AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #21 Skrevet 11. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan absolutt være med på at det er foreldrene i dette tilfellet. Jeg er stemor til barnet, uten barn selv. Syns det er godt å få litt råd her når det er nødvendig. Far og jeg er enige om oppvekst og alt rundt, bortsett fra at vi også selvsagt prøver oss frem for å få det til å fungere. Vi vet at barnet sover i sengen med mor hjemme. Og at vi fra start avvente barnet med det hos far også når jeg kom inn i bildet og han var 3år. Så vi mener vel nå at det er på tide å få han til å sovne selv. Men så vil det nok kanskje bli en ekstra prøvelse når mor kjører andre regler. Tusen takk for gode råd alle! Anonymkode: 64ee0...8fc Akkurat det jeg tenkte, uansvarlige foreldre som hindrer barnet i å utvikle seg og bli selvstendig. Men da blir problemstillingen noe anderledes. Barnet vil nok slite mer med dette når det er helt forskjellige «soverutiner» i dets 2 hjem. Det skaper forvirring. Det beste er om dere kan prate med moren og bli enige om at han skal sove selv og en felles plan for hvordan få det til. Anonymkode: 8f498...114 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #22 Skrevet 11. juli 2018 Dette er jo foreldrene sin skyld.. Har de/dere gjort det til nå, så får de/dere bare styre med det.. Har aldri hatt dette problemet vi.. Anonymkode: 17a37...582 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #23 Skrevet 11. juli 2018 Ts her. ja, helt med på det! Det er faktisk tragisk å stå på sidelinjen og se hvor mye barnet blir begrenset. Det er først siste året og i regi av meg og far at barnet har fått prøve ski, skøyter, sparkesykkel, trampoline. You name it. Til nå har det vært stakkars, uff og det kan være farlig. Er vi i lekeparken så er det som regel han som står å gråter fordi han ikke tør å klatre etc, mens 3åringene klatrer forbi og ser rart på ham. Dette er dessverre bare en av mange ting som henger igjen. Og til tider ikke alltid enkelt å alltid pushe med far, når han drar tilbake til mor og blir dullet med igjen. Hun er dessverre ikke samarbeidsvillig. Anonymkode: 64ee0...8fc
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #24 Skrevet 11. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. ja, helt med på det! Det er faktisk tragisk å stå på sidelinjen og se hvor mye barnet blir begrenset. Det er først siste året og i regi av meg og far at barnet har fått prøve ski, skøyter, sparkesykkel, trampoline. You name it. Til nå har det vært stakkars, uff og det kan være farlig. Er vi i lekeparken så er det som regel han som står å gråter fordi han ikke tør å klatre etc, mens 3åringene klatrer forbi og ser rart på ham. Dette er dessverre bare en av mange ting som henger igjen. Og til tider ikke alltid enkelt å alltid pushe med far, når han drar tilbake til mor og blir dullet med igjen. Hun er dessverre ikke samarbeidsvillig. Anonymkode: 64ee0...8fc Å ja, det den type mor ja. Hun som vet best, og ingen skal fortelle henne annet. Er redd dere vil slite da, for ungen vil jo kreve det han er mest vant til og det er jo det som skjer hos mor som nok er normalen for ham. Kanskje far kan kontakte helsestasjon for litt råd? Anonymkode: 8f498...114
Gjest BearMama Skrevet 11. juli 2018 #25 Skrevet 11. juli 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dønn seriøs. Hvis et barn i hele sitt 6årige liv har slitt med å sove selv er det på tide med en utredning av noe slag. Men du bjørnemor må gjerne fortsette å sove sammen med ungene til de blir voksne. Anonymkode: 8f498...114 Min unge har sovet for seg selv siden han var 10 mnd med visse unntak når han har hatt sleep regression. Men det er ikke poenget. Poenget er at mennesker, barn som voksne, er forskjellige og har forskjellige behov. Noen er mer engstelig av natur uten at det innebærer verken dårlig oppdragelse ellers diagnoser. Om du ikke fatter at mennesker har forskjellige behov, at en kan takle forskjellige situasjoner og følelser på andre måte enn deg selv så viser det til lite empati, kunnskap og omsorg. Jeg er så drittlei av mennesker som sitter på sin selvutnevnte trone med nesa i sky og er selverklært ekspert på alle mennesker og barn fordi deres eget barn gjorde ditten og klarte datten, så da er jeg og min metode og mine barn et strålende eksempel på at hele verden burde klare det samme ved å gjøre akkurat det samme som den selverklærte «perfekte» moren. Jeg sier ikke at noen barn ikke er offer for dårlig oppdragelse eller ettergivende foreldre, men de fleste foreldre vet innerst inne om de faktisk gjør en god jobb eller ikke. Selv om de kanskje ikke alltid vil innrømme det. Det finnes ingen fasit for barneoppdragelse. Noen gode fellesnevnere ja, men når man dypdykker litt mer så må en ta hensyn til hvert enkelt barn da hvert barn som sagt har forskjellige behov og takler ting og følelser på forskjellige måter. Endret 11. juli 2018 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #26 Skrevet 11. juli 2018 Pleier å lese på senga, har gjort det helt siden ammingen tok slutt. Etter det snakker vi kanskje litt om dagen. Når jeg har forlatt rommet, varierer det. Noen ganger ønsker barnet at døra skal være åpen, lyset på, noen ganger motsatt. Varierer også med hvilken seng barnet ligger i. Noen ganger min, andre ganger sin egen. Anonymkode: c8449...c7c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #27 Skrevet 11. juli 2018 6 minutter siden, BearMama skrev: Min unge har sovet for seg selv siden han var 10 mnd med visse unntak når han har hatt sleep regression. Men det er ikke poenget. Poenget er at mennesker, barn som voksne, er forskjellige og har forskjellige behov. Noen er mer engstelig av natur uten at det innebærer verken dårlig oppdragelse ellers diagnoser. Om du ikke fatter at mennesker har forskjellige behov, at en kan takle forskjellige situasjoner og følelser på andre måte enn deg selv så viser det til lite empati, kunnskap og omsorg. Jeg er så drittlei av mennesker som sitter på sin selvutnevnte trone med nesa i sky og er selverklært ekspert på alle mennesker og barn fordi deres eget barn gjorde ditten og klarte datten, så da er jeg og min metode og mine barn et strålende eksempel på at hele verden burde klare det samme ved å gjøre akkurat det samme som den selverklærte «perfekte» moren. Jeg sier ikke at noen barn ikke er offer for dårlig oppdragelse eller ettergivende foreldre, men de fleste foreldre vet innerst inne om de faktisk gjør en god jobb eller ikke. Selv om de kanskje ikke alltid vil innrømme det. Det finnes ingen fasit for barneoppdragelse. Noen gode fellesnevnere ja, men når man dypdykker litt mer så må en ta hensyn til hvert enkelt barn da hvert barn som sagt har forskjellige behov og takler ting og følelser på forskjellige måter. Nå kom det jo frem fra ts at jeg hadde rett ang dulledalling fra mor (selvfølgelig), og at hun ikke bare på dette området hindrer bsrney ditt. Så du kan legge bort kampen din nå. Er mer du som virker som en bedreviter enn det jeg gjør. Anonymkode: 8f498...114 1
Gjest BearMama Skrevet 11. juli 2018 #28 Skrevet 11. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå kom det jo frem fra ts at jeg hadde rett ang dulledalling fra mor (selvfølgelig), og at hun ikke bare på dette området hindrer bsrney ditt. Så du kan legge bort kampen din nå. Er mer du som virker som en bedreviter enn det jeg gjør. Anonymkode: 8f498...114 Nå snakker jeg generelt da om du ikke fattet det da jeg utdypet at det også var tilfeller der foreldre gjorde feil.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #29 Skrevet 11. juli 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er helt klart for stor til sånt. Mine har sovnet selv fra de var mellom 2 og 4 mnd gamle. Anonymkode: 8f498...114 Og min straks 10 åring har akkurat begynt å få det til på egenhånd. Det finnes mange ulike barn, og bare fordi dine ikke fikk/ trengte den ekstra nærheten betyr ikke set at andre barn ikke skal få / trenger den nærheten. Anonymkode: 1701b...c04 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #30 Skrevet 11. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og min straks 10 åring har akkurat begynt å få det til på egenhånd. Det finnes mange ulike barn, og bare fordi dine ikke fikk/ trengte den ekstra nærheten betyr ikke set at andre barn ikke skal få / trenger den nærheten. Anonymkode: 1701b...c04 Så godt å lese om din 10-åring😀 har en 6-åring som trenger at vi er inne på rommet til hun har sovnet. Vært sånn siden hun var nesten 2år.....da ble hun brått veldig redd en kveld hun skulle legges,og alle forsøk på å snu denne trenden har så langt ikke vært spesielt vellykket. Har konkludert med at hun sier i fra til oss når hun vil sove alene. Anonymkode: d5a3e...50b
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. juli 2018 #31 Skrevet 11. juli 2018 Ungene var rundt ett år da det gikk an å legge dem og gå før de hadde sovnet.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #32 Skrevet 11. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og min straks 10 åring har akkurat begynt å få det til på egenhånd. Det finnes mange ulike barn, og bare fordi dine ikke fikk/ trengte den ekstra nærheten betyr ikke set at andre barn ikke skal få / trenger den nærheten. Anonymkode: 1701b...c04 Gratulerer, 👍🏻 for at dere kom i mål før hin er konfirmant! Anonymkode: 8f498...114 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #33 Skrevet 11. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer, 👍🏻 for at dere kom i mål før hin er konfirmant! Anonymkode: 8f498...114 Hvorfor så spydig? Anonymkode: 4d93f...44c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #34 Skrevet 11. juli 2018 11 timer siden, BearMama skrev: Utreder barnet for å være mørkeredd eller være litt engstelig om natten? Er du seriøs nå? Hva skjer med at du må lage kvalme i alle trådene du svarer på? Anonymkode: 9b9fd...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #35 Skrevet 11. juli 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så spydig? Anonymkode: 4d93f...44c Kommer ann på øyet som leser Anonymkode: 8f498...114
Gjest BearMama Skrevet 11. juli 2018 #36 Skrevet 11. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer med at du må lage kvalme i alle trådene du svarer på? Anonymkode: 9b9fd...dc5 Kvalme fordi jeg mener at en del folk her inne er så høy på seg selv at de tror de er verdensmestere? Eller føler du deg truffet?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #37 Skrevet 11. juli 2018 Altså om ett barn trenger trygghet så bør en som forelder gi det uavhengig av alder tenker jeg. Mine barn fikk bruke den tiden de trengte, og de sov til og fra i sengen min til de var ca 10-12 år gml. Likevel har de alle vokst seg til selvstendige voksne med høyere utdanning og gode lederstillinger. Anonymkode: 76a19...506
Japp Skrevet 11. juli 2018 #38 Skrevet 11. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Og min straks 10 åring har akkurat begynt å få det til på egenhånd. Det finnes mange ulike barn, og bare fordi dine ikke fikk/ trengte den ekstra nærheten betyr ikke set at andre barn ikke skal få / trenger den nærheten. Anonymkode: 1701b...c04 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså om ett barn trenger trygghet så bør en som forelder gi det uavhengig av alder tenker jeg. Mine barn fikk bruke den tiden de trengte, og de sov til og fra i sengen min til de var ca 10-12 år gml. Likevel har de alle vokst seg til selvstendige voksne med høyere utdanning og gode lederstillinger. Anonymkode: 76a19...506 Har dere mulighet til å sende meg en PM? 😊
Gjest Skogrose Skrevet 11. juli 2018 #39 Skrevet 11. juli 2018 Dette kunne jo ha vært en fin tråd hvor man deler erfaringer og greier. Men fy så ekkel tone enkelte her på forumet har. Forhåpentligvis har de ikke like ufyselig væremåte overfor barna sine....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå