Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri hørt om at noen setter igang fødselen før termin fordi mor har det tøft, jeg mista bror min å veninnen min i mitt svangerskap, så en kan trygt si at jeg hadde det tøft,men det var aldri snakk om å sette igang fødselen før termin. De kunne starte fødselen på termindato men hun hadde det så bra i magen så gikk 5 dager over termin å det er jeg glad for,da kom hun av seg selv

Endret av Emilim
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke ang bloggeren, men jeg tenker sånn at man sikkert kan bli satt igang før termin, hvis barnet ikke har det bra, eller mor sliter psykisk og må ha medisiner. Hvis man sliter fysisk, vil man som regel alltid bli lagt inn, og de vil forsøke å få mor til å føle seg bedre. Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning,  og hadde det absolutt tøft, men var ikke prat om å sette igang før det var absolutt nødvendig uansett. Barnet i magen hadde det fint, så da skal man tåle litt som gravid :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
51 minutter siden, Francis skrev:

25. nå? Jeg har aldri hørt om igangsetting fordi mor ikke har det bra, men det har sikkert skjedd med noen. 

Det har jeg hørt om, om det teller. Ei i termingruppa mi ble satt i gang på dette grunnlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke etterlyst personlige erfaringer, jeg skriver jo at det sikkert har skjedd. 😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bloggen Villapaprika kunne vært en god interiørblogg der bloggeren inviterer inn til litt av sitt dagligliv. Det hadde ikke vært vanskelig å få til med god styring og veiledning av bloggeren. 

Den har dreid til å bli en blogg med ustabilt innhold fullt av selvimotsigelser. Grunntonen er en ekstrem materialisme og kjøpemani.

Noen av oss har latt seg provosere av hvor langt det er mulig å gå i jaget etter å opprettholde en blogginntekt. Andre diskuterer selvimotsigelsene.

Alt dette er basert på fakta i bloggens innhold. Men det modereres bort som spekulasjon og latterliggjøring. Og personangrep.

Jeg ønsker å understreke at det er bloggeren selv som legger grunnlaget ved måten hun skriver, hva hun skriver og ikke minst eksponerer andre. Dette er fakta, det er saklig og kan dokumenteres. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun legger ikke ut negativ kritikk på bloggen mer. Er bare ros og hyllest som vises. Venter på når KG skulle frem i VG for hvor mye hets som bloggere fikk. Sa hun ikke 4-5 jobbet med saken?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på denne bloggen, så får jeg denne i tankene :

" opp og ned, og tjo og hei, humøret mitt det endrer seg.... " (gjerne i Nøtteliten melodi) 

Kort sagt. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kvinne31 skrev:

Når jeg tenker på denne bloggen, så får jeg denne i tankene :

" opp og ned, og tjo og hei, humøret mitt det endrer seg.... " (gjerne i Nøtteliten melodi) 

Kort sagt. 

Tror det kalles hormoner fordi C er gravid? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Sialove skrev:

Jeg er gravid selv og, men vet likevel hvor grensen går ift hva jeg bør utlevere på SoMe og ikke. Personlig blogger jeg ikke lenger, men har en ganske stor instagram selv og.. Å være gravid er ingen unnskylding for å helt ukritisk utlevere både seg selv og tredjepersoner. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sialove skrev:

Endret av Lulle_
La ut samme innlegget to ganger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pistasjnøtt

Før og ettbilder av kjøkkenet er lagt ut på bloggen. For det har vi jo iiiiiikke sett før.. 

Sukk, kjedelig når alt går på repeat. 

Jeg er en av de som faktisk har likt å følge henne, og synes hun gjør mye fint i hjemmet sitt, men nå er det bare repriser, og det er lite inspirerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering, spekulasjoner, diskusjon rundt barn, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg stadig lærer noe nytt takket være Cø da. Jeg, som har vært igjen noen svangerskap,  trodde jeg kunne litt om å telle uker osv. Men jeg har tatt feil hele tiden. For 6 dager siden var Cø 36+6. Idag, 39 uker. Ikke rart svangerskapet hennes flyr da! Kjekt å lære noe nytt :) 6 dager etter jeg var 36+6, var jeg 37+5 jeg. Sååå feil. 

Endret av Kvinne31
Skrivefeil
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kvinne31 skrev:

Jeg må si jeg stadig lærer noe nytt takket være Cø da. Jeg, som har vært igjen noen svangerskap,  trodde jeg kunne litt om å telle uker osv. Men jeg har tatt feil hele tiden. For 6 dager siden var Cø 36+6. Idag, 39 uker. Ikke rart svangerskapet hennes flyr da! Kjekt å lære noe nytt :) 6 dager etter jeg var 36+6, var jeg 37+5 jeg. Sååå feil. 

Å hun har ifølge seg selv termin 6 september, det vil da si hun er i uke 38 ca. Blir ikke klok på hun der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Onbothsides
7 minutter siden, Kvinne31 skrev:

Under bilde på insta står det en forklaring. 36+6 er 37 fullgåtte uker. Pluss en uke er 38 uker, da går hun inn i uke 39 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Onbothsides skrev:

Under bilde på insta står det en forklaring. 36+6 er 37 fullgåtte uker. Pluss en uke er 38 uker, da går hun inn i uke 39 😉

Nei, hun gikk i uke 38 ifølge termindato, så noe av det stemmer ikke!!!!!!!!! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Onbothsides skrev:

Nei. 36+6, så pluss 6 dager er 37+5. Snart i uke 38 altså. Ingen sier vel at de er i uke 39 når de er 37+5... Hun som bruker gravidapper og alt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...