Gjest Cement Skrevet 13. juli 2016 #4481 Del Skrevet 13. juli 2016 Jeg leser ikke VP, men har inntrykk av at kommentarfelt og blogginnlegg er gjenstand for forholdvis omfattende redigering fra bloggerens side. Å ta skjermdump er med andre ord ikke så veldig sykt, det ville vært verre om det var fritt fram med å slenge rundt seg med udokumenterte påstander. Modereringen her inne er forøvrig såpass streng at innlegg med udokumenterte påstander lett regnes som spekulasjon og blir slettet. På samme måte som brukerdebatter blir slettet, men det vet jo de aller fleste, enten brukernavnene er nye eller gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 13. juli 2016 #4482 Del Skrevet 13. juli 2016 2 timer siden, canacas skrev: Hun har tydd til sykehus før når det har stormet også. Desverre kan hennes raseri bli til stress for det ufødte barnet. Jeg står for det jeg har skrevet her før, hun kan ikke denne jobben. Hvor står det at hun er på sykehus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 13. juli 2016 #4483 Del Skrevet 13. juli 2016 1 minutt siden, Valetta skrev: Hvor står det at hun er på sykehus? Det ble lagt ut et bilde av henne fra IG i går. Da var hun på sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 13. juli 2016 #4484 Del Skrevet 13. juli 2016 Ah...Da er det vel KG som får skylden for denne innleggelsen. Hvis hun er innlagt da. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 13. juli 2016 #4485 Del Skrevet 13. juli 2016 2 minutter siden, Valetta skrev: Ah...Da er det vel KG som får skylden for denne innleggelsen. Hvis hun er innlagt da. Sannsynligvis. Det ble snakk om penger, og da kommer vreden frem. Dersom man er høygravid har man selv ansvar for å ta sine forhåndsregler med tanke på stress. Å skylde på andre blir for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. juli 2016 #4486 Del Skrevet 13. juli 2016 Herre jemini; det er en offentlig blogg, beskrevet som overfladisk dagbok av bloggeren, en fiksjon, ikke sannhet og virkelighet. Klart det blir diskusjon når bloggeren insisterer på at all fiksjonen hun legger ut ikke kan kritiseres og kommenteres. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 13. juli 2016 #4487 Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) @Sjørosa: Oi, du burde heller lese i VPs sosiale kanaler for å finne hvem som skriver åpenlyst negativt om en person for å bli sjokkert. Står det slikt her inne, rapporterer du det slik vi andre gjør. Eventuelt peker du direkte til hvilke innlegg påstandene dine gjelder. Tilføyer at tredjeparter som utleveres på VPs sosiale kanaler ikke har mulighet til å rapportere skribentene slik som vi kan her på forumet, der moderator fjerner regelbrudd. De sosiale kanalene til VP er underlagt bloggeren selv, også redaktør- og modereringsansvaret. Der fins det ingen nedfelte retningslinjer leserne må følge. Endret 13. juli 2016 av Cornucopia Tilføyd siste avsnitt, fjernet sitering. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 13. juli 2016 #4488 Del Skrevet 13. juli 2016 @Heike72: Temaet er Bloggen Villa Paprika, ikke personen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TankefullPåMandag Skrevet 13. juli 2016 #4489 Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) Et øyeblikk siden, Cornucopia skrev: @Heike72: Temaet er Bloggen Villa Paprika, ikke personen. VELDIG mye person, og ekstremt lite blogg fortiden.. Eller er IG blogg mener dere? Endret 13. juli 2016 av TankefullPåMandag 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 13. juli 2016 #4490 Del Skrevet 13. juli 2016 1 minutt siden, TankefullPåMandag skrev: VELDIG mye person, og ekstremt lite blogg fortiden.. Eller er IG blogg mener dere? Hun deler sitt private liv i bloggen, det har hun valgt selv. Jeg følger henne ikke på IG btw. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 13. juli 2016 #4491 Del Skrevet 13. juli 2016 1 minutt siden, TankefullPåMandag skrev: VELDIG mye person, og ekstremt lite blogg fortiden.. Eller er IG blogg mener dere? Så lenge IG'n heter Villapaprikablogg så sier vel det seg selv. Hun har en privat IG også, som ikke blir diskutert her så vidt jeg har sett. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 13. juli 2016 #4492 Del Skrevet 13. juli 2016 1 minutt siden, TankefullPåMandag skrev: VELDIG mye person, og ekstremt lite blogg fortiden.. Eller er IG blogg mener dere? Kan du dokumentere påstanden din? Eventuellt rapportere de innleggene som ikke følger forumets retningslinjer, slik vi andre gjør - istedet for å diskutere brukerne i tråden? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TankefullPåMandag Skrevet 13. juli 2016 #4493 Del Skrevet 13. juli 2016 1 minutt siden, Veslefrikk skrev: Så lenge IG'n heter Villapaprikablogg så sier vel det seg selv. Hun har en privat IG også, som ikke blir diskutert her så vidt jeg har sett. Okei. Nei, den private blir ikke diskutert, det stemmer. Hvis IG også regnes som grunnlag, trekker jeg tilbake påstanden om vel mye personinteresse. For det er mye person på IG. For hennes del, skulle jeg ønske hun tok litt time out, og fikk i det minste trukket pusten. Forstår jo at det er jobben hennes, og dette hun lever av, men trekk nå pusten i hvertfall Cornucopia: Ja, skal bruke innrapporteringsknappen neste gang. Takk for påminnelse (Fikk ikke til å tagge deg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 13. juli 2016 #4494 Del Skrevet 13. juli 2016 Flott @TankefullPåMandag Rapporterer vi, får moddene vanligvis til å rydde regelbrudd i trådene litt kjappere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 13. juli 2016 #4495 Del Skrevet 13. juli 2016 Ikke bit på da folkens! Halve poenget for disse nye brukerne her er jo å lage så mye brukerdebatt og bråk at tråden stenges. La de holde på med brukerdebatten alene. Jeg tenker at ting nok var litt annerledes når VP ble til VP. Da var stilen hun har litt mer moderne og in, blogging i seg selv var noe relativt nytt, og det var ikke så mange om beinet. Da gjorde det liksom ikke så mye å være en hvermannsen uten noe utdannning men bare med en interesse for sjangeren man blogget i. Et kickstart som følge av hennes C/D-kjendisstatus den gangen var sikkert heller ikke noe minus. Nå har hun ikke disse fordelene lengre. Bloggsfæren har også blitt mer profesjonalisert og konkurransen er større. Hun havner dessuten midt i mellom to stoler som en slags mammablogg og en slags interiørblogg, krydret med en god porsjon privat dagbok. Uten den private dagbok-delen faller lesertallet, for det er faktisk drama som holder bloggen i live. Selve oppussingen kunne hun ha melket langt mer, og dratt ut over et halvt års tid for å holde på lesere interessert i interiørdelen av livet hennes, men det er jo ikke så praktisk og gjennomførbart. Andre alternativer ville jo vært å gitt denne stylisthjelpen til andre, og latt enkelte ha rabattert tjeneste fra henne mot at hun fikk vise prosjektet frem steg for steg, og tatt med leserne langt mer inn på visualiseringen og planleggingen fra start til mål. På den måten kunne hun også fått vist frem litt flere ulike stiler, samt holdt utgiftene nede. Problemet er jo da dessverre nå at hennes eget reklameobjekt, hennes nye hus, fremstår som hastverksarbeid der hun reproduserer sin egen stil på nytt. Hvem vil da bruke henne som interiørveileder? Må være de som ønsker en tro kopi da i tilfelle. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 13. juli 2016 #4496 Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) Ved nærmere ettertanke dropper jeg å fyre opp debatten ytterligere. Endret 13. juli 2016 av MinnaMilanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 13. juli 2016 #4497 Del Skrevet 13. juli 2016 Med enhver jobb følger det positive og negative elementer. Jobben som blogger består i å lage innhold. Innholdet står du fritt til å velge selv, så også i VP sitt tilfelle. Hun har valgt å skrive om interiør og privatliv, det er altså et valg som hun har gjort. Det er naivt å tro at alle skal bejuble alt det du skriver. Noen liker interiøret ditt, andre gjør det ikke. Noen liker det de leser, andre ikke. Fellers for alle er at de er lesere hos VP, og bidrar til at hun kan vise til statistikk som gjør at hun kan leve av bloggen. Skal du leve av bloggen så vil du måtte akseptere også de som er kritiske til innholdet. Et innhold som du velger helt selv. Man må gjerne komme inn i tråden her og synes at folk er slemme, men faktum er at Camilla velger selv hva hun legger ut. Det hun samtidig velger er hva folk kan komme til å ha en mening om. Innholdet på bloggen er et produkt som hun selger, og alt hun legger ut vil folk vurdere. Fåtallet av oss her kjenner henne, det vi har av informasjon er innholdet på bloggen, som da bloggeier har valgt å gi oss. Det er ikke akkurat rakettforskning å forstå årsakssammenhenger. Blogger velger innhold, blogger velger hva folk kan ha en mening om. Ønskes ikke meninger om ting, så la være å blogge om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Blå politibil Skrevet 13. juli 2016 Populært innlegg #4498 Del Skrevet 13. juli 2016 @Heike72 og @Sjørosa jeg må innrømme jeg var meget skeptisk til denne tråden og tidligere tråder som omhandlet Camilla. Kom mer eller mindre inn for å forsvare med nebb og klør mot disse KG kviger som "spyr ut av seg eder og galle". Men det ser ut som om jeg har blitt en av de. For jeg satte meg faktisk ned for å lese gjennom trådene og når man faktisk samlet ser hva Villa Paprika holder på med så fikk i alle fall jeg store problemer med å kunne holde en forsvarstale. La meg ta en liten oppsummering av de siste 2 års oppførsel. Jeg er veldig nysgjerrig på hva VPs forsvarere har å si om oppførselen hennes. For meg så startet det med en konkurs. Fankern alle kan jo være uheldig med forretningene sine og gå på en smell. Spekulerte jo litt siden hun bla i en avisartikkel få måneder før at butikken gikk med milionoverskudd. Det fremstod på bloggen som at Villa Paprika As var solid med sunn økonomi. Camilla påsto hardnakket at konkursen kom som lyn fra klar himmel. Men likevel så sto hun klar med nytt firma, lokale og egenkapital til oppstart samme dag som den var et faktum. Ting skjer tydeligvis raskt i Fredrikstad. Dessverre var det leverandørene som satt igjen som svarteper. Kom vel tydelig frem i noen blogg kommentarer i ettertid at mange følte seg lurt (tidligere dokumentert i tråden). Greit med nyoppfylt lager før man slår seg konkurs da. Spesielt når man kjøper opp varelageret selv. Dessverre ble ikke leverandørgjelden realisert. Så ble det klart at Camilla skulle selge huset. Først var det fordi hun ville ha en ny start. Så hadde hun ikke hadde råd til å sitte på huset etter konkursen. Så var det fordi det var slutt mellom henne og Hans. Ingen av de kunne sitte på det alene. Nei stryk den. Hans ble med på lasset til leiligheten, sånn nå og da... Forstår den. Har vært i noen frem og tilbake forhold jeg også. Men så blir Camilla gravid, tydeligvis ikke planlagt. Sånn er det noen ganger og det er greit. Men tydeligvis skranter forholdet mellom de to. Det blir slutt. Og nå starter det jeg reagerer mest på. Både Hans og hans familie henges ut og hetses på det groveste av både Camilla og andre i bloggen. Helt ukritisk og serdeles stygge bakvaskelser av eks og familie (tidliger dokumentert i tråden). Disse har ingen mulighet til å forsvare seg og null mulighet til å komme med tilsvar. Nå må man jo nesten anta at en som kaller seg "Norges største interiørblogg" har noen lesere og mange får det med seg. Hets forekommer også på instagram. Man kan også se tildels stygge og grove hetsende kommentarer mot Camilla komme gjennom i bloggen hennes. Hvor deretter 10 "motkommentarer" kommer etter som forsvarer og hyller Camilla. Men da spekulerer jeg virkelig på hvorfor så mange av kommentarene med konstruktiv kritikk av typen "Camilla dette kan du ikke gjøre, det regnes som hets og du har redaktøransvar for din egen blogg" ikke slippes gjennom. Men viktig med fiendebilder og hvor all kritikk, både konstruktiv- og direkte stygg kritikk er fra KG. Ifht Glade hjem så må jeg også si at jeg undres over hvordan dette ble gjort. Jeg hadde ikke godtatt å bli kopiert på denne måten, men vanskelig å gjøre noe med. Camilla fikk stadige spørsmål om Glade hjem i bloggen og på insta. Men ville ikke henge ut noen. Men det sekundet Ine fikk seg ambassadør jobb hos et annet firma slik at SbN ikke tjente penger på henne mer. Da slippes massene fri i et massivt karakterdrap i bloggen med påfølgende hets på instagram og i blogg. Det er måten hun benytter blogg og sosiale medier som et middel for å bedrive hets og karakterdrap av folk som ikke kan forsvare seg i samme medie jeg reagerer så kraftig på ifht Camilla. Hun er faktisk ansvarlig for hva både hun og andre skriver på hennes blogg. Hun har et redaktøransvar. Når hun faktisk godkjenner kommentarene så blir det enda værre. Vi hører kun hennes side og null fra noen av de andre. Og når hennes sannhet forandrer seg fra en dag til en annen så kan i alle fall ikke jeg gjøre annet enn å lure. Hun skulle feks bli i leiligheten i flere år, eierne var Så fornøyd med henne at hun kunne bo der så lenge hun ønsket. Nei nå har hun kjøpt seg hus, eller rekkehus. Ble ikke noe leilighet. Men årsaken var først at hun hadde lyst på noe eget. Så vare det noe større til babyen. Nei så var det at leiligheten skulle selges. Det endres! Hver bidige dag! Kraftig bekkenløsning holdes i sjakk med jogging. Ikke akkurat den aktiviteten som anbefales når du har den diagnosen. Har hatt den selv så det kjenner jeg til. Hun har også truende prematur fødsel. Jeg hadde også det før uke 30. Da lå jeg på sykehus med riedempende og modningssprøter i 3 døgn. For så å ligge helt i ro hjemme under streng beskjed fra legene om å kun være oppe når jeg skulle på do eller dusje. Slik lå jeg da, til uke 34. Utrolig hvordan to sykehus har så ulik praksis. Tror ikke de hadde godtatt at noen hadde bedrevet oppussing eller flytting med diagnosen truende prematur fødsel. Selv om det bare er å sitte på en stol å male. Skjer bare ikke. Kan forresten leses mer om her. http://www.babyverden.no/Fodsel/Diverse/For-tidlig-fodsel/Prematur-fodsel/ 89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. juli 2016 #4499 Del Skrevet 13. juli 2016 Amen. @Blå politibil 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruske_sara Skrevet 13. juli 2016 #4500 Del Skrevet 13. juli 2016 Der tok du ordene rett ut fra hodet mitt @Blå politibil Har vært stille observatør både på blogg og forum i ganske lang tid, og fikk mildt sagt bakoversveis da jeg begynte å se sammenhengene. Eller mangelen på dem, sådan. Hvis du vil dele og formidle som du vil i det offentlige rom, og samtidig tjene penger på det, så må du tåle at folk stiller spørsmål og spekulerer. Spesielt når du lyver så det renner av deg. Folk må slutte med alt dette "stakkars ditt og stakkars datt" så fort det blir stilt kritiske spørsmål. Kritikk er ikke mobbing. Er du voksen nok til å ha tre barn og egen bedrift, så er du voksen nok til å stå for de tingene du sier og gjør. Hvis du ikke vil at folk skal mene så mye om deg, så er det bedre å ikke gi folk noe å mene så mye om. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg