Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun sier vel strengt tatt at de gjør det som ikke krever kompetanse innenfor de områdene. Dvs monterer lamper, men ikke kobler strøm, osv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Den røde fare skrev:

Mulig jeg tar feil, men hun skriver at hun har familie og venner som tar på seg det elektriske og røropplegg, siden det ikke krever kompetanse. Er ikke det veldig feil? Slik jeg har lært, så må det være godkjent elektriker som ordner det elektriske?

Rett skal være rett. Hun skriver faktisk det motsatte. Sitat fra kommentarfeltet på bloggen: "Jeg er også veldig heldig for jeg har venner og familie som jobber dugnad på ting som ikke krever kopetanse innen for eks el og rør".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Vipser skrev:

Hun sier vel strengt tatt at de gjør det som ikke krever kompetanse innenfor de områdene. Dvs monterer lamper, men ikke kobler strøm, osv. 

Slik går det når man leser litt for fort!😳

Takk for oppklaringen😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Leo skrev:

Rett skal være rett. Hun skriver faktisk det motsatte. Sitat fra kommentarfeltet på bloggen: "Jeg er også veldig heldig for jeg har venner og familie som jobber dugnad på ting som ikke krever kopetanse innen for eks el og rør".

Der leste jeg feil selv.. Leste da innlegget men synes ikke det sto "ikke krever" men jeg har nok lest feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bluebird1992

Bra dere fanget det opp. Det er unødvendig å kritisere henne på feil grunnlag, og forhåpentligvis så er alt røropplegg samt det elektriske i god stand. 👍

Jeg ser frem til den grundig gjennomgangen hun skal ha på slutten når alt er ferdig. Da skal hun presentere alt hun har gjort skritt for skritt, om jeg har forstått det rett, og da får vi sikkert også klarhet i alt de gjorde med rør, elektronikk, lister, osv.. Fint blir det, ihvertfall. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet, henviser til våre retningslinjer.

Det er ikke tillatt å legge ut innhold fra bloggerne i form av enten tekst, bilder eller kommentarer, for å kommentere det her. Hvis man ønsker å henvise til noe på en blogg, så bruk lenker. Dette gjelder også innhold fra andre sosiale medier. 

ninuska_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem nesten helt identiske bilder, samtlige med Ralf Lauren logoen meget godt synlig.. :fnise:   Rart hun ikke selv skjønner hvor ufattelig teit dette begynner å bli.. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asdas123

For et gutterom... Ikke at alt må være blått, kult og så tøft, men er dette virkelig drømmerommet han så for seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser ut som et barnerom til en 3-4 åring ikke en stor gutt på 9 år. Ikke noe kreativ med dette rommet i det hele tatt, som folk skrev til henne på Instagram. Å hun som jobber med interiør må vel klare bedre en det hun har  gjort i dette huset. Hvem som helst kunne jo bodd her, synes det var mye kjekkere når hun flytta inn i leiligheten å faktisk prøvde seg på noe litt annet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Det er faktisk mulig å la være å godkjenne kommentarer på bloggen. Helt unødvendig å tillate at folk skriver negativt om eksen hennes, som i tillegg er far til barnet. Hun setter seg selv i et dårlig lys, selv om hun svarer på en slik måte at hun liksom ikke bryr seg. Løs det heller ved å ikke godkjenne kommentarene.

Hva angår selve innlegget så var det informativt, og gav svar på det flere lesere har spurt om. Noe snodig merking, for min del vil jeg gjerne vite hva som er sponset og hva som ikke er sponset. Nå framgikk jo ikke det, siden hele greia er merket med "siden navn nevnes så merkes dette som reklame"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det barnerommet er bare så ikke min stil.. Jeg klarer ikke engang å relatere meg til det rommet.. Eneste ord jeg kommer på er rotete. Hva skal en gutt på 9 år med hundre puter? Og må han virkelig ha tv på rommet? Og ikke minst.. verdens styggeste skrivebord? :PGodt at folk er forskjellige ja, men akkurat dette her, det skjønner jeg ikke at NOEN synes er fint.. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, RedFox81 skrev:

Det barnerommet er bare så ikke min stil.. Jeg klarer ikke engang å relatere meg til det rommet.. Eneste ord jeg kommer på er rotete. Hva skal en gutt på 9 år med hundre puter? Og må han virkelig ha tv på rommet? Og ikke minst.. verdens styggeste skrivebord? :PGodt at folk er forskjellige ja, men akkurat dette her, det skjønner jeg ikke at NOEN synes er fint.. 

Rommet er for så vidt greit nok, men noe barnevennlig rom er det ikke. I tillegg er rommet ei støv- og middbombe, med både vegg-til-vegg-teppe, hundrevis av puter og pledd.

Jeg reagerer på at det tydeligvis ikke er plass til hverken leker eller bøker på guttens rom. Er det plass til eget lekerom i huset?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Rosalie skrev:

Rommet er for så vidt greit nok, men noe barnevennlig rom er det ikke. I tillegg er rommet ei støv- og middbombe, med både vegg-til-vegg-teppe, hundrevis av puter og pledd.

Jeg reagerer på at det tydeligvis ikke er plass til hverken leker eller bøker på guttens rom. Er det plass til eget lekerom i huset?

På bloggen skrev hun at hun har kjøpt kasser til å ha under senga til Lego etc. så det ikke tar opp plass når det ikke er i bruk.  

Merkelig å ikke ha en bokhylle på et barnerom synes jeg.  Jeg vokste opp i et hjem hvor det ble lest mye og hadde en fullstappet bokhylle på barnerommet.  Både mannen min og jeg har tatt vare på en god del av bøkene våre fra barne- og ungdomsårene og synes det er hyggelig å ta dem frem når vi har besøk av venner eller familie med barn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CecilieX skrev:

Det er faktisk mulig å la være å godkjenne kommentarer på bloggen. Helt unødvendig å tillate at folk skriver negativt om eksen hennes, som i tillegg er far til barnet. Hun setter seg selv i et dårlig lys, selv om hun svarer på en slik måte at hun liksom ikke bryr seg. Løs det heller ved å ikke godkjenne kommentarene.

Hva angår selve innlegget så var det informativt, og gav svar på det flere lesere har spurt om. Noe snodig merking, for min del vil jeg gjerne vite hva som er sponset og hva som ikke er sponset. Nå framgikk jo ikke det, siden hele greia er merket med "siden navn nevnes så merkes dette som reklame"

Ang. kommentarer om eksen, så viser jo det med all mulig tydelighet at bloggeieren former bildet av seg selv og sin situasjon gjennom kommentarfeltet. Den "vanskelige" kritikken, f.eks om driften av VP, SbN og den angivelige interiørveiledningen, slipper ikke gjennom sensuren, men usaklig hets mot både henne og eksen(e) godtar hun. Jeg gjentar meg selv; dette er grunnlag for anmeldelse fra hans side, fordi det er bloggeier sitt ansvar hva som publiseres, også det som ikke skrives av henne selv.

Ang. merking: øverst i innlegget sier hun at siden hun nevner navn, merker hun alt som reklame. Det understøtter en teori som ble lansert her i tråden da oppussingen begynte: bloggeier har problemer med å forstå hva som skal merkes og hva som ikke trenger å merkes. Vognen som hun "fikk som gave" må selvfølgelig merkes om den kommer fra et firma som selger dem. Bloggen Villa Paprika er også et firma, og denne vognen er en skattbar fordel for eier av bloggen, uansett om hun viser den fram på bloggen eller ei - men når hun først har valgt å vise den fram, er hun nødt til å merke det som spons. (Ikke nødvendigvis reklame, men leseren SKAL vite at det kan ligge føringer til grunn for at bloggeier viser fram vognen) Bloggeier inisterte heftig på at dette bare var tull, for hun hadde jo FÅTT vognen i gave, og gav uttrykk for at hun ikke kunne forstå at dette var så vanskelig å skjønne. (øh..)

I siste tilfelle merker hun altså rått og råte som reklame, men i kommentarfeltet sier hun at "det trenger ikke være sponset, selv om det merkes med reklame", fritt gjengitt. Det er jo hennes valg hva hun kaller det, men hun trenger slett ikke merke det som reklame om hun har betalt varene selv. Det er fortsatt lov for en blogger å anbefale et produkt h*n selv har kjøpt og betalt, uten å merke det med noe som helst. Her gjør bloggeier det enda vanskeligere for seg selv, ved å skapet ytterligere forvirring om hva som faktisk ER sponset, og hva som ikke er det.

Sist, men ikke minst - jeg syns gutterommet ble fint, jeg liker fargene og den lune stilen. Men jeg ville ikke klart å leve med måten tapeten ser ut som om den er nærmest stiftet på veggen i vilkårlig rekkefølge. Og personlig ville jeg foretrukket en strammere stil på sengen, siden rommet er så lite blir det fort overfylt - men dette er jo smak og behag.

Flashingen av RL - logoen på det fake teppet er direkte pinlig :ph34r:

Endret av ninuska_
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...