bippo Skrevet 11. juli 2018 #41 Skrevet 11. juli 2018 Eh, det er da hans rett å takke nei til sex når han tydeligvis ikke har lyst til å ligge med TS. Dette er ikke noen big deal. Det er bare en fyr som ikke vil ha sex. Det trenger ikke å si noe om legningen eller penisstørrelsen hans. Tøft av deg å spørre TS, men dette er ikke noe å ta på vei for. 5
Kvinne87Rogaland Skrevet 11. juli 2018 #42 Skrevet 11. juli 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Han svarer på snapper jeg sender til han nå, selv om han er ute med kompiser. Tenker jeg får bare leve med å være friendzonet av han Anonymkode: c3b75...b96 Jeg tolker svaret han som "nei takk, men kult av deg å være så tøff og spør" (heier på deg) Tydeligvis prøvde han å avslå på mest mulig skånsom måte, og det betyr jo at han verdsetter deg. Spesielt siden han prøver å glatte over ved å sende deg snaps etterpå. Kan godt være at han enten ikke vil risikere vennskapet deres (at det blir kleint) eller at han er interessert i noen andre og legger alle aksjene der. Synes ikke du skal føle deg nedfor av dette, det skjer hele tiden. Har opplevd det selv, og jeg har god selvtillit. Noen ganger klaffer det bare ikke. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #43 Skrevet 11. juli 2018 10 hours ago, æøå* said: Som om netflix og chill betyr sex? https://www.urbandictionary.com/define.php?term=netflix and chill Dette uttrykket har altså vært rundt i noen år :p Anonymkode: 3a338...8a0 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #44 Skrevet 11. juli 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tolker det som at han ikke er interessert i deg på den måten men ønsker deg lykke til med jakten din. Anonymkode: f1e2e...751 Dette. Ang. Netflix og chill så må man jo nærmest ha bodd under en stein uten kommunikasjon med omverdenen de siste årene om man ikke har fått med seg at det betyr sex. Selv er jeg 50 år og har i hvert fall visst det lenge. Anonymkode: cdebf...24e 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #45 Skrevet 11. juli 2018 Huff, han bør jobbe litt med avvisningene sine. Anonymkode: 48659...fe2
a l'orange Skrevet 11. juli 2018 #46 Skrevet 11. juli 2018 Problemet her er jo ikke at folk forstår eller ikke forstår hva Netflix & chill betyr. Problemet er at så mange kvinner tror at de er prinsesser, tror at en mann er en tjener som står i givakt og er parat til å betjene hvert minste ønske hun skulle ha - avlyse andre planer, gjøre det hun vil, uansett hva det er - og hvis ikke han gjør det, da føler hun seg...tåpelig. Denne diskusjonen er déjà vu, her inne. Hvem har lært kvinner at det er sånn det er å være kvinne? Hvem har lært kvinner at det er dette man kan forvente av menn? Dere som lærer bort disse holdningene, er med på å skape en misforståelse som gjør at kvinner til syvende og sist føler seg som alt annet enn en prinsesse. De føler seg teite. De føler de ikke vet hva de kan forvente. De føler de ikke vet hvordan de skal gå frem. Trådstarter, det virker som om alt du har lært om menn er feil. Menn fungerer ikke sånn at det bare er å slå de på, så vibrerer de. De fungerer mye mer likt deg. De har tanker og følelser og usikkerheter. Bli kjent med en av de. Lytt til en av de. Kryp under huden på en av de. Åpne opp for en av de. Da vil du forstå mer om menn og slippe å havne i slike pinlige situasjoner. Børst av deg støvet og ikke tenk for mye på dette. Vil absolutt anbefale deg å snakke med han fyren en gang det passer. Kanskje det kan bli dere to, hvis dere bare får løsnet på dette? Mitt inntrykk er at menn tåler - ja, tilmed respekterer - kvinner som går i seg selv og reflekterer over hvorfor de gjør som de gjør. 6
Støvkost Skrevet 11. juli 2018 #47 Skrevet 11. juli 2018 Det er for det første litt overrumplende å bli spurt om man vil ha sex av en venn man ikke engang har vært intim med før, og for det andre betyr ikke det at han avviser deg at han ikke synes du er attraktiv. Det er faktisk andre ting som veier inn og. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #48 Skrevet 11. juli 2018 1 minutt siden, a l'orange skrev: Problemet her er jo ikke at folk forstår eller ikke forstår hva Netflix & chill betyr. Problemet er at så mange kvinner tror at de er prinsesser, tror at en mann er en tjener som står i givakt og er parat til å betjene hvert minste ønske hun skulle ha - avlyse andre planer, gjøre det hun vil, uansett hva det er - og hvis ikke han gjør det, da føler hun seg...tåpelig. Denne diskusjonen er déjà vu, her inne. Hvem har lært kvinner at det er sånn det er å være kvinne? Hvem har lært kvinner at det er dette man kan forvente av menn? Dere som lærer bort disse holdningene, er med på å skape en misforståelse som gjør at kvinner til syvende og sist føler seg som alt annet enn en prinsesse. De føler seg teite. De føler de ikke vet hva de kan forvente. De føler de ikke vet hvordan de skal gå frem. Trådstarter, det virker som om alt du har lært om menn er feil. Menn fungerer ikke sånn at det bare er å slå de på, så vibrerer de. De fungerer mye mer likt deg. De har tanker og følelser og usikkerheter. Bli kjent med en av de. Lytt til en av de. Kryp under huden på en av de. Åpne opp for en av de. Da vil du forstå mer om menn og slippe å havne i slike pinlige situasjoner. Børst av deg støvet og ikke tenk for mye på dette. Vil absolutt anbefale deg å snakke med han fyren en gang det passer. Kanskje det kan bli dere to, hvis dere bare får løsnet på dette? Mitt inntrykk er at menn tåler - ja, tilmed respekterer - kvinner som går i seg selv og reflekterer over hvorfor de gjør som de gjør. Skulle virkelig ønske jeg kunne være enig i dette! "Problemet" er at endel menn faktisk ville ha slått til på tilbudet, kanskje kvinner som ts får disse forventningene fordi de faktisk blir oppfylt i endel tilfeller. Endel menn vil avlyse alle planer, gjøre det hun vil, med veldig veldig mange damer. Jeg har flere kompiser som hadde gått fra festen med en gang og tatt taxi i stedet for buss bare for å nå hjem til henne så fort som mulig, nesten uansett hvilken venninne det er snakk om. Og jeg hadde nok gjort det selv i flere scenarioer da jeg var rundt 20 år. Anonymkode: 48659...fe2 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #49 Skrevet 11. juli 2018 Det er en avvisning, rett og slett, og sånn er det noen ganger. Hvis man tar et direkte initiativ, risikerer man en direkte avvisning. En annen variant hadde jo vært å nærme seg ham ute på byen etter dere har drukket og lese an kjemien. Da får du også en mer skånsom avvisning. Men ber du ham direkte hjem til deg "ut av det blå" så risikerer du jo at han rett og slett ikke vil, slik som nå. Bare gå videre. Ikke alle er interessert i en. Anonymkode: 9c199...be7 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #50 Skrevet 11. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle virkelig ønske jeg kunne være enig i dette! "Problemet" er at endel menn faktisk ville ha slått til på tilbudet, kanskje kvinner som ts får disse forventningene fordi de faktisk blir oppfylt i endel tilfeller. Endel menn vil avlyse alle planer, gjøre det hun vil, med veldig veldig mange damer. Jeg har flere kompiser som hadde gått fra festen med en gang og tatt taxi i stedet for buss bare for å nå hjem til henne så fort som mulig, nesten uansett hvilken venninne det er snakk om. Og jeg hadde nok gjort det selv i flere scenarioer da jeg var rundt 20 år. Anonymkode: 48659...fe2 Derfor det tar sånn på selvfølelsen. Vi er begge 21 og 22. TS Anonymkode: c3b75...b96
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #51 Skrevet 11. juli 2018 1 time siden, bippo skrev: Eh, det er da hans rett å takke nei til sex når han tydeligvis ikke har lyst til å ligge med TS. Dette er ikke noen big deal. Det er bare en fyr som ikke vil ha sex. Det trenger ikke å si noe om legningen eller penisstørrelsen hans. Tøft av deg å spørre TS, men dette er ikke noe å ta på vei for. Rettelse: Det er en fyr som ikke vil ha sex med TS. Kan godt hende han får nok sex andre steder Anonymkode: 1a3b3...6c7 4
a l'orange Skrevet 11. juli 2018 #52 Skrevet 11. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle virkelig ønske jeg kunne være enig i dette! "Problemet" er at endel menn faktisk ville ha slått til på tilbudet, kanskje kvinner som ts får disse forventningene fordi de faktisk blir oppfylt i endel tilfeller. Endel menn vil avlyse alle planer, gjøre det hun vil, med veldig veldig mange damer. Jeg har flere kompiser som hadde gått fra festen med en gang og tatt taxi i stedet for buss bare for å nå hjem til henne så fort som mulig, nesten uansett hvilken venninne det er snakk om. Og jeg hadde nok gjort det selv i flere scenarioer da jeg var rundt 20 år. Anonymkode: 48659...fe2 Ja, det er dette jeg mener er problemet. De unge mennene som oppfører seg som tjenestevillig nikkedukker bare for å få sex. Som ikke bryr seg om hva det fører til av senere konsekvenser. Og det at samfunnet rundt bare lar dette skje. Det at menn gjør hva som helst for å få sex i tyveårene fører til at de selv ender opp med å sitte med skjegget i postkassa som førtiåring. For innen den tid er prinsessa blitt dronning, og da er hun ikke skamfull en gang, da er hun nådeløs.
Peaches Skrevet 11. juli 2018 #53 Skrevet 11. juli 2018 Akkurat sånn gutter føler seg når de blir avvist av jenter. Alle kan bli avvist, get over it. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #54 Skrevet 11. juli 2018 Det er en myte at menn puler hva som helst, når som helst. Anonymkode: 540db...502 6
a l'orange Skrevet 11. juli 2018 #55 Skrevet 11. juli 2018 (endret) På 11.7.2018 den 14.25, AnonymBruker skrev: Derfor det tar sånn på selvfølelsen. Vi er begge 21 og 22. TS Anonymkode: c3b75...b96 Jeg tenker at du bør bare være lykkelig for denne leksa trådstarter! Det at du møtte en mann som sa nei til deg allerede nå, mens du enda er ung, gjør at du har sjanse til å utvikle en ydmykhet som vil gagne deg resten av livet. Det er mange jenter og kvinner som aldri opplever at noen sier nei til de. Alle sier ja, og så spør de bare om mer. Så blir de pripne og uspiselige, og så til slutt vil ingen holde ut med de lengre. Forstår at det er kjipt her og nå, men fra en som er langt eldre enn deg og som har sett hvordan enkelte kvinner utvikler seg; Det er antageligvis en velsignelse. A blessing in disguise. Forsøk å se på det som dette! Og nei, dette sier ingenting om at ikke du er pen nok. Det sier heller noe om at du nok har en bra kompis. Endret 22. oktober 2020 av a l'orange 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #56 Skrevet 11. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor det tar sånn på selvfølelsen. Vi er begge 21 og 22. TS Anonymkode: c3b75...b96 Men jeg skriver jo endel menn av en grunn. Selvfølgelig ville ikke alle ha gjort det. Og det kan være mange grunner til at ikke denne mannen gjorde det med deg, noen grunner som handler om hann, andre grunner som handler om deg. Mest sannsynlig en blanding. Andre damer, mangel på tiltrekning, mer interessert i å opprettholde vennskapet, generelt uinteressert i sex (ja, det hender), you name it. Ingenting du ikke kan riste av deg, ingenting du ikke vokser på. Anonymkode: 48659...fe2 4
a l'orange Skrevet 11. juli 2018 #57 Skrevet 11. juli 2018 (endret) På 11.7.2018 den 14.41, AnonymBruker skrev: Men jeg skriver jo endel menn av en grunn. Selvfølgelig ville ikke alle ha gjort det. Og det kan være mange grunner til at ikke denne mannen gjorde det med deg, noen grunner som handler om hann, andre grunner som handler om deg. Mest sannsynlig en blanding. Andre damer, mangel på tiltrekning, mer interessert i å opprettholde vennskapet, generelt uinteressert i sex (ja, det hender), you name it. Ingenting du ikke kan riste av deg, ingenting du ikke vokser på. Anonymkode: 48659...fe2 Enig. En bra mann kan være vanvittig interessert i sex med en kvinne og likevel avslå fordi han ser an situasjonen, og vurderer at den ikke er bra for henne. Typisk, han vil ikke ha sex med henne når hun maser om det eller spør om det pga bekreftelse. Men han ville hatt sex med henne om hun gjorde seg fortjent til det, for eksempel hvis hun hadde fortalt om følelsene sine, og var villig til å forplikte seg. På den måten er han en lur mann, som utnytter det at også kvinner ønsker sex, og at også kvinner er villig til å gi noe, for å få det. Og på den måten skaper han en bra kvinne, en som ikke ender opp med å rive seg i håret av frustrasjon over at mannen ikke er dominant og tøff nok. Endret 22. oktober 2020 av a l'orange
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #58 Skrevet 11. juli 2018 56 minutter siden, a l'orange skrev: Trådstarter, det virker som om alt du har lært om menn er feil. Menn fungerer ikke sånn at det bare er å slå de på, så vibrerer de. De fungerer mye mer likt deg. De har tanker og følelser og usikkerheter. Bli kjent med en av de. Lytt til en av de. Kryp under huden på en av de. Åpne opp for en av de. Da vil du forstå mer om menn og slippe å havne i slike pinlige situasjoner. Børst av deg støvet og ikke tenk for mye på dette. Vil absolutt anbefale deg å snakke med han fyren en gang det passer. Kanskje det kan bli dere to, hvis dere bare får løsnet på dette? Mitt inntrykk er at menn tåler - ja, tilmed respekterer - kvinner som går i seg selv og reflekterer over hvorfor de gjør som de gjør. Det er jo ikke en random fyr jeg har møtt på byen. Vi er jo venner og vi har jo delt personlige ting med hverandre. Han vet jo at jeg bryr meg om han. 56 minutter siden, Støvkost skrev: Det er for det første litt overrumplende å bli spurt om man vil ha sex av en venn man ikke engang har vært intim med før, og for det andre betyr ikke det at han avviser deg at han ikke synes du er attraktiv. Det er faktisk andre ting som veier inn og. Kanskje Anonymkode: c3b75...b96
a l'orange Skrevet 11. juli 2018 #59 Skrevet 11. juli 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke en random fyr jeg har møtt på byen. Vi er jo venner og vi har jo delt personlige ting med hverandre. Han vet jo at jeg bryr meg om han. Anonymkode: c3b75...b96 Nettopp derfor synes jeg du bør snakke med han om dette. Fortelle om din egen følelse av ydmykelse og skam da du ble avvist. Høres sikkert helt vilt ut å gjøre noe sånt, for det er jo ikke sånne ting man snakker med venner om sånn i hytt og pine. Men tro meg, det kan ende forbausende godt likevel! Noen av de situasjonene jeg har lært aller mest om meg selv og andre, har vært nettopp slike situasjoner som den du beskriver her. Absolutt alle mennesker har noe til felles, under overflaten, men som de ikke deler med hverandre - selv ikke med venner - sånn helt uten videre. Skam, nederlag, bekymring. Men når man plutselig havner i situasjoner, så er det ofte på det nivået man kan møtes og løse opp. Man forteller om egne ting...og vips så åpner den andre opp. Ikke glem at også han har sine ting. Husk at dette kan være bra, også for han
HalldirV2 Skrevet 11. juli 2018 #60 Skrevet 11. juli 2018 1 time siden, a l'orange skrev: Problemet her er jo ikke at folk forstår eller ikke forstår hva Netflix & chill betyr. Problemet er at så mange kvinner tror at de er prinsesser, tror at en mann er en tjener som står i givakt og er parat til å betjene hvert minste ønske hun skulle ha - avlyse andre planer, gjøre det hun vil, uansett hva det er - og hvis ikke han gjør det, da føler hun seg...tåpelig. Denne diskusjonen er déjà vu, her inne. Hvem har lært kvinner at det er sånn det er å være kvinne? Hvem har lært kvinner at det er dette man kan forvente av menn? Dere som lærer bort disse holdningene, er med på å skape en misforståelse som gjør at kvinner til syvende og sist føler seg som alt annet enn en prinsesse. De føler seg teite. De føler de ikke vet hva de kan forvente. De føler de ikke vet hvordan de skal gå frem. Trådstarter, det virker som om alt du har lært om menn er feil. Menn fungerer ikke sånn at det bare er å slå de på, så vibrerer de. De fungerer mye mer likt deg. De har tanker og følelser og usikkerheter. Bli kjent med en av de. Lytt til en av de. Kryp under huden på en av de. Åpne opp for en av de. Da vil du forstå mer om menn og slippe å havne i slike pinlige situasjoner. Børst av deg støvet og ikke tenk for mye på dette. Vil absolutt anbefale deg å snakke med han fyren en gang det passer. Kanskje det kan bli dere to, hvis dere bare får løsnet på dette? Mitt inntrykk er at menn tåler - ja, tilmed respekterer - kvinner som går i seg selv og reflekterer over hvorfor de gjør som de gjør. Skriver under på denne. Alt for mange her inne som er blinde for sitt eget kjønns oppførsel, krav og forventninger. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå