Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser ut som mange av løsningene er upraktiske i mine øyne ihvertfall.  Man må jo flytte hele spisebordet for å få bruke alle plassene hvis man har gjester. Og jeg får litt krupp av plasseringen til tv bordet, og hvor full den stuen er. Men men, så har vi veldig ulik smak interiørmessig da. Ingenting nyskapende i leiligheten så langt ihvertfall :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Keikolina
5 minutter siden, Kvinne31 skrev:

Ser ut som mange av løsningene er upraktiske i mine øyne ihvertfall.  Man må jo flytte hele spisebordet for å få bruke alle plassene hvis man har gjester. Og jeg får litt krupp av plasseringen til tv bordet, og hvor full den stuen er. Men men, så har vi veldig ulik smak interiørmessig da. Ingenting nyskapende i leiligheten så langt ihvertfall :)

Er bare å gå noen år tilbake på bloggen så er det klin likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Minipilla skrev:

Hvorfor får hun plutselig så lite kommentarer på innleggene sine?

Fordi hun er opptatt med å pusse opp, og ikke rekker å skrive kommentarene sine. 

Rekner med at det er flere enn jeg som ser at veldig mange er forfattet av henne selv, under andres navn. 

Endret av Smugleseren
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språket hennes....:dry: "Vognen har flyttet inn meg oss" Det er til og med en overskrift!
"Nå blir det kosere og kosere her" Er det et lokalt uttrykk?! "Faller innom igjen" ???

Jeg skjønner at hun har mye å gjøre, og at hun ikke... har tid til å jobbe så mye med språket, men nå har de siste innleggene stort sett bestått av utborderinger av disse uttrykkene:

Veien blir til mens vi går - Jeg er så stolt - Sakte men sikkert - Alt faller på mer og mer på plass - Jeg skal vise dere flere bilder senere - Vi er så ekstatisk lykkelige; etc.

Syns hun har mange fine møbler, men det ser så trangt ut i leiligheten! Smak og behag, så klart, men jeg hadde solgt den tv - benken, den passer ikke der den står (og det ser hun nok selv, for nå klipper hun bildene slik at det ikke viser at veggen er kortere) TVen kan henge på veggen, og hun hadde fått mer luft i den lille tv - kroken. Og nå kritiserer jeg ikke at boligen er "liten", det er helt flott at hun har fått mulighet å kjøpe sitt eget - men jeg skjønner ikke hvorfor hun har med seg alle de digre møblene fra forrige bosted, når det åpenbart knapt er plass til alt?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Smugleseren skrev:

Fordi hun er opptatt med å pusse opp, og ikke rekker å skrive kommentarene sine. 

Rekner med at det er flere enn jeg som ser at veldig mange er forfattet av henne selv, under andres navn. 

Jeg har også lagt merke til det. Nå på siste innlegg så er det to rosende kommentarer hvor hun minuttet etter takker så veldig. Andre kommentarer har veldig lag tid fra tidspunktet de er skrevet til tidspunktet hun svarer.  Flaks om hun sitter klar til å publisere og svare akkurat på samme tidspunkt den rosende kommentaren kommer inn.

Og forresten; til dere som skriver i kommentarfeltet at GH burde anmeldes for sjikane og trakasering. Hvem av dere vet at brukeren her inne er Ine? det er kun et nick, som kan være hvem som helst. Camilla derimot, vet vi er seg selv i alt det som blir publisert av sjikane og trakasering i hennes kommentarfelt (som hun har redaktøransvar for) Eventuelt kan det være svigerinnen. Hun skulle jo ta over bloggen og hadde planene klare

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Vet ikke jeg, men "blir helt dårlig" som en måte å omtale noe positivt på er ikke så vanlig der jeg ferdes. Vært ett par sånne i kommentarfeltet i det siste. 

Send den dama på språkkurs , i norsk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Varma
44 minutter siden, Dollyådi skrev:

Jeg har også lagt merke til det. Nå på siste innlegg så er det to rosende kommentarer hvor hun minuttet etter takker så veldig. Andre kommentarer har veldig lag tid fra tidspunktet de er skrevet til tidspunktet hun svarer.  Flaks om hun sitter klar til å publisere og svare akkurat på samme tidspunkt den rosende kommentaren kommer inn.

Og forresten; til dere som skriver i kommentarfeltet at GH burde anmeldes for sjikane og trakasering. Hvem av dere vet at brukeren her inne er Ine? det er kun et nick, som kan være hvem som helst. Camilla derimot, vet vi er seg selv i alt det som blir publisert av sjikane og trakasering i hennes kommentarfelt (som hun har redaktøransvar for) Eventuelt kan det være svigerinnen. Hun skulle jo ta over bloggen og hadde planene klare

Godt observert! :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Trodde hun hadde kjøpt den nye boligen sin selv jeg? I det nyeste innlegget på insta skriver hun at hun snart eier halvparten selv... Er det jeg som har misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, baremei skrev:

Trodde hun hadde kjøpt den nye boligen sin selv jeg? I det nyeste innlegget på insta skriver hun at hun snart eier halvparten selv... Er det jeg som har misforstått?

Hun mener sikkert hvor mye av verdien hun har lån på og hvor mye som er nedbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
15 minutter siden, baremei skrev:

Hun deler nok med banken, ikke uvanlig det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håndtaket hun har satt på nattbordet sitt, det er jo ikke sentrert engang? Det står altfor langt til venstre? Blir jo nesten sjøsyk av å se på det bildet (men det kan være fordi bildet er tatt utrolig skjevt.) 

Camilla; estetisk sett hadde bildene dine sett SÅ mye bedre ut om de hadde vært tatt i en rett vinkel. Kanskje kameraet ditt har hjelpelinjer du kan bruke for å få det til. Det gjør så utrolig mye for bildene om de er "i vinkel".

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske hun ikke duset ut bildene slik, det er vanskelig å se hvordan det egentlig ser ut når det er så uskarpt!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei
52 minutter siden, canacas skrev:

Hun deler nok med banken, ikke uvanlig det. 

Beklager, tenkte ikke på det:rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun skal drive en seriøs blogg så burde hun vertfall investert i eit skikkelig kamera. Syns virkelig ikke det er godt nok med noen skeive, kornete bilder tatt med mobilen og alle er tatt vertikal. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Hun har minst ett godt speilreflekskamera, så det er ikke kameraet det er noe feil med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, TallulahBGood skrev:

Hun har minst ett godt speilreflekskamera, så det er ikke kameraet det er noe feil med.

Det pleier som regel ikke å være kameraet. Som oftest er det den som bruker kameraet som ikke har peiling på hvordan kameraet skal brukes.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
37 minutter siden, Cornucopia skrev:

Det pleier som regel ikke å være kameraet. Som oftest er det den som bruker kameraet som ikke har peiling på hvordan kameraet skal brukes.

Men om du ser på bildene fra 2014 feks, så er jo bildene sååå mye bedre! Ser mest ut som at bildene hun har tatt det siste året at de er tatt med mobil med tanke på brennvidde. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, pusen56 skrev:

Men om du ser på bildene fra 2014 feks, så er jo bildene sååå mye bedre! Ser mest ut som at bildene hun har tatt det siste året at de er tatt med mobil med tanke på brennvidde. 

Jeg aner ikke hvorfor bildene er blitt dårligere - det kan jo være en annen fotograf i 2014?
Og med de nyeste smarttelefonene er det heller ikke nødvendig med speilreflekskamera for å få gode bilder til blogg/andre sosiale medier. Det som er nødvendig er et godt øye.
 For tiden ser det ut som at det er viktigere å publisere at noe blir gjort i en rivende fart mens det ikke er så nøye med selve prosessen og kvaliteten på bildene. 
Det er jo veldig lite smart gjort av en selverklært "Norges største interiørblogger" når det er farger, helhet og detaljer leserne gjerne vil ha.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruMacchiato
4 timer siden, Veslefrikk skrev:

Hun mener sikkert hvor mye av verdien hun har lån på og hvor mye som er nedbetalt.

Av en eller annen grunn tror jeg ikke hun har 50% i egenkapital. For å få lån i banken må man ha 15% egenkapital, så ordner banken med de resterende 85%. Hadde hun hatt 900K i egenkapital, kunne hun kjøpt en mye dyrere bolig, nor jeg tror hun hadde gjort om hun hadde sjansen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, FruMacchiato skrev:

Av en eller annen grunn tror jeg ikke hun har 50% i egenkapital. For å få lån i banken må man ha 15% egenkapital, så ordner banken med de resterende 85%. Hadde hun hatt 900K i egenkapital, kunne hun kjøpt en mye dyrere bolig, nor jeg tror hun hadde gjort om hun hadde sjansen...

Men..har hun ikke skrevet at hun kjøpte det hun hadde råd til? Og at hun har måttet snu på hver krone? Jeg hadde egentlig helt gitt opp å prøve å skjønne denne paprika, men jeg ser jo hun vil skape mer snakk..:vetikke:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...