Gå til innhold

Kunne tenke meg å gjøre noe spesielt i bryllupet, men «følgene» ødelegger drømmen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde skrevet i invitasjonen at du dekker 12345 kr til reise og opphold. Eller som en annen over her sa, at du skriver noen invitasjoner til de single og noen til de med følge der de single får alt dekket og de med følge får halvparten dekket :)

Ha det bryllupet dere ønsker. Men alle bør bli bedt synes jeg. Mannen min ble ikke bedt til en venninnes bryllup da hun mente hun ikke kjente han så godt. Hun har aldri invitert oss to som par, vi har invitert henne, så det står ikke på oss. Og jeg må si det var surt og ikke særlig gøy å sitte der når andre hadde med sine kjærester. Føltes som han ble mislikt og jeg ble nedprioritert 

Anonymkode: 35819...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fantastisk hvordan bryllup alltid skal dreie seg om gjestene, som om hver eneste av dem var hovedpersonen på dagen. Det er deres ønsker som teller, ikke brudeparets. Det er deres behov som er viktig, ikke brudeparets. Det er deres oppfatning av hva som er riktig måte å feire bryllup på som skal følges, ikke brudeparets, og for all del ikke gjør noe de ikke anser som konvensjon og tradisjon. Det er krise! Har ingen betydning om konvensjonen er håpløst upraktisk for brudeparet. Det er ikke deres dag, det er gjestene som teller! Eller diskriminerende overfor andre (single i bryllup?) og tradisjonen ble mote etter en kjendis gjordet det for et par år siden, må være sånn!!! Det er latterlig. Det er ikke potensielle gjester et bryllup dreier seg om. Det er brudeparet, og kun brudeparet sin dag. De har rett til å feire sitt bryllup slik de ønsker med de gjestene de selv ønsker skal være til stede. Så får potensielle gjester droppe egosentreringen noen timer og faktisk feire noen annen enn seg selv. Hvis de ikke klarer det får de takke avbud. De som tror bryllup dreier seg om dem har ingenting der å gjøre om de ikke er brudeparet.

Feir bryllupet som dere ønsker og blås i de som sutrer fordi det ikke feires slik de syns det skal 

Anonymkode: 430bf...9b1

Det er klart det er brudeparet som bestemmer, og selvsagt er fokuset hvordan de ønsker sin store dag. De har opplagt «rett» til å feire slik de ønsker, som du skriver. Men - tror og håper virkelig at de fleste også har tanker for gjestene sine og at ønskene for dagene inkluderer at også gjestene skal ha det bra. Dersom brudeparet kun ønsker seg en gjeng statister som har en eneste funksjon - å være tilstede for hovedpersonene - så får de heller betale profesjonelle for å være der. Jeg tror brudeparet får en mye morsommere og mer minnerik dag dersom de tar hensyn til gjestene og sørger for at de fleste koser seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som reagerer på at TS skriver bare om seg selv og hvordan hun vil ha bryllupsfeiringen? Ikke et ord om den vordende brudgom og eventuell familie. "Det er DIN dag, DU bestemmer osv. osv."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Glitnir said:

Det er klart det er brudeparet som bestemmer, og selvsagt er fokuset hvordan de ønsker sin store dag. De har opplagt «rett» til å feire slik de ønsker, som du skriver. Men - tror og håper virkelig at de fleste også har tanker for gjestene sine og at ønskene for dagene inkluderer at også gjestene skal ha det bra. Dersom brudeparet kun ønsker seg en gjeng statister som har en eneste funksjon - å være tilstede for hovedpersonene - så får de heller betale profesjonelle for å være der. Jeg tror brudeparet får en mye morsommere og mer minnerik dag dersom de tar hensyn til gjestene og sørger for at de fleste koser seg. 

Når "ha tanker om" blir "legg opp feiringen og inviter som jeg ønsker det skal gjøres ellers har jeg det ikke bra så da kommer jeg ikke/kommer men vil være sur og gretten og furte fordi jeg har det helt forferdelig fordi jeg ikke får viljen min" er det ikke å ta hensyn til gjestene. Det er å la gjestene diktere hvordan bryllupet skal feires. Når en som potensiell gjest har en slik holdning snur en bryllupet til å dreie seg om seg selv, ikke de hvis store dag det er, brudeparet. Det er selvsentrert, umodent og vitner om en totalt fraværende evne til å stille opp for andre og å glede seg på andres vegne. 

Anonymkode: 430bf...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når "ha tanker om" blir "legg opp feiringen og inviter som jeg ønsker det skal gjøres ellers har jeg det ikke bra så da kommer jeg ikke/kommer men vil være sur og gretten og furte fordi jeg har det helt forferdelig fordi jeg ikke får viljen min" er det ikke å ta hensyn til gjestene. Det er å la gjestene diktere hvordan bryllupet skal feires. Når en som potensiell gjest har en slik holdning snur en bryllupet til å dreie seg om seg selv, ikke de hvis store dag det er, brudeparet. Det er selvsentrert, umodent og vitner om en totalt fraværende evne til å stille opp for andre og å glede seg på andres vegne. 

Anonymkode: 430bf...9b1

Les åpningsinnlegget igjen, du. TS nevner overhodet ikke han som skal være brudgom, heller ikke et ord om eventuell familie på begges sider. Hun forteller om hvordan HUN vil ha det, en jentefest.

Dette kunne sikkert være noe for TS:

Ingen forlovede? Ikke noe problem: Japansk reisebyrå

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Arabella said:

Les åpningsinnlegget igjen, du. TS nevner overhodet ikke han som skal være brudgom, heller ikke et ord om eventuell familie på begges sider. Hun forteller om hvordan HUN vil ha det, en jentefest.

Dette kunne sikkert være noe for TS:

Ingen forlovede? Ikke noe problem: Japansk reisebyrå

Les post #3. Der nevnes óg at de fleste vennene på brudgoms side er single. Bryllup der det inviteres med følge er det etter min observasjon blitt vanlig å ikke invitere personer uten partner.

Anonymkode: 430bf...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les post #3. Der nevnes óg at de fleste vennene på brudgoms side er single. Bryllup der det inviteres med følge er det etter min observasjon blitt vanlig å ikke invitere personer uten partner.

Anonymkode: 430bf...9b1

Jeg har lest hele tråden. TS skriver ikke et ord om hva mannen ønsker. Hun skriver bare om seg selv og hvordan hun vil ha bryllupet, som en ren jentefest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol- planlegge dette med vennene dine når dere blir skilt etter 1 år!

Anonymkode: e01ab...134

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det høres veldig flott ut. Har selv hatt med samboeren i bryllup hvor han ikke kjente noen av de andre. Joa, han har møtt den en og annen gang, men ikke noen han omgås med på egenhånd. Så jeg hadde fint funnet på å inviter mine veninner, og han invitert sine kamerater. Og nærmeste familie.

Det høres ærlig talt ut som noe vi kunne funnet på selv da vi har lite kontakt med familie uten den nærmeste, og et lite antall venner.

Anonymkode: 170d5...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...