Gå til innhold

Baderoms matte


Ellinl

Anbefalte innlegg

Har hatt ei lita matte på badet, og denne har smeltet på flisene 😣 Er det noen som har noen gode råd for å bli kvitt tepperestene fra flisene ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*baderomsmatte*

Plasterrens, neglelakkfjerner, eddiksprit, eller sitrusrens med malingsskrape gjerne kombinert med hårføner. 

Endret av Perle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor varmt har man det egentlig når man klarer å smelte noe på gulvet??

Anonymkode: 05ccc...498

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det silikon eller noe på undersiden av teppe? Eller kun stoff?

Anonymkode: 4ae76...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor varmt har man det egentlig når man klarer å smelte noe på gulvet??

Anonymkode: 05ccc...498

Kanskje hun samme som fikk høy strømregning😅

Anonymkode: 4ae76...917

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baderomsmatter skal ikke brukes på gulvet om man har varmekabler. 

-gift med en elektriker

Anonymkode: 5ace5...f85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baderoms matte? Da jeg leste overskriften trodde jeg du snakket om å gjøre mattelekse på badet :laugh:

Det skrives *baderomsmatte* :opplyser:

Anonymkode: 67c28...735

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det silikon eller noe på undersiden av teppe? Eller kun stoff?

Anonymkode: 4ae76...917

Silikon ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen ble komfyrskrape, og fikk bort alt faktisk 😊 Har ivertfall lært at man aldri skal ha matte på varmekablene🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Baderoms matte? Da jeg leste overskriften trodde jeg du snakket om å gjøre mattelekse på badet :laugh:

Det skrives *baderomsmatte* :opplyser:

Anonymkode: 67c28...735

Siden du først har åpnet for pirking av denne typen: Det skulle vært skrevet i ett ord uansett om det handlet om matematikk på badet. Så det så. :P

Bra det løste seg for TS!  :)  Gummierte matter på varmekabler er ikke tingen. (Det var nok ikke silikon, silikon har mye høyere smeltetemperatur.) Men jeg mener det finnes baderomsmatter som er beregnet på å kunne brukes på varmekabler. Jeg fikk beskjed på Princess om at denne skulle kunne brukes på varmekabler. Den er veldig løst vevet, så varmen slipper gjennom. Den har også et veldig tynt lag med antiskli bakpå som er like "hullete" som matta, jeg antar det er silikon men vet ikke. Den har i alle fall klart seg fint på mitt baderomsgulv, som i blant er så varmt at jeg nesten svir tærne. 

Anonymkode: 66d7d...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker noe å tråkke på etter dusjen eller badet og har varmekabler: kjøp en sånn «matte» de har på hoteller som egentlig bare er et ekstra robust håndkle. Etter hver dusj henger du det opp. 

Dersom du har vannbåren varme kan matter ligge fast på gulvet. Men kjøp uansett gulv sånne uten plast eller silikon på baksiden. Silikon er nemlig ikke særlig bestandig og tåler både varme, lys og vask dårlig. (Å selge silikonerte matter må være et markedsføringstriks av de store. Selg folk noe designet for å gå i stykker. Selg dem så en ny. Fortsett med dette.)

Anonymkode: 2337b...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...