Gå til innhold

Hvilken seng skal vi velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha ny seng, og over alt anbefales det kontinentalsenger for god komfort.

Det er det vi har i dag, og liggekomforten er upåklagelig. 
Vi har bare ett stort problem med sengen, og det er at vi forstyrrer hverandre når vi har urolige netter.
 

Mannen min er tyngre enn meg, og hvis han kaster på seg om natten, blir jeg mer eller mindre slengt oppetter veggen.  Det er som å ligge i en vannseng.  Jeg merker alle bevegelsene han gjør.
For mannen oppleves det litt annerledes siden jeg er lettere enn ham, men han blir også forstyrret når jeg er urolig.

Personlig kunne jeg tenkt meg en regulerbar seng, men de koster så mye mer enn jeg er villig til å bruke på seng, så valget står mellom et veldig god rammemadrass i en sengeramme, eller en god kontinentalseng som demper bevegelsene til sidemannen.

Noen gode tips?  (Pris maks 25 000)

Anonymkode: a3228...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv denne da min samboen også er urolig i sengen. Den er veldig god, og det blir ikke noe problem med sprekken mellom sengene. Disse er innenfor din prisramme og det finnes flere utgaver av slike senger, så ville vurdert det! Lykke til i jakten på ny seng!

https://jysk.no/soverom/regulerbare-senger/regulerbare-senger/gold-e50-regbar-90x200-ramme-memory

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Wonderland SL5, kjøpt på Skeidar. Den har jo 2 madrasser, min er medium fast og samboers er ekstra fast. Man kan justere bunnen i senga for å gjøre den mer eller mindre fast også. Jeg kjenner nesten ikke at han rører på seg, jeg våkner i hvert fall ikke av det selv om jeg sover lett. 

Hadde vi hatt mer penger hadde vi kjøpt 180 cm istedet for 150 cm, eller gått for Jensen Opal.

Regulerbar er magisk, men man bør prioritere gode madrasser istedet. 

De har salg på Skeidar nå forresten, men det har de jo hele tiden så jeg tror ikke du har det noe travelt.. Jensen er det beste merket i prisklassen.

Anonymkode: 28bc8...6af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, McFlurry skrev:

Har selv denne da min samboen også er urolig i sengen. Den er veldig god, og det blir ikke noe problem med sprekken mellom sengene. Disse er innenfor din prisramme og det finnes flere utgaver av slike senger, så ville vurdert det! Lykke til i jakten på ny seng!

https://jysk.no/soverom/regulerbare-senger/regulerbare-senger/gold-e50-regbar-90x200-ramme-memory

Takk. :)

Jeg hadde regulerbar seng fra Jysk for 10 år siden, og må innrømme at jeg er litt skeptisk til kvaliteten.  Min forrige var veldig god i 2-3 år, etter det  var den ubrukelig.  Men den har sikkert blitt bedre i løpet av disse årene.  :)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har Wonderland SL5, kjøpt på Skeidar. Den har jo 2 madrasser, min er medium fast og samboers er ekstra fast. Man kan justere bunnen i senga for å gjøre den mer eller mindre fast også. Jeg kjenner nesten ikke at han rører på seg, jeg våkner i hvert fall ikke av det selv om jeg sover lett. 

Hadde vi hatt mer penger hadde vi kjøpt 180 cm istedet for 150 cm, eller gått for Jensen Opal.

Regulerbar er magisk, men man bør prioritere gode madrasser istedet. 

De har salg på Skeidar nå forresten, men det har de jo hele tiden så jeg tror ikke du har det noe travelt.. Jensen er det beste merket i prisklassen.

Anonymkode: 28bc8...6af

Takk :)

Vi har dyre Jensen-madrasser, med ulike hardhetsgrader, nå.  Jeg husker ikke hvilken modell, men de kostet nesten 20 000 for 9 år siden, og skulle være (og er) veldig gode.  Men som sagt reagerer madrassene veldig på hverandre, slik at vi får forstyrret søvn når den andre er urolig.

Jeg skal sjekke Wonderland.  

Anonymkode: a3228...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontinental! Har akkurat kjøpt Jensen Opal og er lei meg når jeg må stå opp:) Mannen har hard og jeg har medium, og begge er fornøyde. 

Anonymkode: c2a19...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...