Gå til innhold

Hvordan bil har du? (Meningsmåling)

Passaten

Hvordan bil har du?  

77 stemmer

1. 1. Hvordan bil merke har du? Hvorfor akkurat den bilen, fornøyd eller ikke?

• Volkswagen
      10
    • Ford
      4
    • Peugeot
      4
    • Toyota
      10
    • Audi
      4
    • BMW
      3
    • Tesla
      1
    • Volvo
      3
    • Skoda
      2
    • Nissan
      6
    • Honda
      4
    • ANNET
      26

Anbefalte innlegg

Skriv gjerne om bilen din, gjerne positivt og negativt. 

Alt fra historier ved bilen og lignende! 

La oss lese om akkurat DIN bil!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nissan leaf, veldig fornøyd 😊

Anonymkode: c7a59...221

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan ikke mene hvilken bil man har.

Anonymkode: 9168c...ba5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Amberleaf skrev:

HVILKEN

Er det ikke hvem? I hvert fall ikke hvordan, enig der.

Har selv Ford.

Anonymkode: 854d0...014

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken bil man har er ikke en mening... Om du skal måle meningen vår om en bestemt bil må du si hvilken bil vi skal mene noe om. Hvis vi bare forteller hva vi synes om vår egen bil er det ingen meningsmåling.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser det ble mye missforståelser her. 

Det jeg mente med denne målingen var at man krysser av på hvordan bil man har, hvis den ikke er der så trykk «annet».

La til tekst i feltet nedenfor målingen også, så folk kunne skrive evt litt om bilen sin for de som vil det. 

Tilslutt ser vi jo hvor mange folk som har stemt på de forskjellige bilene. Jeg er nysgjerrig på andre bil merker og vil gjerne høre om dem.

Beklager at det ble uklart. Ser det nå selv at den er rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Amberleaf skrev:

HVILKEN

Hvorfor legge deg opp i hvordan det er skrevet når du åpenbart skjønner hva jeg mener? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Passaten said:

Hvorfor legge deg opp i hvordan det er skrevet når du åpenbart skjønner hva jeg mener? 

Fordi det er en veldig vanlig feil, spesielt her på KG. Og en feil som for de fleste av oss er vanskelig å forstå. Derfor vil folk gjerne lære deg det korrekte ordet. :) 

Hvilken brukes når man spør om en ting som en vil vite mer om. Som f.eks., Hvilken såpe bruker du? Hvilken sykkel er best? Hvilken bil kjører du? Der er det ett svar en er ute etter, f.eks. Lano.

Hvordan brukes når du vil vite mer om hvordan en ting gjøres. Som f.eks., Hvordan lager man fiskegrateng? Hvordan lærte du det? Hvordan barberer jeg skjegget? Der er svarene ofte mer kompliserte, som f.eks. "Sett på ovnen så den blir varm. Kok fisk og makaroni, og lag sausen...."

I denne situasjonen er det hvilken som er ordet du er ute etter. For du vil jo vite hvilken bil vi har, ikke hvordan vi lager den, hvordan den kom inn i livene våre, eller hvordan den kjører sammenlignet med andre biler. Da vet du det til neste gang. :) 

Anonymkode: 3cf99...485

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er en veldig vanlig feil, spesielt her på KG. Og en feil som for de fleste av oss er vanskelig å forstå. Derfor vil folk gjerne lære deg det korrekte ordet. :)

Hvilken brukes når man spør om en ting som en vil vite mer om. Som f.eks., Hvilken såpe bruker du? Hvilken sykkel er best? Hvilken bil kjører du? Der er det ett svar en er ute etter, f.eks. Lano.

Hvordan brukes når du vil vite mer om hvordan en ting gjøres. Som f.eks., Hvordan lager man fiskegrateng? Hvordan lærte du det? Hvordan barberer jeg skjegget? Der er svarene ofte mer kompliserte, som f.eks. "Sett på ovnen så den blir varm. Kok fisk og makaroni, og lag sausen...."

I denne situasjonen er det hvilken som er ordet du er ute etter. For du vil jo vite hvilken bil vi har, ikke hvordan vi lager den, hvordan den kom inn i livene våre, eller hvordan den kjører sammenlignet med andre biler. Da vet du det til neste gang. :)

Anonymkode: 3cf99...485

Ser den, men skjønner ikke at folk absolutt må henge seg opp i slikt enda man forstår hva personen mener. 

Var en smule trøtt når jeg lagde denne målingen og, har aldri hatt noe problemer med rett skriving 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Passaten skrev:

Ser den, men skjønner ikke at folk absolutt må henge seg opp i slikt enda man forstår hva personen mener. 

Var en smule trøtt når jeg lagde denne målingen og, har aldri hatt noe problemer med rett skriving 😜

Du har aldri hatt problemer med rett skriving eller rettskriving?, forresten veldig morsom tråd. Men snart er ferien over og småtrollene må tilbake til skolen for å lære seg rettskriving. 

Anonymkode: 19e5e...2ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har aldri hatt problemer med rett skriving eller rettskriving?, forresten veldig morsom tråd. Men snart er ferien over og småtrollene må tilbake til skolen for å lære seg rettskriving. 

Anonymkode: 19e5e...2ac

Okay, og du er ute etter å diskutere eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mener du HVILKEN bil jeg har, eller lurer du på HVORDAN jeg synes bilen min er? Spørsmålet sånn som du stiller det gir ingen mening.

Anonymkode: 02fa4...cef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi har Skoda Kodiaq 2018 og Mercedes A 180 2014. Den siste til småkjøring og den første til langkjøring (fjell, osv). Veldig fornøyde med begge bilene. 😊👍 

Anonymkode: 8528d...e7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 24 å har en Opel Astra 2018 Modell!😊

Utrolig fornøyd.

Anonymkode: 070bb...fdb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan bil jeg har? En sånn som har fire hjul. Synes ikke de med tre hjul ser så stabile ut.

Anonymkode: dcdea...7fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg trodde jeg var barnslig, helt til så denne tråden. Dette underforumet er så dødt, og dere gjør det ikke bedre. 

Så, for å svare på spørsmålet:

Opel Insignia 2009 modell. 160 HK, diesel, automat 

Liker ikke: vil ha mer bass, litt rykking i girkassa ved saktekjøring (ca 50 km/t), lakkskader må utbedres, hornet virker ikke, ei heller klimaanlegget (men jeg har vinduer). Litt uoversiktlig mtp rygging, da jeg har verken sensorer eller kamera. Automatisk fjernlys slår seg ikke alltid av i møte med motgående trafikk

Liker: vakker bil, kjøre fort! Blinker på de som runker i venstrefila på motorveien. Takler 120/130 km/t uten problemer i motsetning til min trofaste sliter, Opel Astra. Veldig komfortabel bil å kjøre, veldig morsom bil å kjøre. Har kjørt 180 km/t uten problem, men ikke i Norge for dem som vil anmelde meg. Elsker å sette på sporsmodus. Drivstoffgjerrig bil, kjørte en hel dag ( 12 timer, inkludert noen pauser) på halv tank

Anonymkode: 29e16...7c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...