Gå til innhold

Har dere noensinne kjørt bånn gass?


AnonymBruker

Bånn gass prøvd eller ei?  

48 stemmer

  1. 1. Bånn gass prøvd eller ei?

    • Ja
      31
    • Nei
      17
    • Vet ikke / vil bare se svar
      0


Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne på 50 år og tester alltid hvor fort bilen kan gå når jeg har en ny bil. Søndag morgen på en øde strekning av E6 er fin til det. Har dessverre ikke hatt bil enda som har kommet særlig over 200 km/t.

Anonymkode: ae123...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er det pedal to the metal innimellom.

Anonymkode: fa508...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg ofte i akselerasjonsfeltet til motorveien. Bilen er tung og treg, og det er eneste måten å komme opp i fart relativt raskt. Men selv med gassen i bunn opplever jeg jevnlig å bli forbikjørt av raskere biler.

Anonymkode: 76d78...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 18.00, AnonymBruker skrev:

Autobahn ❤️ 

Anonymkode: 88311...0e4

2-1200x800.jpg

Anonymkode: 3656c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sjelden bånn gass for å komme opp i fart ut på motorvei (ikke nødvendig) men gjør det selvsagt under forbikjøring innimellom. Ingen grunn til å ligge lengre i venstrefeltet enn nødvendig, når man kjører forbi noen som synes 63km/t er passe fart i 80-sona. Særlig om jeg har hengeren bak med et par tonn på så trengs det jo litt "guffe" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sverige har finfine veier. 

Anonymkode: fd605...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 6.00, AnonymBruker skrev:

(bilde)

Anonymkode: 3656c...efc

 

Javel? Aldri noen som krasjer i Norge?

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sverige har finfine veier. 

Anonymkode: fd605...a17

Ikke overalt :P 

Anonymkode: 88311...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører bånn gass til daglig, men er ikke over fartsgrensen av den grunn. Bruker bare kortere tid på å komme opp til fartsgrensen. 

Anonymkode: ce128...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort det noen ganger med v70 2.5 turbo første bilen min hadde vell 210 midt på natta på e6, og nå har jeg 740 2.3 Turbo jeg leker mest på banen med og hadde 266 i følge garmin GPS. Det var på bane. Aldri turt og gjort det på en vei med ny lakkert bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ahs23 skrev:

Gjort det noen ganger med v70 2.5 turbo første bilen min hadde vell 210 midt på natta på e6, og nå har jeg 740 2.3 Turbo jeg leker mest på banen med og hadde 266 i følge garmin GPS. Det var på bane. Aldri turt og gjort det på en vei med ny lakkert bil

Kjekt at du flagger prioritetene dine, så vet vi hvor vi har deg. 

Dust. Håper du ikke tar med deg andre den dagen det går galt. 

Anonymkode: 7ae0e...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjekt at du flagger prioritetene dine, så vet vi hvor vi har deg. 

Dust. Håper du ikke tar med deg andre den dagen det går galt. 

Anonymkode: 7ae0e...040

Virkelig? Det var bare unøvendig...

Hun/Han skriver tydligvis at det skjedde en gang for lenge siden og gjør det bare på bane nå.

Har man en oversiktig motorvei med ingen biler så er det ikke noe problem å leke seg på en fartstripe til visse grader.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Yorker skrev:

Virkelig? Det var bare unøvendig...

Hun/Han skriver tydligvis at det skjedde en gang for lenge siden og gjør det bare på bane nå.

Har man en oversiktig motorvei med ingen biler så er det ikke noe problem å leke seg på en fartstripe til visse grader.

 

Nei. Han/hun skriver at det skjedde noen ganger på vei med den gamle bilen. Den nye bilen har vært oppe i 266 km/t men bare på bane, fordi han/hun er redd for lakken

Jeg deler herved ut et "dust" til deg også, du har tydeligvis akkurat like lite respekt for andres liv når du forsvarer hastigheter over 200 km/t på offentlig vei. 

Anonymkode: 7ae0e...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.7.2018 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Er ikke det lenger en del av føreropplæringen? Det er obligatorisk å kjenne sin egen bil, men med tanke på at 99,9% av de jeg ligger bak ikke klarer å komme opp i fartsgrensen i akselerasjonsfeltene, så tipper jeg at 99,9% av norske billister ikke vet hva en gasspedal skal brukes til ...

Er jo bare å se alle brødhuene i tråden her som tror det er forbudt å akselerere så fort bilen kan.

Anonymkode: 5ceb4...de3

Noen av oss klarer rett og slett ikke komme opp til fartsgrensa fort nok fordi vi kjører biler som har en motor som en middels symaskin. 

Hilsen eier av Citroen C1. 

Det tar tid å akselerere, rett og slett. Men jeg gjør mitt beste! Bilen derimot....  

Anonymkode: d0cd4...2a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Yorker skrev:

Virkelig? Det var bare unøvendig...

Hun/Han skriver tydligvis at det skjedde en gang for lenge siden og gjør det bare på bane nå.

Har man en oversiktig motorvei med ingen biler så er det ikke noe problem å leke seg på en fartstripe til visse grader.

 

enig i det du sier, noen her vet nok ikke hvordan bil jeg har heller, jeg er ikke en idiot som kjører fort med en  bil som ikke laget for og gå fort, som faktisk du klarte og lese riktig gjorde jeg dette kun en vis strekning, bilen min er fullt godkjent med både motor og bremser, jeg kjører mest på bane for der kan jeg virkelig prøve bilen. jeg har allt i orden på bilen. større godkjente bremser, størremotor og ombygd godkjent av vegvesenet. Kjører med dekk som klarer den farten og som koster sikkert mer en en en vanlig bruksbil folk har her inne. jeg blir heller redd av folk som ikke klarer og komme seg opp i faktisk fartgrensen som ikke klarer og kjøre bil,driver på telefon. jeg vet ikke hvem som er farligst av meg som råkjørte engang mitt alene på e6 møtte ikke en bil i samme felt eller motgående eller en som ikke er våken og sjekker snapchat filtre., tro meg jeg har testet bilen min så mye på banekjøring at og bremse og kontrollere bilen er ikke noe problem. og jeg har heller ikke med meg folk da jeg gjør dette. jeg kjører yrkebil ca 75 tusen km i året.. 

Vill ikke høre om hvor dum jeg er for det er jeg faktisk ikke som mange andre langs veien.

Siste gang jeg kommenterer et bil relarert inlegg her i hvartfall. 

Takk for meg 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ahs23 skrev:

enig i det du sier, noen her vet nok ikke hvordan bil jeg har heller, jeg er ikke en idiot som kjører fort med en  bil som ikke laget for og gå fort, som faktisk du klarte og lese riktig gjorde jeg dette kun en vis strekning, bilen min er fullt godkjent med både motor og bremser, jeg kjører mest på bane for der kan jeg virkelig prøve bilen. jeg har allt i orden på bilen. større godkjente bremser, størremotor og ombygd godkjent av vegvesenet. Kjører med dekk som klarer den farten og som koster sikkert mer en en en vanlig bruksbil folk har her inne. jeg blir heller redd av folk som ikke klarer og komme seg opp i faktisk fartgrensen som ikke klarer og kjøre bil,driver på telefon. jeg vet ikke hvem som er farligst av meg som råkjørte engang mitt alene på e6 møtte ikke en bil i samme felt eller motgående eller en som ikke er våken og sjekker snapchat filtre., tro meg jeg har testet bilen min så mye på banekjøring at og bremse og kontrollere bilen er ikke noe problem. og jeg har heller ikke med meg folk da jeg gjør dette. jeg kjører yrkebil ca 75 tusen km i året.. 

Vill ikke høre om hvor dum jeg er for det er jeg faktisk ikke som mange andre langs veien.

Siste gang jeg kommenterer et bil relarert inlegg her i hvartfall. 

Takk for meg 😊

Hva slags bil du har er revnende likegyldig. Det er du som er det største faremomentet, ikke selve bilen. 

Anonymkode: 7ae0e...040

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, skal jeg ha mulighet for å komme opp i fart for å nå fartsgrensen i bakker må pedalen i bånn. Spesielt om det er full bil, to voksne og tre barn. Må jo gi fart på toppen av en liten bakke for å komme opp en stor. 

Anonymkode: b1be8...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 30.7.2018 den 17.05, AnonymBruker skrev:

Nei. Han/hun skriver at det skjedde noen ganger på vei med den gamle bilen. Den nye bilen har vært oppe i 266 km/t men bare på bane, fordi han/hun er redd for lakken

Jeg deler herved ut et "dust" til deg også, du har tydeligvis akkurat like lite respekt for andres liv når du forsvarer hastigheter over 200 km/t på offentlig vei. 

Anonymkode: 7ae0e...040

Tusen takk for «dust» tittelen, må si jeg er veldig stolt.

Hva har respekten for andre sitt liv noe med at at du kjører over fartsgrensen hvor det er ingen?

Eneste du kan skade er det selv og bilen.

Kan se for meg at du er den personen som elsker å kjøre i akkurat i fartsgrensen, spesielt litt under.

 

Selvom du liker ikke fart, så blir det for tett å kalle andre duster pga man gasser litt på en fartstripe.

Takk for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...