GÃ¥ til innhold

Hjelp til Buksbom!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 😊 noen som kan fortelle hva jeg kan gjøre med denne planten? Jeg kjøpte den i forrige uke, kjøpte også ny jord (krukkejord) fikk det anbefalt på Hadeland. Har vannet den hver kveld. Det skal sies at den står i solen så og si hele dagen fordi balkongen min er vestvendt.

44ABEF34-5475-4C33-BBA0-AD66235B00F5.jpeg

Anonymkode: 1370f...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har egentlig ikke peiling på buksbom, men hvor mye vann får den på kvelden? Hvor stor er krukka den står i? Jorda ser i alle fall knusktørr ut, og du må huske at en stor krukke tørker ut senere enn en liten, men den trenger også mye mer vann av gangen for at jorden skal bli jevnt og godt fuktig. 

Anonymkode: 7db87...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amaryllish

Hei! 

Denne har tørket ut, det kan jeg se på jorda bare fra bildet du har lagt ut. Med den varmen vi har nå må du vanne både morgen og kveld (ikke midt på dagen da vannet fordamper) og den trenger også en god dusj med sprayflaske på busken for å ikke tørke ut.

Klipp bort det stygge og vann mye mer, så skal du er den kommer seg kjapt 🙂 jorda skal alltid være våt på sommerstid. 

hilsen gartner 

Endret av amaryllish
Skrivefeil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amaryllish skrev:

Hei! 

Denne har tørket ut, det kan jeg se på jorda bare fra bildet du har lagt ut. Med den varmen vi har nå må du vanne både morgen og kveld (ikke midt på dagen da vannet fordamper) og den trenger også en god dusj med sprayflaske på busken for å ikke tørke ut.

Klipp bort det stygge og vann mye mer, så skal du er den kommer seg kjapt 🙂 jorda skal alltid være våre på sommerstid. 

hilsen gartner 

Takk for svar 😊 det er helt ny jord! 

Anonymkode: 1370f...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig ikke peiling på buksbom, men hvor mye vann får den på kvelden? Hvor stor er krukka den står i? Jorda ser i alle fall knusktørr ut, og du må huske at en stor krukke tørker ut senere enn en liten, men den trenger også mye mer vann av gangen for at jorden skal bli jevnt og godt fuktig. 

Anonymkode: 7db87...c7b

Den har kanskje fått et par desiliter hver kveld, og litt på morgenen 😊 den står i et blomsterbed.

Anonymkode: 1370f...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amaryllish
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊 det er helt ny jord! 

Anonymkode: 1370f...424

Jorda ser helt fin ut i type, men i disse varme tider trenger den ikke mer en noen timer for å bli knusende tørr dessverre - jeg må vanne alt hos meg to ganger om dagen for at ting skal overleve 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, amaryllish skrev:

Jorda ser helt fin ut i type, men i disse varme tider trenger den ikke mer en noen timer for å bli knusende tørr dessverre - jeg må vanne alt hos meg to ganger om dagen for at ting skal overleve 😩

Så slitsomt🙈 syns det er greit å prøve å ta vare på dem, de koster jo ganske mye 😊

Anonymkode: 1370f...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har kanskje fått et par desiliter hver kveld, og litt på morgenen 😊 den står i et blomsterbed.

Anonymkode: 1370f...424

Prøv med et par liter i stedet for desiliter...

Anonymkode: 633f3...2ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv med et par liter i stedet for desiliter...

Anonymkode: 633f3...2ce

😂😂

Anonymkode: 1370f...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 liter. All jorda skal være våt. I gjennom. 

Anonymkode: 73a2a...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de verste periodene, hvis du syns det er slitsomt å vanne flere ganger om dagen, ta en stor brusflaske, fyll med vann og sett på hodet ned i jorda. Billigere selvvanning får du ikke ;)

Anonymkode: 8951c...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i kveld så kom det et kraftig regnvær. Og i går kveld så vannet jeg ganske bra, så tør ikke å vanne mere nå 😊

Anonymkode: 1370f...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...