Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

57 minutter siden, canacas skrev:

Men Camilla sier selv hun er ansatt av Nettavisen, altså at hun ikke bare mottar honoroar for klikk/reklame og whatnot. Som vanlig ansatt i et firma representerer hun jo, slik mange av oss andre gjør ift våre arbeidsgivere. Om en ansatt hos oss oppfører seg ufint blir det advarsler og eventuelt prosess. 

Nå skal vel ikke denne bloggeren beskyldes for å ha stålkontroll på begrepsforståelse ;)

At hun mottar lønn, er ikke ensbetydende med at hun er ansatt i ordinær forstand. Er man ansatt har man f.eks krav på feriepenger, og det skal trekkes arbeidsgiveravgift på lønnen til bloggerne. Dette tviler jeg meget sterkt på at Nettavisen gjør for alle sine bloggere, det ville vært ekstremt kostbart. (Hvordan skulle man løst feriepenge - issuet, ingen toppbloggere har jo noensinne ferie, sier de.)

Nettavisen velger ut blogger som de ønsker å ha i stallen sin, antagelig basert på lesersegment og antall klikk pr. dag. Disse mottar et honorar mot at Nettavisens annonsører får plass på bloggen deres. I tillegg kan bloggerne inngå egne avtaler/ spons etc. Nå er jo forflytningen av likvide midler en evig kilde til forvirring i dette spesielle tilfellet (ikke spekulasjon, det er et faktum at bloggeren det siste året har offentliggjort motstridende opplysninger om hvor hun er ansatt/ mottar lønn) - men at Nettavisen ansetter bloggere i ordinær forstand, for å produsere innhold på vegne av Nettavisen, er ikke tilfelle. På alle blogger under blogg.no/ Nettavisen står det i kolofonen at innholdet er personlige meningsytringer fra bloggeren. Underforstått, det representerer ikke Nettavisen på noen som helst måte. Det mest vanlige er at bloggeren har et ENK eller et AS, og skatter av honorar/omsetning via dette. Det har ikke denne bloggeren, og da fungerer vel honorarbetalingen på samme måte som når jeg skriver noe for en avis (som ikke er min vanlige jobb) - at f.eks VG trekker fra skatten og betaler meg ut det overskytende. Det jeg har tjent på denne typen arbeid, kommer på ligningen - men jeg er jo ikke ansatt i VG for det, og VG har heller ikke betalt sosiale avgifter for mitt honorar.

Hvordan visse bloggeres adferd GJENSPEILER Nettavisen er et valid aspekt, men Nettavisen er en tvers gjennom kommersiell aktør, og sikter mer mot høy klikkrate enn nobelt innhold. Derfor griper de ikke inn, med mindre annonsøerne gir signaler om at innholdet er for drøyt/ lite troverdig/ for dårlig kvalitet (noe de i svært mange tilfeller burde, etter min mening)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, FruJohansen skrev:

Nå skal vel ikke denne bloggeren beskyldes for å ha stålkontroll på begrepsforståelse ;)

At hun mottar lønn, er ikke ensbetydende med at hun er ansatt i ordinær forstand. Er man ansatt har man f.eks krav på feriepenger, og det skal trekkes arbeidsgiveravgift på lønnen til bloggerne. Dette tviler jeg meget sterkt på at Nettavisen gjør for alle sine bloggere, det ville vært ekstremt kostbart. (Hvordan skulle man løst feriepenge - issuet, ingen toppbloggere har jo noensinne ferie, sier de.)

Nettavisen velger ut blogger som de ønsker å ha i stallen sin, antagelig basert på lesersegment og antall klikk pr. dag. Disse mottar et honorar mot at Nettavisens annonsører får plass på bloggen deres. I tillegg kan bloggerne inngå egne avtaler/ spons etc. Nå er jo forflytningen av likvide midler en evig kilde til forvirring i dette spesielle tilfellet (ikke spekulasjon, det er et faktum at bloggeren det siste året har offentliggjort motstridende opplysninger om hvor hun er ansatt/ mottar lønn) - men at Nettavisen ansetter bloggere i ordinær forstand, for å produsere innhold på vegne av Nettavisen, er ikke tilfelle. På alle blogger under blogg.no/ Nettavisen står det i kolofonen at innholdet er personlige meningsytringer fra bloggeren. Underforstått, det representerer ikke Nettavisen på noen som helst måte. Det mest vanlige er at bloggeren har et ENK eller et AS, og skatter av honorar/omsetning via dette. Det har ikke denne bloggeren, og da fungerer vel honorarbetalingen på samme måte som når jeg skriver noe for en avis (som ikke er min vanlige jobb) - at f.eks VG trekker fra skatten og betaler meg ut det overskytende. Det jeg har tjent på denne typen arbeid, kommer på ligningen - men jeg er jo ikke ansatt i VG for det, og VG har heller ikke betalt sosiale avgifter for mitt honorar.

Hvordan visse bloggeres adferd GJENSPEILER Nettavisen er et valid aspekt, men Nettavisen er en tvers gjennom kommersiell aktør, og sikter mer mot høy klikkrate enn nobelt innhold. Derfor griper de ikke inn, med mindre annonsøerne gir signaler om at innholdet er for drøyt/ lite troverdig/ for dårlig kvalitet (noe de i svært mange tilfeller burde, etter min mening)

Kjempebra innlegg og poenger! En kan stille seg spørsmål om hva slags image og renommé annonsørene til de ulike toppbloggerne ønsker å ha? Mange av de opplever tydeligvis at det viktigere å sponse useriøse bloggere enn å ta sitt moralske og etiske ansvar overfor en gruppe mennesker som blir påvirket og ikke i riktig retning (!). Flere av toppbloggerne har utført ulike kosmetiske operasjoner inkludert VP, det  går i Restylane og selftan (oransje farge), diverse lettkledde bilder hvor det er tydelig at noen ikke har lest seg opp på vær varsom plakaten og diverse andre retningslinjer. 

Endret av Varma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Varma skrev:

Kjempebra innlegg og poenger! En kan stille seg spørsmål om hva slags image og renommé annonsørene til de ulike toppbloggerne ønsker å ha? Mange av de opplever tydeligvis at det viktigere å sponse useriøse bloggere enn å ta sitt moralske og etiske ansvar overfor en gruppe mennesker som blir påvirket og ikke i riktig retning (!). Flere av toppbloggerne har utført ulike kosmetiske operasjoner inkludert VP, det  går i Restylane og selftan (oransje farge), diverse lettkledde bilder hvor det er tydelig at noen ikke har lest seg opp på vær varsom plakaten og diverse andre retningslinjer. 

Takk! :)

For øvrig: her tror jeg rett og slett det dreier seg om dårlig research. De største aktørene henvender seg til Nettavisen direkte, og Nettavisen, som en del av sin avtale med bloggerne, formidler annonseringen videre ut over på sine blogger. Jeg tror ikke f.eks Ikea, som for øyeblikket har toppbanner på VP sin blogg, går inn på hver enkelt blogger for å sjekke hva de står for. De betaler Nettavisen for å promoteres til flest mulig. (Her slår det antagelig også inn en del google adwords, cookies og randomness ift hva som vises hvor, og for hvem, men det er en annen diskusjon)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, OppNedPåAlt skrev:

Morsomt å se hvor forskjellige stiler man kan ha i et hus. Camilla med overfylt stue med møbler, overfylt sofa med puter, overfylt skjenk med lysestaker og dill, mens Anna har det så sterilt og tomt at man skulle trodd det var en avdeling på et sykehus.

Nå fikk jeg en ide til et nytt reality! Camilla og Anna skal renovere og innrede en bolig. Som team. :fnise: 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag måste bara fråga, eftersom jag själv inte har barn, men hur går man från "fara för prematur födsel" tills att barnet "trivs lite för bra i mammans mage"? 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FruJohansen skrev:

Takk! :)

For øvrig: her tror jeg rett og slett det dreier seg om dårlig research. De største aktørene henvender seg til Nettavisen direkte, og Nettavisen, som en del av sin avtale med bloggerne, formidler annonseringen videre ut over på sine blogger. Jeg tror ikke f.eks Ikea, som for øyeblikket har toppbanner på VP sin blogg, går inn på hver enkelt blogger for å sjekke hva de står for. De betaler Nettavisen for å promoteres til flest mulig. (Her slår det antagelig også inn en del google adwords, cookies og randomness ift hva som vises hvor, og for hvem, men det er en annen diskusjon)

Hos meg er det ikke ikea men en sportsbutikk jeg nylig googlet som har toppbanneret, så akkurat det er nok styrt av cookies :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kvinne31 skrev:

Da er det dårlig sykehus.  Det skjer ikke på Sykehuset Cø hører til, det vet jeg. Har selv hatt flere svangerskap der, og uansett hvordan babyene har variert i størrelse flytter de ikke termin. 

Det vet jeg også, da jeg selv var på flere vekstestimeringer med min unge på akkurat samme sykehus. I uke 34 målte de at dette kom til å bli en liten baby på ca 3000 gram til termin. Men det var så klart ikke snakk om å endre termin av den grunn. Termin regnes ut i fra første dag i siste mens og dobbeltsjekkes/nysettes innenfor rimelighetens grenser på ordinær ultralyd. 

Og å sette noen seks dager tilbake? Eh. Ja. Nei. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at så lenge vi lærer på sykepleien at vekstestimeringer kan ha feilmargin på minst 10% +/-, så håper jeg ultralydleger også lærer det, og da videre ikke setter ny termin ut i fra disse målingene. De er ikke til for å endre termin, men for å fange opp de "ekstreme" tilfellene, slik at de kan behandles.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar hun alle bildene stående og ikke liggende? Jeg får helt klaus av å se på det. Det er jo umulig å få med et helt rom på den måten. Her har hun noe å lære av CBE :P 

Endret av penny_
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor dele ALT?
Bare dager etter at hun skulle "legge lokk" over seg og magen.
Hvorfor ikke holde seg til innlegg om interiør og dagligdagse ting? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til å kalle seg "Norges største interiørblogg" er det mye "annet" og lite (nytt) interiør om dagen.

Med denne tittelen burde hun også klare å kjøpe møbler i passe størrelse, og ikke fylle opp taket med lamper osv...
Jeg bryr meg NULL om hvordan andre velger å innrede hjemmet sitt, men "andre" kaller seg ikke "Norges største interiørblogg".

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetronellaPetrine
Den 16. august 2016 at 7.17, Kvinne31 skrev:

Forhenværende interiørblogg,  nå mammablogger /hverdagsblogger. Min mening. 

@Kvinne31 For ikke å glemme DRAMAblogger. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, avsporinger, diskusjon rundt barn og tredjepart og svar til dette.

Kragebein, mod

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Nå følger jeg henne stortsett bare på Instagram, stuekroken hennes ser jo veldig hyggelig ut der. Lampene ser og passelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Pistasjnøtt
Den 16.8.2016 at 16.15, Rubella skrev:

Men er det slik at man kan "kastes" tilbake ei uke mtp termin? Og på hvilket grunnlag?

Sense, this makes none 

Hun mente først at hun var blitt "kastet" tilbake 1 uke, fordi babyen var liten av vekst og sykhuset mente hun ikke kunne være så langt på vei som de først sa. Dette var kanskje 2 uker siden.
Nå skriver hun at babyen er over 3 kg, og er akkurat så stor som den skal være.
Da bør hun vel bli "kastet" frem igjen?:fnise:

I don't get it...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Rosalie skrev:

Nå fikk jeg en ide til et nytt reality! Camilla og Anna skal renovere og innrede en bolig. Som team. :fnise: 

Lurer på hvordan det hadde gått :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er rar, men er det virkelig noen som kjøper brukte, avsagde spisestuestoler, til kun 1000 kr avslag per stol?! Er vel noen av fanklubben som kjøper da. Ikke verdt mer enn 1500 per, syns nå jeg. .  Men, min mening. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Kvinne31 skrev:

Mulig jeg er rar, men er det virkelig noen som kjøper brukte, avsagde spisestuestoler, til kun 1000 kr avslag per stol?! Er vel noen av fanklubben som kjøper da. Ikke verdt mer enn 1500 per, syns nå jeg. .  Men, min mening. 

Skal hun selge de allerede? 😜

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...