Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ine Trikat

Nå er det litt mye rart og forvirrende å lese, syns jeg. Hun skriver en ting ett sted og en annen ting et annet. Det er ikke så lett å følge med alltid, nei. :ohmy:

Og er hun på sykehuset plutselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Heike72 skrev:

Hva er hensikten med denne tråden her? Hva er dere ute etter? Hva ønsker dere å oppnå?

Jeg personlig ønsker å stoppe denne vanvittige trenden med å blogge seg til perfekte liv, omgang med markedsføringsloven som om det er en fjettvettregel og offentlige personer som ukritisk utleverer andre mennesker til omverdenen uten samtykke. 

I tillegg spesifikt for Villa Paprika er ønsket mitt at hun skal slutte med lyving, starte med profesjonell oppførsel, og ta ansvar for bedriftene hun har startet/eid og penger disse bedriftene har vært skyldige. 

Det er skremmende at unge mennesker og også barn kan lese blogger som dette og bli påvirket av løgner, uprofesjonalitet og null kritisk sans ift retten til privatliv. 

Jeg kommer ikke til å slutte og kritisere bloggere før de skjønner hvilket ansvar de har som frivillig, offentlige personer som utaler seg fra sitt yrke som blogger. De ønsker å bli sett på som seriøse, men da må de da for pokker innse at de har en arbeidsplass og at det dermed må kunne forventes viss moral, ikke minst lovlydighet.

Endret av FrkHumle
Skrivefeil
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Francis skrev:

At folk ikke forstår at bloggere lager fortellinger om seg selv som ikke nødvendigvis er sanne, er et mysterium for meg. Selvsagt blir det problemer når bloggeren selv ikke holder styr på alle detaljene og får spørsmål (kritikk som de oppfatter som hets), fordi når det virkelige livet og det oppfunnede livet crasher, er det ikke annet igjen å gjøre enn å sympatisanke. Dette mønsteret har vi sett utallige ganger hos diverse toppbloggere, ikke bare denne. CØ skriver selv at bloggen er en overfladisk dagbok og at folk ikke kjenner henne gjennom den. Våkn opp, folkens, bloggen er fiksjon, at den har noen enkelte berøringspunkter med bloggeierens eget liv, gjør den ikke til fasiten. Selvsagt vet alle med fornuften i behold  at i virkeligheten kan man ikke pusse opp et hus med bekkenløsning og fare for tidlig fødsel. Det henger ikke på greip. Når bloggere skriver slikt, kan det være ren bløff, halvsannheter eller delvis sant. At de skriver JEG pusser opp og vasker til langt på natt, kan bety at de har noen til å gjøre dette for seg. Vi vet ikke, vi som lesere er utsatt for manipulerende narrativskriving. Hva hensikten er? Tjene penger. Hva hensikten min er for å delta her innimellom? Muligens åpne øynene til noen få som fortsatt innbiller seg at det de leser i en blogg er synonymt med sannhet og virkelighet.  

Fiksjon: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Fiksjon (☺️)

Jeg er veldig enig med deg. Et eller annet sted lyver CØ. Enten har hun bekkenløsning og truende prematurfødsel eller også så pusser hun opp. De tingene henger nemlig ikke sammen i det hele tatt. 

Når da en leser tar i hverfall den ene av historiene hennes for god fisk og tror på den (i dette tilfellet den om oppussingen) og gjør den ganske enkle slutningen at da må hun også lyve for lege/NAV ang sykemelding blir CØ drittforbannet.

Kjenner jeg blir oppgitt. Helt erlig CØ. Når du nå forteller eventyr i hytt og pine som du iscenesetter som om det er det sannferdige livet ditt, må du også regne med at noen tror på historiene din. Å komme etterpå å bli sur fordi noen faktisk tror på deg blir bare patetisk. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Francis skrev:

At folk ikke forstår at bloggere lager fortellinger om seg selv som ikke nødvendigvis er sanne, er et mysterium for meg. Selvsagt blir det problemer når bloggeren selv ikke holder styr på alle detaljene og får spørsmål (kritikk som de oppfatter som hets), fordi når det virkelige livet og det oppfunnede livet crasher, er det ikke annet igjen å gjøre enn å sympatisanke. Dette mønsteret har vi sett utallige ganger hos diverse toppbloggere, ikke bare denne. CØ skriver selv at bloggen er en overfladisk dagbok og at folk ikke kjenner henne gjennom den. Våkn opp, folkens, bloggen er fiksjon, at den har noen enkelte berøringspunkter med bloggeierens eget liv, gjør den ikke til fasiten. Selvsagt vet alle med fornuften i behold  at i virkeligheten kan man ikke pusse opp et hus med bekkenløsning og fare for tidlig fødsel. Det henger ikke på greip. Når bloggere skriver slikt, kan det være ren bløff, halvsannheter eller delvis sant. At de skriver JEG pusser opp og vasker til langt på natt, kan bety at de har noen til å gjøre dette for seg. Vi vet ikke, vi som lesere er utsatt for manipulerende narrativskriving. Hva hensikten er? Tjene penger. Hva hensikten min er for å delta her innimellom? Muligens åpne øynene til noen få som fortsatt innbiller seg at det de leser i en blogg er synonymt med sannhet og virkelighet.  

Veldig godt beskrevet @Francis. Folk liker tydeligvis å bli lurt om de ikke forstår/har satt seg inn i hensikten bak kommersiell  blogging.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flirer godt av Cø og hennes fanskare. Morro å lese alle beundrende utsagn.  Såklart,  hvem vil vel ikke beundre en som går konkurs og allikevel tar ut millionlønn,  og som hetser kommende barnefar på det groveste? Høres ut som mitt idol ihvertfall <3 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... Jeg fikk antydning til blødninger da jeg var gravid i uke 28 og ble beordret til hvile og ikke løfte mer enn 2 kilo. 

Ved fare for prematurfødsel får man enten samme beskjeden eller blir lagt inn på sykehus for observasjon. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel denne tråden sin feil at hun er på sykehus nå også... Ikke hennes egne valg som påvirker det..  

Beklager altså, men blir så provosert.  Uansett om det er jug det hun skriver på bloggen, så er det helt unødvendig å skrive alt det hun har drevet med når hun har ett vrient svangerskap.  Jeg hadde selv ett risiko svangerskap,  og når jeg flyttet når jeg var i uke 30, fikk jeg ikke lov å løfte ett papirark engang. Og uansett besvimte jeg og havnet på sykehuset. Fordi flytting, oppussing osv er stressende uansett om man gjør noe eller ikke. Så ja, jeg blir provosert av det hun skriver at hun gjør. 

Endret av Kvinne31
Skrivefeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si 1 fjær blir til 5 høns her på forumet (jmfr NAV-tipset).

Jeg bryr meg ikke om Camilla er eller ikke er sykemeldt. Hun gjør først og fremst så godt HUN kan, og det er menneskelig å feile. Hennes feil blir veldig tydelig gjennom blogg/IG, især når de blir til 5 høns.

Og dere som har vært gravide, husker dere ikke hvordan det var? Pip gåen den ene dagen, og i storform neste dag?

Camilla pusser ikke opp selv, dette har hun snekkere til. Ja, kanskje hun setter opp en tapet den ene dagen hun er i storform, eller maler litt. Det er ikke tungt arbeid. "Gjør mer av det som gjør deg glad" - er nok det som driver henne (Interiør, maling/tapetsering, etc).

Men kan ikke være lett og være Camilla heller. Hun tar med seg møblene på flyttelasset - og får sykt med pepper fordi størrelsen ikke passer 100% inn. Hadde hun kjøpt nye - hadde hun fått minst like mye pepper.

Om hun vil ha brede lister og stukkatur i taket, så får hun ha det. Syns det passer til HENNES stil. Syns også hun fornyer seg ofte, INNENFOR hennes stil. Hun blir neppe noen svart/hvitt minimalist, for det er ikke hennes stil. (Jeg har aldri handlet hos VP/SbN, for det er ikke min stil. Men syns hun har en pen stil forde om).

Jeg undres over hvorfor ingen her har foreslått at Camilla heller har et redaksjonsmøte med seg selv, skaffer seg en notisbok til bloggen, så hun kan skrive opp og holde følge med planene sine. (Camilla: i så tilfelle, så trenger du ikke fortelle noen om det)

PS: Jeg leter ikke etter feil hos andre. Det liker jeg ikke, eller gidder, å bruke tid på!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Ja, jeg følte meg i storform under graviditen. Men prøver sa helt andre ting. Hadde så høyt blodtrykk uten at jeg merket noe som helst av det. Ble lagt inn 3 ganger. Og jeg turte ikke noe annet enn å ligge rolig eller gå en tur på do. Man kan være kjempedårlig uten å merke noe som helst av det, derfor synes jeg det er skummelt når hun ikke følger legens råd. Og da lurer jeg på om det i det hele tatt er noe sannhet i det hun skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kvinne31 skrev:

Jeg flirer godt av Cø og hennes fanskare. Morro å lese alle beundrende utsagn.  Såklart,  hvem vil vel ikke beundre en som går konkurs og allikevel tar ut millionlønn,  og som hetser kommende barnefar på det groveste? Høres ut som mitt idol ihvertfall <3 

Jeg håper ikke du mener det du skriver her? Det er vel bare tull?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Hun har tydd til sykehus før når det har stormet også. Desverre kan hennes raseri bli til stress for det ufødte barnet. Jeg står for det jeg har skrevet her før, hun kan ikke denne jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Lapper skrev:

Jeg håper ikke du mener det du skriver her? Det er vel bare tull?

Velkommen til virkeligheten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heike72
12 timer siden, Francis skrev:

Og så tjener de også penger på at du og alle dere andre her inne leser bloggene. For skal dere sitte her å diskutere hva de har skrevet, må jo det de har skrevet leses. Hurraaaaa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Heike72 skrev:

Og så tjener de også penger på at du og alle dere andre her inne leser bloggene. For skal dere sitte her å diskutere hva de har skrevet, må jo det de har skrevet leses. Hurraaaaa....

Derfor er skjermdumper genialt og mye i bruk på forumet.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
56 minutter siden, Heike72 skrev:

Riktig. Selv om noen vil begynne å like Trump fordi du skriver kritisk om han, kan du ikke la være. Uten sammenligning, forøvrig, men prinsippet blir det samme. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Heike72 skrev:

Holder (dessverre) lenge å hvile et halvt øye på instagram innimellom. Det er helt vanvittig hvor mye privat og personlig som deles med Norges land; alt fra uthenging av eksen til svært personlig sykehistorie. VP forteller at lege og jordmor anbefaler hvile pga blødninger og truende fødsel mens bloggeren selv velger å stresse og kjøre på med halvdårlig oppussing og gulvskrubbing stående på alle fire. Mannen min hadde vært  av raseri om det var meg som storgamblet slik med vårt ufødte barns liv og helse. RO NED VP!!

Endret av Ultiva
mannen min hadde vært *hvitglødende* av raseri var det jeg prøvde å skrive
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heike72
13 timer siden, Francis skrev:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere som påstår at det skrives dritt om noen her skal lese tråden en gang til og deretter lenke til hvor i tråden det snakkes dritt om personen bak den kommersielle bloggen. Ellers vil innleggene slettes grunnet mangel på dokumentasjon, ergo spekulasjon og brukerdebatt.

Endret av Cornucopia
Fjernet sitering, endret ordlyd.
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...