Gjest Joppe Skrevet 15. august 2016 #5381 Del Skrevet 15. august 2016 Det er jo for galt at hun ikke har sin egen tråd.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 15. august 2016 #5382 Del Skrevet 15. august 2016 Blir ikke særlig mye klikk uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 15. august 2016 #5383 Del Skrevet 15. august 2016 Bloggen hennes trenger ihvertfall en tråd. Der er det for mye som skurrer til at det bør stå ukommentert. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthe75 Skrevet 15. august 2016 #5384 Del Skrevet 15. august 2016 Eeeegentlig, så hadde det vært spennende å sett hvordan det gikk med bloggen hennes UTEN en egen tråd her inne.... 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 16. august 2016 #5385 Del Skrevet 16. august 2016 I det siste blogginnlegget skriver hun igjen at termin ble "kastet tilbake" 6 dager. Hva mener hun med dette ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 16. august 2016 #5386 Del Skrevet 16. august 2016 Hvilken type blogger er hun? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eksiltronder Skrevet 16. august 2016 #5387 Del Skrevet 16. august 2016 2 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Hvilken type blogger er hun? Det er kvinnen bak Villa Paprika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne31 Skrevet 16. august 2016 #5388 Del Skrevet 16. august 2016 Forhenværende interiørblogg, nå mammablogger /hverdagsblogger. Min mening. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 16. august 2016 #5389 Del Skrevet 16. august 2016 Det er nå iallefall betryggende å se at tripp trapp stolen til babyen som ikke født engang er er på plass i den allrede overfylte stua. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne31 Skrevet 16. august 2016 #5390 Del Skrevet 16. august 2016 Alle velger hvordan de vil ha det selv, men jeg kjenner jeg får støvallergi bare av å se på bildene. Alle de putene, overfylte rom. Kan jo ikke gjøre annet enn å tørke støv, banke puter og støvsuge? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihelle Skrevet 16. august 2016 #5391 Del Skrevet 16. august 2016 1 time siden, Minipilla skrev: Altså.. Kan noen forklare meg hva hun mener med uttrykket "drypp for drypp har jeg blitt fyrt opp" ?? Det gir jo ingen mening. For en som lever av å skrive og formidle burde det formuleres litt bedre. Skrivefeil og meningsløse setninger gjør at jeg mister mye av interessen ihvertfall. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihelle Skrevet 16. august 2016 #5392 Del Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, Marihelle skrev: Altså.. Kan noen forklare meg hva hun mener med uttrykket "drypp for drypp har jeg blitt fyrt opp" ?? Det gir jo ingen mening. For en som lever av å skrive og formidle burde det formuleres litt bedre. Skrivefeil og meningsløse setninger gjør at jeg mister mye av interessen ihvertfall. Beklager Minipilla, mente ikke å sitere deg i svaret mitt. Er ganske ny her og skulle bare svare i tråden :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 16. august 2016 #5393 Del Skrevet 16. august 2016 4 timer siden, eksiltronder skrev: Det er kvinnen bak Villa Paprika Aaah Var innom den bloggen for noen mnd siden så tror jeg melder pass på den. Sikkert en kjempeflott dame, men bloggen var ikke helt for meg :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 16. august 2016 #5394 Del Skrevet 16. august 2016 7 timer siden, Rubella skrev: I det siste blogginnlegget skriver hun igjen at termin ble "kastet tilbake" 6 dager. Hva mener hun med dette ? Det er et mysterie det nok ikke finnes noe svar på. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tov Skrevet 16. august 2016 #5395 Del Skrevet 16. august 2016 Jeg skjønner bare ikke de taklampene i stuen hennes. 3 like lamper som bare henger helt tilfeldig og i ulik høyde. En over spisebordet hadde vel vært mer enn nok? Event en over salongbordet, men da burde hun hatt en mindre en. Bildene over sofaen er sikkert fine, men det hadde holdt i massevis med et. Om hun er redd for ordet minimalisme, så trenger hun ikke frykte - det er laaaangt unna. Men litt luft hadde gjort seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 16. august 2016 #5396 Del Skrevet 16. august 2016 Jeg vet, etter flere svangerskap selv, at man blir rar og hormonell når man er gravid. Men hun er så innmari her-og-nå. I det ene øyeblikket er det kriiise og ikke måte på hvor ille alt er, og så er det "jeg er faktisk LYKKELIG" i neste avsnitt. Og "lykken" kommer så fort noe nytt materielt er på plass. Det handler aldri om å finne roen og de gode følelsene i seg selv, det handler aldri om å lande i seg selv. Det handler alltid om gaver, nye innkjøp, nye babyting, duftlys, blomster eller hva det nå er. For all del, jeg kan også glede meg over materielle ting, men de gjør meg ikke intenst lykkelig eller noe sånt - med mindre de har en funksjon (eks ny(ere) bil etter å ha hatt et gammelt, upålitelig vrak). Hadde dette vært en ren interiørblogg hadde jeg nok ikke reagert på det, men hun putter jo inn masse privat også, og det kommer betroelser og personlig informasjon i hytt og vær. Det virker som om det er dagshumøret som styrer i VP. Det gjelder liksom å formidle det som akkurat-her-og-nå befinner seg i tankene hennes. Hun skriver - og publiserer. Det finnes ingenting som går igjennom noe filter, ingenting som legges bort til følelsesstormen har lagt seg for så å vurderes på nytt.. alt er her-og-nå, akkurat som når man er barn/ungdom og kanskje ung voksen. Det er ikke det samme som impulsivitet heller, selv om impulskontrollen hennes sikkert kunne vært bedre. Det er mangel på modenhet, rett og slett, sånn jeg ser det. Det finnes nemlig ikke noen automatikk i det at man ved å føde barn blir moden. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 16. august 2016 #5397 Del Skrevet 16. august 2016 Ut i fra bildene hun legger ut så ser jeg ikke på hjemmet hennes som funksjonelt i det hele tatt. Bare stua hennes ser jeg for meg at folk må smyge seg rundt bordet og den skjenken som er for lang for benken, ikke nok benplass, for mye puter til at det blit behagelig, og må antagelig bøye seg under disse gedigne lampene, det er veldig lite "luft" og rommet virker veldig komprimert og mindre enn det er. Renhold i det huset må være jævlig, stofflamper er sikkert flott for de som liker det, men de samler jo støv, det samme med teppegulv, 13-14 puter i sofaen i tillegg til pledd som ligger slengt, å støvsuge må ta en evighet. Bare å tørke av benken på kjøkkenet hvor det står masse pynt på benken ser ut som et lite mareritt. Jeg kan ta feil her og jeg trekker tilbake hvis det er, men på et bilde så det ut som at noen klær hang framme på et stativ på et barnerom, klær og tekstiler er støvbomber, kleskap er ikke bare for å gjemme unna, men det skjærmer jo klærne så de ikke lagrer støv og skitt. Jeg har 3 puter i sofaen og et pledd brettet sammen, disse må jeg jo ut og riste og lufte for støv med jevne mellomrom. For meg virker det som at alt hun eier og har skal stå framme så hun kan vise det fram konstant, enda mer som samler støv. De som vil får lov å ha den stilen, men når man har en offentlig blogg så må man og tåle at folk snakker om bloggen. Det er ut som et endeløst rot. Sammen med to unger i en veldig aktiv alder og snart en baby virker det som en veldig lite gjennomtenkt løsning. Nå virker det som at jeg har støv på hjernen og jeg har ikke det mer enn andre folk, men støv er ikke helsebringende! Hvor mye husarbeid orker man som nybakt mor, hvor mye kan man forvente at andre stiller opp og hvor mye kan man forvente at storesøsknene skal gjøre? Og sist, hvorfor lage seg så mye jobb? 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 16. august 2016 #5398 Del Skrevet 16. august 2016 5 timer siden, neiognei skrev: Det er et mysterie det nok ikke finnes noe svar på. Men er det slik at man kan "kastes" tilbake ei uke mtp termin? Og på hvilket grunnlag? Sense, this makes none 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abrahima Skrevet 16. august 2016 #5399 Del Skrevet 16. august 2016 2 minutter siden, Rubella skrev: Men er det slik at man kan "kastes" tilbake ei uke mtp termin? Og på hvilket grunnlag? Sense, this makes none Nei. Man kan ikke flytte på terminen så sent i svangerskapet. Det er en grunn til at ordinær ultralyd er i uke 17-20, nettopp fordi alle foster på dette tidspunkt er ca like store. Jo nærmere termin man kommer, jo større vil også de individuelle forskjellene være. Normalvekt til termin er mellom 2,5-4,8 kg, og mellom 47 og 54 cm. I tilegg blir mange født mindre (dysmatur) og mange større. Hodemålene kan variere fra 32 cm til 40 cm innenfor normalen. Så.. Det at de liksom har satt henne tilbake så sent er blank løgn. Gestational alder blir ikke endret så sent.. Ferdig snakka. Punktum. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 16. august 2016 #5400 Del Skrevet 16. august 2016 (endret) 6 minutter siden, Abrahima skrev: Nei. Man kan ikke flytte på terminen så sent i svangerskapet. Det er en grunn til at ordinær ultralyd er i uke 17-20, nettopp fordi alle foster på dette tidspunkt er ca like store. Jo nærmere termin man kommer, jo større vil også de individuelle forskjellene være. Normalvekt til termin er mellom 2,5-4,8 kg, og mellom 47 og 54 cm. I tilegg blir mange født mindre (dysmatur) og mange større. Hodemålene kan variere fra 32 cm til 40 cm innenfor normalen. Så.. Det at de liksom har satt henne tilbake så sent er blank løgn. Gestational alder blir ikke endret så sent.. Ferdig snakka. Punktum. Men hvorfor i helsike skriver hun det hele tiden på bloggen, da? Hva får hun ut av å lyve om noe så banalt? Altså, hva er motivet hennes? Blir ikke klok på den dama der, altså. Endret 16. august 2016 av Rubella 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg