AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #1 Del Skrevet 10. juli 2018 Har tenkt å selge en bruktbil. Den er nok ikke Eu-godkjent (har ikke hatt den på kontroll og forrige Eu har passert, bilen står bare i hagen). Den har vært ok å kjøre. Litt lyd fra en ventil, denne må sikkert skiftes. Ellers tipper jeg det sikkert er litt annet som må fikses også. Forrige eier (kjøpte for 6mnd siden) tippet priser for evt. repr. før Eu-godkjenning ville komme på rundt 10 000kr. Om bilen fikses blir det nok en helt ok bil å kjøre. Hva tror dere det er mulig å selge denne bilen for? Tenker ikke på at jeg skal tjene mest mulig, da jeg vil få den solgt litt raskt. Ser samme type bil ligger på rundt 7-12000kr når de ikke er Eu-godkjent/noe som ikke virker/mye som må repr. Vil ikke legge meg for høyt, men ønsker jo heller ikke å få mye mindre enn jeg evt. kunne fått. Bilen skal selges som den står. Anonymkode: efab8...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
McFlurry Skrevet 10. juli 2018 #2 Del Skrevet 10. juli 2018 Ville skrevet det du beskriver over her at er galt med bilen, og en minstepris + at bilen går til høystbydende. På denne måten kan du få mer penger enn om du skriver en fast pris. Mine erfaringer er at de om kjøper biler det er noe galt med ofte har god kjennskap til bil og fikser mye selv. Disse vil også se en høyere verdi i bilen enn de som ikke kan fikse selv, da utgiftene deres vil bli lavere! Håper dette var til noe hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #3 Del Skrevet 10. juli 2018 Hvilken bil? merke er viktig, alder er viktig, langt den er gått er viktig, hvor mye som må repareres er viktig. Du bør ta den på Eukontroll for å sjekke. Måtte jeg bruke tid og mye penger på å fikse en bil hadde jeg ikke gitt stort over vrakpant Anonymkode: fb195...133 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 10. juli 2018 #4 Del Skrevet 10. juli 2018 Er det en populær ungdomsbil får du kanskje noen kroner, ellers tror jeg neppe den er verdt mer enn vrakpant. Vanskelig å si uten mer info. Er den i bra stand og har lav kilometerstand for alderen er det jo håp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 10. juli 2018 #5 Del Skrevet 10. juli 2018 Som @Skiftenøkkel skriver, er det vanskelig å si så mye uten å ha mer info. Det er mange faktorer som spiller inn, så det er vanskelig å komme med anslag helt ut fra det blå. Merke, årsmodell, motortype, kmstand, hvor mye rust og generell stand er et minimum man må vite for å i det hele tatt kunne komme med noe realistiske prisanslag. Du beskriver blant ulyder fra en ventil og at denne må skiftes. Hva slags lyd er det? Er det ulyd fra én ventil kan man være heldig med at det kun er ventilløfteren som må byttes, men det kan også bety omfattende og dyre reprasjoner. Hadde det vært ventrilklapring kunne oljeskift gjort susen. Det er nesten umulig å vite hva som er galt dersom du ikke har peil, og det vet også potensielle kjøpere. Jeg kan se for meg tre potensielle måter du kan gjøre det på: Selg den som den er, uten at du egentlig vet hva som er galt og kjøper må være villig til å ta risken. Da får du nok mellom 3000-5000. Få en bilkyndig til å se over og finne feil. Dersom det ikke ser ut til å være alt for mye ville jeg sendt den på EU for å få en mangellapp. Utifra merke/alder/kmstand/rust kan du da selge den med de feil og mangler, og kjøper vet nøyaktig hvilke feil en kan forvente og hvor mye hen på bruke på reperasjoner. Da kan du nok få 5000-10 000. Hvis du gjør punktet over, og får en nokså grei mangellapp uten omfattende reperasjoner, ville jeg vurdert å bruke litt penger på å fikse bilen og selge den som nylig EU-godkjent. Da har du muligheten til å ta mye mer for bilen enn om den ikke er godkjent. Om du bare skal bli kvitt bilen er det klart at det enkleste er å stampe den bort til høystbyende over vrakpant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #6 Del Skrevet 15. juli 2018 Min erfaring er at du ikke får mye mer enn vrakpant for en bil det er noe galt med, og som ikke er EU-godkjent. Har du mulighet for å plukke fra hverandre bilen og selge delene, kan du tjene en del på det - kommer jo an på hvordan du ser på det å bruke tiden din. Anonymkode: 6ec08...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå