Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Marthe75 skrev:

Om hun vil skrive støttekommentarer til seg selv, så har hun nok lært av andre hvordan det må gjøres. Med den gode inntekten sin kan hun sikkert ha en egen pc for sånt, og låne nett av andre, bare for å virkelig skjule spor. (Jeg er totalt datafjern, så det var det beste jeg kom på😬). 

Men det hun har gjort nå, ved å legge sammen innlegg og kommentarer, er å male seg inn i et hjørne, som nå er så lite at det snart er for lite for lille henne og Lila. 

Jeg ser i en nav kommentar at hun skriver "jeg mottar ikke sosial stønader". Jeg ville nok formulert meg annerledes om jeg kun mottok barnetrygd fra Nav. 

Når jeg leser noen av de forsvars kommentarene hun får, så hadde jeg blitt så flau om jeg var paprika🙈 Det virker som om de er skrevne av fan jenter på 14, som tror de får venninnestatus om de forsvarer henne med nebb og klør. Hadde jeg hatt et valg, ville jeg aldri publisert sånt. 

Jeg så også i en kommentar at hun hadde skrevet en fargekode med full av spørsmålstegn. Jeg tolker det som om hun var usikker på både kode og produsent. Hvor greit er det, om hun er sponset av Butinox? Hadde jeg vært sponsor ville jeg blitt irritert over noe sånt😡

Hun har skrevet ett sted tidligere at hun legger til emoijis, men at de vises som spørsmålstegn. Da hadde jeg heller lagt til en vanlig smiley :-) for de spørsmålstegnene ser innmari malplassert ut. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest asdas123

Det siste innlegget er bare helt sinnsykt. Faktisk så sinnsykt at jeg ikke klarer å kommentere det annet enn å flåse. Fetteren min kan såvidt norsk og kunne skrevet noe mer sammenhengende. 

Den satt?

Endret av Pavilion
sitat fjernet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for hennes del eller mest for barna og andre involverte at hun virkelig holder det hun lover og slutter å publisere slike kommentarer. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kronellermynt skrev:

Det siste innlegget er bare helt sinnsykt. Faktisk så sinnsykt at jeg ikke klarer å kommentere det annet enn å flåse. Fetteren min kan såvidt norsk og kunne skrevet noe mer sammenhengende. 

Den satt?

Det er fredagskveld, men vi kan jo ikke unnskylde henne med at hun er på en rødvinssnurr heller!! :sprettoy:

Snurr uten rødvin der i gården! 

Endret av Pavilion
sitat fjernet
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asdas123
1 minutt siden, Francis skrev:

Håper for hennes del eller mest for barna og andre involverte at hun virkelig holder det hun lover og slutter å publisere slike kommentarer. 

Ja,  dette har hun vel skrevet før også, så tar vel noen dager før det går i det samme igjen - alt utenom interiør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Det kom jo en advarsel fra eksens camp under forrige innlegg der de ba henne ' vennligst gi seg nå', så hun begynner kanskje å forstå alvoret i det hun driver med. 

Dessuten ser jeg at mange mener at enkelte kommentarer under andre navn i kommentarfeltet later til å være skrevet av henne, så da er det vel greit å igjen skylde på andre for valg hun selv har tatt og roe ned.

Hun trekker nettmobbing-kortet igjen, og skriver så metaforisk om hvordan noen tørker seg i stumpen og gnir det utover. Dessverre er det akkurat dette mange reagerer på at nettopp hun gjør, og det er akkurat dette eksen vil hun skal slutte med.

(Fra "Ting faller på plass- endelig"

https://imgur.com/M1d5cBt 

Endret av TallulahBGood
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Og: Se frem til mange innlegg og bilder av tredjeparter i dagene fremover. Det skjer nemlig hver gang etter en slik s***storm, for hvem kan vel kritisere noen da?! 👍

Endret av TallulahBGood
endret litt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innlegget hennes var jo egentlig helt greit. Det viser at hun leser her inne, har tatt til seg kritikken og gjør noe med det. 

Nå gjenstår det og se hvor lenge det varer. 

Og så blir det spennende å se hva det gjør for lesertallene hennes, om bloggen hennes faktisk MÅ ha dramafaktoren for å gi den inntekten hun vil ha. 

Fliseveggen ble veldig fin👍

Endret av Marthe75
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lulu88 - som jeg skulle sagt det selv!

Det fikk meg til å tenke på en artikkel jeg leste nylig; Journalist Oda Rygh forfattet og publiserte en artikkel i Minerva om (den tvilsomme) merkevaren Caroline Berg Eriksen, aka Fotballfrue. Den kunne vært skrevet til/om en rekke bloggere med en heller tvilsom strategi i dette landet. Felles for de alle er at de selger livet sitt og sjel si for klikk - for alt det er verdt og koste hva det koste vil. Men kritikk, det vil bloggeren ikke vite av!

Her kommer "millionforetaket" til Paprikaen på banen. Selvmotsigelser, uthenging av tredjeparter i kommentarfelt, slurvete oppussing og phitoshopping, selvmotsigelse på selvmotsigelse (truende prematur fødsel vs joggetur og oppussing), konkurs av paprika-butikk som kom som en overraskelse, med ny paprika-butikk klar dagen etter som styrer rett mot ny konkurs med tidenes ansvarsfraskrivelse fra paprikaen, begge AS med en tvilsom forretningsmoral. Ikke minst publisering av intime og personlige detaljer om alt fra utroskap til graviditet og familieliv som de fleste holder innaskjærs, men ikke her... Alt i full offentlighet og godt dokumentert på det store Internettet...

Rygh skriver at "Problemet [...] er konteksten dette opptrer i som er det mest problematiske. Konteksten er millionforetaket [...]. Og her, i virksomheten, er det mye som er verdt å kritisere. Selv for ikke-kvinner.

Denne businessen må det gå an å kritisere uten å bli beskyldt for å drive personhets, selv om personen det gjelder også er blitt mor.

Disse innvendingene oppfattes gjerne som kritikk av personen C. Selv om det altså er aspekter ved virksomheten til [...] og virkningene av den som er problematisert. Hun er en forretningskvinne. Self-made. [...] Å mene at kritikk av forretningen er kritikk av kvinnen er nærmest umyndiggjørende.

Det hele minner veldig om en del av selgerne av slangeolje der ute i alternativland. Når de selger sølvvann eller detoxkurer eller algepulver er de vitenskapelige og business og det er bra for magen og virker på et kvantenivå. Når folk påpeker at vitenskap ikke funker helt sånn som de sier, og kanskje at det er uetisk å si at vaksiner er farlig, er de ikke lenger selgere av et produkt. De er forfulgte på grunnlag av sin tro. De er personlig hetset.

Det er kanskje nød til å bli slik når man blander forretning og privatliv."

AMEN!

Og artikkelen til Oda Rygh kan dere les her; https://www.minervanett.no/fotballfrue-en-tvilsom-merkevare/

Sitat er fjernet

- pavilion, mod

Endret av Pavilion
Endret en skrivefeil.
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Decoblue skrev:
@lulu88 - som jeg skulle sagt det selv!

Det fikk meg til å tenke på en artikkel jeg leste nylig; Journalist Oda Rygh forfattet og publiserte en artikkel i Minerva om (den tvilsomme) merkevaren Caroline Berg Eriksen, aka Fotballfrue. Den kunne vært skrevet til/om en rekke bloggere med en heller tvilsom strategi i dette landet. Felles for de alle er at de selger livet sitt og sjel si for klikk - for alt det er verdt og koste hva det koste vil. Men kritikk, det vil bloggeren ikke vite av!

Her kommer "millionforetaket" til Paprikaen på banen. Selvmotsigelser, uthenging av tredjeparter i kommentarfelt, slurvete oppussing og phitoshopping, selvmotsigelse på selvmotsigelse (truende prematur fødsel vs joggetur og oppussing), konkurs av paprika-butikk som kom som en overraskelse, med ny paprika-butikk klar dagen etter som styrer rett mot ny konkurs med tidenes ansvarsfraskrivelse fra paprikaen, begge AS med en tvilsom forretningsmoral. Ikke minst publisering av intime og personlige detaljer om alt fra utroskap til graviditet og familieliv som de fleste holder innaskjærs, men ikke her... Alt i full offentlighet og godt dokumentert på det store Internettet...

Rygh skriver at "Problemet [...] er konteksten dette opptrer i som er det mest problematiske. Konteksten er millionforetaket [...]. Og her, i virksomheten, er det mye som er verdt å kritisere. Selv for ikke-kvinner.

Denne businessen må det gå an å kritisere uten å bli beskyldt for å drive personhets, selv om personen det gjelder også er blitt mor.

Disse innvendingene oppfattes gjerne som kritikk av personen C. Selv om det altså er aspekter ved virksomheten til [...] og virkningene av den som er problematisert. Hun er en forretningskvinne. Self-made. [...] Å mene at kritikk av forretningen er kritikk av kvinnen er nærmest umyndiggjørende.

Det hele minner veldig om en del av selgerne av slangeolje der ute i alternativland. Når de selger sølvvann eller detoxkurer eller algepulver er de vitenskapelige og business og det er bra for magen og virker på et kvantenivå. Når folk påpeker at vitenskap ikke funker helt sånn som de sier, og kanskje at det er uetisk å si at vaksiner er farlig, er de ikke lenger selgere av et produkt. De er forfulgte på grunnlag av sin tro. De er personlig hetset.

Det er kanskje nød til å bli slik når man blander forretning og privatliv."

AMEN!

Og artikkelen til Oda Rygh kan dere les her; https://www.minervanett.no/fotballfrue-en-tvilsom-merkevare/

Bra innlegg! For dette må man virkelig ikke glemme, hun tjener penger på dette, å utlevere eksen er business, å få folk til å gå bananas i kommentarfeltet omsettes direkte til klingende mynt. Det hadde vært svært enkelt å unngå kritikken, hadde hun holdt seg til det bloggen skulle handlet om, nemlig interiør, så hadde det heller ikke vært noe å ta personlig. 

Desverre er det ikke der pengene ligger. Interiør får rett og slett ikke inn nok klikk. Kritikken har jo også generert nye innlegg i seg selv som også får mange klikk og kommentarer. Man kan jo spørre seg om hvor høyt hun hadde ligget på lista om alle årets skandaler ikke hadde skjedd (og blitt skrevet om). 

Folk flest driter i forholdene til hvermannsen, men om man får servert en offentlig skittentøysvask kan man strengt tatt ikke unngå det, og når det blir kommersialisert så er det direkte drøyt. 

De fleste fordømmer foreldre i USA som tar på ungene kostymer og sminke og paraderer dem nedover en scene, for å tjene penger på dem. På blogger blir barn utnyttet i enda større skala, for ett større publikum, og de trenger ikke en gang å være født før foreldrene tjener penger på dem (generelt ikke bare VP). 

Strengt tatt hadde hun ikke engang trengt å dele at hun var gravid i det hele tatt. En interiørblogg klarer seg fint uten bilder av innehaveren, eller mennesker generelt. 

Endret av Pavilion
sitat fjernet
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, TallulahBGood skrev:

Takk! Jeg anklaget henne ikke for å ha skrevet kommentaren, forresten, men jeg kan nevne at jeg tror det er slik at man kan se på kildekoden (?) for å se hvem den er skrevet av, men om bloggereier logger av som admin og deretter skriver under et annet navn, så vil det ikke vises.

Hjelp @Asti ! 😺

Nei, det vet jeg. Men tenker at om CBE og LKE ikke tenkte så langt, hva er sannsynligheten for at CØ gjør det? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er for snill og for god til å la seg provosere og bli svarteper <3<3 og sender alle en god klem <3<3

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holdt lenge, det er allerede kommentarer på siste innlegg som er negative til oss fjortisser på KG. Men hun mente nok bare at negative kommentarer til seg selv ikke lenger skal slippe gjennom. Dette er forskjellig, hvordan igjen? :huh:

Misunnelseskortet ✔️

Endret av Vipser
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Jørild skrev:

Har hun takess med stukkatur over lampa?

Ja, men hun har skrevet at hun skal sparke skjøtene for å få slett tak etterpå. 

Det er bare det at å gjøre den jobben med stua fult av møbler, er ikke lett, -samt at det ikke blir fint bare med å sparkle. Man må legge nye plater over, for å få bort skjøtene. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
13 minutter siden, Smugleseren skrev:

Ja, men hun har skrevet at hun skal sparke skjøtene for å få slett tak etterpå. 

Det er bare det at å gjøre den jobben med stua fult av møbler, er ikke lett, -samt at det ikke blir fint bare med å sparkle. Man må legge nye plater over, for å få bort skjøtene. 

Så da er photoshop mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...