Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Onbothsides skrev:

Under bilde på insta står det en forklaring. 36+6 er 37 fullgåtte uker. Pluss en uke er 38 uker, da går hun inn i uke 39 😉

Jeg er gravid i uke 20+6 selv, og er da i graviduke 21. Altså 20 fullgåtte uker, men har gått inn i min 21. uke.

Så dersom CØ er 36+6 er, så har hun 36 fullgåtte uker, men har gått inn i graviduke 37 😉

Det er slik de aller fleste gravidapper regner, (den CØ bruker, bruker jeg også), og også slik helsenorge regner. Mulig det er andre måter å regne på i Fredrikstad- det skal jeg ikke uttale meg om😆

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og, vi må jo huske at en av de briljante fødselslegene har kastet henne en uke tilbake da. Så hun er vel 20+6, minus 8, pluss 399, gange med 2. I uke 39.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Onbothsides skrev:

Under bilde på insta står det en forklaring. 36+6 er 37 fullgåtte uker. Pluss en uke er 38 uker, da går hun inn i uke 39 😉

Nei, 36+6 = 36 fullgåtte uker og i den 37 uke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd hun glemmer at hun legger ut informasjon til "alt og alle", og tror folk har Gullfiskhukommelse. Altså, det er jo ikkke hold og sammenheng mellom det hun informerer om :P tror hun følgerne er helt fjerne?!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Francis skrev:

De er jo helt fjerne. Har ikke sett på maken. Skulle tro de var hjernevasket. 

Ja, det kan jo nesten virke litt sånn. Florerer med hjerter og blomster og "du er såååååå sterk". Nei, dramaqueen som ikke holder styr på hva hun sier.. det er det hun er. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Onbothsides
17 minutter siden, Francis skrev:

Henger ikke på greip uansett. 

https://imgur.com/a/ydBIn fra 36+6 til i dag har det gått 6 dager. 

I bildet du legger ved står det bare at bildet er tatt i uke 36+6, ikke at det betydde nødvendigvis at det var lagt ut den dagen det ble tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Onbothsides skrev:

I bildet du legger ved står det bare at bildet er tatt i uke 36+6, ikke at det betydde nødvendigvis at det var lagt ut den dagen det ble tatt. 

Hun skriver: storesøster knipset et nå....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Onbothsides skrev:

Jo, det står jo det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Uansett hvis hun var 36+6 den 16.august så var hun da i sin 37 svangerskapsuke. Den 17. August var hun da 37+0 altså sin 38 uke. Da er hun straks 37+5 og er da snart i sin 39. Svangerskapsuke. Ser seriøst ikke problemet. Da jeg var gravid sa jeg jeg er 3-4-5-6-7-8-9 måneder på vei. Aldri noen som fant frem kalkulatoren🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
3 minutter siden, Francis skrev:

Jo, det står jo det. 

Hva står det på bildet etter det du refererer til da? Fra samme dag

Endret av Onbothsides
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kvinne31 skrev:

Og, vi må jo huske at en av de briljante fødselslegene har kastet henne en uke tilbake da. Så hun er vel 20+6, minus 8, pluss 399, gange med 2. I uke 39.

Er sikkert vanskelig å holde styr på ukene når man blir kastet så mye frem og tilbake. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kunne regne å skrive er vel ikke noe kriterie for å blogge? Dessverre ser det ut til at det gjelder fansen også, mangel på skrive og regnekunnskapene er påfallende. Fryktelig å settes igang såpass tidlig i svangerskapet, jeg er sjokkert over at det skjer i vår opplyste tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Emilim skrev:

For meg er det et fett om hun er 20 uker på vei eller 39, poenget er at VP sier så mye rart at  det går ikke an å følge med, å forandre meninger om termin, prematur fødsel osv  etter humøret. Kan hun ikke bare holde seg til sannheten, da hadde alt vært mye lettere for henne selv å hun hadde sluppet å hatt så mange som " pratet" om henne, men er vel det hun ønsker 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Emilim skrev:
20 minutter siden, Emilim skrev:

For meg er det et fett om hun er 20 uker på vei eller 39, poenget er at VP sier så mye rart at  det går ikke an å følge med, å forandre meninger om termin, prematur fødsel osv  etter humøret. Kan hun ikke bare holde seg til sannheten, da hadde alt vært mye lettere for henne selv å hun hadde sluppet å hatt så mange som " pratet" om henne, men er vel det hun ønsker 

Det er jeg helt enig med deg i, jeg rister ofte på hodet av mye hun skriver.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Hadde ikke forventet at noen skulle si; sorry jeg tok kanskje feil. Det har jeg enda tilgode å lese i noen av trådene her. 

Det er uansett ikke det viktigste. Jeg syns Camilla er tøff og klarer mye, klart hun sier mye som ikke man finner forklaringer på alltid men hun er høygravid og har masse å tenke på. Av og til må man forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Onbothsides skrev:

Hadde ikke forventet at noen skulle si; sorry jeg tok kanskje feil. Det har jeg enda tilgode å lese i noen av trådene her. 

Det er uansett ikke det viktigste. Jeg syns Camilla er tøff og klarer mye, klart hun sier mye som ikke man finner forklaringer på alltid men hun er høygravid og har masse å tenke på. Av og til må man forstå. 

Beklager men jeg synes ikke hun har så mye å gå gjennom, men det er nok på grunn av mine egne livserfaring, å hun kan kun takke seg selv for dette her,beklager men sånn er det bare

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Onbothsides skrev:

Jeg er også høygravid, med termin 2 dager før C (dvs, 2 dager før en av terminene hennes..) og jeg kan meddele at det er like enkelt å holde seg unna å måtte fortelle skrøner som da jeg ikke var gravid.. Å skylde alle de merkelige blogginnleggene hennes på graviditeten blir bare for dumt. Man er da normal selv om man er gravid, de fleste av oss da..

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Onbothsides skrev:

Beklager men jeg synes ikke hun har så mye å gå gjennom, men det er nok på grunn av mine egne livserfaring, å hun kan kun takke seg selv for dette her,beklager men sånn er det bare, men kan være enig med deg at hun er flink til å stå på, det skal hun ha for

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
5 minutter siden, Pampers skrev:

Jeg er også høygravid, med termin 2 dager før C (dvs, 2 dager før en av terminene hennes..) og jeg kan meddele at det er like enkelt å holde seg unna å måtte fortelle skrøner som da jeg ikke var gravid.. Å skylde alle de merkelige blogginnleggene hennes på graviditeten blir bare for dumt. Man er da normal selv om man er gravid, de fleste av oss da..

Jeg har bare ikke sett noe dokumentasjon for alle skrønene hennes jeg, sier ikke at hun er hellig og feilfri men jeg har ikke sett noe "galt" i den forstand at jeg har reagert. 

Å være gravid i hennes omstendigheter tror jeg er litt anderledes enn de fleste, det er heldigvis ikke mange som blir mamma og har så mange ting rundt som kanskje ldelegger fokuset hennes. Og som man ser, folk tolker mye feil. 

6 minutter siden, Emilim skrev:

Beklager men jeg synes ikke hun har så mye å gå gjennom, men det er nok på grunn av mine egne livserfaring, å hun kan kun takke seg selv for dette her,beklager men sånn er det bare, men kan være enig med deg at hun er flink til å stå på, det skal hun ha for

Jeg syns det, jeg vet hun går gjennom mye for å si det sånn. Og jeg unner ingen slikt. Kanskje det ikke er hennes feil, jeg lar tvilen komme henne tilgode enn så lenge... Flott at du syns hun er flink å stå på da. Hun har klart mer enn jeg orker å prøve å få til på 3 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...