Gå til innhold

Skolesekk til videregående elev?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en datter som begynner på videregående, og hun skal- i motsetning til de fleste andre- ha skolesekk istedenfor veske, siden hun må sykle til og fra skolen.

Noen som har noen tips til hvor å finne en enkel, basic skolesekk som passer til en elev på vgs? Hun synes de fleste sekkene fra Beckmann er litt vel barnslige, og jeg er for så vidt enig. 

Sekken skal helst romme under 30 liter, helst noe rundt 20-25 liter.

Takk!

Anonymkode: 280f5...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fjällrevensekkene er jo ganske basic, de finnes i flere størrelser også. 

Anonymkode: 035b6...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fjällrevensekkene er jo ganske basic, de finnes i flere størrelser også. 

Anonymkode: 035b6...cfa

Ja, hun synes de er veldig fine, men jeg er litt bekymret for om de er gode nok for ryggen? Ser jo ikke ut som om de har noe særlig bra støtte.

Anonymkode: 280f5...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv en ryggsekk fra Björn Borg som jeg er veldig fornøyd med. Veldig fin, selv etter å ha vært i daglig bruk i 3-4 år. Flere glidelåslommer både på innsiden og utsiden, samt PC-lomme i «hovedrommet» i sekken. 

Anonymkode: ac8ed...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beckmann har jo studentsekker da, har hun sjekket ut de? jeg hadde en veldig fin pc-sekk fra bergans når jeg gikk på videregående. Men hvorfor skal sekken bare romme 20-25liter? det kan vel bli litt for knapt?

Anonymkode: 09010...fe8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker selv en ryggsekk fra Björn Borg som jeg er veldig fornøyd med. Veldig fin, selv etter å ha vært i daglig bruk i 3-4 år. Flere glidelåslommer både på innsiden og utsiden, samt PC-lomme i «hovedrommet» i sekken. 

Anonymkode: ac8ed...13a

Godt tips, skal kikke der!

 

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beckmann har jo studentsekker da, har hun sjekket ut de? jeg hadde en veldig fin pc-sekk fra bergans når jeg gikk på videregående. Men hvorfor skal sekken bare romme 20-25liter? det kan vel bli litt for knapt?

Anonymkode: 09010...fe8

Ja, hun har sjekket de ut, men hun likte de ikke. Bergans var et godt tips.

Den sekken hun har nå rommer 30 liter, og det har vært aaaltfor stort.

Anonymkode: 280f5...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har de brukt samme sekker som på ungdomsskolen. Og jeg ville ha ventet og sett om ikke den sekken hun har passer til mengden bøker hun skal ha med. 30 liter hadde vært i minste laget for meg da jeg gikk på videregående, men det kommer jo an på hvilken linje det er.

Anonymkode: 0088c...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her har de brukt samme sekker som på ungdomsskolen. Og jeg ville ha ventet og sett om ikke den sekken hun har passer til mengden bøker hun skal ha med. 30 liter hadde vært i minste laget for meg da jeg gikk på videregående, men det kommer jo an på hvilken linje det er.

Anonymkode: 0088c...656

Hun må ha ny sekk uansett, siden den gamle er veldig slitt (hun arvet den fra en kusine).

Anonymkode: 280f5...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en grå Quiksilversekk som jeg liker veldig godt. Har brukt den til både mathandel, reise og studier. Funker fett, er behagelig og har egen lomme til laptop innerst ved ryggen. Anbefaler ikke større laptop enn 15 tommer, min på 17 får så vidt plass nok til at jeg kan lukke sekken igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk sekker på ungdomsskolen som vi brukte på vgs også.. gikk ut av vgs for 3 år siden. De var veldig god å gå i!

Anonymkode: 9aa66...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken jeg bruker nå er fra IKEA, god plass og enkelt design i flere farger og veldig billig. 

På vgs. fikk vi en bag med pcen, og brukte den. Kunne feste baggen på baksete av sykkelen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg jobber får alle vgs-elevene sekk sammen med PC-en, og det store flertallet bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

 Ja, hun synes de er veldig fine, men jeg er litt bekymret for om de er gode nok for ryggen? Ser jo ikke ut som om de har noe særlig bra støtte.

Anonymkode: 280f5...d9f

Men det er vel ikke du som skal velge sekk til noen som skal begynne på VGS? Med mindre det er snakk om flere mil med sykling så er det ikke så farlig om den gir god støtte. Det er ingen tursekk og man drasser ikke på allverdens på VGS. La jenta få velge den sekken hun selv syns er fin.

Anonymkode: 83c92...d85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Daria skrev:

Her jeg jobber får alle vgs-elevene sekk sammen med PC-en, og det store flertallet bruker den.

Samme her. 

Kommer sekk sammen med PC’en. Tullete å kjøpe en sekk når man får ha en gratis fra skolen.

Anonymkode: be233...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel ikke du som skal velge sekk til noen som skal begynne på VGS? Med mindre det er snakk om flere mil med sykling så er det ikke så farlig om den gir god støtte. Det er ingen tursekk og man drasser ikke på allverdens på VGS. La jenta få velge den sekken hun selv syns er fin.

Anonymkode: 83c92...d85

Har lest flere steder at fjellreven-sekkene er skadelige for ryggen hvis du bruker den ofte, og med tanke på den høye prisen vil jeg at hun heller skal velge seg noe ordentlig for de penga.

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. 

Kommer sekk sammen med PC’en. Tullete å kjøpe en sekk når man får ha en gratis fra skolen.

Anonymkode: be233...34c

Får ikke sekk på vgs-en hun skal på.

Anonymkode: 280f5...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sykkelen bagasjebrett? Vår datter har sykkelveske(r), slik at hun kan ha veske, fjellrevensekk, gymbag osv i denne / disse på skoleveien. 

Anonymkode: d3926...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får man ikke sekk sammen med skolepc? Jeg og mine søsken fikk det, og det er mellom åtte år siden og nå👍🏼

Anonymkode: cb1c2...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler sekk fra Herschel. De finnes i mange størrelser og farger/mønstre, og de er både ganske freshe + har god støtte med ordentlige stropper. De har Herschel på f.eks. Zalando 😊

Bruke Fjellreven-sekk på uni en periode, men det ble for tungt for ryggen med alle bøker + PC, og det hadde ikke gått på VGS 😅 Selv om de sekkene er kjempefine er de ikke noe særlig for ryggen + de blir fort ødelagte/slitte i hjørnene hvis man bærer mye tungt. Og stroppene gnager i skulderen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strixvaria skrev:

Anbefaler sekk fra Herschel. De finnes i mange størrelser og farger/mønstre, og de er både ganske freshe + har god støtte med ordentlige stropper. De har Herschel på f.eks. Zalando 😊

Bruke Fjellreven-sekk på uni en periode, men det ble for tungt for ryggen med alle bøker + PC, og det hadde ikke gått på VGS 😅 Selv om de sekkene er kjempefine er de ikke noe særlig for ryggen + de blir fort ødelagte/slitte i hjørnene hvis man bærer mye tungt. Og stroppene gnager i skulderen..

Fjällräven har flere typer sekker, og mange modeller av Kånken.

Flere av Kånken-sekkene har polstrede skulderreimer, og finnes i flere størrelser: https://www.fjellrevenshop.no/produktkategori/utstyr/kanken/

Forøvrig synes jeg en 16-åring selv kan få bestemme hvilken sekk hun skal ha.

Endret av Hanne67
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...