen stiller spørsmål. Det er ikke bare andres skyld at det skjer. CØ, du har valgt offentlighet som grunnlag for din inntekt. Da må du og ta med at det stilles spørsmål. Personlig tror jeg at dersom du ikke tar innover deg den alvorlige kritikken som rettes mot deg (les lenken bloggerbarna), så vil det bli vanskelig for deg framover. Rett ryggen, ta tilbakemeldinger seriøst og vis at du kan. Lykke til! 31
Shoppingqueen Skrevet 31. desember 2016 #7168 Skrevet 31. desember 2016 Noen som vet hvor mye man kan selge som privatperson før man må oppgi det til skatteetaten? 2
Minipilla Skrevet 31. desember 2016 #7169 Skrevet 31. desember 2016 8 minutter siden, Shoppingqueen skrev: Noen som vet hvor mye man kan selge som privatperson før man må oppgi det til skatteetaten? Er det ikke 50.000? 3
Llise Skrevet 31. desember 2016 #7170 Skrevet 31. desember 2016 En bru har aldri blitt bygget med bare en side 17
Dollyådi Skrevet 31. desember 2016 #7171 Skrevet 31. desember 2016 3 minutter siden, Llise skrev: En bru har aldri blitt bygget med bare en side http://www.aftenposten.no/osloby/Denne-broen-skulle-ikke-vart-her-158712b.html stress når ingen vil betale for "rivingen" heller.... 7
Valetta Skrevet 31. desember 2016 #7172 Skrevet 31. desember 2016 14 minutter siden, Llise skrev: En bru har aldri blitt bygget med bare en side Jeg dæver Jeg skjønner jo hva hun prøver å si, men HERREGUD!!! Slutt med de hjemmelaga ordspillene!! 15
Gjest Anafre Skrevet 31. desember 2016 #7173 Skrevet 31. desember 2016 Med jevne mellomrom kommer sånne innlegg, store ord og floskler om hvordan vi skal oppføre oss og være mot hverandre etc. Blir ikke etterlevd fra skribenten sjøl synes jeg. Hele greia blir for krampaktig for meg.
Gjest ashanti Skrevet 31. desember 2016 #7174 Skrevet 31. desember 2016 18 timer siden, Lapper skrev: Hva vet vi om han tar rollen som pappa lett? Alt blir jo bare spekulasjoner. Jeg tror du misforstod. Jeg mener at når du nettopp har møtt et nytt menneske, ikke egentlig kjenner personen, men er veldig betatt- så er det kanskje lurt å lære hverandre å kjenne litt før man trer inn i barnas liv på den måten de har valgt å gjøre det. Jeg tviler ikke på at han er en kjempebra pappa i det hele tatt, men jeg håper at han fortsetter med dette også om (les: OM) forholdet skulle ta slutt om et par måneder
Den røde fare Skrevet 31. desember 2016 #7175 Skrevet 31. desember 2016 17 timer siden, Xstrella skrev: Da var julen over. Sommer rett rundt hjørnet. Har hun virkelig rydda bort jula??
Søgni Skrevet 31. desember 2016 #7176 Skrevet 31. desember 2016 Unner VP alt godt, men jeg kjenner jeg blir litt matt av et sånt "refleksjoner ved årets slutt"-innlegg som består av alt det riktige hun har gjort, til tross for å ha blitt motarbeida av folk som har gledet seg over hennes smerte. Å ønske å fremheve det positive ved egne handlinger er jo naturlig, jeg etterlyser på ingen måte at hun skal slakte seg selv. Men kanskje 2017 blir året med refleksjoner rundt at eventuelle nedturer og ting som ikke gikk som planlagt henger sammen med egne handlinger og ikke kun utenforstående? Kanskje det blir året hvor man ser verdien i konstruktiv kritikk (ikke hets!), og ser at den dreiningen i samfunnet hvor det blir vanskeligere å utlevere tredjeparter uten samtykkekompetanse uten motbør har noe for seg bortsett fra hat? 15
Shoppingqueen Skrevet 31. desember 2016 #7177 Skrevet 31. desember 2016 4 minutter siden, Anafre skrev: Med jevne mellomrom kommer sånne innlegg, store ord og floskler om hvordan vi skal oppføre oss og være mot hverandre etc. Blir ikke etterlevd fra skribenten sjøl synes jeg. Hele greia blir for krampaktig for meg. Enig. Vet ikke om noen som SÅ OFTE oppfordrer til godhet, nestekjærlighet,medmenneskelighet etc. som henne, men som til de grader gjør det stikk motsatte selv. Hun har overhodet ikke forandret seg, i hvertfall ikke til det bedre, hun er bare så utrolig selvgod. Den dagen hun tar avgjørelser ut fra gode hensikter, da har hun forandret seg. 15
Xstrella Skrevet 31. desember 2016 #7178 Skrevet 31. desember 2016 45 minutter siden, Den røde fare skrev: Har hun virkelig rydda bort jula?? I følge ig ja. Ser ingen juletre eller julepynt. 2
Gjest meredithus Skrevet 31. desember 2016 #7179 Skrevet 31. desember 2016 49 minutter siden, Shoppingqueen skrev: Enig. Vet ikke om noen som SÅ OFTE oppfordrer til godhet, nestekjærlighet,medmenneskelighet etc. som henne, men som til de grader gjør det stikk motsatte selv. Hun har overhodet ikke forandret seg, i hvertfall ikke til det bedre, hun er bare så utrolig selvgod. Den dagen hun tar avgjørelser ut fra gode hensikter, da har hun forandret seg. Hun kommer aldri til å forandre seg til det bedre heller. Men nå har hun møtt sin likemann, og de fortjener virkelig hverandre. Som sagt, spent på fortsettelsen.
Shoppingqueen Skrevet 31. desember 2016 #7180 Skrevet 31. desember 2016 35 minutter siden, meredithus skrev: Hun kommer aldri til å forandre seg til det bedre heller. Men nå har hun møtt sin likemann, og de fortjener virkelig hverandre. Som sagt, spent på fortsettelsen. Det har jeg skjønt. De er et radarpar. Nå kan de jobbe og slite døgnet rundt.. sammen det er jo koselig. 6
Anbefalte innlegg