Gå til innhold

Har løyet om min fortid.. ah hvorfor!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortell han det, og forklar at det er et tilbakelagt stadium.

Hvis dere blir kjærester og begynner og omgåes hverandres venner, er det fare for at sannheten kommer for en dag på en måte du ikke ønsker. En venn kan si til typen din i forbifarten "Da Sofie drev og røykte hasj den sommeren da bla-bla-bla".... og hva gjør du da? Det er mye verre å finne det ut på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en nå som det holder på å bli seriøst med, sånn type snart offisielle kjærester. Men det er ikke sikkert han ville hatt meg om han visste sannheten om meg, eller har det noe å si? Tingen er at vi snakket  om «narkotika» i begynnelsen av datingen, hvorpå han viser et styerkt avsky, at han verken har prøvd eller syns noe om folk som driver med slikt. Så da løy jeg, og sa at jeg aldri har prøvd heller. Sannheten er at jeg HAR prøvd. Mye forskjellig. Og jeg har et helt annet syn på det. Det er mange, mange år siden jeg prøvde noe men allikevel. Jeg kunne jo ha vært ærlig, ser det nå. 

Så jeg har litt dårlig samvittighet for det. Men burde jeg fortelle ham om det? Eller bare la det være og hvis/når vi skulle snakke om det igjen, være ærlig da? 

Eller er det ok å ha en slik løgn med en partner?

Anonymkode: dda3a...ccb

Det er vel heller du som skulle vist avsky til han som ikke vet hva han snakker om? Hvorfor er du ikke sur på han fordi han er fordomsfull og full av forakt mot mennesker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Million skrev:

Fortell han det, og forklar at det er et tilbakelagt stadium.

Hvis dere blir kjærester og begynner og omgåes hverandres venner, er det fare for at sannheten kommer for en dag på en måte du ikke ønsker. En venn kan si til typen din i forbifarten "Da Sofie drev og røykte hasj den sommeren da bla-bla-bla".... og hva gjør du da? Det er mye verre å finne det ut på den måten.

Det er han som er fordomsfull og full av forakt! Hvem skal da endre seg etter din mening? Hvorfor skal det være lov å hate mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hypes skrev:

Dette handler vel egentlig ikke i bunn og grunn om løgn. Dere har tydelig helt ulike syn på livet. Kan du leve med tanken om å aldri ta noe igjen? Hvis ja, så greit. Men om du, som du sier, har et helt annet syn på det, så går du. Jeg personlig kunne aldri vært sammen med en sånn mann. 

Eller være sammen med en mann som ignorant og uviten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, waco skrev:

Det er han som er fordomsfull og full av forakt! Hvem skal da endre seg etter din mening? Hvorfor skal det være lov å hate mennesker?

Hva i huleste babler du om? Har jeg sagt et pip om å hate mennesker, og at det er "lov"?

Slutt å røyke sokkene dine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Million skrev:

Hva i huleste babler du om? Har jeg sagt et pip om å hate mennesker, og at det er "lov"?

Slutt å røyke sokkene dine.

Jeg snakker om daten til trådstarter som hater mennesker som har brukt rus-

Si meg,- forstår du ingenting? Hva trodde du jeg mente? Fortell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han er typen som holder seg absolutt alle rusmidler så kanskje du bør si til han at du var redd for å bli dømt men at du har prøvd litt ting, så lenge du også gjør det klart at det er ikke noe du kommer til å ta med deg inn i forholdet (om han vil leve i et rusfritt forhold). Men er han typen som klager på narkomane mens han selv sitter med en drink i hånda og drikker et par øl til middagen så har en ingen fot å stå på. Alkohol er det verste rusmidlet som finnes og de som ser ned på folk som bruker andre rusmidler eller mener at det er galt å prøve psykedeliske stoffer som kommer opp fra jorden (er det laget i et laboratorium så bør man holde seg unna men kommer det fra jorden er det stort sett greit, så lenge du selvsagt ikke bruker det regelmessig bare for å starte dagen). Ironisk nok bruker de nå psykedeliske stoffer for å kurere alkoholisme. Faren min var på tur å drikke seg ihjel, så dro han til utlandet hvor de først hjalp han igjennom avrusings perioden, men selv etter hode hans ble klart så følte han at det var vanskelig å holde seg unna da han var veldig sjenert og slet med uro i kroppen. Så gav de han sopp eller LSD (husker ikke hvilket) legen gikk igjennom hele opplevelsen med han, han sa han følte at han reiste i tid og når han kom tilbake til nåtiden så følte han aldri at han måtte drikke igjen.

Om han er typen som holder seg unna rus kan jeg skjønne hvorfor han føler det slik men jeg tror neppe han egentlig vet hva rus innebærer og fordi han har fått den opplæringen hvor politiet kommer og forteller om de hjemløse misbrukerne, så må det bety at det er normen. Siden det er ulovelig kan ikke folk snakke fritt om de bruker andre ting en akohol, men så og si alle jeg kjenner som har høyt krevende jobber med lange arbeidstimer er røykere, de får til å presse seg mer på jobb, trening og det hjelper dem å sove på natta da de har mye stress i hverdagen. Men vi tør jo ikke å si at det finnes mindre fungerende alkoholikere enn de som bruker annet.

Fordi jeg vet at jeg kan bli lett avhengig da det er arvelig så har jeg holdt meg unna alkohol nesten helt, har tatt en drink på bryllup eller veldig spesielle anledninger med venner men har aldri drukket meg full. Jeg har lyst å prøve psykedeliske ting en gang for å se om jeg kan naustet opp i et par traumatiske opplevelser, men jeg holder meg unna det miljøet helt så det blir vel ikke før jeg reiser til California og San Diego om 2 år. Jeg drikker heller vann når jeg er med på fest, og det er jo greit for vennene mine da de har hatt sjåfør. Men har fått veldig mange kommentarer fra kvinner opp gjennom årene hvor de spør hvorfor jeg ikke drikker, og ei sa faktisk til meg for ikke så lenge siden "Javel ja så du er den typen som vil dominere kvinner ved å være edru slik at du kan jakte på sårbare kvinner i helgene". Bruker ikke å si det til folk men følte meg såpass fornærmet at jeg sa til henne at om jeg utnytter sårbare kvinner så mye hvorfor er jeg da forsatt jomfru, og hvorfor har jeg da bare kysset 2 jenter i hele mitt liv? Hun begynte med "da er det fordi du er dårlig på å jakte men du ønsker å holde kontroll over andre kvinner, om du kysser en jente som har drukket og du selv ikke har drukket så har du begått seksuelt overgrep". Var det heldigvis nok kvinner der som spurte hva faen var det hun drev med, at å gå etter meg for å ikke drikke alkohol er det dummeste de hadde hørt. En mer harmløs fyr vil du ikke finne, og at hvor svake mentale skapninger tror hun at kvinner er om de ikke kan avgjøre selv hvem og når de skal kysse eller å ha sex med når de er fulle? For da er halve befolkningen i verden laget av foreldre som har begått seksuell overgrep. 

Med mindre du forsatt bruker stoffer så har han ikke noe med hva du har eksperimentert din egen kropp med, så lenge det ikke er noe som kan gå spesifikt utover han. Som for eksempel hadde du hatt veldig mange partnere før han men bestandig brukt kondom og ikke blitt smittet så ville han ikke hatt noe med det heller, men om du har fått noe så har han all rett til å få vite noe slik at han kan ta avgjørelsen om det er noe han kan godta. Blir det snakk om det igjen så kan du si at du har testet ut noen ting, men du har ikke noen interesse av å eksperimentere mer, ihvertfall ikke at du kommer til å gjøre det i forholdet deres. Blir han da sint så er det jo bare å spørre han om han aldri selv har gjort ting som er langt farligere? Har han noen gang prøvd hjemmebrent for eksempel så er argumenta hans dead on arrival, for det dør ca 8-10.000 unge mennesker (14-19) hvert eneste år av de drikker hjemmebrent for første gang. Si at du var redd for at det kom til å ødelegge forholdet fordi du hadde falt for han og spør han om han seriøst mener at det at du har hatt et liv før du traff han har påvirket forholdet deres negativt på noen som helst måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For MEG er det ikke noe som betyr noe, men han virker til å ha veldig mye imot alt som har med det å gjøre. Type mener at dersom man har røyket en joint så er man narkoman. 

Så derfor er jeg litt redd for om han ville dumpet meg for en så enkel grunn. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Jeg ville ikke hatt en slik fordumsfull kjæreste, synes det er verre enn en som har prøvd narkotika som ung. 

Og de som mener at alkohol er et greit rusmiddel, men alt annet er djevelens verk, vel de har ikke helt forstått det. Alkohol er en av de skadeligste rusmidlene vi har. Eneste grunn til at det er lovlig er for at det er så innbarket i samfunnet og livene til så mange. 

Anonymkode: e2817...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han høres trangsynt ut. Er han like konservativ på andre områder? Jeg hadde vært veldig skeptisk til en mann med slike holdninger. 

Anonymkode: 44456...c7b

Enig med deg.

Det er greit å være mot rusmidler, men det er noe annet å skulle definere andre mennesker på den måten. Å ikke ønske sterke rusmidler i livet sitt er helt OK, å skulle bruke fortiden til folk mot dem eller kreve at de skal ha like bastante holdninger som en selv, er trangsynt og konservativt. 

Om en date hadde dumpet meg fordi jeg tok dop på fest for 10 år siden, og hadde litt mer liberale tanker om marijuana enn ham, så hadde jeg tenkt "good riddance". Om han dumper meg på grunn av noe så banalt, fortjener han ikke meg og alt det gode jeg har å by på. 

Romslighet er generelt en fin kvalitet.

Anonymkode: be785...8ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ruse seg på narkotika var jo ulovlig den gangen og. For meg vitner det om karaktersvakhet, og jeg ville ønsket å få vite om det før forholdet ble alvorlig.

Anonymkode: aeb7c...916

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig svakt å juge om noe slikt.. 

Største problemet ditt nå er at hvis du forteller det så forteller du også at du er att på til en løgner. 

Kanskje jeg er sær men jeg ville ikke stolt på deg igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev på med en som fortalte at han hadde vært avhengig 5 år tidligere, mye var pga problemer fra barndommen. Bare det jeg reagerte mest på var at han fremdeles ikke taklet følelser noe spesielt godt. Verken det å være trist eller sint, ble han sint så var det silent treatment. Ble han trist så lo han og gjorde narr av. Hadde han bare jobbet seg godt gjennom alt som gjorde at han søkte seg vekk til narkotikaen så kunne det vært muligheter. Her var det tydelig for meg at bruken som var 5 år tidligere, lett kunne komme tilbake. Han sa så mye om hvor ferdig han var med det, men da jeg dumpet han så var han på tur igjen en stund fordi han ikke taklet følelser. 

Han sa også at han hadde hatt et friår fra jobb for å jobbe med karakterene sine. Helt til en kompis av han røpet han med at han hadde sagt opp jobben sin helt ut av det blå å gått arbeidsledig et år, levd på nav osv. Så rett etter jeg møtte han så hadde han gått til sin gamle arbeidsplass å bedt om jobben tilbake. 

Etter jeg dumpet han så byttet han jobb igjen og han flyttet flere timer unna dette stedet. Fremdeles over 2 timer kjøring unna meg, så var ikke meg han flyttet vekk fra heller. 

Jeg fikk innblikk i han som ustabil, ikke takle følelser, løgner og egentlig litt umoden. Ikke bare narkotika. Så jeg tenker at løpet er litt kjørt for deg, du har vist at du har løyet til han helt fra starten og du har vært involvert i noe slikt. Det er en ting som er lett å falle tilbake på også, denne avhengigheten. Jeg ser veldig negativt på narkotika pga egen oppvekst, venner rundt meg osv. Vet om flere som har fått tilbakefall etter over 8 år som rusfri, fått familie og barn uten at det stopper de.

Du har nok driti deg ut med han her, om han ikke har gjort lignende selv eller ikke vet bedre da.

Anonymkode: ce37b...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud. Vel, takk for råd. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, waco skrev:

Det er vel heller du som skulle vist avsky til han som ikke vet hva han snakker om? Hvorfor er du ikke sur på han fordi han er fordomsfull og full av forakt mot mennesker?

Jo, men det er jo fordi han ikke vet bedre. Jeg kjenner andre også som er slik, og da pleier jeg å ta diskusjonen. Allikevel følte jeg ikke for det da det ble tatt opp. Du vet, man sier av og til ting når man ikke kjenner noen og har lyst å bli likt. Vil ikke kalle meg en løgner slik mange her inne påpeker at jeg er. I så fall en hvit løgn. 

Men jeg tar den neste gang. Diskusjonen altså. Jeg har helt klare meninger om det. Og nå kjenner jeg ham bedre, og kunne stått for det nå. 

Anonymkode: dda3a...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du skal si det. På et punkt må det jo komme ut uansett.

Anonymkode: 9a81a...a49

Hvorfor må det det? Med mindre hun har vært sprøytenarkoman og bodd på gata så er det vel ikke noe poeng å si det?

Jeg tok en del kokain da jeg bodde i England for 10 år siden, ser ingen grunn til å nevne det for kjæresten. Ikke vil han finne ut av det heller, da jeg bare hang med engelskmenn på den tiden som jeg har 0 kontakt med nå. 

Hvis TS bare drev med party drugs, som jeg tolker det som, så hadde jeg ikke nevnt det. 

Anonymkode: 6df5e...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sagt det, og også ønsket å vite det. For meg går det på prinsippet om å være ærlig med en ny potensiell kjæreste. Det er bedre å vite ting og få lov til å bestemme seg da, enn å bli holdt for narr. OM han velger å dumpe deg for noe du gjorde for 10 år siden, sier det mer om han enn deg. I mine øyne. Ærlighet varer lengst :) 

Jeg deler hans syn på narkotika. Sterkt i mot det. For ca 8 år siden, da heg var i begynnelsen av 20 årene, drev jeg så smått med en bekjent. Han reiste på utveksling i 6mnd, men vi holdt daglig kontakt og «ventet» på hverandre. Da han kom tilbake, snakket vi en del om ting vi eventuelt hadde gjort. Han nevnte han hadde prøvd hasj på utvekslingen, lovlig, og jeg viste en tydelig misnøye og skuffelse. Han sa der og da, og mange ganger senere, at den skuffelsen han så i øynene mine var den verste følelsen han hadde kjent noen gang. Likevel; vi var jo ikke kjærester, så jeg måtte leve med det. Sammen i 3 år etter det. 

Med han som nå er min mann, snakket vi også om ting etter hvert som datingen gikk mot mer seriøse skritt. Han fortalte han hadde hatt trekant med to jenter. Det også stakk veldig i meg. Her også valgte jeg å leve med det. 

I begge tilfeller var det jo dette ting i fortiden = jeg har ikke noe jeg skulle sagt. Er jo ikke sånn at de hadde drept noen eller begått alvorlig kriminelle handlinger. Eksen var en fin mann på mange måter, bare ikke for meg på lang sikt. Mannen min er «perfekt» i mine øyne for hvordan han er, selv om han hadde trekant da han var 20. 

Jeg er bare glad for å ikke ha blitt ført bak lyset med løgn. 

Anonymkode: 00c08...dad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...